- 1 Rozwikłano zbrodnię sprzed 26 lat. Zatrzymano zabójcę listonosza (60 opinii)
- 2 Skażona woda i zdechłe ryby w zbiorniku (43 opinie)
- 3 Rosjanka z Londynu niewpuszczona do Polski (229 opinii)
- 4 Krok w stronę tramwaju przez deptak (304 opinie)
- 5 Dywizjon trałowców pokazał sprzęt (33 opinie)
- 6 Przesadzanie drzew na Witominie (57 opinii)
Gigantyczne kolejki Ukraińców po PESEL. Ile osób załatwiło już formalności?
Ponad 2 tys. PESEL-i wydały uchodźcom przez niespełna tydzień urzędy w Gdyni, Gdańsku i Sopocie. Dodatkowy sprzęt, na który czekają urzędy, pozwoli tę liczbę szybko podwoić. Chętnych jest tak wielu, że czekają w długich kolejkach.
- Robimy, co możemy, żeby wszystko szło sprawnie, ale trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo zainteresowanie jest większe niż nasze możliwości - przyznają urzędnicy.
W Gdyni nadano ponad 600 numerów PESEL
Jak informuje Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni, nadano już ponad 600 numerów PESEL obywatelom Ukrainy.
- Wszystkie wolne terminy, do najbliższej środy włącznie, w Centrum Obsługi Mieszkańca (CH Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego 2
Kolejka po PESEL w Gdyni
Gdańsk jest w stanie obsłużyć 200-250 osób dziennie
Jak informują gdańscy urzędnicy, są w stanie obsłużyć ok. 200-250 osób dziennie chcących wyrobić numer PESEL.
Od 16 do 21 marca z obsługi PESEL skorzystało w Gdańsku sumie 10 941 Ukraińców, z czego 1166 nadano już numer PESEL, a 9775 jest w trakcie procedury.
- Czyli otrzymali pomoc w przygotowaniu druków, zrobieniu zdjęć, są umówieni na konkretne terminy - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W Gdańsku najbliższe terminy na maj
Terminy te z dnia na dzień robią się coraz bardziej odległe. Np. ci, którzy rejestrują się dziś, dostają je na początek maja.
- Czekamy na dodatkowy sprzęt do obsługi. Gdy go dostaniemy, liczba obsłużonych osób w zakresie przyznawania numerów PESEL zostanie podwojona, czyli wyniesie nawet 500 dziennie - wskazuje Sieliwończyk.
Co ważne, wniosek o nadanie numeru PESEL nie musi być złożony w miejscu aktualnego pobytu czy zamieszkania. Formalności załatwić można w dowolnym urzędzie miasta/gminy na terenie Polski.
W Gdańsku wnioski o PESEL dla obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 24 lutego br., można składać w:
- Gdańskim Centrum Świadczeń, ul. Kartuska 32/34
- Zespole Obsługi Mieszkańców nr 4, ul. Wilanowska 2
Punkty są czynne w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godzinach 7-16, w środy 7-17, soboty 9-14.
Nowa procedura z nadawaniem PESEL-u w Sopocie
By usprawnić proces nadawania numerów PESEL uchodźcom z Ukrainy, Sopot od wtorku, 22 marca, uruchomił system zapisów interesantów na konkretny dzień i godzinę.
- Tym samym nie będzie już obowiązywało pobieranie numerków na dany dzień w Sali Obsługi Mieszkańca. Na I piętrze Centrum Wsparcia Ukrainy przy al. Niepodległości 749
Czytaj też:
Problemy z paszportami. Wracają numerki, ale nie więcej niż 200 dziennie
Czas pracy stanowisk nadających PESEL w Sopocie wydłużono do godz. 18 w tygodniu i do godz. 14 w soboty. Miasto planuje niebawem uruchomić dodatkowe stanowiska.
W Sopocie nadano ponad 300 numerów
Do tej pory pracownicy Urzędu Miasta Sopotu nadali już ponad 300 numerów PESEL.
