• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy wrócą na Most Siennicki w środę. Rewolucja w ruchu na Przeróbce

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej. Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej.

W środę, po ponad roku przerwy, kierowcy wjadą m.in. na Most Siennicki, który był nieczynny z powodu przebudowy linii tramwajowej. Przy tej okazji szykuje się rewolucja w ruchu w dzielnicy Przeróbka. Autobusy pojadą po torowisku tramwajowym, a na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej nie zostaną odtworzone przejścia dla pieszych. W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat.



Czy podobają ci się zmiany w ruchu na Przeróbce?

W środę po południu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z centrum Gdańska na Stogi w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, otworzy dla ruchu samochodowego m.in. przebudowany Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Pierwsze samochody pojadą ok. godz. 13. Co ważne, otwarte zostaną także wszystkie dojazdy do obecnie zamkniętych ulic w związku z przebudową linii tramwajowej.

Duża rewolucja w ruchu

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uznały, że na tym odcinku ruch autobusowej komunikacji miejskiej będzie odbywał się po torowisku tramwajowym. Wiąże się to z koniecznością zwiększenia rozstawu osiowego torowiska tak, by mógł spokojnie minąć się autobus z jadącym w przeciwnym kierunku tramwajem lub autobusem.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez ZDiZ w Gdańsku projektem stałej organizacji ruchu od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki do wiaduktów kolejowych, zostaje wprowadzona strefa uspokojonego ruchu, która ma na celu poprawę warunków bezpieczeństwa dla mieszkańców tego rejonu - wyjaśnia rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Na wspomnianym odcinku zostanie ustawione oznakowanie pionowe - strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zwężony został przekrój jezdni do minimum w celu redukcji prędkości pojazdów.

- Szerokość 2,25 m jest wystarczająca do poruszania się po jezdni samochodem osobowym bez konieczności wjeżdżania na torowisko przy prędkości 30 km/h - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki. Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki.
Piesi przez jezdnię i torowisko przejdą w dowolnym miejscu

Przed remontem piesi na Przeróbce mogli poruszać się przez ul. Lenartowicza czy ul. Siennicką wyłącznie po przejściach. Teraz ma się to zmienić.

Po zakończeniu prac nie zostaną wyznaczone przejścia dla pieszych - generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie. W miejscach potencjalnych lokalizacji przejść dla pieszych (w rejonie skrzyżowań i dojść do przystanku) wykonano obniżenia krawężników, tak aby osoby niepełnosprawne nie miały żadnych barier architektonicznych.

Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego. Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego.
Przystanki wiedeńskie

W związku z brakiem fizycznej możliwości na zlokalizowanie wyodrębnionych przystanków tramwajowych przy pętli Przeróbka oraz na ul. Lenartowicza zastosowano rozwiązanie polegające na wyniesieniu powierzchni jezdni i stworzeniu peronu na pasie ruchu - tzw. przystanki wiedeńskie. Rozwiązanie to zastosowano w Gdańsku po raz pierwszy.

Jak to będzie funkcjonować? Pasażerowie czekający na tramwaj stoją na chodniku, natomiast wsiadanie odbywa się z wyniesionej w tym miejscu jezdni.

Także w związku z powyższym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz ułatwienia wsiadania i wysiadania z pojazdu szynowego jak i autobusu, konieczne było wprowadzenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu prędkości w tym rejonie.

Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza. Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza.

Opinie (218) 3 zablokowane

  • Po co otwarcie, przecież kierowcy jeżdżą zamkniętym mostem już od dawna.

    • 1 0

  • Rewolucja to jest na pewno, ale nie krok do przodu. (6)

    A jeśli tramwaj się zepsuje, to większym autem z prawej go nie ominiemy, a chyba o awarie tych wynalazków w naszym mieście trudno nie jest.
    Dziwne, że dla pieszych nie wprowadzili ograniczenia do 3 km/h

    • 107 48

    • a jak ciocia będzie miała druty, to będzie parasol

      • 0 0

    • Ominiemy ominiemy.Jeździły tu wielkie ciężarówki w czasie budowy i swobodnie mijały się z tramwajami.Zobacz , obejrzyj i dopiero skrytykuj to co złe,nigdy nie rób odwrotnie bo możesz wyjść na ignoranta.Co do prędkości .Jestem i kierowcą i pieszym i w niczym mi nie przeszkadza jak przejadę przez Przeróbkę 30km/h .Będzie bezpiecznie.

      • 6 1

    • trochę optymizmu

      da się lewą stroną ominąć, jak przy wyprzedzaniu tylko trzeba uważać ale to chyba normalne, no nie!

      • 2 1

    • Wg dla duzych zakaz wsadzic. Macie most wantowy

      • 20 0

    • poczekasz minutę i pojedziesz za tramwajem

      • 7 3

    • To ominie z lewej strony w czym problem?

