• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczna Eleonora już w Gdańsku!

Robert Kiewlicz
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 11:59 (25 maja 2011)

Eleonora Maersk, największy kontenerowiec w historii Gdańska, jest już na terminalu DCT.


Pierwszy z 15,5-tysięczników, statek Eleonora Maersk, zawitał w środę do Gdańska. Statek przycumował w terminalu kontenerowym DCT.



Aktualizacja: Eleonora Maersk jest już w Gdańsku. Wpłynął do terminalu DCT ok. godz. 11.30

***


Eleonora Maersk, długa na prawie 400 m, może przewieźć 15,5 tys. kontenerów. Statek spędzi w Gdańsku trzy dni. W tym czasie będzie dobrze widoczny z plaży na Stogach oraz przy terminalu kontenerowym. Aby go zobaczyć, trzeba ul. Kontenerową zobacz na mapie Gdańska dojechać do parkingu przed terminalem DCT. Plaża jest tuż obok parkingu.

W następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Edith Maersk (15550 TEU) 1 czerwca, Maersk Edmonton (13100 TEU) 8 czerwca, Ebba Maersk (15100 TEU) 15 czerwca, Elly Maersk (15100 TEU) 22 czerwca i Emma Maersk (15550 TEU) 29 czerwca.

Od czasu wprowadzenia bezpośrednich połączeń z Dalekim Wschodem w styczniu 2010 r. Gdańsk stał się w pełni niezależnym hubem, z którego towary będą od teraz rozwożone mniejszymi statkami (feederami) do coraz większej ilości portów w regionie Morza Bałtyckiego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (143) 10 zablokowanych

  • To trzeba zobaczyć na własne oczy (4)

    Taki kolos w porcie robi wrażenie

    • 134 3

    • oj robi, że też mu te kontenerki nie pozlatują jak zawieje! (2)

      • 10 0

      • czasem sie zdaża :) (1)

        http://i.imgur.com/4ynah.jpg

        Rocznie na morzach gubione jest jakieś 10 000 kontenerow.

        • 18 0

        • Rocznie na morzach gubione jest jakieś 10 000 kontenerow -

          - to i tak mniej niz ilosc paczek gubionych przez Poczte Polska na lądzie.

          • 30 0

    • W porcie gdańskim DCT obsługuje kontenery MAERSKa, kolejnych 28 armatorów oceanicznych obsługuje terminal GTK

      • 0 1

  • (1)

    o zesz jaka wielka sztuka

    • 48 2

    • ale jaki flex ją napędza, szkoda, że parametrów nie podali

      muszę do roboty lecieć ale kliknij sobie w google: Wärtsilä-Sulzer RTA96-C wersja 14 cylindrowa

      • 7 0

  • własnie mija Władysławowo z prędkoscią 17,6 knota (5)

    ile pudełek u nas zostawia?

    • 38 2

    • jakieś 2700teu

      • 1 0

    • mnie bardziej ciekawi ile zabiera...

      • 9 0

    • Im mniej zostawi, tym mniej chińskiego badziewia zarzynającego naszą gospodarkę pojawi się w naszych sklepach. (2)

      Precz z chińskimi produktami!
      To skandal, że nie można kupić np. polskiego czosnku, bo nie ma, jest tylko chiński. Nawet nasz polski Zelmer już większość AGD robi w Chinach.
      Teraz jeszcze płacimy Żółtym pieniędzmi, ale jeśli niczego nie produkujemy, to za kilka lat będziemy już płacić obligacjami, potem nieruchomościami, a na końcu oddamy im nasze żony i dzieci, byle kupić jeszcze jedno nikomu niepotrzebne badziewie, bo tańsze od naszego o kilka złotych.
      Ja wszystko, co mogę, to biorę polskie. Problem w tym, że coraz mniej mogę, bo polskiego coraz mniej.

      • 12 10

      • Problem nie jest w tym że to jest chińskie czy wietnamskie, tylko w tym że oni robią wszystko taniej bo nie maja socjalizmu (1)

        tylko mają kapitalizm. Tam płaci się za pracę, a pracownik sam płaci za ubezpieczenia, dom itd. Przez co nie ma tak że 25% społeczeństwa utrzymuje 75% pozostałych ( w Polsce pracuje mniej niż 50% ludzi w wieku produkcyjnym !) Zero zasiłków, zero zusów, ubezpieczeń medcyznych. Przez to Chińczycy się tak wzbogacili że poziom życia w miastach jest wyższy niż w Polsce. Nie walczmy z importem ale walczmy z podatkami i socjalem abyśmy mogli robić równie tanio robić i eksportować

        • 7 2

        • Tam akurat panuje czysty wyzysk a nie kapitalizm

          Cała stara unia ma system podatkowy w którym pracujący utrzymuje nie pracującego. Działa to i sprawdza się od wielu lat. Problem nasz leży w głodowych zarobkach a nie podatkach. Nie wydajesz pieniędzy - nie napędzasz gospodarki - proste.

          • 3 1

  • Ja bym był ostrożny z tymi fajerwerkami (4)

    Wiecie ile chińskiego badziewia na tym statku płynie?

    • 36 40

    • sugerujesz żeby wpuszczać tylko statki z ładunkami z rękodziełem z Monte Carlo? (2)

      • 11 2

      • Ale pojechałeś (1)

        W Monte Carlo nie ma rękodzieła.

        • 1 4

        • nie myśl tyle specu od monte carlo

          • 3 1

    • Na jednym badziewiu najprawdopodbniej piszesz

      • 1 1

  • Informacja dnia w kraju trzeciego świata. Do portu wpynie duży statek. Prosimy się cieszyć. (12)

    • 68 90

    • pewnie jakby wpływał do gdyni miałbys juz mokre gacie (2)

      a statek jest nie "duży" a najwiekszy w swojej kategorii

      • 38 9

      • Jakby nie był zawsze można jakąś kategorię zdefiniować (1)

        na potrzeby sfrustrowanych POchylonych...

        Np. największy pomalowany na zielono w różowe kropki...

        • 3 18

        • czyli Gdynia w rankingach

          • 7 0

    • Na głupotę nie ma mocncyh

      Jak wyżej.
      Współczuję.

      • 15 0

    • Taaa a gdyby do twojej wioski rybackiej wpływał (1)

      to festyn miasto by zorganizowalo, szkoly, sklepy pozamykane bylyby a nawet drogi zamkniete dla ruchu.
      A wtedy Szczurek z pania rzecznik krzyczeliby przed kamerami o wielkim sukcesie miasta, o energii, wyjatkowosci, o miescie z marzen i morza

      • 33 3

      • A na tym forum byłoby 10 000 wpisów jak to Gdynia "przegania" Gdańsk.

        • 13 0

    • W duńskiej prasie się cieszyli, że przechodzi przez ich cieśniny (1)

      ... teraz pomyśl

      • 18 0

      • że coś

        jest zagraniczne, to od razu lepsze?
        Że niby za granicą nie ma gniotów typu np. Fakt?

        • 0 3

    • (2)

      Z tego co wiem, to jest to największy statek, jaki kiedykolwiek wpłynął na Bałtyk, a zdaje się, że największy w ogóle na świecie. Mnie osobiście ten artykuł zainteresował. Jeśli ktoś woli czytać z kim kręci Nermal czy Doda to niech zmieni rubrykę, a nie wypowiada się tutaj.

      • 15 0

      • faktycznie największy na bałtyku (1)

        ale na świecie jest parę większych, bodajże wśród tankowców :)

        • 0 2

        • Jest wśród 8 największych wraz z jednostkami bliźniaczymi

          • 0 0

    • Zyjesz w tym jak to

      nazwałeś kraju 3 świata. Po co go opluwasz od rana?

      • 0 0

  • informacja przed czasem, brawo redakcja... (1)

    trzeba.

    • 37 5

    • Ja tego zupełnie nie rozumiem...

      Fajna atrakcja by była a napisali o 6 rano. Wy w tej redakcji na serio łbami się pozamienialiście czy co? Czemu nie można było tej informacji umieścić wczoraj?!

      • 6 2

  • Ostatnia okazja na takie statki (8)

    Juz porty niemieckie pracuja nad przejeciem tych statków. Pozatym po wyładowaniu kontenerów zakorkuja sie drogi wyjazdowe z Gdańska i po zniszczonych drogach pojedzie w trase przeładowany tranzyt. Tranzyt samochodowy który zniszczy do reszty to co nazywamy drogami. Nikt z powodu wpłynięcia do Gdańska tego kolosa do remontów dróg i ich utrzymania nie dołozy.

    • 33 77

    • to może tory kolejowe też się zakorkują?? (3)

      matole??

      • 8 2

      • niestety

        tylko w naszym kraju bardziej opłaca się transport drogowy niż kolejowy

        • 8 1

      • do matoła. A od kiedy tiry jezdza po torach? Ile tych kontenerów zostanie załadowanych na kolejowy transport ?

        • 8 1

      • Przyganiał kocioł garnkowi.

        A w jakim stanie są nasze cudowne tory kolejowe i kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem choćby do Bydgoszczy? Sam jesteś matołem i nie bez powodu wyzywasz innych, bo tylko na to cię stać.

        • 3 3

    • Grzegorz (1)

      g*wno wiesz o o tego rodzaju transporcie. Większość z tych kontenerów nie ruszy wcale na drogi. Większość trafi do mniejszych portów morza bałtyckiego. W Gdańsku zostaną przeładowane na mniejsze statki kontenerowe. Ponadto w Niemczech to on już był 2 dni temu, dokładnie w Bremenhaven. A gdyby te kontenery miały trafiać do Polski na nasz rynek to tą niewielką ilość, można z Niemiec do polski wozić.

      • 19 1

      • jeden mądry!

        to hub, 15 tyś blaszaków na drogi gdyby ruszyło w Polskę to gwarantuje, że korek byłby ogólnokrajowy i już tego nikt by nie rozładował:)

        Ale racja, że ul. Kontenerowa zaczyna mieć delikatne fale w formie kolein choćby na zewnętrznych łuku a most wantowy czy JPII już cierpi okropnie...

        • 0 0

    • Gdynia zazdrości?

      • 4 1

    • bla, bla, bla, na razie największe statki na Bałtyku wpływają do POLSKIEGO portu GDAŃSK, ale to boli narzekaczy.

      • 0 1

  • Do czego to doszło. Cieszyć się że duży, obcy statek wpływa do Gdańska. Premier Cudak pewnie zrobi konferencję (8)

    • 35 97

    • .. konferencje pod namiotem Kadaffiego i zdjęcia, kolorowe

      ... Polska pod rzadami tuska to najnowoczesniejszy w 3-cim swiecie kraj

      • 7 10

    • Za Gierka i Gomułki nie było takich newsów...

      historia zawsze się powtarza ale czemu tak karykaturalnie?

      • 3 5

    • Dokładnie - jak zobaczyłem w tv, że on cieszy swój rudy ryj

      że do Gdańska przypływają obce jednostki... żenada... zamiast my budować swoją flotę, to cieszymy się, że ktoś chce do nas przyjeżdżać...

      • 5 15

    • Grzegorz (1)

      A co mają wpływać tylko nasze? ... PRLowskie myślenie

      • 10 4

      • daj spokój

        po co tłumaczyć tym spod krzyża.
        Postawcie sobie kolejnego "największego" Jezusa. Wtedy to będzie wiadomość dnia nie tylko w Polsce.

        • 5 5

    • idź protestować i blokować miasto (2)

      jak jest w stanie likwidacji to co ty robisz na forum?
      do roboty nierobie

      • 1 1

      • Włącz tvn24, żeby wiedzieć co o tym myśleć (1)

        • 3 2

        • ty włącz odkurzacz, i tak będzie lepszy efekt niż teraz

          • 1 0

  • nie martw sie o drogi, akurat DCT jest położone najlepiej ze wszystkich trójmiejskich terminali (6)

    za rok w ogóle nie bedzie widac tirów z kontenerami w Gdańsku, no chyba ze te co jada do gdyni i na gtk

    • 57 9

    • to trasę Sucharskiego już oddali do użytku? (5)

      To chyba cud. Drogowcy skończyli prace przed terminem...i to z jakimś dwuletnim wyprzedzeniem. Tylko pogratulować.

      • 5 14

      • popatrz na mapę, pomyśl (1)

        i dopiero komentuj.

        • 7 4

        • Na mapę

          Jaką mapę? Tę z wizualizacji GIK?
          Otwórz oczy, zacznik czytać i dopiero weź się za pisanie. Wizualizacja to jest pokaz przyszłości, a nie teraźniejszości. g ma rację, a Ty nie kumasz.
          Wiem, wiem, chodzi o udopwodnienie wyższości Bożengo narodzneia nad Wielkanocą, czyli wyższości Gdańska nad Gdynią. Tyle tylko, że z tego wybnika nasza zaściankowość i kompleks Gdyni. Póki co, to Gdynia ma w tej chwili najlepiej skomunikowany port z resztą kraju. To się zmieni, ale dopiero za dwa-trzy lata. A i tak nie cała Sucharskiego będzie dwujezdniowa. Teraz jest w remoncie, a przejazd od mostu do Kieżmarka czy A-1 to masakra i taka jest smutna rzeczywistość. Na razie musimy czekać, aż drogowcy skończą swoje roboty.

          • 5 10

      • napisał za rok (2)

        • 4 1

        • a powinien 2-3 lata planowo i 4-5 lat w rzeczywistości (1)

          • 3 1

          • Są przetargi - planowo za rok

            Dopuszczając opóźnienie to za dwa lata.
            Ale może u Ciebie obowiązuje ruski rok?

            • 1 0

  • Nie cieszcie się tak, nasi sąsiedzi pewnie już myślą na kolejną rurą (5)

    która tym razem zablokuje trójmiejskie porty

    • 32 19

    • Nasi sąsiedzi to wierni i wypróbowani przyjaciele (2)

      • 10 5

      • wierni i wypróbowani przyjaciele donalda? (1)

        Kazdy przekręt i krzywda przeciwko polsce jest u nich do załatwienia

        • 3 5

        • Polska - pisze się dużą literą

          patrioto

          • 4 1

    • kolejny "znawca" (1)

      1. Do dnia dzisiejszego wejscie do portu w Swinoujsciu odbywalo sie po niemieckich wodach terytorialnych i tego wlasnie wejscia do portu dotyczy sprawa.
      2. Port w Swinoujsciu nie jest przystosowany do przyjmowania statkow, dla ktorych glebokosc polozenia rury bylaby problemem.

      • 2 3

      • Szczególnie drugi argument mnie rozwalił.

        Ot taka opinia opieszałego, ograniczonego polaka, który nie jest w stanie wybiec myśleniem kilka lat na przód i wyobrazić sobie, że kiedyś pewnie port można by przystosować do takich jednostek. Ale podejrzewam, że ty chłopie nie planujesz na kilka dni na przód a co dopiero na kilka lat.

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane