- 1 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (30 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (268 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (55 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (887 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (91 opinii)
Janka Wiśniewskiego: rośnie szansa na buspas i nowy wiadukt rowerowy
Dwie firmy chcą zaprojektować buspas i wiadukt dla rowerów na Janka Wiśniewskiego, na odcinku od ul. Adamskiego do wiaduktu przy Energetyków. Jedna z nich mieści się w miejskim kosztorysie.
Przypomnijmy:
- Trzy razy próbowano wybrać wykonawcę buspasa od skrzyżowania Janka Wiśniewskiego z Energetyków do dworca w formule "Zaprojektuj i wybuduj".
- Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił. Później dwukrotnie problemem była zbyt wysoka cena.
- Koncepcja została więc zmieniona: dodatkowy pas o zmiennym ruchu powstanie etapami.
Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego
Korki na Janka Wiśniewskiego na filmach
Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni już zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie.
Pozostał odcinek od dworca do ul. Adamskiego. Gdynia kilka tygodni temu ogłosiła przetarg na projekt tej inwestycji. Właśnie poznaliśmy oferty, jakie złożono.
Oferty
- ZNAK Gdańsk 1.170,000 zł
- M3M 3,127,00 zł
Gdynia zaplanowała kosztorys tego zadania na niecałe 1,5 mln zł. Niewykluczone więc, że tańsza oferta, o ile nie będzie w niej błędów, zostanie przyjęta.
Prace projektowe mają potrwać rok i trzy miesiące.
Koszt nowego wiaduktu w Gdyni nie jest jeszcze znany
Na razie jednak zadanie jest na etapie przetargu na projekt. Co ma uwzględniać i co powstanie na jego podstawie?
- nowy wiadukt rowerowy w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- buspas na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji Shell do placu Konstytucji,
- połączenie drogi dla rowerów w pasie drogowym ul. Janka Wiśniewskiego z kładką nad torami SKM Stocznia,
- ewentualną zmianę organizacji ruchu w ul. Jana z Kolna,
- nowe oświetlenie
Nowością jest wiadukt dla rowerzystów
Nowością, która pojawiła się w ostatnich miesiącach, jest zlecenie zaprojektowania nowego wiaduktu nad torami przy stacji Gdynia Port, pomiędzy obecnie istniejącymi wiaduktami dla samochodów. Po nowej konstrukcji mają jeździć wyłącznie rowerzyści.
Dokumentacja odpowie również na pytanie, jakie będą szacowane koszty inwestycji, na którą miasto z pewnością będzie chciało pozyskać środki zewnętrzne.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-12 07:45
na Wiśniewskiego są 4 pasy. Dwa mają ograniczenie prędkości do 40 km/h (8)
więc tam zróbmy dwukierunkowy ruch samochodowy.
Na pasach, gdzie jest ograniczenie do 70 km/h zróbmy drogę dla rowerów i buspas.- 43 28
-
2024-03-12 10:47
40 ograniczenie jest z powodu budowy torów (3)
Aczkolwiek teraz jest to już bez sensu.
A poza tym pomysł tak do kitu, że szkoda go omawiać- 13 1
-
2024-03-12 11:22
jakich torów? (2)
linię tramwajową tam robią?
- 3 5
-
2024-03-12 12:21
Jak ty tam torów nie widzisz (1)
To chyba nigdy w Gdyni bnie byłeś
- 7 1
-
2024-03-12 18:59
On z Bartoszyc, nigdy w Trójmieście nie był
- 2 1
-
2024-03-12 10:38
(1)
Na J. Wiśniewskiego są po 2 pasy w każdym kierunku .
- 4 0
-
2024-03-12 11:23
a na świecie kierunki są cztery
- 3 0
-
2024-03-12 09:45
Co się dzieje z umysłem odchodzącego prezydenta Szczurka? Chce budować wiadukty rowerowe tam gdzie jest już bezpieczny przejazd, a nie chce wybudować jakiegokolwiek przejścia dla rowerzystów wzdłuż estakady pomiędzy Janka Wiśniewskiego, a Hutniczą? Panie prezydencie, proszę w imieniu mieszkańców już nie startować, bo widać że już dawno utracił Pan kontakt z rzeczywistością.
- 18 3
-
2024-03-12 07:56
Dobre
Ha ha ha
- 5 0
-
2024-03-12 08:47
Zupełnie niepotrzebne (12)
Tak jest już dzisiaj wystarczający dobry przejazd, a ruch rowerowy jest praktycznie pomijalnie mały.
- 93 30
-
2024-03-12 15:10
Dla kogo dobry przejazd na rowerze? Wiadukt w stronę Obłuża z brakiem drogi rowerowej to klasyczny przykład małego
ruchu rowerowego w tym miejscu.
Twoja uwaga byłaby słuszna, gdyby była tam porządna droga rowerowa bez przerw a ruch rowerzystów bardzo słaby.
Na świecie nie patrzy się czy wśród aut jeżdżą rowerzyści i narażają się w ten sposób na szwank, tylko buduje się ścieżki rowerowe, gdzie zaraz po ich zbudowaniu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pojawiają się masy rowerzystów.- 8 3
-
2024-03-12 11:27
brak infrastruktury
brak infrastruktury lub jej niska jakosc raczej nie zachecaja do korzystania
na Janka Wisniewskiego pas rowerowy jest na dziurawej jezdni, a potem przechodzi w jeszcze mniej wygodny chodnik
do tego duzy ruch samochodowy - ja sie tam czuje srednio bezpiecznie w takich warunkach i jak moge, unikam przejazdu ta droga- 16 0
-
2024-03-12 10:52
Chyba mieszkasz gdzie indziej
Albo jeździsz w niedzielę a nie w godzinach szczytu
- 6 2
-
2024-03-12 10:13
w miejscu gdzie ma być obwodnica Witomina w ogóle nie ma ruchu samochodowego (1)
- 13 0
-
2024-03-12 12:24
No patrz zupełnie jak obwodnica Trójmiasta - zanim powstała też nie było tam ruchu samochodowego :)
To chyba już taka cecha obwodnic że przejmują ruch z innych dróg.
- 2 1
-
2024-03-12 10:03
Szkodnik Wołek z Samorządności nie dopuści
Chyba że go wystrzelimy w kosmos na najbliższych wyborach
- 2 4
-
2024-03-12 09:41
Ale jak bedzie nowa droga rowerowa to sie zwiekszy (2)
- 13 0
-
2024-03-12 11:20
Gadasz kocopoly. (1)
Ludzie jadą chodnikiem bo nie ma ścieżki, dalej po wiaduktcie lecą i sobie radzą. A powiedz ja można z obłuża czy z Janka dostać się na hutniczą i dalej morską? Przefrunąć? Tam jest potrzebny wiadukt a nie tu na siłę
- 5 2
-
2024-03-12 15:12
Nie każdy ma odwagę jak ty i ja jezdnią w kierunku Obłuża. Bojaźń gościu nie jest jednakowa wśród ludzi. To czynnik
subiektywny.
- 1 0
-
2024-03-12 09:26
W polu ruch samochodowy jest pomijalnie mały
Więc nie ma po co budować drogi. Podobnie przez rzekę przecież i tak nie jeżdżą - budowa mostu to strata kasy.
- 12 0
-
2024-03-12 09:17
sam jesteś pomijalnie mały
- 7 5
-
2024-03-12 09:02
Tak jest
Ruch samochodowy w centrum (Świętojańska, Starowiejska itd) też jest pomijalnie mały, być konsekwentnym i też uniemożliwić.
- 9 4
-
2024-03-12 07:29
(37)
Jeżeli planują dodatkowy buspas to jest ok. Ale jeżeli ma to tak wyglądać jak na Kwiatkowskiego że zabierają pas ruchu aby zrobić buspas to mojego głosu kucyk nie dostanie. To są jego wymysły i on startuje z obluza i mam nadzieję że ludzie głosować na niego nie bedą
- 172 27
-
2024-03-12 14:03
Nikt nie zabrał pasa na Kwiatkowskiego (2)
Był 1 pas w górę, są 2 plus buspas.
Był 1 w dół i nadal jest, plus buspas.
Więc nie pisz bzdur.
Nikt nigdy nie planował dla aut większej ilości pasów.- 2 8
-
2024-03-12 14:25
Oczywiscie, że zabrali pas na Kwiatkowskiego (1)
Zjazd z estakady w kierunku Oksywia, kiedyś były tam dwa pasy ruchu, teraz jeden jest buspasem.
- 10 2
-
2024-03-12 18:59
Bzdura
- 1 4
-
2024-03-12 11:46
Na Kwiatkowskiego przed przebudową było 2x1 pasie więc o jakim "zabieraniu" mowa?
buspasy w obie strony zostały dobudowane, tak samo będzie w tym przypadku
- 3 5
-
2024-03-12 10:39
Dokładnie! Buspasy tak, ale nie kosztem odbierania pasu jezdni innym kierowcom !
- 9 11
-
2024-03-12 07:34
Już dawno zostało udowodnione że większa ilość pasów nie zmniejsza korków. (31)
Po prostu Janusze skaczący z pasa na pas mają jakieś zajęcie, więc wydaje im się, że jadą szybciej.
- 32 47
-
2024-03-12 16:04
matma (1)
matma fizyka, jakiekolwiek podstawowe wykształcenie. elementarna wiedza o ułamkach. Ale teoretycy wizjonerzy mają swoja wizje gdzie samochody są złe i trzeb wciskać kit. Przejedz się ul Morską w strone Rumii pod estakada i zobacz gdzie jest korek i dlaczego.
- 1 1
-
2024-03-12 19:00
Matma nie działa wśród polskich kierowców
- 1 0
-
2024-03-12 08:16
nie trzeba dowodow, aby stwierdzic, ze ruch doskonale uspokaja... (2)
Brak drogi dla tego ruchu...
Co prawda, to rozwiazanie calkowicie rowniez demoluje funkcjonowanie miasta, ale kto by sie przejmowal takim drobiazgiem...- 23 6
-
2024-03-12 08:28
Nie w Polsce. (1)
Mało to mamy samochodów na Długim Targu?
- 5 6
-
2024-03-12 19:01
Na Długim Targu ruch jest spokojny
- 0 0
-
2024-03-12 08:13
Kto udowodnił? (9)
- 12 6
-
2024-03-12 08:26
Wiele papierów naukowych powstało na podstawie prób, które podjęto w amerykańskich miastach, jak Los Angeles, czy Detroit. (6)
- 8 13
-
2024-03-12 18:31
To są ciągle cytowane opracowania, które są bardzo stare i nieaktualne.
- 0 1
-
2024-03-12 12:31
Ale się wijesz... (1)
Tytuły tych "papierów naukowych" i nazwiska autorów poproszę!
- 1 1
-
2024-03-12 19:02
Zajrzyj w internet i sobie znajdź
- 0 0
-
2024-03-12 11:22
gdzie Rzym a gdzie Krym (2)
porównujesz 15 mln aglomeracje wielkości województwa pomorskiego do 230 tysięcznej Gdyni wielkości małego kwartału Los Angeles xD
Aktywiszcza mają problem z logicznym rozumowaniem.
Ach te wasze samochodowe perpetuum moblie, gdzie samochody w kółko jeżdżą i nigdy do celu nie dojeżdżają...- 4 5
-
2024-03-12 18:32
Typowy aktywista planuje ruch samochodowy, ale nie ma nawet prawa jazdy
- 0 0
-
2024-03-12 12:33
Możemy porównać choćby do Freiburga czy Gendawy,
który ma bardzo podobną populację - ale tego już Twoje serce może nie znieść. Przygotuj się, dla indywidualnego ruchu samochodowego w miastach lepiej już było. Przy okazji, Detroit ma ~630k mieszkańców nie 15 milionów, nawet jak metro rozciągniesz na odpowiednik 1/3 Polski to dalej będzie poniżej 4 milionów.
