• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy tym razem ul. Kartuska dostanie dofinansowanie?

Maciej Korolczuk
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
O tym, jak niewydolna jest ul. Kartuska w Kokoszkach przekonał się każdy, kto bez względu na porę dnia wybrał się z Gdańska w kierunku Żukowa. O tym, jak niewydolna jest ul. Kartuska w Kokoszkach przekonał się każdy, kto bez względu na porę dnia wybrał się z Gdańska w kierunku Żukowa.

Gdańsk nie rezygnuje z rozbudowy ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska w Kokoszkach. Na przełomie marca i kwietnia rozstrzygnie się, czy inwestycja zostanie dofinansowana przez Unię Europejską. Jak mówią urzędnicy, niezależnie od tego analizują wszystkie możliwe zewnętrzne źródła finansowania dla tego projektu. W tym roku na wypłatę odszkodowań za działki przejęte pod budowę drogi zamierzają przeznaczyć 8,5 mln zł.



Czy miasto powinno rozbudować Kartuską na wskazanym odcinku nawet jeśli nie dostanie środków z UE?

Kto wie, na jakim etapie byłaby dziś budowa ul. Kartuskiej w Kokoszkach, gdyby nie nieporozumienie między urzędnikiem CUPT a pracownikami gdańskiego magistratu.

Przypomnijmy: przed trzema laty gdański magistrat ubiegał się o unijne dofinansowanie w wysokości 132 mln zł. W tym celu - po konsultacji z urzędnikiem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - złożono wniosek w ramach konkursu pod nazwą "Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących w sieci drogowej TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego" (działanie 4.1).

Kilka miesięcy później CUPT poinformował, że wniosek o dofinansowanie rozbudowy ul. Kartuskiej został rozpatrzony negatywnie. Uzasadniano to tym, że ten odcinek nie znajduje się w sieci TEN-T, więc nie może ubiegać się o środki na rozbudowę dróg będących w tej sieci.

Urzędnicy odwołali się od tej decyzji, ale CUPT nie zmienił zdania. Podjęto więc decyzję o wstrzymaniu finansowania tego przedsięwzięcia z budżetu miasta i przeniesiono inwestycję na lata 2019-2021.

Rozbudowa Kartuskiej wskazywana jest przez urzędników jako jeden z celów na tę kadencję. Rozbudowa Kartuskiej wskazywana jest przez urzędników jako jeden z celów na tę kadencję.
Ponownie sprawie nadano bieg jesienią. W październiku miasto złożyło wniosek o dofinansowanie rozbudowy Kartuskiej, tym razem w ramach programu CEF (Instrument - Łącząc Europę). Zakłada ona modernizację obecnej zakorkowanej i niewydolnej trasy od ul. Otomińskiej do ul. Nowatorów.

- Obecnie wnioski są oceniane przez Komisję Europejską. Zgodnie z harmonogramem decyzję dotyczącą przyjętych projektów do dofinansowania poznamy na przełomie marca i kwietnia - informuje Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Dodatkowo pod koniec listopada złożono wniosek o uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji (ZRID) dla I etapu tj. Rozbudowa ul. Kartuskiej w Gdańsku na odcinku od ul. Otomińskiej do ul. Nowej Stokłosy. Wniosek jest obecnie procedowany przez Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku.

- W II kwartale 2019 roku powinniśmy pozyskać decyzję ZRID oraz rozpocząć proces wypłaty odszkodowań za działki przejęte pod rozbudowę ul. Kartuskiej - dodaje Sieliwończyk.
Jak informują urzędnicy, w budżecie miasta tylko w 2019 roku przewidziano na ten cel 8,5 mln zł. Ponadto w Wieloletniej Prognozie Finansowej zabezpieczono 21 mln zł w 2020 r. oraz 29 mln zł - w kolejnym. Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie, miasto analizuje wszystkie możliwe zewnętrzne źródła finansowania dla tego projektu.

Opinie (177) 5 zablokowanych

  • By GKA żyło się lepiej....

    ... a mieszkańców południa miasta płacącym podatki w Gdańsku można kolejny raz olać.
    Żenada.

    • 0 0

  • Fajnie będzie , jak jeszcze znajdzie się miejsce na chodnik i drogę rowerową.Wtedy przesiądę się na rowerek:)

    • 0 0

  • szczyt bezczelności (33)

    w centrum Gdańska można urwać zawieszenie, a miliony idą na lepszy dojazd z Żukowa i Leźna

    • 98 155

    • Nie mieszkasz w Gdańsku chyba, (8)

      że takie głupie głupoty wypisujesz, tam są gigantyczne korki rano i popołudniu. Masa ciężarowych samochodów. Gdyby zrobili stacje PKM przez kokoszki, to rozluźniło by się, bo wiele osob mogloby tam wysiadać z Kartuz, do pracy.

      • 17 16

      • ty chyba nie mieszkasz skoro bardziej martwisz się o ludzi z Kartuz niż mieszkańców Gdańska (5)

        • 16 7

        • Bzdury piszesz (1)

          zobacz baranie jakie korki tworzą auta z rejestracjami GD w każdy wakacyjny piątek i sobotę rano w kierunku kaszub i odwrotnie w niedzielne popołudnie. A później zastanów się dlaczego nazwałem cię baranem.

          • 3 6

          • Proste. Bo spojrzałeś w lustro, jak to pisałeś.

            Sam sobie wybuduj ulicę pod swoją budą. Albo niech ci wybuduje twój janusz-deweloper. A teraz pomyśl, czemu jesteś frajerem

            • 0 0

        • Smegorzynska, pelno domow jednorodzinnych i osiedle (2)

          W ciagu ostatnich 10 lat ogromny wzrost

          • 11 7

          • Aha, pobudowali sobie domki, bo działki były tańsze niż w miejscach ze zbudowaną infrastrukturą.

            I teraz gdańszczanie mają się składać, żeby czym prędzej zrealizować ich marzenia o Słodkiej Suburbii. Nie, są ważniejsze potrzeby i o wiele bardziej i gęściej zaludnione dzielnice potrzebujące dróg. Tak więc odsmęgorzuj się.

            • 2 3

          • no właśnie: brak polityki przestrzennej skojarzonej z transportową

            to błędne koło niezrównoważonego rozwoju

            • 7 1

      • Co za idioci minusuja, chyba ci, którzy tam nigdy nie jechali samochodem (1)

        • 14 15

        • Nie jechałem też samochodem wieloma ulicami w innych miastach

          co nie znaczy, że mam się godzić na wydawanie tam gdańskich pieniędzy.

          • 14 7

    • (18)

      Ale w Centrum Gdanska nie ma az takich korkow. Nie wiem czy chociaz raz stales od karczemek do nowatorow mozna i pol godziny stac w korku

      • 20 28

      • ale po co mam tam stać w korku jak mieszkam we Wrzeszczu? (17)

        i wszystko mam w zasięgu spacerku 10 minutowego

        • 33 21

        • to nie czytaj tego wątku, bo ciebie nie dotyczy (15)

          • 26 15

          • jak najbardziej dotyczy (13)

            bo urzędnicy z moich podatków chcą budować lepszy dojazd ludziom ze wsi, a moja ulica we Wrzeszczu nie może doczekać się remontu od 30 lat

            • 36 32

            • (4)

              Do Twojej informacji lemingu. Kokoszki to dzielnica przemysłowa a więc najwięksi płatnicy podatku dla Gdańska. Sprawdź ile wynosi podatek od nieruchomości dla firm a ile za mieszkanie. I wyobraź sobie, że przez tą Kartuską jadą tiry od tych firm w kierunku krajowej sieci drogowej. To dla nich Gdańsk stara się o tą drogę

              • 37 12

              • i**oto (1)

                dojazd do tych firm jest przez ul. Budowlanych która będzie rozbudowana

                a CIT w Gdańsku jest 15 razy mniejszy niż PIT płacony przez mieszkańców, podatek od nieruchomości też mieszkańcy płacą ponad 20 krotnie więcej niż firmy

                • 12 9

              • Na Bysewskiej tez sa duże firny

                • 0 0

              • A ile PIT

                skoro wszystkie miasta walczą o rejestrację w miejscowym US.

                • 2 0

              • Do lemingów o podatkach

                Największym podatnikiem do budżetu miasta jest rafineria,a port wpłaca więcej niż wszystkie drobnoustroje wokół Gdańska

                • 2 5

            • to się wyprowadź, co mnie obchodzi twój Wrzeszcz, ja tam nie jeżdzę

              • 5 3

            • Wrzeszcz = ZTM/SKM - kurtyna

              • 2 1

            • Masz wszystko w zasięgu spacerku, to po co ci remont drogi? (4)

              uzyj mozgu

              • 30 21

              • bo chcę żeby była ładna i sąsiedzi nie niszczyli zawieszenia (3)

                płacę podatki to wymagam i nie życzę sobie żeby budować autostrady dla wieśniaków spod Gdańska

                • 18 32

              • Masz rację.

                Ci wieśniacy z Gdańska pędzący w każdy weekend z ładniejszą pogodą w kierunku kaszub powinni przesiąść się na PKM, a nie korkować lokalne drogi.

                • 14 4

              • Ci ludzie to rozwój. Przedsiębiorcy! (1)

                • 11 8

              • rozwój miażdżycy i chorób układu krążenia

                samochodozę się leczy

                • 5 4

            • Twoje podatki to wystarczą tylko na piwo.

              • 19 9

          • dotyczy, dotyczy, bo nadmiar samochodów w mieście

            powodowany jest m.in. działaniami prowadzącymi do zbytniego ułatwiania dojazdu samochodem z większych odległości (takich jak Kolbudy czy Banino).
            Te dziesiątki milionów złotych powinno być przeznaczone na remonty ulic w mieście i poprawę jakości taboru i serwisu PKM i SKM. Bez konsekwentnej polityki rozwoju miasta "do wewnątrz" ( w praktyce: wokół stacji SKM i PKM) to jakość życia również we Wrzeszczu ulegnie dalszej degradacji.

            • 10 5

        • Egoista

          • 5 8

    • (2)

      Wiesz w Kokoszkach tez mieszkają ludzie. Plus jest tam sporo magazynów i innych firm.

      • 30 29

      • przecież mogą tam dojechać istniejącą drogą (1)

        korki sami tworzą

        • 9 7

        • Głosuj na kononowicza ,niech nie będzie niczego.

          • 7 4

    • zakomleksiony

      jakim małym, zakompleksionym człowieczkiem z krótkim siusiaczkiem trzeba być, żeby wyzywać ludzi od wieśniaków

      • 6 2

    • A konkretnie gdzie?

      • 1 0

  • analiza (2)

    Jak miasto pozwoliło zbudować masę firm w strefie ekonomicznej w Kokoszkach i dalej, gdzie pracuje mase ludzi z Gdańska to było dobrze. Doszła masa samochodów cięzarowych i efekt jest widoczny. Prza tym zobaczcie sobie w która stronę są korki. Masa ludzi rano wyjeżdża z Gdańska do góry. Korki sa w obie strony. Po prostu jednym pasuje jechac z Gdańska a innym do Gdańska. Taki jest efekt rozwoju metropolii. I drogi trzeba robić ! A nie budować osiedla, zakłady i niech sobie wszyscy jeżdż po dzirach. Zawsze to potem kasa dla mechaników ... Zobaczcie sobie co się dzieje latem. Kaszubi nie jeżdżą nad jeziora do Gdańska. Wszystko stoi bo cały Gdańsk chce jechac na Kaszuby. I telepie się po dziurach. Szok że takie rzeczy trzeba tłumaczyć.

    • 4 0

    • Jest tu grupka aktywnych trolli z frag i sieją zamęt na forum (1)

      a reszta pospulstwa głupieje, bo co innego widzi i odczuwa na własnej skórze, a co innego czyta.

      • 0 0

      • co to jest frag?

        • 0 0

  • my tu pitu ,pitu o rozbudowie Kartuskiej kiedy ............. (1)

    .................... nie dokonczylo sie Nowej Słowackiego -dzis sie jezdzi objazdem przez Rzeczypospolitej i JP II , a mialo byc tak ze NOwa Słowackiego będzie prosto do tunelu pod Martwa Wisła

    • 1 1

    • bo najtrwalsze są prowizoryczne rozwiązania

      • 0 0

  • Kierowca znudzony wymówkami (1)

    gdzie jest obiecana rozbudowa świetokrzyskiej , małomiejskiej , węzeł przy obwodnicy na kowalach ???

    • 3 1

    • idź do kolegów z PiS to na pewno podzielą się swoją dojną dolą i dadzą na to kaskę

      • 0 0

  • Kartuska 6 (1)

    Po co rozszerzać jezdnię? Ruch jest wzorowo uspokojony.

    • 7 4

    • wzorowo to powinni cię wziąć na leczenie do psychiatryka

      • 0 0

  • (2)

    Cały czas chcą budować te autostrady które tną tkankę miasta.

    • 8 7

    • ale tam nie ma miasta (1)

      Właśnie obwodnica wynosi ruch poza miasto dzięki czemu można likwidować autostrady wewnątrz miasta i łączyć tkankę miejską.

      • 2 3

      • Możesz głupkowi tłumaczyć do us.anej śmierci a i tak nie zrozumie.

        • 0 0

  • Widać sporo urzedasow czy radnych ma tam domki (3)

    • 11 12

    • żal d.pę ściska bo nie jesteś urzędasem lub radnym, czy dlatego że nie masz domku?

      • 0 0

    • Kiełpino -

      to dzielnica dla miejskich prominentów i trzeba przesunąć korek, który jest na skrzyżowaniu do ich domków - tuż za obwodnicą, aby w Leźnie był dramat korkowy.!!!

      • 0 0

    • Może i mają, ale przede wszystkim mieszkańcy Kokoszek skarżą sie na ruch drogami osiedlowymi, bo Kartuska stoi. A poza tym liczba mieszkańców Kokoszek mocno wzrosła w ciągu ostatnich 5 lat.

      • 1 2

  • kiedy wiadukt na trasie W-Z nad Łostowicką? (7)

    • 31 9

    • nie bedzie dopóki układ gdański czyli wcześniej Budyń a teraz panna Ola tutaj rządzą (3)

      Już dawno przecież mówili, że celowo ten wiadukt jak i ten na dole, na skrzyżowaniu Kartuskiej i Łostowickiej nie powstaną. utrzymywanie a nie rozwiązywanie problemów mieszkańców to część strategiii "dziel i rządź" dzieki której układ przez tyle lat sprawuje tu włądzę. Jak widać z dobrym skutkiem, bo spora część mieszkańców jest tak zduraczona, że jeszcze zaciekle i z zajadłością bronia wszystkich najgłupszych nawet pomysłów i rozwiązań wymyślonych w UM.

      • 6 3

      • bo wbrew temu co myślisz budowa tego wiaduktu tylko przesunie korek (2)

        Problem w tym, że wiadukt może być, ale tylko w stronę obwodnicy, bo tam ruch się jeszcze rozpływa. W stronę Gdańska wszyscy jadą w centrum, a to skrzyżowanie i tak nie jest wstanie obsłużyć takiego ruchu stąd korek by się przeniósł tam i długi byłby aż do Chełmu. Przez co wybudowano by coś dla mieszkańców z poza Gdańska kosztem tych co mieszkają w Gdańsku. Przy braku wiaduktu mieszkańcy Chełma i okolic mają swobodny dostęp do centrum, a mieszkańcy Ujeściśka mogą w ogóle wjechać, a przy wiadukcie staliby w tym samym korku co wszyscy spoza Gdańska.

        • 5 1

        • większych bzdur dawno nie czytałem

          czy taką samą opinię wyrażasz dla ruchu w kierunku Obwodnicy?

          • 0 0

        • czekałem na ten stary urzędniczy argument o przesuwaniu korka

          Ale nie powinno być "korek" tylko "zator" bo lata temu uznano, że słowo "zator" brzmi lepiej. Dzięki temu można tez mówić, ze w Gdańsku nie ma korków, są tylko zatory.
          A bardziej merytorycznie, to chyba nie masz świadomosci, że wiadukt usprawniłby znacznie ruch z Ujeściska w trzech relacjach: do centrum, do Wrzeszcza, w kierunku obwodnicy. To nie jest tak, ze wszyscy walą na doł do Gdańska. Rano korek z Havla rozjeżdża się na tym skrzyżowaniu właśnie w tych trzech kierunkach. Z kolei po południu brak wiaduktu odczuwalny jest nie tylko na trasie WZ ale i na poprzecznej Łostowickiej a nawet i dalej na Rakoczego.

          • 3 1

    • oby nigdy (1)

      • 9 8

      • dlaczego wyjeżdżający z miasta w kierunku Obwodnicy mają stać w korku i smrodzić?

        To jest droga typu GP a nie osiedlowa i wiadukty są rzeczą naturalną

        • 0 0

    • w pasie rezerwy terenu na trasie WZ trzeba zbudować linię szybkiej kolei/szybkiego tramwaju

      czerwony dywan dla samochodów to droga do zagłady miasta

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane