- 1 450 zł kary za najechanie kołem na linię (273 opinie)
- 2 Nowe mosty na skrzyżowaniu rzek (31 opinii)
- 3 Dzielnica, której nie oszczędziła żadna z plag (74 opinie)
- 4 10 lat od "bitwy" o Mostek Weisera (10 opinii)
- 5 Politycy z Trójmiasta na marszu opozycji (1250 opinii)
- 6 Tysiące rowerzystów na ulicach Trójmiasta (176 opinii)
Kamienna Góra: mieszkańcy zgłaszali osuwisko od lat
Od pięciu lat mieszkańcy Kamiennej Góry zgłaszali nadzorowi budowlanemu i urzędowi miasta, że budowa prowadzona na skarpie jest nie tylko niezgodna z projektem, ale też bezpośrednio im zagraża. W czwartek zarwała się ulica pod nią, a ziemia zasypała wejście do pobliskiego domu. Dzień wcześniej służby po raz kolejny były informowane o zagrożeniu. Kamienna Góra jest na liście terenów zagrożonych osunięciem, stworzonej przez Państwowy Instytut Geologiczny.
Na fragmencie ul. Sienkiewicza nadal obowiązuje całkowity zakaz ruchu. Wykonana zostanie tam palisada, która zabezpieczy przed dalszymi osuwiskami.
Aktualizacja, godz. 14:15. Odbyło się już drugie posiedzenie sztabu kryzysowego w Urzędzie Miasta. Ustalono m.in., że na wniosek władz Gdyni osuwisko zbadają specjaliści z Państwowego Instytutu Geologicznego.
W czwartek wieczorem zarwała się ul. Sienkiewicza

Czytaj więcej: Osunięcie ziemi na Kamiennej Górze.
W takich przypadkach zazwyczaj pada pytanie: "czy musiało dojść do katastrofy?". Mieszkańcy zadają je sobie od 2012 roku. To właśnie wtedy została wstrzymana budowa okazałego domu Jarosława Sulewskiego, właściciela m.in. Bałtyckiej Grupy Inwestycyjnej, która zbudowała nowy sopocki dworzec.
- Budowa domu realizowana jest w sposób istotnie odbiegający od ustaleń i warunków określonych w pozwoleniu na budowę - stwierdził wówczas Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego i nakazał ja wstrzymać.
Rozbiórki przez lata jednak nie zlecono, a mieszkańcy Kamiennej Góry regularnie informowali o osuwiskach ziemi. Kilkakrotnie zamykana była też ul. Sienkiewicza, na którą wpadało błoto.
Czytaj więcej: Kontrowersyjna budowa na Kamiennej Górze.
Sąsiad z góry: miała być rozbiórka, jest bezradność urzędników
Z nielegalną budowlą od lat walczy m.in. Maciej Bukowski, którego dom

- Przekroczona jest wysokość zabudowy, szerokość elewacji, jest zbyt duża liczba kondygnacji, a niestabilność gruntu spowodowana budową wpłynęła m.in. na spękania ulicy, z której wszyscy korzystamy. Bo to nie jest Kamienna Góra, a "piaskowa góra", ten dom stoi na piasku! Wczoraj pękła mi ściana, podjazd, częściowo przestało działać ogrzewanie. Do czego jeszcze doprowadzi opieszałość urzędników? - denerwuje się Maciej Bukowski.
Podkreśla jednocześnie, że ma wszystkie wyroki sądowe, a budynek miał zostać rozebrany. Ma również ekspertyzy, które stwierdzają, że na piaskowej skarpie nie miał prawa on stanąć. Jarosław Sulewski zawsze odpierał te zarzuty, twierdząc że działa zgodnie z prawem, a jedyne co ma sobie - być może - do zarzucenia, to fakt, że pomylił się kierownik budowy, a on tego nie dopilnował. Teraz nie odbiera telefonu.
Sąsiedzi z dołu: zgłaszaliśmy dzień przed osuwiskiem
O problemach z ciągłym zalewaniem rozmawialiśmy także z ewakuowanymi mieszkańcami domu, na który zsunęła się ziemia. Rano przez kilka godzin stali w strugach deszczu pod domem, bo nie pozwolono im do niego wejść. Nie wiedzieli też co dalej, bo inspektor nadzoru budowlanego zapowiedział wizytę na godzinę 10.
- Dzień wcześniej zawiadomiliśmy straż miejską i straż pożarną o tym, że robi się niebezpiecznie. Błoto zsunęło się na jezdnię, a z naszych ścian zaczęła przesączać się woda. Postawili tylko kilka pachołków i pojechali - opowiada jeden z mieszkańców.
Noc spędzili w hotelach i u rodziny. Co dalej, wciąż nie wiedzą.
Inspekcja miała być za miesiąc
Inspektorzy także się nie spieszyli. Kilka godzin przed osunięciem skarpy Maciej Bukowski otrzymał pismo z PINB, które informowało, że inspekcja, mająca stwierdzić, czy niedokończona budowla stwarza jakieś zagrożenie, odbędzie się... za miesiąc. Oczywiście pod warunkiem, że będą mogli w nich wziąć udział wszyscy zainteresowani.
W piątek po godz. 10 inspektor pojawił się na miejscu.
Ewakuacja mieszkańców z powodu osunięcia się skarpy na Kamiennej Górze
Opinie (357) 9 zablokowanych
-
2017-02-24 10:10
chyba bedzie promocja.. (14)
Od razu na budynku pojawil sie baner "sprzedam" :D
- 68 20
-
2017-02-24 10:12
A przypadkiem już nie ma? For sale? ;d (4)
- 3 0
-
2017-02-24 13:41
Zawsze chciałem mieć stok narciarski na podwórku !!! szkoda tylko, że zaczęło już się powoli ocieplać :(
- 1 1
-
2017-02-24 15:40
Ręka ręke myje, czy to w instytucjach państwowych czy innych,dobrze,że nikomu nic (2)
się nie stało , co to jest 6 ty. ten dom jest wart pewnie ponad 200 tysięcy
- 0 0
-
2017-02-24 23:00
(1)
Dodaj jedno zero. Conajmniej jedno...
- 3 0
-
2017-02-25 18:51
Raczej odejmij dwa zera. Nikt nie kupi ziemi w miejscu gdzie nie da sie budowac do tego z domem do rozbiorki
- 1 0
-
2017-02-24 10:13
...nie od razu (1)
ogloszenie wisi od roku, troche wspolczucia zazdrosniku...
- 28 0
-
2017-02-24 14:52
a skarpa osuwa się już od 5 więc przeoczyli moment...
- 1 1
-
2017-02-24 12:22
Nadzór budowlany w tym kraju to fikcja
:(
- 16 0
-
2017-02-24 12:37
A za ile chca to sprzedać ? teraz po osunieciu chyba taniej? (3)
- 0 4
-
2017-02-24 12:45
osunięcie podciągnac pod atrakcję...i będzie drożej raczej
- 0 0
-
2017-02-24 12:53
(1)
5 950 000 zł
- 1 0
-
2017-02-24 13:33
Na jakim suficie odczytali tę cenę?
- 0 3
-
2017-02-25 09:19
ten baner był tam już miesiąc temu
- 1 0
-
2017-03-22 18:46
Już to pisałem
winę za osuwisko tylko ponosi inwestor, który za ciężki postawił budynek na górze tej skarpy !!! przeprowadzić badania wystarczy i mieszkańcy zasypanego budynku dostaną sowite wynagrodzenie
- 1 0
-
2017-02-24 10:12
Przyczyna jest znana (29)
Minister i jego pomysły. Wczoraj tam przejeżdżałem i byłem załamany ilością wyciętych drzew. Ale jeśli jest dobra zmiana to i prawo się zmienia na lepsze
- 110 109
-
2017-02-24 10:22
Mylisz się (10)
Te drzewa zostały wycięte dobrych kilka miesięcy temu.
- 39 12
-
2017-02-24 10:40
(5)
załamany... - jesteś debilem. Dobranoc.
- 18 24
-
2017-02-24 12:41
(2)
Polska w trocinach. PiSowski debilu.
- 18 23
-
2017-02-24 13:02
(1)
Polska zdeKODowana POlszewiku.
- 21 17
-
2017-02-25 13:41
znasz historię Ryszarda Sobiesiaka i wycinki 0,5h chronionego lasu?
Ciekawe jak dzisiaj zareagowałyby media i totalna opozycja, gdyby np. jakiś kumpel Ryszarda Czarneckiego z PiS postanowił nielegalnie wyciąć kilkaset drzew z obszaru chronionego, bo miał plan wybudować kompleks hotelowy lub inne spa? Czy tak jak w 2008 i 2009 roku sprawa przeszłaby bez większego echa? Czy też może byłaby grzana przez wszystkie TVN-y, Onety i Wyborcze przez kilka tygodni z rzędu?
- 6 1
-
2017-02-24 14:41
Serio ? (1)
A chcesz o tym porozmawiać twarzą w twarz ?
- 0 2
-
2017-02-24 20:30
Chce
I co mi zrobisz? Czekam na twardy komentarz bobasku.
A teraz morda w kubel i zwijaj się fujaro bo jeszcze cię krzywda na ulicy spotka....- 2 4
-
2017-02-24 11:03
(1)
Spadl pierwszy wiekszy deszcz po wycince i widac efekt...Ale po co komu drzewa ;)
- 31 11
-
2017-02-24 15:01
Gdyby drzewa były tak wspaniałym sposobem na zabezpieczeniem piaskowych góry to by się nam nic nie osunęło między bulwarem a molo...
To się sprawdza jak piach leży na skalnym podłożu o które opierają się korzenie drzew i to nie wszystkich gatunków.
Tu winę ponosi pobliska budowa która zdestabilizowała grunt...
Już od dawna pisałem, że przez "profesjonalizm" ludzi pracujących w magistracie Gdynia jest w opłakanym stanie.- 19 8
-
2017-02-24 11:42
A Ty rozumiem uważasz, że wypłukiwanie ziemi to proces jednodniowy ?
Otóż nie. Właśnie ten proces trwa miesiącami, zwykle rok czy dwa, ale czasem potrzeba na to i 5 lat. To samo będzie wkrótce dwie działki bliżej w stronę centrum. Czy tam tez będzie takie zdziwienie?
- 28 3
-
2017-02-24 13:03
Rok temu plus
- 4 0
-
2017-02-24 12:31
bredzisz (1)
posadz sobie drzew do woli na swojej dzialce
- 6 11
-
2017-02-24 12:58
Ja posadze, a Ty co najwyzej poszczekasz w internecie ;)
- 5 7
-
2017-02-24 13:43
Popieram wycinkę drzew na Kamiennej Górze. I nawet nie jestem za PiSem. Ciężki przypadek, co? (4)
Tak jak uważam PiS za zło, tak ustawę o drzewach popieram. Przecież nikt nie wycina całego lasu tylko te drzewa, które są zbędne, często utrudniają jakieś prace czy rewitalizację jakiegoś miejsca. Kamienna góra powinna być cała wycięta z drzew. Powinno się je tam pozasadzać na nowo w sensownych miejscach i je kontrolować. Wówczas mielibyśmy idealny punkt widokowy (a co za tym idzie atrakcję turystyczną, może wtedy ktoś chciałby korzystać z tej kolejki), bo póki co jedyne co widać to krzaki. A remont ulic i odpływów to swoją drogą, ale jest szansa ze coś się ruszy.
- 13 42
-
2017-02-24 20:05
duze drzewa nie wzmacniaja skarp
Jest wręcz odwrotnie. Kołysanie osłabia warstwę ściółkową. Na skarpy jedynie krzaki z mocnymi korzeniami, kratownica z faszyny i trawa wałowa.
- 4 3
-
2017-02-24 20:24
Nie, ustawa wymaga poważnych poprawek i dobrze, że już jest taka zapowiedź. (1)
I mówię to jako zwolennik PIS. Tyle się mówi o smogu ostatnio, a właśnie wycinka drzew i krzewów pod budowy oraz coraz większe zabetonowanie miast to jedna z przyczyn problemów z smogiem, gdyż jak wiemy z lekcji biologii rośliny wytwarzają tlen pochłaniając szkodliwe substancje z powietrza, dlatego też największe problemy są zimą, ale latem też smog się pojawia, choć nie tak intensywny. Jednak główna przyczyna powstawania smogu wynika z wycinki drzew i betonowania miast, mianowicie z każdym budynkiem wzrasta ilość wydzielanych zanieczyszczeń, jeśli nie stosuje się odpowiednich ekologicznych metod ogrzewania. Im większe miasto tym problem jest bardziej zauważalny, do tego położenie w nizinie otoczonej wzgórzami i problem gotowy. Trójmiasto nie ma problemu, bo mamy to szczęście, że jesteśmy położeni nad morzem, dzięki czemu wiatr nie pozwala gromadzić się zanieczyszczeniom nad miastem, a także mamy Trójmiejski Park Krajobrazowy, który słusznie jest nazywany zielonymi płucami Trójmiasta, gdyż przetwarza zanieczyszczenia.
- 5 2
-
2017-02-25 09:12
buahahahahhahahahahaha, no włąsnie widać że jesteś po lekscjach w państwowych szkołach, buahahahhahahahahhahaha
- 1 0
-
2017-02-27 12:07
Nie ciężki. Po prostu beznadziejny.
Ahoj.
- 2 0
-
2017-02-24 13:57
kilkadziesiąt metrów dalej mistrzu wycięto kilkadziesiąt drzew....zapewne pod budowę (2)
i to niecałe 2 tygodnie temu....
- 20 0
-
2017-02-24 18:45
rolą miasta chyba po tym doświadczeniu byłoby nie wydawanie zezwoleń na budowe na takich terenach, to i drzew nikt nie będzie wycinał żeby sprzedać działkę
- 5 1
-
2017-02-24 19:21
Korzenie zostały.
Co ma korona drzewa do stabilności podłoża. Normalnie klasyczny elektorat PO, zero myśłenia samodzielnego.
- 7 9
-
2017-02-24 15:08
załamany głupotą ale chyba swoją
- 1 4
-
2017-02-24 15:10
układy urzędniczo- dewelopereskie
ludzie myślcie co piszecie, wycięcie drzew to jedno, ale ten dom nie powinien tam być budowany, bo ziemia osuwała się już na początku budowy. Ktoś wziął w łapę,że tej budy nie rozebrano na czas?
- 14 0
-
2017-02-24 15:16
aleś ty głupi POpaprańcu. Koleś tuska odwalił samowolę i tyle
- 5 8
-
2017-02-24 16:06
Załamany głupotą
Nie wiem ile masz lat ale głupi jesteś jak młody. Minister Środowiska z PiS nie wymyślił zmiany ustawy. Zmiana ta była procedowana od co najmniej 5 lat, bo gdybyś był mądry, to byś wiedział że każda zmiana prawa, poprzedzona jest szeregiem konsultacji, konferencji itp. Sam osobiście byłem w 2012 roku na zaproszenie Ministra z PO.
- 2 13
-
2017-02-24 18:37
lol
Kłamiesz bezczelnie - pół roku temu zostały wycięte !!!
- 4 1
-
2017-02-24 18:51
Taki bezmózg jak ty
powinien tylko pół czapki nosić.
- 3 1
-
2017-02-25 08:41
Bzdura
Budowa trwa od kilku lat, pisz do Tuska i jego ekipy.
- 2 1
-
2017-02-27 12:05
Hahaha dobra Zmiana czyli kaczka i s.ka.
I towarzysze i rodzina. I wstyd na całą Europę
- 0 2
-
2017-02-24 10:13
a tera pytanko (10)
ile potrwa naprawa jezdni żeby przywrócić tam ruch, dodam ze po lipcowej ulewie wiele miejsc do dziś nie naprawiano :)
- 114 3
-
2017-02-24 10:25
Nóżki bolą? (3)
Na piechotę.....prosta sprawa. Najlepiej to do sypialni puchą wjeżdżać.
- 4 37
-
2017-02-24 10:40
a ciebie główka boli
no cóż tacy jak ty tez maja prawo oddychać :)
- 18 1
-
2017-02-24 11:02
Masz czas i jesteś na emeryturze (1)
to sobie łaź z buta. Niektórzy pracują i nie mają czasu i nawet możliwości spacery uskuteczniać. Samochodem dojeżdżam do klienta, wożę narzędzia, jadę załatwić inne sprawy i nie mam tygodnia na to co mogę załatwić w kilka godzin samochodem. Wk******ą mnie tacy społecznicy żyjący w średniowieczu nie widzący, że świat pędzi i nie ogląda się na takich jak on :/
- 34 7
-
2017-02-24 15:06
bez paniki jest przecież kolejka ;)
- 6 0
-
2017-02-24 13:02
Gryzoń robi tylko drogi rowerowe dla roszczeniowych i za nic nie płacących cyklogłupków. Dla posiadaczy samochodów są tylko płatne miejsca postojowe, abonamenty i dziurawe jezdnie.
- 13 6
-
2017-02-24 13:04
Tempo błyskawiczne to tak ok. pół roku?
- 5 1
-
2017-02-24 14:41
nie będzie naprawy :-) będą za to akrobacje powietrzne
- 10 0
-
2017-02-24 20:16
urzędnicy swoimi autami niech pojeżdżą pod teatrem
Muzycznym. Nabiorą może pokory i trzeźwego podejścia do problemów. De facto tam się jeździ przez plac budowy. Dziury muldy bloto z cementem. W razie uszkodzenia podwozia wzywam policję i zażądam odszkodowania od wykonawcy i zarządcy drogi. Wykonawca nie ma na miejscu podsypki by pozasypywać chociaż dziury? Ludzie pieszo brną w błocie, taka nasza polska bylejakość. Zapraszam włodarzy na wizytę by rzucić okiem i zaniesc nieco tego błota do biur UM
- 6 0
-
2017-02-25 14:08
jezdnia
Jezdnia zostanie zlikwidowana, bo tylko przeszkadza.
- 0 0
-
2017-02-25 14:27
Analiza
Trzeba analizę zrobić :)
- 0 0
-
2017-02-24 10:23
nie ma co się przejmować (6)
TO się odbuduje. zaraz opaska betonowa jakaś i sprawa zalatwiona.
Nikomu nic sie nie stało to sie liczy.
Ale histerycy zaraz beda gadac o katastrofie ekologicznej- 25 91
-
2017-02-24 10:45
(1)
jedyny rzeczowy komentarz
- 4 17
-
2017-02-24 13:09
jedyny bełkot
- 8 1
-
2017-02-24 13:01
Nałkowskiej na Karwinach od lipca jeszcze nie naprawiono.
- 4 1
-
2017-02-24 13:07
Sorry taki mamy klimat.
Nic się nie stało.
- 2 1
-
2017-02-24 13:39
Wdać żeś budowlaniec amator - nie odróżniasz opaski beton. od podpaski, muru oporowego od muru betonowego, odwodnienia od nawodnienia, itd. Pewnie tacy tam budowali toto. O zgrozo!
- 8 1
-
2017-02-25 08:26
Fachowcy on line.
Widzę ciemność, ciemność widzę
- 0 1
-
2017-02-24 10:27
(1)
Niezly tluczen pod asfaltem...
Jak tak dalej drogi beda robic to co sie dziwic.Brakorobstwo i partactwo:)- 51 8
-
2017-02-24 10:52
Wiesz kiedy ta droge zbudowano? No wlasnie, wtedy gdy z rodzina jeszcze mieszkales w Pasleku, a do szkoly jezdziles wozem drabiniastym.
- 18 5
-
2017-02-24 10:37
ja (1)
Wiecej betonu i osiedli w mieście:)))
- 57 9
-
2017-02-24 10:42
To co, na wsi budować mieszkania, a w mieście las posadzić ?
- 7 10
-
2017-02-24 10:51
a niech to wszystko zjedzie do morza (2)
- 29 13
-
2017-02-24 12:46
a co morze winne? (1)
- 8 0
-
2017-02-24 13:27
a może nie
- 2 1
-
2017-02-24 10:52
(3)
obejrzyjcie 1:01 i ślady po wyciętych drzewach !!!
Przyczyna jak widać znana!- 66 21
-
2017-02-24 13:27
strzały tez gdzieś słyszysz?
- 5 8
-
2017-02-24 13:58
no są ślady po wyciętych drzewach
tez mam taki "ślad po wyciętym drzewie", lub pień jak kto woli, przed domem. Po drzewie wyciętym 3 lata temu po długiej batalii z urzędnikami (zagrażało budynkowi). Sąsiad za to wyciął drzewo w zeszłym tygodniu i u niego ślad po wyciętym drzewie wygląda zupełnie inaczej bo jest świeży....
- 5 1
-
2017-02-25 06:56
A mózgi wypełnione drewnem nie funkcjonują?
Drzewo wycięte ale to _korzenie_ są ważne. Matko co za jełopy....
- 3 0
-
2017-02-24 10:55
skarpa się osuwa, dom krzywy jak wieża w Pizie (1)
ale zamiast wyburzyć cebulaki próbują sprzedać kolejnym naiwnym
- 46 9
-
2017-02-24 12:35
Okazja
Warto kupić!Dom za grosze!!!!!
- 4 0
-
2017-02-24 11:16
(2)
Nie znam się,ale chyba korzenie jakoś to jeszcze "trzymały".
- 75 5
-
2017-02-24 15:10
Biorąc pod uwagę, jaki deszczyk pada, (1)
to aż dziwne, że po zeszłorocznej ulewie nic się nie stało, widać korzenie mocno trzymały, ale chyba się ponaciągały i nie wytrzymały.
- 2 1
-
2017-02-24 15:39
korzenie to wam obu mozgi trzymaja.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.