      • 14 1

  • Urzędnicy to niepoważni ludzie ! (13)

    "W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat."

    Dzieci zobaczą, że starsi chodzą po ulicy to one też zaczną nie oczekiwanie wbiegać na ulicę w dowolnym momencie.

    Jak można nie przestrzegać aktualnych przepisów i prawa albo dane miejsca od nich wyłączać? Czy to jest zgodne z prawem co Urzędnicy wyprawiają ?

    Tak, tak bierzcie przykład z zatłoczonych ulic se wschodu to za chwilę będzie jedne wielkie mrowisko i 0 jakiegokolwiek normalnego poruszania się - cofamy się do średniowiecza.

    • 123 88

    • (12)

      To kierowcy muszą zachować szczególną uwagę.

      • 22 10

      • Moment (8)

        Ulice są dla samochodów
        Chodniki są dla pieszych

        Więc na ulicy to pieszy powinien zachować ostrożność.

        • 22 21

        • ulice są nie tylko dla samochodów

          ziemia jest nie tylko dla ziemniaków
          Księżyc jest nie tylko dla księży.
          Szosy są nie tylko dla szosowców.
          Pisma są nie tylko dla pismaków.
          Rum jest raczej nie dla rumaków.

          Na poruszając się po jezdni samochód powinien być kierowany przez przytomnego człowieka.

          • 1 0

        • nie na takich ulicach (3)

          poza tym to Ty jako kierowca dysponujesz puszką o masie 1,5 tony, więc Ty jesteś tym niebezpiecznym elementem układanki.

          • 20 5

          • W takim razie

            na torowisku pieszy też ma pierwszeństwo przed pociągiem ?

            • 6 8

          • Ja jestem niebezpieczny (1)

            Za to ty jesteś miękki. Kto w tym starciu ma większe szanse?
            Pieszym przydałoby się trochę więcej instynktu samozachowawczego. Co z tego, że masz rację, skoro jesteś kaleką albo trupem? Kierowca z różnych powodów może cię nie zauważyć - chcący czy niechcący. Trzeba brać na to poprawk3.

            • 14 16

            • jednego pieszego zabijesz ale wielu ucieszy, że siedzisz w mamrze. Z niebezpiecznymi :)

              • 11 4

        • (2)

          Skoro chodniki są dla pieszych, to czemu Janusze wiecznie zastawiaja je złomem?

          • 16 3

          • bo to z ich podatków!

            • 1 6

          • ostatnio spotkałem Janusza jadącego prawymi kołami po chodniku Ławniczej. Tak się zdumiał zwróconą uwagą, że pytał czy jestem normalny.

            • 5 0

      • Bredzisz, a zmienisz zdanie, jak ci ktoś wskoczy pod auto, nawet przy 30stce

        I oby nie było to dziecko

        • 5 10

      • a pieśi będą narażeni na śmierć (1)

        przystanek wiedeński to super skocznia dla zamyslonych kierowców i rowerzystów zwłaszcza po zmroku.Oj bedzie sie działo!

        • 11 17

        • jeżdżę rowerem po ulicy z takimi przystankami i nie mam problemów

          tylko, że ja myślę o sytuacji na drodze, nie o du*ie Maryni

          • 11 1

  • Potrąconka (7)

    Jak znam moich rodaków to piesi pajace będą czekać na tramwaj na jezdni a pajace w auteczkach będą jeżdzili stóweczką .Czyli nic nowego w naszym chorym kraju.

    • 79 69

    • (1)

      Polakożercy z kręgu Gazety wybiórczej,nazywają naszą Ojczyznę chorym krajem i chorym społeczeństwem,pewnie z tych kręgów sie wywodzisz....co ma wspólnego jakieś zachowanie sie niektórych kierowców i niektórych pieszych do ogólnego stanu państwa.Chyba że chora sama jestes...to się lecz

      • 4 9

      • Mój kraj określają jako chory kraj w ruinie raczej zwolennicy PiSu

        zastanów się nad swoim zdrowiem.

        • 0 0

    • Nie mierz wszystkich swoją miarą..

      • 3 0

    • (1)

      To co proponujesz?

      • 4 2

      • Strefa "30" i patrol co 100m, budzet sie podreperuje a jak jeden z drugim wyscigowcy potraca prawka + gruby mandacik to sie naucza

        • 20 5

    • Już stoją na ulicy, a jak puszcza samochody to będzie jatka.

      • 9 1

    • Pisz raczej lokalnie kogo masz na myśli

      Szybko to tam jadą lokalsi w swoich błyszczących furach

      • 7 3

  • Te przystanki wiedeńskie... (4)

    ...mądra sprawa, ale powinny być pooznaczane tak jak niektóre skrzyżowania rowerowe, jaskrawą czerwoną farbą, dodatkowo wzbudziłoby to czujność kierowcy ( oprócz tego że się lekko wznosi )...

    • 104 9

    • wymalowana zebra i znak pionowy nie wzbudza czujności u naszych kierowców (3)

      czerwone światło skierowane wprost w tępy wzrok nie wzbudza czujności u naszych kierowców
      wystarczy tych jaskrawości wzbudzających czujność
      kierowca prowadząc pojazd ma być czujny cały czas koniec kropka

      • 18 5

      • co ci z tego ze "kierowca ma byc czujny" skoro zrobi ci z d.py garaż? (2)

        potrącenie, kalectwo lub zgon. Koniec kropka. Twojego zycia!!

        • 10 5

        • jak kierowca świadomie ignoruje wszelkie znaki i jeździ po ludziach to powinno się go na miejscu zastrzelić (1)

          • 4 3

          • Do tej pory też na przeróbce funkcjonowały takie przystanki i się to sprawdzało. I nie były w żaden sposób specjalnie oznakowane poza znakami pionowymi dla kierowców więc nie wiem o co tyle hałasu. Ale oczywiście naród marud i narzekaczy zawsze znajdzie sobie używkę.

            • 1 0

  • rany... (5)

    toż tam ludzie jak muchy będą ginąć!

    • 125 72

    • Widzisz w takiej Szwecji na takich ulicach nikt nie ginie. Dziwne. (3)

      • 29 7

      • a widzisz u nas na ulicach Szwedów?

        • 0 1

      • (1)

        bo tam co piąty kierowca to imigrant z Azji lub Afryki a tu jeżdzi polska dzicz zmotoryzowana, jak widac po komentarzach

        • 3 15

        • Może teraz w Szwecji jest już inaczej niż było.

          • 3 1

    • Paru zginie i przestaną.

      • 0 1

  • Przystanek wiedeński.

    To nie jest pierwszy przystanek wiedeński.
    Taki istnieje już od dawna np. przy Mickiewicza.

    • 1 2

  • ten projekt przebudowy był zły już w fazie projektowania. (4)

    można było usunąć z ul Lenartowicza ruch w kierunku Stogów i puścić go ulicami Bajki i Sienna. a ulicą Lenartowicza ruch ze Stogów w kierunku centrum i było by miejsce na normalne wysepki tramwajowe. Również bardzo ciekawym i nowatorskim pomysłem jest urządzanie przystanków w odległości 150 m. jeden od drugiego.Po co ???. a trzeci zdumiewający fakt to to że nie skorzystano z faktu budowy nowych wiaduktów przez kolej i nie wyprostowano ul Lenartowicza. robi pod wiaduktami niepotrzebny łuk pochodzący pewnie jeszcze z czasów cesarza Wilusia. Zastanawiam się tez po co umieszczono tyle lamp oswietleniowych, w nocy jest jasno jak w dzień :) I tak przyjdzie dzień kiedy będą wyłączane ze względów oszczędnościowych. Dla mnie hitem tej budowy są przystanki w odległości 150 m. jeden od drugiego.

    • 12 4

    • Na ul. Bajki i Siennej

      to Ty sobie jedynie rowery możesz puścić ! Jest to droga dzieci do szkoły i ze szkoły! Powinna być jedynie droga wewnętrzną. Koniec.

      • 0 0

    • (1)

      No przecież właśnie budują mosty kolejowe. A że się nie potrafili dogadać to już inna sprawa. Budowali kanalizację bo zawsze wszystko tam było zalane, a wystarczyło połączyć oba remonty i byłaby prosta droga i torowisko.

      • 2 0

      • Sztandarowa PKM nie może dogadać się z PKP w sprawie rozkładu i biletów a wy chcecie żeby jacyś tramwajarze się dogadali.Utopia.

        • 3 0

    • Odległość miedzy przystankami na Stogi zwiększono o kilkadziesiąt metrów w porównaniu z tym co było. Kierunek do Centrum jest bez zmian.Przystanki na Lenartowicza powstały w latach pięćdziesiątych ub.wieku wtedy jak "na żądanie".Przez jakiś okres zmieniono na jeden w kierunku Stogów ale poteam powrócono do tego układu. Ja pamiętam jeszcze przystanki po obu stronach przed Mostem Siennickim. Wsiadaliśmy tam jako uczniowie "szóstki".

      • 3 0

  • Jak myślicie kto pierwszy będzie miał dachowanie na tej wąskiej uliczce

    posiadacz tablic powiatowych dziunia w drogim aucie partnera życiowego sebix i karina w BMW czy śmieciarka

    • 1 2

  • przecież Polska to ruina...

    bardzo ładnie wykonano to wszystko- SUPER !!!!

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane