- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (610 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (37 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 5 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Kiedy ruszy zabudowa Dalmoru?
W październiku powinno zostać wydane pozwolenie na budowę sześciu nowych budynków mieszkalnych oraz mariny na Nabrzeżu Kutrowym w Gdyni. Później wybrany zostanie wykonawca prac. Najwcześniej zabudowa Dalmoru ruszy więc na przełomie 2016 i 2017 r.
Wyburzenia i co dalej?
Łącznie w ramach kompleksu powstanie 135 apartamentów o powierzchni użytkowej wynoszącej 12 tys. m kw., z czego około 9,6 tys. m kw. zajmą apartamenty. Parter budynków zostanie zagospodarowany pod lokale handlowo-usługowe. Na wodzie planowana jest marina na 120 jachtów.
By dojść do tego etapu, konieczne były prace wyburzeniowe. Deweloper, firma mLocum rozpoczęła je w maju. Po kilku tygodniach z nabrzeża zniknęły trzy budynki zlokalizowane przy ul. Arkadiusza Rybickiego o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 11 tys. m kw. i kubaturze ok. 45 tys. metrów sześciennych.
Już w trakcie wyburzania na biurkach urzędników w Gdyni leżał wniosek o pozwolenie na budowę budynków mieszkalnych oraz mariny. Nie został jeszcze rozpatrzony. Stanie się to prawdopodobnie dopiero jesienią.
- Aktualny stan postępowania w przedmiotowej sprawie wskazuje, iż uzyskanie stosownych pozwoleń będzie możliwe w październiku. Dalsze prace rozpoczną się po wyborze generalnego wykonawcy. Rozpoczęcie procedury wyboru uzależnione jest od uzyskania pozwolenia na budowę i zatwierdzenia projektu wykonawczego. Zakładamy, że stanie się to jeszcze w IV kwartale tego roku - wyjaśnia Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Pewne jest, że budowa mieszkaniowego Yacht Parku i mariny rozpoczną się w zbliżonym terminie, tak, aby oddanie do eksploatacji obu inwestycji zbiegło się w czasie.
Ceny nieznane, apartamenty razem z miejscami dla jachtów
Na obecnym etapie firma nie zdradza cen apartamentów. Te mają być indywidualnie negocjowane z klientami, ale już teraz można obstawiać w ciemno, że będą jednymi z najdroższych na północy kraju. W sąsiedztwie stoi budynek Sea Towers. Dla porównania tam za metr kwadratowy na rynku wtórnym trzeba zapłacić od 12 do nawet 23 tys. zł.
Część apartamentów będzie sprzedawana razem z miejscami dla jachtów. Zmieszczą się tam jednostki o długości co najwyżej 14 metrów.
Zaletą miejsca ma być głębokość, która pozwoli na swobodne cumowanie łódek. W drugiej marinie administrowanej przez Gdyńskiego Centrum Sportu takiego komfortu nie ma, co pozwala sądzić, że miejsce szybko stanie się popularne wśród żeglarzy.
Sęk w tym, że nie wiadomo, ile pozostanie przestrzeni dla przypływających, a nie mieszkających w budynkach.
- Jest to wciąż przedmiotem analiz. Na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile ze 120 pozostawimy mieszkańcom, a ile przeznaczymy na komercyjną działalność - informuje Magdalena Kacprzak.
Dalsze decyzje po konkursie
6 grudnia powinny być znane wyniki konkursu na opracowanie koncepcji zespołu obiektów biurowych, które mogą powstać na jednej z działek u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego o powierzchni 8,5 tys. m kw. Zwycięska pracownia zainkasuje 35 tys. zł. Zdobywca drugiej nagrody otrzyma 25 tys. zł, a trzeciej 15 tys. zł. Pozostali uczestnicy biorący udział w II etapie dostaną po 10 tys. zł.
Realizacja tej inwestycji nie jest przesądzona.
- Decyzja w tej sprawie zapadnie po rozstrzygnięciu trwającego konkursu urbanistyczno-architektonicznego. Zamierzenia dotyczą budowy budynku biurowego o powierzchni najmu brutto 25 tys. m kw. - dodaje Kacprzak.
Zobacz, jak wyglądało wyburzanie budynków Dalmoru
Tak będzie wyglądała po zakończeniu inwestycja Yacht Park
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2016-08-27 07:55
Jak to było z prywatyzacją Dalmoru ?Może by tak sprawdzić ? (2)
- 22 0
-
2016-08-27 08:09
tak jak i ze stocznia Gdanska (1)
- 8 0
-
2016-08-27 15:57
z tą róznicą że Stocznia Gdańska istnieje a Dalmor nie ...
- 4 1
-
2016-08-27 08:01
Cutty Sark (1)
To znaczy ze nie bedzie juz zlotow wielkich zaglowcow na takich imprezach jak Cutty Sark?
- 6 1
-
2016-08-27 11:35
nie, będą czynsze i trochę kasy dla buców geszefciarzy
- 3 0
-
2016-08-27 08:08
czy ktos juz pisal do CBA? (1)
w tej sprawie? odchodzace PO na sile stara sie rozpoczac wiele kontrowersyjnych budow! Nie tylko w Gdyni ale i W Gdansku
- 12 4
-
2016-08-27 09:08
A co ma do tego PO ? na kasę są chciwi z obu stron , z PISu nawet bardziej bo za
3 lata moze ich nie być ....
- 3 4
-
2016-08-27 08:13
Czyli ja zrujnowac Wyjatkowe miejsce w Historii Polski!
- 17 0
-
2016-08-27 08:33
# uklad gdynski
. .. Wlasciciel dalmoru + sekretaz miasta+ wlasciciel pan developer oraz prezydent miasta tz.. Zielona kartka.. Umowili sie na taki uklad juz 6 lat temu.. I tu ciekawostka ze ta inwestycja jest juz ostatnia za ich kadencji . ... . Pan adamowicz prezydent gdanska rowniez juz dobrze o tym wie .. #
- 14 1
-
2016-08-27 08:34
wychodzi na to ,że w Gdyni nie ma opozycji !!!
- 9 0
-
2016-08-27 08:51
A mogli tam przeniesc miejsce do cumowania statkow wycieczkowych, ladny bylby widok, ludzie by chodzili na spacery, w knajpach jedli. Miejsce by zylo i zarabialo na siebie. A tak... Puste i ciemne przez wieksza czesc roku apartamenty bez ludzi i zycia. Porazka
- 16 2
-
2016-08-27 08:58
a co z kotami Pani Krysi ze Szwedzkiego Biura Technicznego ?.
- 4 0
-
2016-08-27 09:06
Szczurek niedługo pozwoli zabudować cały port
tam powinna być działalnośc portowa a najlepiej jak dawniej rybacka .
Inżynier Kwiatkowski rozplanował port i nie powinni teraz tego zmieniać , Upadł Dalmor z przyn politycznych to powinna tam sie znaleźć inna firma rybacka..
A swoja drogą budowanie domów mieszkalnych na dawnych bagnach zasypanych piaskiem w pospiechu....- 16 2
-
2016-08-27 11:18
Porty,stocznie, spalarnie,wysypiska...powinny byc zdala od duzych ludzkich aglomeracji ale powinny byc bardzo dobrze (3)
skomunikowane np koleja .Plusem sa moze mniejsze koszty dostawy towarow z portu do uzytkownika ale halas,zanieczyszczenia przy przeladunkach i zawiesiny pylow z remontow statkow wplywaja na nasze zdrowie .Jestem za tym aby takie sprawy budowano 50-60km poza takimi wielkimi skupiskami ludnosci.
- 3 10
-
2016-08-27 12:57
nos dla tabakiery? (1)
Porty, stocznie, magazyny, przetwórnie buduje się w dogodnych do tego miejscach, czyli nad morzem. Ewentalnie w morzu. Nie wybudujesz pod Warszawą...
Inaczej, wybudujesz ale co z tego? ;)- 4 0
-
2016-08-27 23:24
Pas morski masz w Koscierzynie?obroc glowke w lewo i w prawo...jest miejsce .
Tylko budowa tego od podstaw by dzis zbyt wiele kosztowala.
- 1 0
-
2016-08-27 15:55
Port Gdyński jest bardzo dobrze skomunikowany z koleją
50-60 czy gdzie w Kościerzynie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.