- Zdajemy sobie sprawę, że jak najszybsze nadanie numeru PESEL wszystkim uchodźcom z Ukrainy jest bardzo ważne, bo umożliwia szybkie podjęcie pracy czy uzyskanie świadczeń - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu. - Robimy, co w naszej mocy, aby działo się to sprawnie. Zmieniamy więc system, żeby uniknąć nocnych kolejek pod urzędem po tzw. numerek.
W siedzibie Urzędu Miasta Sopotu
Ogromna kolejka po PESEL pod Rivierą (78 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-22 16:10
A wystarczy podjechać do mniejszych gmin na Kaszubach i można załatwić od ręki... (45)
- 64 23
-
2022-03-22 17:03
Dokładnie...dobra rada. Chociaż *zamiejscowym* uchodźcom bez pomocy naszych trudno tego dokonać
Uchodźcy powinni mieć przydzielonych stałych opiekunów,wolontariuszy w Polsce, Na pewno znaleźli by się chętni
- 10 33
-
2022-03-22 17:51
Nie wazne ile sie czeka (39)
Wazne aby byl pesel i bonusy jak pińcetplusy itp na które my będziemy zapier..ć.. I takie jest moje zdanie bo po 1 większość z owych uchodzcow wroci do kraju po wojnie a do tego czasu zapewne będą plusy i albo "robotaju bez umowu" albo nie robotaju. Po 2 jakos nie wierze ze wszyscy uchodzcy znajdą prace , oczywiście jest dużo ofert itp ale
Wazne aby byl pesel i bonusy jak pińcetplusy itp na które my będziemy zapier..ć.. I takie jest moje zdanie bo po 1 większość z owych uchodzcow wroci do kraju po wojnie a do tego czasu zapewne będą plusy i albo "robotaju bez umowu" albo nie robotaju. Po 2 jakos nie wierze ze wszyscy uchodzcy znajdą prace , oczywiście jest dużo ofert itp ale pamiętajmy ze to ponad 2 miliony ludzi(załóżmy że 1 milion bezrobotnych). A eurokomuna nam nawet nie zamierza pomóc..
I żeby była jasność nie mowie aby nie pomagać uchodzcom , poprostu nie poświęcajmy naszej i tak ledwo zipiacej gospodarki. Smieszna pandemia i tak już podniosła inflacje a szykuje się dalszy wzrost- 57 40
-
2022-03-22 18:21
Nie do końca (17)
Nie wiem, jakie masz doświadczenia z uchodźcami, ale ja pracując z ich dziećmi widzę, że większość z nich znajduje pracę zaraz po przyjeździe w Żabkach na przykład. Oni w większości nie potrzebują jałmużny, po prostu chcą w miarę godnie przetrwać wojnę i wrócić tam, gdzie było ich wszystko. Oczywiście wiadomo, że na pewno zdarzają się i nieroby,
Nie wiem, jakie masz doświadczenia z uchodźcami, ale ja pracując z ich dziećmi widzę, że większość z nich znajduje pracę zaraz po przyjeździe w Żabkach na przykład. Oni w większości nie potrzebują jałmużny, po prostu chcą w miarę godnie przetrwać wojnę i wrócić tam, gdzie było ich wszystko. Oczywiście wiadomo, że na pewno zdarzają się i nieroby, jak w Polsce- jak wszędzie w zasadzie Ale ile naszych matek polek nie idzie do pracy, tylko ciągnie zasiłki. I jeszcze narzekają że im uchodźcy zabierają, chociaż same nigdy pracą się nie hańbiły i żadnego podatku nie odprowadzają. Z uchodźcami czy bez, takie matki i tak w końcu zrujnują naszą gospodarkę niestety
- 59 24
-
2022-03-22 18:26
Halo halo (6)
Matki Polki są Polkami.Nie porownuj do uchodzdców. Coś Ci się ostro pomerdało.
- 19 41
-
2022-03-22 18:58
Oho (3)
Stuknij w stół. Nic mi się nie pomerdało- do roboty, a nie w kolejkę po zasiłek! Bo nierób, to nierób. Nieistotne z jakiego kraju, skoro ciągnie naszą gospodarkę w dół!
- 31 16
-
2022-03-22 19:28
Dlaczego plujesz jadem na Polki w ich własnym kraju? (1)
- 16 32
-
2022-03-23 10:00
nie na Polki, tylko na nieroby
- 6 0
-
2022-03-23 09:47
Istotne, i to bardzo. Obywatele RP maja prawo tu byc na podstawie swojego obywatelstwa, innych nierobow nam nie potrzeba. Zadna bezrobotna polska matka nie dostanie 10 tys. na swoja rodzine, tak jak matka ukrainska, ktora przyjechala na ten socjal z Moldawii.
- 3 7
-
2022-03-23 07:31
i co z tego, jak guzik warte co poniektóre?
- 2 3
-
2022-03-23 09:59
ale i tak trzeba na nie pracować
- 3 1
-
2022-03-22 18:27
Do Zaby to trzeba jezyk znac. (3)
- 7 4
-
2022-03-22 19:00
Już widzę te tłumy znających język, naszych rodaków aplikujących do Żabki.
- 8 7
-
2022-03-22 20:10
a polacy w UK wszyscy język znają ? (1)
- 14 4
-
2022-03-22 20:37
Gdzie muszą tam znają.
- 9 4
-
2022-03-22 18:33
A potem idziesz do żabki i
"Ja nie panimaju" jak reszty brakuje lub coś zle nabite(mialem tak w 2 różnych żabkach w Gdańsku)..
- 30 6
-
2022-03-22 18:56
Aha, ty zajmujesz się ich dziećmi, a one pracują? (2)
Jeszcze napisz, że robisz to w ramach wolontariatu XD
- 9 3
-
2022-03-22 19:05
Pracuję. I odprowadzam podatki w Polsce. Taka matka pracująca- dla niektórych nie do przyjęcia
- 13 8
-
2022-03-22 20:21
Na prawdę nie zrozumiałaś? Ktoś pisze, że pracuje z dziećmi, czyli w instytucji, w której sprawuje się opiekę nad dziećmi. Takie instytucje to np.: szkoły, żłobki, przedszkola, kluby malucha itp. Faktycznie ludzi zaczyna dziwić to, że komuś chce się jeszcze pracować???
- 8 5
-
2022-03-22 21:33
Tak. Tak. Z pracy w Żabce stać ich na pewno będzie na wynajęcie mieszkania w Trójmieście.
Chyba w czworo...
- 13 4
-
2022-03-23 09:48
Tylko jeżeli mezczyzna idzie do budowlanki
Z pracy w zabce nie da sie utrzymac rodziny i mieszkania.
- 2 1
-
2022-03-22 18:57
(16)
oho zaczyn się onucowe biadolenie jak w Anglii sponsorowane przez putinlandię ;D "przyjadą po socjał i zbiorą nam pracę" Dajcie już z tym spokój część z tych ludzi zostanie w Polce podejmie pracę i zacznie tu płacić podatki jak każdy inny obywatel, część z nich wróci ale już nie przeginajcie z tym że ktoś tu u nas wyżyje z 500zł na dziecko bo to jest i**otyczne :)
- 26 16
-
2022-03-22 19:27
Coś wam się narracja nie skleja. (2)
Raz piszecie, że po wojnie wrócą do domu, za chwilę twierdzicie, że zostaną. Raz armia Putina dostaje bęcki od bohaterskich Ukraińców, za chwilę straszycie, że zaraz do Polski wejdzie.
- 25 4
-
2022-03-22 21:39
(1)
Wiem, wiem... tobie jest trudno ogarnąć, że mogą być jakieś dwie opcje. Tobie wódź mówi jedną, a ty ślepo wierzysz i wykonujesz :D
- 5 8
-
2022-03-23 00:29
Jak ty jeszcze miesiąc temu płakałem by 500+ zlikwidować bo ludzie ziast iść do pracy ciągną socjal a teraz 500+ chcesz od ręki każdemu rozdawać.
- 4 1
-
2022-03-22 21:02
Bo żadnego socjalu nie powinno byc (6)
I koniec kropka. Nie stać nas na to. Zaraz znowu podniosą podatki. Pracy mi nie zabiorą, ale jeśli dzięki nim mam płacić jeszcze wyższe podatki i składki (teraz to już 40% mojej pensji) to mam gdzieś ten kraj
- 20 3
-
2022-03-22 21:48
Ty swoja pensje przeznaczasz na pensje prezesa LOT czy Orlen
Zobacz ile zarabiaja...
- 5 5
-
2022-03-22 23:29
u nas nie powinno bo to jest wszytko na kredyt i inflacja finansowane ale ignoranci się cieszą bo przecież gdyby nie ten socjal to w ich mniemaniu z inflacją by sobie nie poradzili ;D
Głupców i ignorantów ci u nas dostatek...- 3 0
-
2022-03-23 00:30
(1)
Byś chciał aby 40% twojej pensji szło na podatki. Sama wypłata jest w ten sposób opodatkowana a gdzie reszta innych podatków bo one nie kończą się na tych od pracy
- 5 0
-
2022-03-23 06:47
to głosuj dalej na populistów z popisu czy onuców z konfy...
- 3 0
-
2022-03-23 10:51
"Nie stać nas na socjal"
Jest odwrotnie- nie stać nas na to by nie mieć osłony socjalnej. To nie jest tak, że taka szwecja czy finlandia się najpierw dorobiły a potem wprowadziły socjal. Tylko najpierw zainwestował w bezpieczeństwo socjalne a potem się okazało, że takie społeczeństwo lepiej działa.
Jak po pierwszy zakręcie życiowym wylatujesz z drogi (chyba, że maszJest odwrotnie- nie stać nas na to by nie mieć osłony socjalnej. To nie jest tak, że taka szwecja czy finlandia się najpierw dorobiły a potem wprowadziły socjal. Tylko najpierw zainwestował w bezpieczeństwo socjalne a potem się okazało, że takie społeczeństwo lepiej działa.
Jak po pierwszy zakręcie życiowym wylatujesz z drogi (chyba, że masz wsparcie rodziny) to nie jest to dobry system. Tak wyglądała duża część polskiej migracji do UK - tutaj wegetowali, mieli często problemy z prawem, itp itd. W UK nagle okazało się, że można pracować i żyć i stawali się produktywnymi obywatelami.
Jeśli każda utrata pracy oznacza spiralę zadłużenia - to lądujesz pracując na czarno (bo komornik) i nie masz nawet zachęty by zarabiać więcej (bo i tak komornik weźmie).- 0 0
-
2022-03-25 14:02
Podniosą ?- nasz wspaniały rząd właśnie obniża- do 12%- kampania wyborcza czas start !
- 0 0
-
2022-03-22 21:03
(4)
Sam jesteś onucem, bo tylko w interesie Putina jest destabilizacja gospodarki Polski. I to sie właśnie udało, więc dalej się podniecajcie
- 11 2
-
2022-03-22 23:32
(3)
destabilizacja polskiej gospodarki to już od lat fundowana jest przez rządy onuców pisowców ;D
ta fala migracji to im z niema spadła bo już dawno brakowało rąk do pracy po minimalnej krajowej, pomyśl trochę, dobrobyt w krajach bez masy całej surowców buduje się siłą ludzkich rąk i pracą ;)- 3 4
-
2022-03-23 00:32
(2)
Jak przystało na rekina biznesu popierającego PO czekasz za tania siła robocza z wschodu. Zacznij płacić dobre pieniądze to nie będzie ci polskich rąk do pracy brakować. A dobrobyt buduje się nowymi technologiami a nie tania siła robocza ale prywaciarz popierający po dalej tego nie potrafi zrozumieć
- 3 3
-
2022-03-23 06:46
(1)
Kolejny onuc ;D pięknie was putinlandia przeszkoliła po pis to ta sama patologia, w tym kraju nie ma żadnych nowoczesnych technologii a mimo to dobrobyt rośnie bo tak się go buduje, przestudiuj sobie np jak to się robi w Korei ;) my jesteśmy na początku tej drogi...
- 0 5
-
2022-03-23 09:32
Dobrobyt Polski urosł na taniej sile roboczej. Kiepski prognostyk na przyszlosc.
- 1 0
-
2022-03-23 00:27
Jeszcze miesiąc temu twierdziłeś co innego jak to w Polsce ludzie z socjalu żyją xD
- 2 0
-
2022-03-22 20:09
to głupie przymyslenia ,uciekli ze swojego kraju by tu być na łasce , weż leki (1)
- 2 5
-
2022-03-22 20:38
Wojna obejmuje 12% terytorium Ukrainy, mieli gdzie się bezpiecznie schować.
- 17 4
-
2022-03-23 07:30
ty jako wyznawca pisu
powinieneś widzieć, że nasza gospodarka jest w rozkwicie !
- 3 2
-
2022-03-23 08:22
matka z dzieckiem na pewno nie pojdzie do roboty, cyganka tez nie
- 1 0
-
2022-03-22 20:07
a skąd oni mogą to wiedzieć
- 0 2
-
2022-03-22 20:40
I tak dziwne, że jeszcze polscy wolontariusze za nich nie stoją XD
- 6 5
-
2022-03-22 22:19
(1)
To prawda. Jakiś czas temu oczekiwanie na paszport w Gdańsku wynosił 6tyg. W Malborku 4dni, ale trzeba było tam pojechać.
- 3 1
-
2022-03-23 08:11
Tak, wiem, sama jezdzilam. I uwazam za gleboko patologiczne, ze ja jaki obywatelka musze jezdzic daleko, zeby zalatwic sprawe urzedowa, a obcokrajowiec po prostu staje w kolejce :(
- 1 1
-
2022-03-22 16:02
Usprawnienie (6)
Znacznie można by to przyspieszyć gdyby można było wniosek wypełnić online a sam urzędnik dokonywał jedynie autoryzacji i pobierania odcisków. Wchodzisz, kod QR, sprawdzenie czy ty to ty, odciski, potwierdzenie, wydruk i następny proszę.
- 54 34
-
2022-03-22 16:06
Można, ale oni nie mają puap-u i tym podobnych.
- 12 3
-
2022-03-22 17:41
logika, efektywność, optymalizacja, automatyzacja to słowa obce urzędnikom
i tak będzie dopóki będą im płacić za godzinę pracy, a nie za wyniki
- 20 7
-
2022-03-22 18:53
"Usprawnienie" to zrobiono z mózgami Polaków - że _kraińcy tylko przecież na 2 miesiące
Czyżby? To po co im PESEL-e? Na tylko 2 miesiące? U nas nie ma już narodu, od lat. Jest mierzwa zdept@na, z która każdy robi, co chce.
- 20 3
-
2022-03-22 20:41
i co jeszcze ?
może urzednicy powinni potem jeżdzic i na poduszcze pesel podawac?
- 6 4
-
2022-03-22 22:22
A po co przyśpiszać ?
- 0 2
-
2022-03-23 00:35
Nie po to mamy kilku krotnie większą ilość urzędników niż za komuny aby wprowadzać kody QR bo by się okazało że 50% urzędników od następnego dnia nie jest potrzebnych do pracy
- 4 2
-
2022-03-22 15:24
Teraz (4)
wszystkie siły przekierowane na nadanie nr pesel, a kolejki do załatwienia innych spraw się tylko wydłużają....będzie coraz większy zator
- 214 28
-
2022-03-22 16:02
Zalatw swoje sprawy online.
Przez ostatnie dwa lata zgadzaleś się na takie traktowanie - bo kowid - a teraz masz ból wypierd.nika. Chociaż spróbuj i nie zapomnij o maseczce w trybie online, bo sam przecież wiesz co...
- 8 48
-
2022-03-22 17:07
W urzędach odzwyczaili się od normalnej pracy,jak tu bez kawusi pracować jak napiera tłum interesantów
- 28 10
-
2022-03-22 18:15
W kolebce Solidarności takie komentarze. (1)
W 1980 roku od początku było wiadomo, że te wszystkie strajki są psu na budę.
- 6 13
-
2022-03-22 18:58
Na solidarności to się Piotrusie Dudy pasą.
- 9 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.