- 1 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (99 opinii)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (474 opinie)
- 3 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (38 opinii)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (288 opinii)
- 5 17-letni złodziej paczek zatrzymany (169 opinii)
- 6 Myśleli, że to bitwa morska, a to był bankiet. Kronika oblężenia Gdańska w 1734 r., cz. 5 (5 opinii)
Jedna oferta na obsługę linii z autobusami piętrowymi
Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę autobusowej linii turystycznej nr 606, jaka od 1 maja do końca września ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte. Przewozy mają być realizowane dwoma piętrowymi autobusami.
Chwilę przed otwarciem jedynej koperty z ofertą, spółka GAiT podała, że na sfinansowanie połączenia zamierza przeznaczyć 917 tys. zł.
Spółka z Żukowa wskazała, że tabor jakim dysponuje, ma 18 lat. Przewoźnik zadeklarował też, że dysponuje myjnią dla autobusów oraz holownikiem, w razie gdyby pojazd uległ awarii.
Żółty autobus może być już znany trójmiejskim fanom komunikacji miejskiej. W ubiegłych latach okazjonalnie woził uczestników festiwalu Opener w Gdyni i gości Ogrodu Zoologicznego w Oliwie.
Linia 606 z centrum na Westerplatte
Linia 606 ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte od początku maja do końca września. Połączenie ma być realizowane dwoma autobusami piętrowymi we wszystkie dni tygodnia oraz święta (w sumie autobusy mają przejechać 61 tys. wozokilometrów).
Autobusy mają być wyposażone w urządzenia systemu Fala i Tristar (dzięki temu na tablicach przystankowych i w internetowym rozkładzie jazdy wyświetla się rzeczywisty czas przyjazdu pojazdu) oraz monitoring.
Wśród wymagań są też elektroniczne wyświetlacze, ładowarki USB i kasowniki. Pojazdy muszą być przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej i osób z wózkami dziecięcymi. Na pokład autobusu musi wejść co najmniej 110 pasażerów, w tym 70 na miejscach siedzących.
Potrzeba nie tylko linii autobusowej
Przed zbliżającym się sezonem turystycznym warto, aby służby miejskie większą uwagę poświęciły też kwestii parkowania, na co już w ubiegłym roku zwracali uwagę czytelnicy Trojmiasto.pl. Półwysep w okresie letnim jest dosłownie rozjeżdżany przez samochody, a kierowcy parkują gdzie popadnie. Zastawiane są chodniki, zatoki autobusowe i trawniki, często wręcz uniemożliwiając przejazd autobusów.
Mnóstwo aut zaparkowanych na trawniku oraz zakazie na Westerplatte (25 opinii)
Parkowanie na przystanku autobusowym na Westerplatte (30 opinii)
Miejsca
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2024-04-17 12:16
Proponuję dodatkowy przystanek "Budzysza" (1)
Aby mieszkańcy Wyspy Stogi też mieli dostęp do autobusu 606
- 5 3
-
2024-04-17 12:29
To jest linia fla stonki turystycznej. Mieszkancy maja jezdzic 106 i 138 jezdzace dookola
- 3 1
-
2024-04-17 12:21
przetarg oglosic w piatek (4)
a na poniedziałek niech się zgłoszą firmy. Takie klikanie to tylko w Gdańsku. Juz niejedna taka sprawa byla ze o 8 rano wieszali ogloszenie o przetargu ! a o 8.15 byl przetarg na lokale na starówce.
- 74 13
-
2024-04-17 14:12
Brednie jakieś, przecież był tydzień na składanie ofert
"W środę przed południem spółka GAiT otworzyła oferty na ogłoszony przed tygodniem przetarg na obsługę turystycznej linii 606"
- 12 0
-
2024-04-17 19:16
w tym przypadku nie ma to różnicy (1)
i tak nikt inny by nie wystartował bo w Polsce przewoźników z piętrusami jest chyba tylko kilku a na północy kraju dokładnie jeden czyli gryf
- 2 0
-
2024-04-17 21:34
PKS Szczecih
też jest na północy kraju.
- 0 1
-
2024-04-17 22:37
Uf
Dobrze, że na starówce bo jej nie ma w Gdańsku.
- 2 0
-
2024-04-17 12:40
(3)
Wystarczyło poczekać i zrobić rozpoznanie czy startujących będzie jeden czy kilku. Skoro jeden, to można dać swoją cenę
- 40 9
-
2024-04-17 14:06
Jak to poczekać?
Przecież w przetargu zawsze jest określony termin składania ofert.
- 12 2
-
2024-04-17 17:11
ty tak na serio?? pozniej płacz ze koles wziął kase a miał byc przetarg publiczny
- 3 0
-
2024-04-17 19:15
ten przetarg musiał być bo takie jest prawo
tymczasem w całej okolicy nie ma innego przewoźnika mającego piętrowy tabor więc było wiadomo od razu kto wygra, żeby była konkurencja to by trzeba zamówić z dużym wyprzedzeniem sporą ilość przewozów na wiele lat a nie dwa kursy w wakacje, nikt na to nie kupi specjalnie autobusu więc stratuje i wygrywa ten co ma już jakiś na stanie
- 5 0
-
2024-04-17 12:52
Przetarg dla przewoźnika
Przecież wymysł piętrowego autobusu to ewidentnie zrobienie przetargu dla jednej firmy. Jaka różnica czym ludzie pojadą zwykłym przegubowym czy piętrowym ?? Ludzie kiedy zmądrzejecie?
- 16 3
-
2024-04-17 12:57
po co takie bzdury?
stać nas na to?
- 8 2
-
2024-04-17 12:58
To kolejne osxustwo
Kara za brak pomysłów na turystykę w miescie i dojazdy
- 9 2
-
2024-04-17 13:02
Laura
Suoer kupie sobie calodzienny i bede robić kółka od westerplatte do muzeum II wojny.
- 5 2
-
2024-04-17 13:03
Ciekawe, postępowanie na byle co, zupełnie z d#$y i nagle tylko jeden chętny...
- 7 1
-
2024-04-17 13:07
I cyk... znajomi królika zarobią niemałą kasę, a potem się podzielą w inny sposób ze swoimi darczyńcami...
...tak się robi teraz wałki!!!
- 9 2
-
2024-04-17 13:31
ciekawe?? (2)
dlaczego Gait organizuje przetarg?...
Po co istnieje Zarząd Transportu Miejskiego ?
Po co istnieje MZKGG ???
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o "przytulemie" :)))- 11 4
-
2024-04-17 14:18
(1)
Bo GAiT jest przewoznikiem i potrzebuje podwykonawcy
- 2 1
-
2024-04-17 18:34
...
Gait jest tylko przewożnikiem...Ztm zleca usługi i za nie płaci.
A to jest ustawka pod dwa 18-to letnie piętrusy,które ma gryf z kartuz.- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.