- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (353 opinie)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (46 opinii)
- 3 Oszukane "30 stopni" w majówkę (35 opinii)
- 4 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (278 opinii)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (21 opinii)
- 6 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (118 opinii)
Inwestycje drogowe i komunikacyjne, które zmieniły oblicze Trójmiasta
Bez tych inwestycji nie wyobrażamy sobie Trójmiasta. Zobaczcie przedsięwzięcia, które zostały zrealizowane w XXI wieku i zmieniły sposób podróżowania tysięcy mieszkańców.
1. Południowa Obwodnica Gdańska
Łączny koszt inwestycji wynosił 1,580 mld zł. Projekt finansowany był ze środków Krajowego Funduszu Drogowego oraz współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności, w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.
Inwestor: GDDKiA
2. Tunel pod Martwą Wisłą
Koszt budowy tunelu (wraz z pobliskim rondem) to 885 mln zł brutto, czyli dokładnie tyle, ile wynosiła cena podana w przetargu. W 85 proc. inwestycja jest dofinansowana z funduszy UE.
Inwestor: Miasto Gdańsk
3. Autostrada A1
Odcinek z Rusocina do Nowych Marz kosztował 520 mln euro.
Realizacja projektu została sfinansowana w 5 proc. ze środków własnych akcjonariuszy GTC oraz w 95 proc. z kredytów zaciągniętych przez spółkę w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Inwestor: Gdańsk Transport Company
4. Trasa Kwiatkowskiego
Koszt inwestycji wyniósł ok. 255 mln zł, z tego ok. 180 mln zł pochodziło z UE. Prace trwały 20 miesięcy.
Inwestor: Miasto Gdynia
5. Pomorska Kolej Metropolitalna
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany był ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą była firma Budimex, która za swoje prace zainkasowała 716 mln zł.
Inwestor: Samorząd Województwa Pomorskiego
Opinie (319) 4 zablokowane
-
2018-10-07 12:18
Dawać OPAT
Musza być nowe inwestycje , opat, nowe linie tramwajowe, wywalić zarząd ZTM, musimy gonić Polskę południowa , zobaczcie jak tam jest !
- 39 7
-
2018-10-07 12:28
Autor żyje na Marsie? (2)
Proszę napisać o tym ilu pod wykonawców nie dostało kasy za wykonaną robotę i o tym ile usterek ma obwodnica Trójmiasta.
- 43 32
-
2018-10-07 12:34
jak wiesz to napisz a nie pitolisz bzdety
- 28 10
-
2018-10-07 16:11
0
- 4 1
-
2018-10-07 12:31
a korki jak były tak... są większe (4)
- 33 7
-
2018-10-07 13:27
korki są nie gorsze niż w innych miastach na całym świecie (2)
dokładne dane są jawne i dostępne w Internecie
- 7 4
-
2018-10-07 16:45
Są gorsze, ponieważ wynikają z absurdalnej miejskiej polityki przestrzennej.
Takie wąskie gardła jak Świętokrzyska-Havla, która tymczasowo trwa już 10 lat i temu podobne absurdy
- 2 3
-
2018-10-08 15:53
Sprawdziłem.
Gdańsk jest na szóstym miejscu pod względem korków w Polsce. Gorzej jest w Krakowie , warszawie , Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. A korki będa większe bo liczba samochodów będzie rosła. Nie da się wcisnąc w miasto o wiele więcej dróg i parkingów. Dlatego Gdańsk inwestuje w tramwaje.
- 0 0
-
2018-10-07 15:18
skoro każda rodzina ma po dwa auta
to korki będą coraz wieksze
- 12 2
-
2018-10-07 12:35
(4)
Widzę, że w komentarzach już atak PiSowskich troli od Kacperka złotoustego, próbujących obronić hasło "Polska w ruinie".
- 48 27
-
2018-10-07 12:42
tak sobie tlumacz. po prostu jemu mniej panstwo zabiera
- 4 3
-
2018-10-07 12:42
Za Gierka i Jaruzelskiego też się lało beton (1)
250 mld z vat ukradzione, przemysł sprzedany. Polska to też ludzie, przypomnę. Bez pracy, bez perspektyw, emigranci, eurosieroty, ubogie dzieci. To właśnie była Polska w ruinie.
- 15 18
-
2018-10-07 13:27
sprzedawali kumple świętego Gwiazdy a wydawali na "numerki"
- 5 5
-
2018-10-07 13:29
Kaczyński aż brązowy ślad za sobą ciągnie, tak go żółć zalewa z zazdrości o sukcesy Gdyni
nie pasuje mu to do jego hasła wyborczego że Polska w ruinie.
tymczasem polska wbrew pisowskiej propagandzie ma się bardzo dobrze- 4 12
-
2018-10-07 12:36
Ile wieloletnich firm splajtowalo przez euro 2012 i te wielkie "inwestycje"? (3)
- 31 28
-
2018-10-07 13:27
(1)
Ile? Może jakieś konkrety?
