- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Wątpliwości przy Narodowym Spisie Ludności
Osoby skrupulatnie wypełniające formularz w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 naruszają prawo? Takie wątpliwości ma nasz czytelnik, a jego podejrzenia wzbudził podpunkt ankiety, w którym należy podać liczbę osób zamieszkujących mieszkanie i ich dane osobowe. Sprawa została opisana w Raporcie z Trójmiasta.
W pandemicznej rzeczywistości spis przeprowadzany jest w inny niż zazwyczaj sposób. O ile zwykle odbywał się głównie poprzez wizyty rachmistrzów w naszych domach, teraz ta forma została wstrzymana do odwołania.
W zamian musimy dokonać tzw. autospisu, czyli samodzielnie wypełnić formularz - za siebie lub za całą rodzinę - zamieszczony na rządowej stronie spis.gov.pl. Spis należy uzupełnić do 30.09.2021 r.
Nietypowa forma, ale też pytania o newralgiczne informacje, które w spisie należy zawrzeć, budzą wątpliwości wielu osób. Zdaniem naszego czytelnika są one tym większe, kiedy przychodzi do spisania danych nie rodziny, a współlokatorów.
Podawanie danych współlokatora - o ile możliwe, to nielegalne?
- Osoby wynajmujące pokój w mieszkaniu, które zamieszkują z obcymi osobami, zmuszane są do łamania prawa podczas spisu powszechnego. Dotyczy to tysięcy młodych osób, głównie studentów i młodych osób pracujących w Trójmieście - zauważa nasz czytelnik w swoim wpisie w Raporcie z Trójmiasta.
Czytelnik precyzuje, że formularz nakazuje podać liczbę osób zamieszkujących mieszkanie oraz ich dane osobowe.
- Imię, nazwisko, PESEL, datę urodzenia oraz informację, czy miejsce zamieszkania jest stałe lub czasowe - w przypadku czasowego jest jeszcze więcej danych do uzupełnienia - wylicza. - Udostępnianie danych osobowych osób trzecich (nawet jeżeli jakimś cudem się je pozyska) jest zagrożone karą pozbawienia wolności do dwóch lat.
I zauważa, że w przypadku zatajenia takich osób zgodnie z ustawą za przekazanie danych statystycznych niezgodnych ze stanem faktycznym grozi grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do dwóch lat.
Przekazaliśmy wpis naszego czytelnika przedstawicielom Głównego Urzędu Statystycznego w Gdańsku. W odpowiedzi na naszą wiadomość e-mail Zbigniew Pietrzak, przedstawiciel GUS-u, przesłał nam informację, która będzie zamieszczona w formularzu do samospisu.
"Elastyczna" forma odpowiedzi w samospisie
Wypełnianie formularza w przypadku osób wspólnie wynajmujących mieszkanie, a nieznających numeru PESEL współlokatorów.
Zgodnie z art. 15 pkt. 1 ustawy o NSP 2021 - osoba fizyczna objęta spisem powszechnym jest zobowiązana przeprowadzić samospis internetowy. Oczywiście modelową jest sytuacja, w której wszystkie osoby pełnoletnie zamieszkałe w danym lokalu, na ogół członkowie jednej rodziny, są obecne i wspólnie spisują się w ramach jednej sesji, odpowiadając na pytania dotyczące mieszkania i poszczególnych osób:
- razem i jednocześnie, np. poprzez podawanie odpowiedzi jednej rejestrującej je w aplikacji osobie,
- lub po kolei, wprowadzając swoje dane samodzielnie,
- albo też w inny sposób współuczestnicząc w samospisie.
Należy również założyć, że w momencie samospisu w mieszkaniu mogą wystąpić różne sytuacje domowo-rodzinne, jak np. występowanie różnych relacji i stosunków między osobami zamieszkałymi w jednym lokalu (osoby nie zawsze spokrewnione czy wystarczająco bliskie, skonfliktowane). Stąd przewiduje się jako dopuszczalne rozwiązania odbiegające w różny sposób od modelowego przebiegu samospisu w mieszkaniu, w tym obejmujące możliwość zalogowania się i samospisanie wyłącznie siebie i mieszkania (jeśli osoba jest pierwszą logującą się do systemu).
- Każda sytuacja wymaga odrębnego, indywidualnego podejścia i w przypadku niemożności realizacji samospisu w sposób opisany powyżej osoba podaje w składzie mieszkania wyłącznie siebie. Tym samym udzielone przez taką osobę informacje nie pozostają w sprzeczności z art. 15 pkt 3 oraz art. 28 pkt 1 ustawy o NSP (że trzeba podawać informacje zgodne ze stanem rzeczywistym itp.) - podsumowują przedstawiciele GUS-u.
Opinie (654) ponad 50 zablokowanych
-
2021-04-11 09:25
Opinia wyróżniona
spis jest na chwilę obecną (38)
dziś wpisuję, że nikt ze mną nie mieszka, we wrześniu będzie nas pięcioro
w jaki sposób mogą mnie ukarać za podanie nieprawdy?
no i po co to gadanie o anonimowości, skoro potrzebne pesele i jest groźba ukarania za fałszywe wpisy?
jak ukarać "anonima"?- 519 52
-
2021-04-11 19:13
nie przeczytałeś dokładnie pytań. Jest jak wół napisane
na jaki dzień podajesz dane. Jak widać polskie szkolnictwo jest na dnie, skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
- 3 0
-
2021-04-11 16:01
Podajesz stan na ostatni dzień marca 2021 roku
- 1 1
-
2021-04-11 15:50
Tonie jest gadanie o anonimowosci (1)
Pesele itp. sa im potrzebne - Ale jest tez RODO
Nie podajesz poufnych danych jak nie chcesz i tyle - niech sobie potrzebuja dalej. tez mozesz im pogrozic- 3 3
-
2021-04-12 09:07
informuję, że RODO nie działa przy tym spisie
można? można
- 3 0
-
2021-04-11 12:45
Spis jest na dzień 31.03.2021. (3)
Wpisujesz tylko to, co było tego dnia.
- 5 0
-
2021-04-12 09:57
Ja już terzz nie pamiętam co było tego dnia. (2)
- 2 0
-
2021-04-12 10:45
I nie pamiętasz, gdzie niecałe dwa tygodnie temu mieszkałeś? (1)
- 0 2
-
2021-04-12 12:01
Nie. A muszę?
Poza tym co to znaczy mieszkać?
- 2 0
-
2021-04-11 09:48
Dziś w Polsce jest (przykładowo) 35 mln, jutro umrze 10 osó, a 15 się narodzi. W jaki sposób to ma sens? No nie wiem, możę dlatego to się nazywa statystyka i granica błędu jest dopuszczalna? W jaki sposó cię ukarają? W taki sam sposó jak za brak meldunku czasowego, na 95% nie ukarają, ale zdarzają się przypadki. Rónie dobrze po co ubezpieczenie podróżne, OC czy AC, jeżęli wypadki rzadko się zdarzają..
- 6 6
-
2021-04-11 09:42
Spis nie jest na chwilę obecną (3)
W spisie nie ma pytań o "stan na chwilę obecną". Wszystkie (a przynajmniej większość) pytań wprost wskazuje, że należy podać stan na 31 marca 2021, godz. 24:00 (tak, jest tam dosłownie wpisana godzina "24:00" ). Zatem nie ma znaczenia, gdzie i z kim będziesz mieszkał(a) we wrześniu.
- 30 1
-
2021-04-11 09:49
ok, to już wyjaśnione (2)
- 3 1
-
2021-04-11 13:25
(1)
31 marca miałem urodziny i o 24:00 był niezły tłum. Nad ranem wielu ziomkom urwał się film, więc jak ich pytałem o PESEL, to bredzili coś od rzeczy. Nie wiem jakim cudem system to przyjął. Jedna z koleżanek zaszła w ciążę ze swoim "narzeczonym", ale nie wie, czy było to przed północą. Skoro życie zaczyna się od poczęcia, to nie wiem, czy to
31 marca miałem urodziny i o 24:00 był niezły tłum. Nad ranem wielu ziomkom urwał się film, więc jak ich pytałem o PESEL, to bredzili coś od rzeczy. Nie wiem jakim cudem system to przyjął. Jedna z koleżanek zaszła w ciążę ze swoim "narzeczonym", ale nie wie, czy było to przed północą. Skoro życie zaczyna się od poczęcia, to nie wiem, czy to dzieciątko musiałem wliczyć do spisu? Zadałem pytanie, ale GUS i Urząd Miasta na razie milczy w tej sprawie. Teraz żyję w strachu, że mnie zapuszkują za składanie fałszywych zeznań.
- 46 5
-
2021-04-11 21:57
ja bylem wtedy przejazdem i mieszkalem z covidem ale on nie chcial podac swoich danych osobowych
- 6 1
-
2021-04-11 09:36
Ale masz problem.... (9)
dziś wpisuję, że nikt ze mną nie mieszka, we wrześniu będzie nas pięcioro - w momencie wypełnienia ile mieszkało? Gdyby pytali to nawet 1 dzień po wpisaniu to ten ich spis jest n/a także nie widzę tutaj aby ktoś podał fałszywe dane. Można porównać umowę najmu z datą wypisania ankiety - chyba że umowy nie ma to jest wtedy problem...
- 10 10
-
2021-04-11 10:09
niby jak (5)
Wyobrazasz sobie jak sprwadzaja dane ponad 30mln osób czy są zgodne z prawdą? jakie systemy musieliby wdrożyć i ilu ludziom zaplacić? Tak naprawde wszystkie nasze dane są w urzedach i mogliby je zebrać i sobie wyliczyć statystyki, ale nie zrobią tego, bo łatwiej jest zmusić obywateli pod kara grzywny, zeby sami to zrobili.
- 53 1
-
2021-04-11 21:19
Haki
Jak będą szukali na kogoś haka, to i do spisu powszechnego zerkną-gestapowcy!
- 7 3
-
2021-04-11 10:15
od tego sa systemy komputerowe (3)
np slawetny pegasus.
- 28 4
-
2021-04-11 10:26
Jezeli jest tak jak twierdzisz to twój pegasus (2)
zassał by dane od operatorów komórkowych łącznie z peselami, porownał z danymi BTSow gdzie najczęściej się logujesz i po sprawie. Gotowe.
- 21 3
-
2021-04-11 14:38
(1)
nie dokonca bo bez nakazu nie maja prawa zebrac danych od operatorow
- 2 8
-
2021-04-11 19:20
Dowcip?Dawno się tak nie uśmiałem.
- 7 1
-
2021-04-11 09:51
(1)
Tak tak, gus będzie pytał każdego Polaka ktory zaznaczy ze wynajmuje mieszkanie o umowę i porównywał dane czy ktoś nie skłamał xD wziales leki?
- 17 4
-
2021-04-11 10:16
nie. ale pegasus lub inny system zarzadzania bazami - tak.
- 25 4
-
2021-04-11 09:40
nie moze byc piecioro
bo jest rezim sanitarny
- 21 10
-
2021-04-11 09:36
(14)
Liczy się 31 marca 24.00 wiec co ma wrzesień do tego
- 74 4
-
2021-04-12 09:29
W tym czasie inne osoby gdzieś będą i wpiszą , jak sklamiesz to 5000 kary , proste?
- 1 0
-
2021-04-11 12:33
Przedłużyli do września
- 4 4
-
2021-04-11 09:42
chyba, że tak, jeszcze nie sprawdzałem (11)
no to jak zrobię go we wrześniu to ciężko pamiętać co było pół roku wcześniej
- 18 17
-
2021-04-12 09:30
Chodzi o to że sprawdza ile sam wody zużywasz , jak za pięć osób to skłamałeś (1)
To samo z pradem
- 3 7
-
2021-04-12 10:33
A to każda osoba zużywa tyle samo wody lub w ogóle jakąś określoną ilość?!
- 7 1
-
2021-04-11 23:41
To po co robisz aferę jak nie wiesz o co chodzi? Po narzekaj jeszcze, że musisz dołączyć wynik badań laboratoryjnych psa. Co prawda nie musisz, ale skoro nie wiesz co jest to możesz ponarzekać.
- 2 5
-
2021-04-11 11:28
"Gdzie Pan(i) mieszkał(a) w dniu 31 marca 2021 r. o godzinie 24:00?" (7)
Faktycznie ciężko spamiętać, gdzie się wtedy mieszkało i ile się miało dzieci.
- 51 10
-
2021-04-12 09:56
A muszę to pamiętać?!
Nie każdy ma tak monotonne życie jak Ty.
- 4 3
-
2021-04-11 12:47
donald na komisji nie pamietal (5)
adamowicz to samo
- 63 55
-
2021-04-11 12:51
za to obajtek pamieta ila ma chałup i czarenecki jak i czym dojezdzał do Brukseli.. (4)
takie uczciwe pisory.. ( tak samo jak ty inteligentny )
- 90 15
-
2021-04-12 13:12
Ale o co chodzi z pisiorami? Chyba, że usprawiedliwiasz Świętego tym, że inni są gorsi.
To jest dopiero z Ciebie inteligent!
- 1 1
-
2021-04-11 14:12
(2)
paweł nie pamiętał
A został swietym- 30 21
-
2021-04-11 15:27
kanonizowali go? (1)
- 7 9
-
2021-04-12 09:27
Skanalizowali
- 10 4
-
2021-04-11 10:08
Opinia wyróżniona
jak zwykle z igły widły (35)
parę lat wstecz chodziłam po domach i robiłam spis ludności i ludzie podawali wszystko a nawet więcej, musze byc takie pytania zeby mieć całkowite dane, co w tym dziwnego
- 113 520
-
2021-05-08 17:02
spis powszechny
Czy trudno zrozumieć że pytania o dane innej osoby to przestepstwo? Co trzeba mieć w głowie żeby tego nie rozumieć. Czy te pytania układał jakiś sekciarz od tego pasożyta z torunia?
- 1 0
-
2021-04-13 05:06
@jak zwykle z igły widły
Chodzi o sytuację, kiedy mieszkam z osobą, której nie znam szczegółowych danych. Np wynajmujemy 2 pokoje w tym samym mieszkaniu. Ja nie chcę się dzielić swoim nr pesel z zupełnie obcą mi osobą.
- 2 0
-
2021-04-12 10:31
teraz mamy RODO , pytania kolidują z tymi przepisami
- 6 2
-
2021-04-12 09:54
Ja potrafiłem nawet policjanta pogonić, bo z obcymi w wieku 17 lat nie rozmawiałem jak byłem sam w domu.
Teraz tyle przebierańców, że lepiej uważać. Jak potrzeba pogadać to poproszę wezwanie na komisariat.
- 3 0
-
2021-04-11 22:02
ale wtedy za szafa, pod stolem czy w lodowce nie bylo gnoma
- 3 0
-
2021-04-11 14:29
Kkkk
Co to znaczy całkowite dane. Imię nazwisko i ilość osób w domu i do widzenia. To jest spis ludności a nie danych.
- 29 0
-
2021-04-11 13:01
Pytanie po co te dane ? (7)
W końcu mam prawo do prywatności która mi chcą odebrać .
- 37 2
-
2021-04-11 13:35
(6)
Chodzisz z komórką i kartą, przechodzisz przed miejskimi kamerami, to już nie masz prywatności. Druga sprawa, że te wszystkie dane już w jakichś urzędach są, tylko nikomu nie chce się ściągnąć ich w jedno miejsce. Myślę, że co raz częściej będziemy pytani o różne dane, by "Firma" rozbudowywała sobie bazę o nas. Obecnie zmuszają nas do płacenia
Chodzisz z komórką i kartą, przechodzisz przed miejskimi kamerami, to już nie masz prywatności. Druga sprawa, że te wszystkie dane już w jakichś urzędach są, tylko nikomu nie chce się ściągnąć ich w jedno miejsce. Myślę, że co raz częściej będziemy pytani o różne dane, by "Firma" rozbudowywała sobie bazę o nas. Obecnie zmuszają nas do płacenia kartą, pozbawiając nas gotówki. I jak podpadniemy systemowi, to nas po prostu odetną od funduszy. I nawet żebrać nie będzie można, bo każdy będzie miał tylko kartę. Chyba, że żebracy będą mieli terminale ;)
- 24 8
-
2021-04-11 14:00
Ale tu podajesz PESEL (5)
Jesteś do rozszyfrowania bez kamer i wiedza o tobie wszystko
- 20 2
-
2021-04-11 15:48
(4)
Zawierając umowę z komórką, czy kartą też podajesz PESEL.
- 10 4
-
2021-04-12 11:36
Ale robię to dobrowolnie a tu pod przymusem i karą!!!
- 3 1
-
2021-04-11 16:16
Telefon (2)
Mam od babci która już nie żyje
- 11 2
-
2021-04-12 14:59
I co? Nie zgłosiłeś zgonu? W kanapie ją trzymasz?
- 1 3
-
2021-04-11 22:01
Nie wszyscy mają babcię świetnej pamięci ;)
- 8 0
-
2021-04-11 12:09
Parę lat temu (2)
Nie rządził reżim
- 29 7
-
2021-04-12 13:16
Tak Ci się wydaje.
- 1 2
-
2021-04-11 13:32
sanitarny
- 6 6
-
2021-04-11 11:52
Tyle że
Tyle że parę lat temu czyli dziesięć.a przepisy RODO od kiedy weszły?rusz głową. Informowałaś o przetwarzaniu danych osobowych że jesteś administratorem?
- 12 4
-
2021-04-11 11:34
Kik
A RODO wtedy obowiązywało?
- 2 7
-
2021-04-11 10:28
A rozumiesz różnicę między statystyką a inwigilacją? (2)
- 64 3
-
2021-04-11 10:55
statystyka to jest milion osob (1)
jedna to tragedia.
- 8 5
-
2021-04-12 09:41
Zapomniałeś o kluczowym słowie tej myśli
Śmierć miliona osób to statystyka, jedna to tragedia. Autora wszyscy powinni znać z lekcji historii
- 4 0
-
2021-04-11 10:21
(5)
Tyle że parę lat temu nie obowiązywało RODO. Chciałaś błysnąć a nie wyszło.
- 80 13
-
2021-04-12 09:07
Aha. I jaki to ma zwiazek z omawiana sprawą?
- 0 0
-
2021-04-11 14:25
(2)
1. Ale obowiązywała ustawa o ochronie dabych oaobowych.
2. Poczytaj co to w ogóle jest RODO.- 22 1
-
2021-04-11 17:21
Rodo dotyczy wyłącznie firm (1)
- 3 14
-
2021-04-12 14:45
RODO dotyczy wszystkich, w tym instytucji, urzędów i samego państwa polskiego
- 1 1
-
2021-04-11 10:26
Rodo srodo.
- 21 21
-
2021-04-11 10:17
a ty w to wierzylas? naklamalem ci (6)
myslisz pewnie nadal, ze masz piekny biust :P
- 63 17
-
2021-04-11 10:22
Jesteś wyborca PO ? (5)
- 18 39
-
2021-04-12 09:13
Nie, on jest kuzynem Obajtka i Czarneckiego.
- 4 2
-
2021-04-11 10:24
a co? (3)
- 6 5
-
2021-04-11 10:33
To wiele wyjasnia... (2)
Ot co!
- 11 20
-
2021-04-11 10:53
(1)
Wyjaśnia że on ma rozum a ty nie
- 29 15
-
2021-04-11 11:34
Wyborcom poko myśleć nie każą, także robią co chcą tylko nie myślą.
- 11 24
-
2021-04-11 10:19
Opinia wyróżniona
Taki spis powinien być anonimowy (27)
Zabrania się przetwarzania danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby....
Ujawniacie swoje dane wrażliwe!- 511 45
-
2021-04-12 14:22
Ojejku, jejku jakiś ty wrażliwy... aż za bardzo ;)
- 0 1
-
2021-04-12 09:25
Na pytania o dane wrażliwe (wyznanie, związki partnerskie, narodowość, stan zdrowia) nie trzeba odpowiadać. (1)
A spisy ludności państwa robią od tysięcy lat. W Biblii też jest o tym wspomniane, a to opowiastki z dość dawnych czasów
- 5 7
-
2021-04-12 14:25
Dokladnie
ale nie wszyscy umieją czytać..
- 2 1
-
2021-04-12 07:14
Czytaj spis ze zrozumieniem
Na te wszystkie wymienione przez ciebie tematy nie musisz odpowiadać ( jest taka opcja) więc nie histeryzuj
- 3 4
-
2021-04-11 16:29
no jest cos takiego jak tajemnica statystyczna (1)
tego sie nie ujawnia
- 1 7
-
2021-04-11 17:57
Tu nawet nie chodzi o ujawnienie, ale o to, że Gus Nie moze przetwarzac w celach statystycznych takich danych jak wyznanie, stan zdrowia, związki partnerskie... Kogos ponioslo za bardzo tworzac pytania w tym spisie...
- 21 2
-
2021-04-11 12:35
Tym bardziej, że należy zakładać, że te dane kiedyś wyciekną (2)
Bo przecież u nas zwykle nic nie działa tak jak powinno.
- 45 0
-
2021-04-12 10:56
zwłaszcza, że nasze dane nie są przetwarzane w Polsce, tylko w Izraelu (1)
należy się zastanowić, dlaczego
- 6 2
-
2021-04-13 13:04
siedziba pisu jest w izraelu?
- 1 0
-
2021-04-11 11:39
chore
Wy juz popadacie w paranoje z tą anonimowoscią
- 6 25
-
2021-04-11 11:39
(2)
PiS specjalnie robi spis żeby zamknąć w obozach wszystkich LGBT. Polecam mniej TVN i Wyborczej.
- 17 27
-
2021-04-12 09:11
Jarek też pójdzie do obozu? (1)
ani żony, ani dzieci.. nienawidzi kobiet a lubi oglądać nocami rodeo
dla mnie to typowy kryptogej
ta jego cała nagonka na lgbt jest tylko dla zmylenia ludzi- 8 4
-
2021-09-23 22:23
Czy jest jedynym z wyboru samotnie żyjącym mężczyzną? Niektórzy wolą żyć w toksycznych związkach, by nikt nic im nie narzucił, inni wolą swobodę. Niech każdy żyje dla własnej wygody a nie dla oceny.
- 0 0
-
2021-04-11 11:00
Jak zawsze wyrózniaja wpissy kompletnych dzbanów i jeszcze piszą arty na ich polecenie (6)
Ten spis jest we wszystkich krajach UE to na Polecenie Brukseli i takie same pytania obowiazuja w każdym kraju UE!!Ale Tylko unas a konkretnie góownie tam gdzie jest największe skupisko Lemin (gów) takie cos się pojawia. Wiec Le (ming) się pluje ze to spis Pisowski ,ale gdyby było to za rzadów POKOwskich to by go chwalił .
Ale z jednej strony przynajmniej można się posmiac z ich głupoty ale i zaplakac z tego jak wielka jest to skala w Gdańsku.- 23 60
-
2021-04-11 12:42
Do wideł, parciaku.
- 5 8
-
2021-04-11 11:11
Witam serdecznie (4)
Wracaj orać pole na Podkarpaciu i nie spamuj w Trójmieście :) miłego dnia
- 53 22
-
2021-04-11 11:35
Ty lemi (ng ) niepotrafił bys nawet pola orać . (3)
- 12 20
-
2021-04-11 11:51
I może frytki do tego (2)
A mogę nawet śmieci zbierać, ale nie jestem na tyle zdesperowany aby specjalnie z Podkarpacia pisać takie wypociny na trójmiejskiej stronie aby poprawić sobie samopoczucie XD
- 17 10
-
2021-04-11 13:42
(1)
A w innych krajach ten spis też jest tak "anonimowy" jak w Polsce? Bo u nas, jak się wielokrotnie okazało, podajesz wrażliwe dane, a za chwilę może je każdy przejrzeć w necie.
- 32 2
-
2021-04-12 14:23
NIby jak?
- 0 2
-
2021-04-11 10:44
Zgadzam się sPiS powinien być anonimowy ! (6)
Ale Ten Rząd chce kontrolować wszystko i wszystkich a ten sPiS to łamanie Prawa a w szczególności łamanie RODO :)
- 59 12
-
2021-04-13 09:55
Nieuctwo i brak jakiejkolwiek wiedzy o spisie. To UE wraz z ONZ nakazuje, jakie informacje mają być zebrane
Data jest także narzucana przez UE. Zasada jest taka: spis przeprowadza się raz na 10 lat. Zakres gromadzonych informacji jest ustalana przez UE, a ta w oparciu o zalecenia ONZ.
- 0 1
-
2021-04-11 16:29
za spis odpowiedzialny jest GUS (3)
tak jak 10-20 i więcej lat temu
- 5 2
-
2021-04-13 13:02
gdzieś pisali że dane ma przetwarzać firma jakiegoś obajtka
- 1 0
-
2021-04-11 22:01
A kto był odpowiedzialny (1)
Za organizacje kopertowych wyborów widmo? Kolega Antymidas, PKW czy poczta?
- 6 2
-
2021-04-13 10:26
Koperty, które miały zabijać. A w czasie faktycznych wyborów, zarażonych było 10 razy więcej
niż wtedy, kiedy miały się odbyć za pomocą kopert.
- 2 0
-
2021-04-11 13:39
Odwołuje się wydarzenia sportowe i kulturalne, więc mogą np. w całej Europie przełożyć spis na następny rok i przeprowadzić go puszczając jaz do tej pory w tłum domokrążców spisujących anonimowo.
- 12 1
Wszystkie opinie
-
2021-04-11 09:04
Ludzie maja swoje teorie spiskowe niestety.. (16)
Rodo tu nie obowiązuje
- 45 118
-
2021-04-11 09:16
(9)
Aleś ty g.. a jak ci współlokator nie poda tych danych to co, siłą z niego wyciągniesz?
- 44 10
-
2021-04-11 09:38
albo albo (3)
wywala albo oddaje dane osobowe.
- 6 8
-
2021-04-11 12:35
Przecież to co napiszesz będzie zweryfikowane (2)
Policja , urząd meldunkowy , MOPSy itd...jak sklamiesz 5000 kary .POwodzenia dzbany
- 2 7
-
2021-04-11 15:45
(1)
Taa, pewnie. Nawet przy ankiecie bezpieczeństwa dzielnicowemu często nie chce się sprawdzać danych, a będą weryfikowali każdego Polaka xD
- 1 2
-
2021-04-12 09:33
Nie porownuj dzielnicowego do akcji krajowej , szykuj 5000
- 1 3
-
2021-04-11 09:38
(1)
Zabiorę dowód gdy będzie spał pijany w nocy i go spiszę powszechnie
- 17 5
-
2021-04-12 09:34
Takich robali jak ty jest 2% , statystycznie jesteś nie istotny
- 2 2
-
2021-04-11 11:26
Glupi to jestes ty dzbanie. Jestem rachmistrzem akurat zle trafiles (1)
- 3 15
-
2021-04-11 21:14
Troche wstyd
Kapowac na rzecz okupanta
- 10 1
-
2021-04-12 09:31
Współlokator ma PESEL i w tym czasie musi gdzieś być
- 0 1
-
2021-04-11 09:37
ja wchodze i wpisuje sie jako budyn i podaje jego przekrety
opisuje zone i reszte.
- 7 10
-
2021-04-11 09:59
Rotszyldy niech sie spisujo
- 8 1
-
2021-04-11 11:35
waaadza wybiera co ich obowiazuje
konstytucja tylko, gdy pasuje
- 8 0
-
2021-04-11 12:53
Ty się doucz Ankieterze. RODO obowiązuje i to Ciebie!
Dziękuję, za takie coś, jak nie znacie prawa!
- 11 1
-
2021-04-11 16:35
Hmmm...
Podstawe prawną proszę podać, czemu RODO nie obowiązuje w spisie
- 14 0
-
2021-09-19 12:23
Żenada
A ty koniecznie musisz być takim posłusznym naiwnym baranem aparthaidowym???to sobie bądź a od ludzi,którzy potrafią myśleć i wyciągać wnioski się odp.
- 0 0
-
2021-04-11 09:04
Iza (75)
Ja już wypełniłam ten spis po ostatnim artykule na Trójmiasto.pl gdzie był link do tego spisu.
Spis jest na bardzo niskim poziomie ,wpisałam kto jest jeszcze zameldowany i wtedy podałam PESEL współlokatorki i jej też wypełniłam .
Pytania w spisie jak i sam spis oceniam bardzo źle .
Plus dla portalu Trójmiasto za informację o nim i za link do niego
Dla pewności zadzwoniłam na infolinię czy jak wypełniłam za osobę mieszkająca ze mną czy ona musi jeszcze raz wypełniać,mowili,że nie.
Powtarzam pytania w spisie są na bardzo słabym poziomie.- 102 45
-
2021-04-11 09:09
Iza (50)
Oczywiście wpisałam ,że jestem ateistka w spisie .
W bajki i mitologie przestałam wierzyć mając 7 lat .
Oby jak najwięcej ateistów było.- 126 64
-
2021-04-11 09:13
(6)
A kogo to obchodzi czym i kim jesteś !!!
- 49 24
-
2021-04-11 09:16
Iza (3)
Każdy kto przestaje wierzyć w bajki typu religia ,daje przykład ewolucji człowieka .
- 25 36
-
2021-04-11 09:24
Religie (różne) istnieją od wieków. Ty ewoluowujesz od 14-18 lat? (2)
.
- 27 16
-
2021-04-11 09:32
Iza (1)
No są od wieków i od wieków żerują na ciemnych owieczkach robiąc im pranie mózgu.
- 29 27
-
2021-04-11 15:43
Czy ktoś się wtrąca z kim sypiasz pod kołdrą? To co cię obchodzi gdzie kto składa ręce i na jaką tace wrzuca swoje pieniądze.
- 9 2
-
2021-04-11 09:42
takich samych głupków
- 0 2
-
2021-04-11 10:47
jesli cie to nie obchodzi to po co tracisz czas na komentarz. Czyżby jednak cię to obchodziło w sposób taki, że się z tym nie utożsamiasz i czujesz wewnętrzny sprzeciw dla osób, które posiadają inny pogląd?
- 5 5
-
2021-04-11 09:13
Dobrze że nie mieszkasz na Kaszubach. (4)
My trzymamy z Bogiem!
- 27 42
-
2021-04-11 09:17
Z Bobem?
Budowniczym?
- 23 18
-
2021-04-11 09:19
Iza
Dlatego postęp cywilizacyjny na Kaszubach zatrzymał się w średniowieczu .
- 36 28
-
2021-04-11 10:37
Latacie do koscioła co tydzień 1OO% was w kościele ( poza czasem zarazy ) ,a potwornie traktujecie
psy trzymając je głodujące w dziurawych budach , u was to norma dlatego żadnym szokiem nie było dla was ,że były poseł Pis zabił ciagnąc za autem swojego psa . Wasze trzymanie z Bogiem polega na tym ,ze nie przestrzegacie żadnych przykazań tylko jedno ,ze w niedzielę śmieci nie wyrzucacie i nie trzepiecie dywanów, nic więcej
- 19 16
-
2021-04-11 10:41
oczywiście ci wierzący chcą mieć kaszyby całe dla siebie i będą wykluczać innych, którzy nie wierzą. ot cała kwintesencja zawiści katolików w dwóch zdaniach
- 5 6
-
2021-04-11 09:17
(30)
Ja mam w pracy samych niedzielnych ateistów. Co ciekawe, to ten ich cały niedzielny "ateizm" znika okazyjnie nawet kilka razy w roku:) Po prostu jest teraz taka moda na antykościelnosc, więc ludzie to łapią, tak jak inne mody które są lykane jak pelikany przez młodych "wielkomiejskich" ludzi:)
- 38 38
-
2021-04-11 09:25
Iza (23)
Makumbo jest wolność ,każdy wierzy w co chce lub nie wierzy.
Ale bądź tak łaskaw i udowodnij mi ,nam istnienie Boga ?
Tak na początek .- 22 26
-
2021-04-11 09:34
(4)
On nie musi udowadniać niczego, to ty udowodnij :)
- 17 12
-
2021-04-11 09:49
To może jeszcze (3)
ma udowodnić istnienie wróżek, skrzatów i jednorożców? Udowadnia się istnienie czegoś lub kogoś. Jak wyobrażasz sobie dowód na nieobecność neonu w wydychanym powietrzu?
- 11 6
-
2021-04-11 10:38
(1)
skoro go tam nie ma zanczy, że jest dowód na jego nieobecność
- 3 7
-
2021-04-11 15:57
Udowodnij nieskończoność wszechświata, udowodnij, że Ziemia jest kulą. Większość naszej wiedzy obecnie pochodzi z internetu i klepiemy to, jaką papką nas karmią. Część wiadomości to f...-news, które wiele osób łyka i powtarza, a kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą, co jest zamierzeniem puszczających fucki.
- 3 0
-
2021-04-12 21:00
słabe porównanie
akurat fizyczne fakty, takie jak np. obecność lub nieobecność neonu w wydychanym powietrzu, można bezdyskusyjnie udowodnić, bo neon jest pierwiastkiem. Bóg nie manifestuje się w naszym świecie w sposób mierzalny i powtarzalny, dlatego nie można obiektywnie udowodnić jego istnienia lub nieistnienia.
- 0 0
-
2021-04-11 10:20
No to sama udowodnij jego nieistnienie (4)
Masz na to jakieś dowody? Ludzie spierają się o to od tysięcy lat. I jak dotąd żadna strona nie jest górą.
- 10 11
-
2021-04-11 10:35
(3)
dowody ateisty: nic nadprzyrodzonego nie zostało udowodnione naukowo,
dowody katolika: wiara w nadprzyrodzoność w żaden sposób nie udowodnioną a znaną tylko z opowieści.
Który dowód jest bardziej wiarygodny? Naukowy a tego niestety brak. Jest więcej wiecej przesłanek za tym, że niestety nadprzyrodzoność nie istnieje niż za tym, że istnieje. Oczywiście każdy niech wierzy w co chce, nie ma przymusu i obowiązku stawiać się tylko po jednej słusznej dla kogoś stronie- 8 6
-
2021-04-11 10:51
(2)
łapki w dól za napisanie prawdy, wiadomo, że prawda w oczy kole
- 3 5
-
2021-04-11 15:59
(1)
Dowodem na nieistnienie Boga jest bóg innego wyznania.
- 2 2
-
2021-04-11 21:07
albo to, ze religie się po prostu kończą bo ludzie przestają w nie wierzyć na rzecz innej ale zawsze są przekonani, że ta ich jest jedyną prawdziwą
- 1 0
-
2021-04-11 10:22
Ok (11)
A czy ty możesz mi udowodnić istnienie więcej niż dwie płcie tzn takich z których połączenia będzie potomstwo. jest niby tyle płci ale jak jest ekshumacja to w grobie albo mężczyzna albo kobieta. dziwne.
- 15 2
-
2021-04-11 10:31
Iza (10)
Na chwilę obecną jest około 65 zdefiniowanych płci.Jest np. taka płeć hiromen .Jest to facet ,który czuje się mega facetem ,jest jak pół Bóg z wysokim poziomem testosteronu i zmysłem kota ,i tokiem myślenia kobiety
- 1 27
-
2021-04-11 10:47
Czyli (3)
dalej jest to mężczyzna a cała reszta to opis jego zachowania psychiki. Idąc twoim tokiem rozumowania słaby facet, kiepsko zbudowany tchórzliwy, lubiący bajki z tokiem myślenia nastolatka to kolejna płeć a nie np zwykły mamisynek lub d...ek.
- 15 0
-
2021-04-11 10:51
Iza (2)
Tu chodzi też o budowę narządów płciowych
- 3 11
-
2021-04-11 11:53
Dokładnie (1)
Mając członka jesteś samcem mężczyzną. mając pochwę jajniki itd jesteś samicą kobietą. Jest jeszcze trzecia opcja naturalna czyli hermafrodytyzm prawdziwy /są jeszcze rzekomy żeński i rzekomy męski/ . czasami traktowany jako trzecia płeć. I to wszystko. Biorąc pod uwagę ilość hermafrodytów do ogółu ludzkości są to raczej wyjątki potwierdzające regułę niż jakaś norma. Mogę więc się zgodzić że są trzy płcie ale nic więcej.
- 8 0
-
2021-04-11 14:42
Polecam klasykę:
"Płeć mózgu" Moir i Jessela. Uwaga! Książka wymaga myślenia.
- 1 3
-
2021-04-11 10:51
Nic mi nie udowodniłaś (5)
Podałaś przykład mężczyzny który może być zdobywcą ale może być też uczuciowy i delikatny. takie kontrasty u ludzi to nic nowego ale to nie jest płeć. Prosiłem o udowodnienie istnienia płci poza mężczyzna i kobietą których połączenie da nowe potomstwo. Nie kolejna wymyślona wersja faceta czy niewiasty.
- 14 0
-
2021-04-11 11:00
Iza (4)
Poczekaj jeszcze dekadę jak kobiety będą mogły same się zapładniać a faceci rodzić dzieci.
Już są prowadzone końcowe badania na przeszczepianie kobietom penisa i jąder pod pochwę aby mogły same się zapładniać .
Podobnie z mężczyznami ,do brzucha faceta będą przeszczepiane macicę i jajniku .Facet po masturbacji będzie mógł za pomocą palca aplikować swoje nasienie do pępka i wtem sposób siebie zapładniac .- 1 19
-
2021-04-11 11:21
Wiesz co
dalej mi nic nie udowodniłaś. gdyby natura chciała by kobieta czy mężczyzna byli zdolni do samozapłodnienia to by to uczyniła. U mniej złożonych organizmów występuje to już teraz lub w zależności od potrzeb i warunków organizm przejmuję cechy żeńskie lub męskie. W przyrodzie jest samiec i samica a wg tego co napisałaś powstanie mutant lub hybryda nic więcej / nie obrażając osób które urodziły się z takimi i takimi organami płciowymi ale nigdzie nie napisano by byli w stanie sami siebie zapłodnić i najczęściej sami występowali o korygowanie owej anomali/. Nie wypowiem się na temat tak poczętego dziecka ale wiadomo że krzyżówki genetyczne w najbliższej rodzinie nie powinny mieć miejsca .
- 9 0
-
2021-04-11 11:34
Chciałbym to zobaczyć
Pomijając różnice w budowie anatomicznej by członek był gotowy do działania musi mieć erekcję. Ciężko będzie go wygiąć tak by wszedł w pochwę umieszczoną powyżej lub poniżej niego. A co z ru***ami frykcyjnymi? A facet na palec i do pępka czyli poród tylko przez cesarkę. No a kwestia miesiączki? To inżynieria genetyczna i zabawa z matką naturą nie napiszę w zabawę w Boga bo jestem nie wierzący. Jedno jest pewne to nie skończy się dobrze
- 4 0
-
2021-04-11 15:45
O ja.... serio? Bajki to wieczorem.
- 0 0
-
2021-04-11 18:08
I co to da?
Nawet jeśli czysto hipotetycznie facet sam się zapłodni po takim zabiegu to dziecko raczej na 100 procent będzie miało normalne cechy męskie lub żeńskie /chłopiec nie wykształci w sobie jajników i macicy ale jeśli nawet mu się to uda to nie będzie to już nowa płeć a nowa rasa sprzeczna z naturą bo sztucznie stworzona/
- 1 0
-
2021-04-11 13:08
nikt Ci nie udowodni - na tym polega wiara żeby wierzyć, a nie wiedzieć
Doświadczenia mistyczne raczej nie są eksperymentalnie powtarzalne. Ale zarówno powstanie świata materialnego, jak powstanie w nim życia, również nie mają żadnego naukowego wyjaśnienia, a w nie (jak mniemam) wierzysz - tymczasem wielu ateistycznych filozofów i naukowców zajmujących się tym tematem długimi latami uczciwie uznało, że wszystko wskazuje na działanie bytu niewyobrażalnie inteligentnego, a działanie przypadku należy wykluczyć. Podejrzewam, że nie zdajesz sobie sprawy jak skomplikowana jest pojedyncza molekuła przeciętnego białka, a co dopiero komórka z nich złożona, która sama w sobie jest małym wszechświatem. Powstania człowieka również nie wyjaśniono naukowo. Kto więc tutaj wierzy w bajki? Poza tym są liczne udokumentowane przypadki niewytłumaczalnych uzdrowień (innych Kościół nie uznaje), i choć nie trzeba w nie wierzyć, jednak osobiście spotkałem człowieka który był świadkiem dwóch takich sytuacji. Są też mniej lub bardziej nagłe nawrócenia ateistów. Warto poznać ich biografie, zanim zaklasyfikujesz ich jako wariatów.
- 5 0
-
2021-04-11 09:26
(2)
"moda na atykościelność" - i własnie dlatego na modzie się nie skończy bo k niewiele rozumie
- 15 8
-
2021-04-11 10:52
jeśli myślisz, że to tylko moda to wierzysz w coś w co po prostu chcesz wierzyć ale niestety mylisz się
- 2 2
-
2021-04-11 10:53
moda to własnie była na wiarę, a kto nie wierzył był wykluczony ze wsi, więc każdy potulnie wierzyl
- 7 2
-
2021-04-11 09:30
też mam takich w pracy (2)
ale nie przeszkadza im to odbierać paczek świątecznych dla dzieciaków
- 21 13
-
2021-04-11 10:17
A co mają paczki do wiary? (1)
Przecież święta to zbiór zwyczajów pogańskich przejętych przez katolików.
- 13 9
-
2021-04-11 10:46
Racja, np noc Kupały, wszystkich świętych ect.
- 4 7
-
2021-04-11 09:20
jesteś taka mądra, obecne dzieci w tym wieku dopiero poznają słowo pisane
a Ty jako siedmioletnie dziecko zapoznałaś się z mitologią
teraz pewnie masz 30, jesteś aktywistką i zakładasz zbiórki na komputer- 21 13
-
2021-04-11 10:14
Iza, chłopcze weź się za jakąś robotę (3)
wyrzuć śmieci, odkurz mieszkanie, obierz kartofle, albo idź ze swoim chłopakiem na spacer, Tylko przestań męczyć ten swój komputer
- 16 8
-
2021-04-11 10:17
Iza (1)
A ty idź do kościoła .
- 6 9
-
2021-04-11 10:41
no niech idzie do koscioła i weżnie opłatek z nigdy nie mytych łap księdza hipokryty, co sam jest gejem
a jest przeciw nim
- 2 10
-
2021-04-11 10:40
byle co jesz i byle co piszesz ,kończ z kaszaną
- 6 3
-
2021-04-11 13:01
Nie ma takiej odpowiedzi.
Może tylko nie odpowiedzieć na pytanie o przynależność religijną.
- 0 0
-
2021-04-11 21:09
To pytanie jest dobrowolne, ale warto je wypełnić, jeżeli chce się podkreślić swoje przekonania, bo w statystykach będziemy się liczyć. Ja jestem rodzimowiercą i wpisałem "rodzimowierstwo" - Inna (Jaka) -> Inny (proszę wpisać) -> "rodzimowierstwo".
- 3 0
-
2021-04-11 09:13
(15)
Co rozumiesz przez słaby poziom pytań?
- 21 2
-
2021-04-11 09:15
(14)
Nie mogłam zaznaczyć w pytaniu o związek ,że jestem z kobietą .
Brakowało też w pytania o płeć i orientację seksualną .- 11 23
-
2021-04-11 09:19
(8)
było pytanie o płec na poczatku
- 9 2
-
2021-04-11 09:22
Iza (7)
Tak ale były tylko dwie płci do zaznaczenia,co jest skandalem .
- 13 31
-
2021-04-11 09:28
a ile powinno być? (6)
- 18 3
-
2021-04-11 09:29
Iza (5)
Minimum cztery.
- 8 26
-
2021-04-11 09:33
zdefiniuj (1)
- 7 2
-
2021-04-11 09:35
Kobieta, mężczyzna, "Coś" i helikopter bojowy.
- 39 4
-
2021-04-11 09:38
52 (1)
- 6 0
-
2021-04-11 11:51
78
- 2 0
-
2021-04-11 13:50
Bardzo charakterystyczne, że LG.. wszędzie chcą się afiszować ze swoimi skłonnościami. Później się dziwią, że ich nikt nie lubi.
- 6 6
-
2021-04-11 09:27
to chyba dobrze? (4)
a ile tam mamy płci? dziesięć, dwadzieścia czy jeszcze więcej? pytam, bo nie śledzę na bieżąco, jestem hmm "binarny"
- 18 5
-
2021-04-11 09:31
Iza (3)
Jak jesteś binarny to jesteś piątej płci według socjolożki Alexis Owen z uniwersytetu w Kalifornii.
- 4 18
-
2021-04-11 09:33
aha, myślałem, że to przeciwieństwo osoby niebinarnej (2)
chyba nie nadążam za trendami
- 13 1
-
2021-04-11 09:53
dyskurs z nią ma sens taki jak dyskurs psychiatrów z pacjentami po lobotomii (1)
- 16 2
-
2021-04-11 13:47
Kobieta, chłop z jajami, chłop bez. Poziom był niski, bo nie wyło pytania o wiek: na ile się Pani czuje?
- 4 0
-
2021-04-11 09:13
Twoją wypowiedź oceniam bardzo źle,
jest na bardzo słabym poziomie. Ot tak, bo tak.
- 29 9
-
2021-04-11 10:00
Pyt 1
Czy gates ma musk
- 2 0
-
2021-04-11 10:27
tylko ja ja i ja
pokazuje jakim jestes dzieciakiem roszczeniowym nie akceptujacym praw biologii.
- 7 3
-
2021-04-11 12:36
Chodzi o to żeby się zgadzała liczba mieszkań i ludzi . Wyjdzie ilu nielegalnie przebywa w Polsce (1)
- 2 3
-
2021-04-12 11:02
chodzi o to, żeby wiedzieć, jaki domiar dowalić
żebyśmy nie byli w stanie spłacać coraz wyższych danin i byli zmuszeni oddać swoje nieruchomości za grosze... "Nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy" (WEF)
Ciekawe, kto sobie odbije na naszych nieruchomościach, akt 447?- 2 0
-
2021-04-11 12:37
Ale tipsów sobie nie odkleilas w trakcie ?
- 3 1
-
2021-04-11 12:55
A Ty myślałaś, że tam pracują geniusze?
- 1 0
-
2021-04-11 14:10
współlokatorka to nie kochanka
może nie ma nic złego w lesbijskich relacjach w łóżku ale nazywajmy rzeczy po imieniu .
a jeśli ta osoba nie może/ nie umie sama wypełnić spisu - to ładnie świadczy o waszych relacjach kto kogo- 3 1
-
2021-04-11 09:05
(3)
Na niejednych 40/50m2 z mieszkania po babci Janusze robią nawet z 5 pokojów poprzedzielanych najtańszym sposobem, czyli karton gipsem.. 2 studentów, 3 Ukraińcow, to dopiero 2 pokoje. Co dopiero pozostałe 3 xD.
- 55 22
-
2021-04-11 09:54
a co jesli mieszkam z dwoma ochroniarzami. czy pisac ich pesele? (1)
czy pisac, ze wysylam ich po wodke?
- 7 1
-
2021-04-12 09:11
W takim przypadku alfons jako właściciel lokalu powinien wypełnić
- 2 0
-
2021-04-11 11:08
Ty musisz podać dane mamusi i tatusia.
- 3 1
-
2021-04-11 09:06
Spis (21)
Spis Narodowy Obowiązkowy ! Lepiej samemu to internetowo załatwić , bo nikt nie będzie nawiedzał cię w domu , i bombardował telefonami . W ostateczności za brak wpisu przychodzi Policja do domu a wtedy konsekwencje i mandat znam to z autopsji .
- 47 118
-
2021-04-11 09:08
Najlepiej bzdury napisać. (11)
Pomyłka ludzka rzecz . Nie pomagam reżimowi.
- 59 11
-
2021-04-11 09:21
(10)
ty europejski młocie spis odbywa sie na polecenie i w uzgodnieniu z Eurostatem, to jeden z warunków bycia w UE
- 15 42
-
2021-04-11 09:35
no to napisal o rezimie.
dulska bedzie niepocieszona i jej koledzy z europarlamentu.
- 8 14
-
2021-04-11 09:54
(3)
Ty byś pewnie wolał konfe i spisy na polecenie Kremla...
- 7 13
-
2021-04-11 10:01
ani to a ni to
wolnosc lat 90-tych.
- 11 1
-
2021-04-11 11:54
co ma Konfa do Kremla tłuku, to takie samo gadanie jak Tusk i Merkel... chociaż nie bo PO dostało na założenie działalnośći kasiorkę od CSU/CDU
- 6 2
-
2021-04-11 11:55
aha czyli przychodzisz marudzić a nie wiesz z czym to się je i skąd to się wzięło
- 1 1
-
2021-04-11 12:06
W normalnym kraju tak
Ale nie w pisowskim reżimie. Nie mam zamiaru im pomagać
- 12 7
-
2021-04-11 12:58
Za PRL też tak było? (1)
- 6 0
-
2021-04-12 09:38
tak było
- 0 0
-
2021-04-11 15:54
Do tego doprowadziła partia rządząca swoim lekceważeniem prawa, że obywatele im po prostu nie ufają. Dążenie jest do autorytaryzmu, więc bałbym się przekazywać im informacje na temat mojego wyznania czy innych spraw dotyczących mojej osoby. Teraz tego mogą nie wykorzystywać, ale nie jestem w stanie im zaufać, że np za 5-10 lat nie będą w ten sposób szkalowali mnie lub mojej rodzony
- 15 1
-
2021-04-11 21:06
Co mnie obchodzi ich spis mają wszystko u siebie mam za nich robotę odwalac? Won urzędowe robactwo do roboty
- 6 1
-
2021-04-11 09:37
Nie gadaj (6)
Nikt do mnie nigdy nie przyszedł ani nie zadzwonił nkit i tyle
- 24 4
-
2021-04-11 10:02
(4)
bo jak nie zrobisz tego internetowo to wtedy przyjdą. Tak ciężko skumać?
- 7 26
-
2021-04-11 10:12
lecz sie sam. bo warto :)
- 11 0
-
2021-04-11 10:24
W obecnej sytuacji będzie to raczej telefonicznie. Zresztą to zależy od koordynatora.
- 2 1
-
2021-04-11 21:07
Niech przychodzą powodzenia w znalezieniu mnie
- 3 0
-
2021-04-12 09:57
O 4 nad ranem wpadną kominarze przez okno, rzucą na glebę i będziesz wypełniał ankietę!
- 1 1
-
2021-04-11 11:07
Ale do twoich rodziców już tak!
- 1 7
-
2021-04-11 11:17
Co to za brednie? Przecież nie masz obowiązku wpuszczania policji poza konkretnymi przypadkami określonymi w przepisach i bynajmniej spis powszechny nie jest takim przypadkiem. Dobrze ze coraz mniej takich dzbanów w Polsce a młode pokolenie zna swoje prawa.
- 17 3
-
2021-04-11 14:28
Bzdury gadasz
- 1 1
-
2021-04-11 09:07
(8)
Niepoliczalna jest obecnie ludność Gdańska np. Za dużo ludzi przyjezdnych mieszka "cichaczem".
- 114 9
-
2021-04-11 09:15
(1)
Minusuja właściciele mieszkań pod wynajem co upychają 6 studentów na 50m2 a później płaczą, że śmieci takie drogie...
- 34 6
-
2021-04-11 09:21
Kup mieszkanie, nie będziesz miał dylematu
- 8 16
-
2021-04-11 09:32
" i początkujących osób" (1)
kto to jest poczatkujaca osoba?
- 9 1
-
2021-04-12 09:38
no taki noworodek na przykład :)
- 2 0
-
2021-04-11 09:49
Z pewnością problem tylko Gdańska, do takiego Monachium, Paryża, Berlina, Warszawy nikt nie przyjeżdża... Poza tym mądry zameldowany mieszkańcu bogatego, dumnego Gdańska, to się nazywa statystyka i jest granica błędu..
- 6 5
-
2021-04-11 13:00
I co z tego? To jest spis z natury właśnie. (1)
O to chodzi.
- 2 0
-
2021-04-11 13:13
Nie o to. Wszystko o co pytają jest w urzedach.
W tym spisie chodzi o to żeby wyłapać tych co wynajmują mieszkania bez umowy i nie pracą podatków tych co pracują na czarno w Polsce i za granicą i nie płacą podatków. Stąd pytania o dane osobowe i miejsca pracy i pobytu. Zawsze ktoś coś poda na kogoś co się nie będzie zgadać z danymi w urzędach wiec KAS, Policja i prokuratura będą miały co robić po spisie. Taki jest cel tego spisu.
- 6 2
-
2021-04-11 21:08
To samo w Warszawie. Zameldowanych ok. 1,8 mln. Bez meldunku mieszka ok. 1,2 miliona.
I jeszcze około miliona dojeżdża z okolicznych miejscowości. Tak więc w Warszawie znajduje się ok. 4 mln ludzi każdego dnia.- 3 1
-
2021-04-11 09:09
(18)
Czy nasze Państwo zamierza jakoś informować o spisie w oficjalny sposób ?
- 93 15
-
2021-04-11 09:14
Przecież po spisie zawsze informują ! Po to go robią .
- 10 6
-
2021-04-11 09:15
Ignorantia legis non excusat (1)
Nieznajomość prawa nie zwalnia od jego przestrzegania.
- 14 19
-
2021-04-11 11:15
Ignorantia legis non executas
- 1 2
-
2021-04-11 09:18
(12)
mają ci depesze wysłać? Istnieje Ustawa z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. i ty, jako obywatel, masz obowiązek ją znać.
- 12 26
-
2021-04-11 09:39
ona by chciala zeby jej poczta w kopertach wyslali za 70 mln.
- 10 6
-
2021-04-11 09:44
(4)
Jakoś o izolacji domowej potrafią poinformować SMS i telefonicznie, mimo że jesteś tego świadomy (bo masz pozytywny wynik).
O większym wiaterku (bo nieraz trudno to nazwać wiatrem) potrafią poinformować za pomocą sms rcb, a o spisie nie ma jak?- 39 1
-
2021-04-11 10:14
to robi akurat samorzad (2)
a dulkiewicz widac nie chce informowac.
- 1 12
-
2021-04-11 11:15
Kłamstwo, (1)
nie robi tego samorząd.
- 8 1
-
2021-04-11 12:50
robi..
bo to sa lokalne alerty
- 2 5
-
2021-04-11 21:40
Albo o huraganie starych bab
Jak są wybory
- 0 0
-
2021-04-11 09:55
(5)
Nie licząc że jest aplikacją mObywatel, gdzie mogliby publikować ważne informacje dla obywatela (zwłaszcza te które są dla niego obowiązkowe).
Wystarczy pomyśleć - rozwiązań jest wiele.- 8 2
-
2021-04-11 11:12
(4)
Zakładasz, że każdy ma smartfona i każdy ma na nim zainstalowaną aplikację. Dziecko FB nie potrafi sobie wyobrazić, że jest inaczej?
- 6 3
-
2021-04-11 11:54
(3)
"Zakładasz, że każdy ma smartfona" - to zakłada Państwo wprowadzając usługi online.
Przykładem może być obowiązek zainstalowania aplikacji "kwarantanna domowa" dostępnej w google i Play store.
Ja nie zakładam, że każdy ma smartfona. Podałem tylko kilka przykładów w jaki można poinformować obywatela. Bez wysyłania informacji "w kopertach". Przykłady te wymyśliłem Ja (szary obywatel) w kilka sekund.
- 9 0
-
2021-04-11 12:39
Obowiązku instalacji "kwarantanny" nie ma, gdy się nie ma adekwatnego sprzętu. Trzeba złożyć oświadczenie.
"Usługi online" nie są jedyną formą załatwiania spraw urzędowych.- 3 1
-
2021-04-11 12:46
Podałeś jeden przykład, a nie kilka, i założyłeś, że każdy ma smartfona i aplikację.
- 0 1
-
2021-04-12 10:00
Jaki obowiązek?! Człowieku. A jak Ci każą strzelić sobie w łeb, to tak zrobisz, bo kazali? Co za niewolnik, brawo.
- 2 0
-
2021-04-11 10:22
Luduuuu!!! A po co jest spis?? No oczywiście że tak
- 4 2
-
2021-04-11 16:58
było już milion komunikatów w tv
- 0 4
-
2021-04-11 09:12
(11)
A kara za "niespisanie" tylko 5000 zł. Pozdrawiam "bogatych"
- 46 33
-
2021-04-11 09:18
To tylko straszak, jest jeszcze sąd
- 26 4
-
2021-04-11 09:21
sanepid chce 30k, gus 5k, czy oni wiedzą ile zarabia Kowalski? (1)
chyba gus powinien to znać doskonale
- 30 1
-
2021-04-11 10:14
skarbowka dochodzila wiele lat u prezydenta
- 5 1
-
2021-04-11 10:51
Musiałbyś zapewnić solennie, że świadomie, z premedytacją (1)
olałeś spis.
- 15 0
-
2021-04-11 15:58
Jest jakiś spis? :)
- 11 0
-
2021-04-11 20:56
ja nie odmawiam (1)
dadzą ankietę statystyczną. Anonimowo wypełnię i oddam. Mozna odmówić odpowiedzi na niewygodne pytania wiec odmawiam danych osobowych. To nie statystyka a inwigilacja masońska.
- 10 1
-
2021-04-12 10:27
Inwigilacja tak. Masońska nie.
Masoneria w życiu by takich rzeczy nie zrobiła.
- 0 1
-
2021-04-11 20:57
Na pewno nie podam tych wszystkich danych tej pisowskiej mafii (2)
Pójdę z nimi do sądu bo spis jest niezgodny z prawem. A złodziejom pisowskim nie ufam nawet w 1 procencie.
- 7 1
-
2021-04-11 22:46
(1)
Ile masz lat dziecko, ze nie pamiętasz nawet spisu sprzed 10 lat? To nie opowiadaj kawałków ze jest nie godny z prawem.
- 1 4
-
2021-04-12 10:05
10 lat temu miałem wylane na spis
20 lat temu też. Nigdy nie brałem udziału w tej inwigilacyjnej szopce i wyłudzaniu danych. Chcesz? podaj nawet długość małego, dzieciaku.
- 4 0
-
2021-04-12 11:08
gdzie konkretnie jest mowa o tej karze i jej wysokości?
- 0 0
-
2021-04-11 09:24
a CO odpowiedzieć na pytanie: co robiłem od 1 do 15 kwietnia 2021? (3)
pytanie to jest od początku tj od 2 kwietnia.....
- 32 7
-
2021-04-11 09:40
waliles koniuchy
- 9 1
-
2021-04-11 09:43
Prima Aprilis!
- 6 0
-
2021-04-11 10:31
nawet producent fajek daje pudelko szlugów za 15 min.
za takie dane i ankiety sie placi.
- 13 0
-
2021-04-11 09:25
Opinia wyróżniona
spis jest na chwilę obecną (38)
dziś wpisuję, że nikt ze mną nie mieszka, we wrześniu będzie nas pięcioro
w jaki sposób mogą mnie ukarać za podanie nieprawdy?
no i po co to gadanie o anonimowości, skoro potrzebne pesele i jest groźba ukarania za fałszywe wpisy?
jak ukarać "anonima"?- 519 52
-
2021-04-11 09:36
(14)
Liczy się 31 marca 24.00 wiec co ma wrzesień do tego
- 74 4
-
2021-04-11 09:42
chyba, że tak, jeszcze nie sprawdzałem (11)
no to jak zrobię go we wrześniu to ciężko pamiętać co było pół roku wcześniej
- 18 17
-
2021-04-11 11:28
"Gdzie Pan(i) mieszkał(a) w dniu 31 marca 2021 r. o godzinie 24:00?" (7)
Faktycznie ciężko spamiętać, gdzie się wtedy mieszkało i ile się miało dzieci.
- 51 10
-
2021-04-11 12:47
donald na komisji nie pamietal (5)
adamowicz to samo
- 63 55
-
2021-04-11 12:51
za to obajtek pamieta ila ma chałup i czarenecki jak i czym dojezdzał do Brukseli.. (4)
takie uczciwe pisory.. ( tak samo jak ty inteligentny )
- 90 15
-
2021-04-11 14:12
(2)
paweł nie pamiętał
A został swietym- 30 21
-
2021-04-11 15:27
kanonizowali go? (1)
- 7 9
-
2021-04-12 09:27
Skanalizowali
- 10 4
-
2021-04-12 13:12
Ale o co chodzi z pisiorami? Chyba, że usprawiedliwiasz Świętego tym, że inni są gorsi.
To jest dopiero z Ciebie inteligent!
- 1 1
-
2021-04-12 09:56
A muszę to pamiętać?!
Nie każdy ma tak monotonne życie jak Ty.
- 4 3
-
2021-04-11 23:41
To po co robisz aferę jak nie wiesz o co chodzi? Po narzekaj jeszcze, że musisz dołączyć wynik badań laboratoryjnych psa. Co prawda nie musisz, ale skoro nie wiesz co jest to możesz ponarzekać.
- 2 5
-
2021-04-12 09:30
Chodzi o to że sprawdza ile sam wody zużywasz , jak za pięć osób to skłamałeś (1)
To samo z pradem
- 3 7
-
2021-04-12 10:33
A to każda osoba zużywa tyle samo wody lub w ogóle jakąś określoną ilość?!
- 7 1
-
2021-04-11 12:33
Przedłużyli do września
- 4 4
-
2021-04-12 09:29
W tym czasie inne osoby gdzieś będą i wpiszą , jak sklamiesz to 5000 kary , proste?
- 1 0
-
2021-04-11 09:36
Ale masz problem.... (9)
dziś wpisuję, że nikt ze mną nie mieszka, we wrześniu będzie nas pięcioro - w momencie wypełnienia ile mieszkało? Gdyby pytali to nawet 1 dzień po wpisaniu to ten ich spis jest n/a także nie widzę tutaj aby ktoś podał fałszywe dane. Można porównać umowę najmu z datą wypisania ankiety - chyba że umowy nie ma to jest wtedy problem...
- 10 10
-
2021-04-11 09:40
nie moze byc piecioro
bo jest rezim sanitarny
- 21 10
-
2021-04-11 09:51
(1)
Tak tak, gus będzie pytał każdego Polaka ktory zaznaczy ze wynajmuje mieszkanie o umowę i porównywał dane czy ktoś nie skłamał xD wziales leki?
- 17 4
-
2021-04-11 10:16
nie. ale pegasus lub inny system zarzadzania bazami - tak.
- 25 4
-
2021-04-11 10:09
niby jak (5)
Wyobrazasz sobie jak sprwadzaja dane ponad 30mln osób czy są zgodne z prawdą? jakie systemy musieliby wdrożyć i ilu ludziom zaplacić? Tak naprawde wszystkie nasze dane są w urzedach i mogliby je zebrać i sobie wyliczyć statystyki, ale nie zrobią tego, bo łatwiej jest zmusić obywateli pod kara grzywny, zeby sami to zrobili.
- 53 1
-
2021-04-11 10:15
od tego sa systemy komputerowe (3)
np slawetny pegasus.
- 28 4
-
2021-04-11 10:26
Jezeli jest tak jak twierdzisz to twój pegasus (2)
zassał by dane od operatorów komórkowych łącznie z peselami, porownał z danymi BTSow gdzie najczęściej się logujesz i po sprawie. Gotowe.
- 21 3
-
2021-04-11 14:38
(1)
nie dokonca bo bez nakazu nie maja prawa zebrac danych od operatorow
- 2 8
-
2021-04-11 19:20
Dowcip?Dawno się tak nie uśmiałem.
- 7 1
-
2021-04-11 21:19
Haki
Jak będą szukali na kogoś haka, to i do spisu powszechnego zerkną-gestapowcy!
- 7 3
-
2021-04-11 09:42
Spis nie jest na chwilę obecną (3)
W spisie nie ma pytań o "stan na chwilę obecną". Wszystkie (a przynajmniej większość) pytań wprost wskazuje, że należy podać stan na 31 marca 2021, godz. 24:00 (tak, jest tam dosłownie wpisana godzina "24:00" ). Zatem nie ma znaczenia, gdzie i z kim będziesz mieszkał(a) we wrześniu.
- 30 1
-
2021-04-11 09:49
ok, to już wyjaśnione (2)
- 3 1
-
2021-04-11 13:25
(1)
31 marca miałem urodziny i o 24:00 był niezły tłum. Nad ranem wielu ziomkom urwał się film, więc jak ich pytałem o PESEL, to bredzili coś od rzeczy. Nie wiem jakim cudem system to przyjął. Jedna z koleżanek zaszła w ciążę ze swoim "narzeczonym", ale nie wie, czy było to przed północą. Skoro życie zaczyna się od poczęcia, to nie wiem, czy to dzieciątko musiałem wliczyć do spisu? Zadałem pytanie, ale GUS i Urząd Miasta na razie milczy w tej sprawie. Teraz żyję w strachu, że mnie zapuszkują za składanie fałszywych zeznań.
- 46 5
-
2021-04-11 21:57
ja bylem wtedy przejazdem i mieszkalem z covidem ale on nie chcial podac swoich danych osobowych
- 6 1
-
2021-04-11 09:48
Dziś w Polsce jest (przykładowo) 35 mln, jutro umrze 10 osó, a 15 się narodzi. W jaki sposób to ma sens? No nie wiem, możę dlatego to się nazywa statystyka i granica błędu jest dopuszczalna? W jaki sposó cię ukarają? W taki sam sposó jak za brak meldunku czasowego, na 95% nie ukarają, ale zdarzają się przypadki. Rónie dobrze po co ubezpieczenie podróżne, OC czy AC, jeżęli wypadki rzadko się zdarzają..
- 6 6
-
2021-04-11 12:45
Spis jest na dzień 31.03.2021. (3)
Wpisujesz tylko to, co było tego dnia.
- 5 0
-
2021-04-12 09:57
Ja już terzz nie pamiętam co było tego dnia. (2)
- 2 0
-
2021-04-12 10:45
I nie pamiętasz, gdzie niecałe dwa tygodnie temu mieszkałeś? (1)
- 0 2
-
2021-04-12 12:01
Nie. A muszę?
Poza tym co to znaczy mieszkać?
- 2 0
-
2021-04-11 15:50
Tonie jest gadanie o anonimowosci (1)
Pesele itp. sa im potrzebne - Ale jest tez RODO
Nie podajesz poufnych danych jak nie chcesz i tyle - niech sobie potrzebuja dalej. tez mozesz im pogrozic- 3 3
-
2021-04-12 09:07
informuję, że RODO nie działa przy tym spisie
można? można
- 3 0
-
2021-04-11 16:01
Podajesz stan na ostatni dzień marca 2021 roku
- 1 1
-
2021-04-11 19:13
nie przeczytałeś dokładnie pytań. Jest jak wół napisane
na jaki dzień podajesz dane. Jak widać polskie szkolnictwo jest na dnie, skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
- 3 0
-
2021-04-11 09:25
Nie zapomnijcie o nie nabijaniu statystyk... (1)
...Krk.
- 40 11
-
2021-04-11 09:58
krakow?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.