- 2 0
-
2024-03-12 08:23
mama mu powiedziała (1)
- 9 3
-
2024-03-12 08:27
Wiadomo, nie stać mnie na samochód, dlatego piszę to z zawiści XD
Zupełnie nie dlatego, że nie lubię kisnąć w korkach spowodowanych przez naszych drogowych wiejskich filozofów.
- 17 3
-
2024-03-12 08:12
Trochę się pozmieniało (15)
Mnie kiedyś w podstawówce ma lekcjach fizyki uczono, że poruszając się ze średnią prędkością 50 km/h pokonam zakładany dystans szybciej niż z prędkością 30 km/h. Więc to chyba ci sami naukowcy, którzy już dawno udowodnili, że istnieje 47 płci.
- 15 15
-
2024-03-12 08:48
Pasuje.
Ci sami ludzie piszą o 47 płciach, o tym że diesel musi kopcić, że przejścia dla pieszych powodują korki i że dodanie nowego pasa zmniejsza korki.
- 6 3
-
2024-03-12 08:44
Twoja wiedza z fizyki jest weryfikowana już na pierwszym skrzyżowaniu
- 5 4
-
2024-03-12 08:20
(12)
Czyli jedziesz 50 km/h bo masz szerokie dwa pasy, żeby szybciej dojechać do korka na skrzyżowaniu. Korki nie tworzą się przez zbyt wąskie drogi tylko przez zbyt dużą liczbę samochodów, która próbuje przejechać przez _skrzyżowania_. Jeśli zabierzesz pas osobówkom, twój średni czas przejazdu w aucie się nie zmieni, ale usprawni to ruch autobusowy i
Czyli jedziesz 50 km/h bo masz szerokie dwa pasy, żeby szybciej dojechać do korka na skrzyżowaniu. Korki nie tworzą się przez zbyt wąskie drogi tylko przez zbyt dużą liczbę samochodów, która próbuje przejechać przez _skrzyżowania_. Jeśli zabierzesz pas osobówkom, twój średni czas przejazdu w aucie się nie zmieni, ale usprawni to ruch autobusowy i może skłonić więcej osób by nie stały razem z tobą w korku. Więc dla ciebie profit!
Przy okazji pokaż mi przykłady miast gdzie dokładanie kolejnych pasów ruchu zmniejszyło korki.- 12 18
-
2024-03-12 18:34
Gdyby usprawnili ruch na 300m ul Unruga i rozszerzyli wąski mostek, korki by się skończyły. Cała inwestycja nie byłaby potrzebna.
- 0 0
-
2024-03-12 09:05
Zazwyczaj bywa tak, że samochody przejeżdżają przez krzyżówkę na wprost szybciej niż autobusy jadące buspasem (3)
Dlaczego? Ponieważ te cuda gdyńskiej myśli inżynieryjnej zakończone są prawoskrętami dla samochodów. Efekt? Autobus dojeżdża do krzyżówki i musi najpierw odczekać, aż przejdą piesi a później pojadą samochody. Następnie za krzyżówką ma przystanek i czeka kolejne kilkadziesiąt sekund. Jeżeli jest to konkurencja czasowa dla samochodu, to chyba trochę
Dlaczego? Ponieważ te cuda gdyńskiej myśli inżynieryjnej zakończone są prawoskrętami dla samochodów. Efekt? Autobus dojeżdża do krzyżówki i musi najpierw odczekać, aż przejdą piesi a później pojadą samochody. Następnie za krzyżówką ma przystanek i czeka kolejne kilkadziesiąt sekund. Jeżeli jest to konkurencja czasowa dla samochodu, to chyba trochę nieudana. A przy okazji, jestem tak stary, że pamiętam dokładanie pasów w Gdyni, które zmniejszało korki w latach 90-tych i 2000-nych. Bez kilku ważnych inwestycji z tamtego okresu obecnie byśmy przy współczynniku 0,7 samochodu na osobę już dawno się zatkali.
- 11 2
-
2024-03-12 18:35
Dlatego ul. Władysława IV autobusy jeżdżą środkiem. Może w środku buspasik puścić :)
- 0 0
-
2024-03-12 09:23
albo by nie było tych 0,7 samochodu tylko wciąż jakieś 0,3 i nic by się nie zatkało
czy gdyby nie było obwodnicy ktokolwiek pojechał by z Gdyni do Gdańska samochodem? tylko wariat mający za dużo czasu, wszyscy normalni pojechali by pociągiem, no ale obwodnica jest więc mamy pełno wygodnickich którzy dla komfortu tyłka chętnie czasem kogoś w wypadku zabiją a przy okazji zakorkują wszystko na wiele godzin
- 0 6
-
2024-03-12 09:23
Do 2004, kiedy otworzył się rynek samochodów z UE, auto miała może co 10 rodzina.
A więc dokładanie pasów mogło działać, bo nawet jak ktoś chciał, nie mógł przesiąść się na samochód.
Teraz mamy inne czasy - każdy może kupić jeżdżące auto za średnią krajową, a więc dołączamy ze schematami powstawania i utrzymywania się korków do zachodu.- 6 0
-
2024-03-12 08:44
(6)
Czyli, jak z dwóch pasów istniejących, jeden przeznaczymy na auta, a drugi na buspas, ilość aut przejeżdżających w danym czasie się nie zmieni, wg Ciebie.
- 9 0
-
2024-03-12 08:46
Liczba przejeżdżających ludzi znacznie wzrośnie. (5)
Przypominam delikatnie, że celem transportu jest przemieszczanie się, nie przestawianie z miejsca na miejsce metalowych puszek.
- 6 13
-
2024-03-12 18:36
Na pewno fajniejsze niż jeździć metalowym gratem ważącym 25kg środkiem drogi pomiędzy samochodami
- 0 0
-
2024-03-12 09:22
Wspaniała lewicowa mądrość. A ja myślałem, ze ludzie jeżdżą tymi samochodami z nudów (3)
Wytłumacz mi jeszcze, czy cały ruch tranzytowy w dzielnicy przemysłowej ćwierćmilionowego miasta też powinien przesiąść się do autobusów?
- 12 7
-
2024-03-12 14:59
(2)
Widzisz, mój drogi, nie próbujesz rozwiązać problemu - jak dostać się do pracy i z powrotem w godzinach szczytu, a szukasz sposobów na dopasowanie rozwiązania pod założony wzorzec: trzeba jechać samochodem.
Takie zacięcie się na częściowym rozwiązaniu, zamiast powrotu do sedna problemu w celu uzyskania zamierzonego efektu, jest dośćWidzisz, mój drogi, nie próbujesz rozwiązać problemu - jak dostać się do pracy i z powrotem w godzinach szczytu, a szukasz sposobów na dopasowanie rozwiązania pod założony wzorzec: trzeba jechać samochodem.
Takie zacięcie się na częściowym rozwiązaniu, zamiast powrotu do sedna problemu w celu uzyskania zamierzonego efektu, jest dość charakterystyczne wśród ludzi o mniejszej inteligencji.
A od tranzytu na przemysłową skalę jest kolej, która w Polsce jest żałośnie niedofinansowana.- 1 2
-
2024-03-12 16:08
co za bzudura (1)
Smiechłem. Typowe spojrzenie na lewo. Jak sie zaorałem że jednak jest zależność miedz ilością pasów a długoscią korka. To odwraca kota ogonem że trzeba jedzic autobusem. Ech lewica, moze macie serduszko ale rozumki nie bardzo
- 0 0
-
2024-03-12 18:37
Lewica przegrała najbardziej ostatnie wybory. Już czas odejść z polityki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.