- 10 6
-
2018-10-07 13:30
nie ma konkretów, w PiS białe jest czarne a czarne jest białe
i żadna siła tych towarzyszy nie przekona
- 15 5
-
2018-10-07 13:38
nazwy firm i nazwiska właścicieli, zweryfikujemy ciebie oszuście
- 8 4
-
2018-10-07 12:38
Taki był kawał o zasługach (2)
Na rodzinny Śląsk przyjeżdża tow. Gierek, idzie ulicą, a tu przed piękną willą Mercedes zaparkowany, chłopiec w piłkę kopie. Gierek do chłopca zagaja: "A wiesz chłopcze, dzięki komu macie taki piękny dom? A dzięki komu takie dobre auto?" Chłopiec zaniemówił więc I Sekretarz odpowiada: "To dzięki mnie!" Na co dziecko w te pędy do domu i woła: "Mama, Tata! Wujek Helmut przyjechał!"
- 29 2
-
2018-10-07 12:40
Jak rodzina? (1)
- 4 2
-
2018-10-07 12:44
Śląska
;-)
Taka to historia zakręcona, jak w Gdańsku.- 8 2
-
2018-10-07 12:39
Zabraklo mi dopisku artykul sponsorowany (3)
- 44 25
-
2018-10-07 16:14
(2)
Chyba przez pis. W Gdansku nie wymieniono większości inwestycji. Nawet wartej grubo ponad miliard zł słowackiego
- 8 3
-
2018-10-07 16:20
(1)
przeszacowana i nieopłacona podwykonawcom. jakiś doświadczony dziennikarz śledczy mógłby się dowiedzieć, gdzie faktycznie poszła kasa...
- 3 6
-
2018-10-07 22:58
Przepłacony to jest twój psychiatra
- 4 0
-
2018-10-07 12:48
A gdzie Armii Krajowej i Żołnierzy Wyklętych? (4)
Coś niepełny ten ranking
- 35 5
-
2018-10-07 13:00
Bo droga niedokończonw więc wstyd pisać.
- 7 7
-
2018-10-07 13:29
Dokładnie. Gdzie tramwaj na Chełm i na Morenę?
- 12 0
-
2018-10-07 16:14
(1)
Naskręt nie napisał nawet o słowackiego czyli największej inwestycji
- 9 1
-
2018-10-07 16:47
No i najgłupszej jednocześnie
- 1 10
-
2018-10-07 12:52
(4)
Jedyna inwestycja w Gdyni z przed 13 lat brawo... Estakada niedługo się rozpadnie ze starości jak slynny wiadukt we Włoszech a nam pozostanie nocowanie w pracy bo bez sensu będzie jechać 4 godziny do domów... a wystarczy zwykła SKM na oksywie
- 49 3
-
2018-10-07 12:55
światełka w tunelu nie widać bo idioci w isz głosują na szczurka:( (2)
- 21 2
-
2018-10-07 13:31
i znów Edzio horala zaczyna wyzwiska i plucie jadem (1)
jak zwykle gdy brak argumentów i inteligencji,
typowy pisowski cham i prostak jak Kaczyński- 5 12
-
2018-10-07 14:52
Pakuj się
Szukasz już nowej pracy?
Mogą mieć dla Ciebie miejsce w dziale PR PiS - prezentuje szkoły ich poziom.- 6 1
-
2018-10-07 13:08
ale za to masz infobox, więc nie wydziwiaj
- 16 2
-
2018-10-07 13:11
(6)
A ja po raz setny pytam się co z tramwajem na Orunię dolną czy tam nie ułatwiłby źycia mieszkańcom
- 14 15
-
2018-10-07 13:39
50 lat bez tramwaju i dopiero teraz sie czepiasz? (2)
- 8 4
-
2018-10-07 13:44
Bo cała Orunia i ta dolna i górna (1)
została zakorkowana przez pobudowane osiedla.
Pruszcz Gd. też pobudował swoje.
Teraz Traktem jeździ Pruszcz, Borkowo, Maćki itd.- 6 1
-
2018-10-07 14:18
I na Trakt wjeżdża pół Południa
Drugie pół jedzie Havla lub Zamiejską, ale wtedy Orunia Dolna w Korku.
Tramwaj na Trakcie to by było rozwiązanie.
Może gminy Pruszcz i Kowale dołożą się do tej inwestycji.- 4 1
-
2018-10-07 13:45
Jakby był tramwaj na dolną, to mieszkańcy górnej Oruni by skorzystali
Na pieszo to jest chwila.
Mieli by bliżej niż do pętli Świętkorzyska.- 6 0
-
2018-10-07 15:39
Spoko, zaraz Kacperek obieca Ci hyperloopa na Orunię
- 7 3
-
2018-10-09 16:08
W nocy tory by rozkradli
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.