Fakty i opinie

Kolejarze zbudują 100-metrowy wiadukt w Gdańsku

Najnowszy artukuł na ten temat

Przystanek-atrapa we Wrzeszczu. Kolejarze: tak chciał konserwator

Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.
Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. mat. prasowe

Nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku UjściuMapka oraz modernizacja przejazdów kolejowych - kolejarze szykują się do inwestycji, które nie tylko zwiększą możliwości dowozu towarów do portów Trójmiasta, ale także usprawnią komunikację w miastach. Budowa nowego wiaduktu ma rozpocząć się w sierpniu. Prace potrwają do 2021 roku.



Jak oceniasz bezpieczeństwo przejazdów kolejowych w Trójmieście?

są bezpieczne 21%
nie jest źle, ale powinno być więcej wiaduktów 57%
są niebezpieczne, brakuje rogatek, a wiadukt to kropla w morzu potrzeb 22%
zakończona Łącznie głosów: 762
Zadanie obejmuje budowę ponad stumetrowego wiaduktu drogowego wraz z remontem i budową dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 1,3 km.

Zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem według PKP PLK poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

- Wiadukt zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu - podkreśla Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zakończenie prac planowane jest w 2021 r.
Czytaj też: Wielka inwestycja w Porcie Gdańsk zbliża się do końca

To jednak nie wszystko. PKP - w ramach projektu "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" - zamierza wyremontować i zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych znajdujących się przy:
  • ul. Ku Ujściu 25;
  • ul. Ku Ujściu 40;
  • zjeździe z ul. Ku Ujściu w ul. Chemików;
  • ul. Kujawskiej (obok zakładu Fosfory Sp. z o.o.);
  • drodze serwisowej tunelu pod Martwą Wisłą (dwa przejazdy);
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siarkopol SA;
  • ul. Pokładowej;
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siark-Port Sp. z o.o.;
  • zjeździe do promu z ul. Majora Sucharskiego;
  • zjeździe z ul. Załogowej.

graf. trojmiasto.pl
- Na wszystkich przejazdach zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa i płyty przejazdowe. Taki sam zakres prac obejmie przejście dla pieszych w ciągu ul. Reja oraz dojście na teren placu wystawowego Międzynarodowych Targów Gdańskich podczas trwania targów - mówi Przemysław Zieliński.

Dwa przejazdy kolejowe w Gdyni do modernizacji



Z kolei w Gdyni, w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", zmodernizowane zostaną dwa przejazdy:
  • na ul. Puckiej 108 (przejazd usytuowany w nowej lokalizacji)
  • oraz Puckiej 110.

Czytaj też: Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

- Wymieniona zostanie nawierzchnia na jezdni i przejeździe, dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej. Będą nowe rogatki oraz sygnalizatory drogowe i dźwiękowe - podkreśla Przemysław Zieliński.

Prace przy przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych w 2021 r.



Kolejarze tłumaczą, że modernizacja kolejowego dostępu do portów w Gdańsku i Gdyni poprawi przepustowość linii kolejowych, co skróci czas obsługi pociągów. Natomiast nowe systemy sterowania ruchem kolejowym mają pozwolić na sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej liczby towarów.

- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA znacznie poprawi warunki przewozu ładunków koleją. Łączna wartość projektów w portach gdańskim i gdyńskim wynosi ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. stanowi dofinansowanie unijne - podsumowuje Przemysław Zieliński.

Kolej inwestuje w porcie miliardy złotych. Dzięki inwestycjom będą tu wjeżdżać dłuższe i cięższe składy, przeładunek będzie sprawniejszy, a system obsługi pociągów towarowych bezpieczniejszy.

Opinie (82) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Super. Każda nowa inwestycja, nawet na uboczu, cieszy (5)

    Ale zobaczcie na miasto obok. U nas 8 remontów przejazdów i nowy wiadukt, tam - od dwudziestu lat ludzie stoją pod szlabanem po pół godziny.

    • 86 10

    • Na Orunii stoją od 50 lat, a ta inwestycja jest ze skarbu Państwa (1)

      u nas inwestycji jest dużo tylko drogi dziurawe i chodniki wypadają, bo tylko nowe się buduje, a reszta się sypie.

      • 9 14

      • Na oruni najpierw zbudujcie - jak obiecali.

        A nie nowe wymyślać zanim powstały stare....

        • 1 0

    • Im więcej towaru na wagonach, tym bezpieczniej na drogach. (1)

      Tiry na złom.

      • 5 1

      • PKP - Piechotą z Kopyta Prędzej

        • 0 0

    • przejazdy kolejowe to relikt

      minionego wieku. szlaki kolejowe powinny byc bezkolizyjne wiec te inwestycje to marnotrastwo funduszy. nalezy zmodernizowac infrastrukture tak aby nad torami byly wiadukty lub puscic kolej w tunelu.

      • 3 0

  • To chyba Unia za dużo dała i nie ma na co wydawać (3)

    Komu ma służyć wiadukt na tym odległym miejscu?

    • 13 91

    • Trzeba inwestować turyści tłumnie w tym roku przybędą do Gdyni nazywaną w naszym kraju Dubajem północy.

      • 3 4

    • Żebyś nie narzekał/a

      Na to że bannany na przejeździe stoją i gniją w transporcie

      • 7 1

    • Zwłaszcza, że na Oruni jest bardzo niebezpieczny i uciążliwy przejazd, który możnaby zmodernizować.

      • 2 0

  • ważną rolę w rozwiązywaniu problemów mobilności mieszkańców (3)

    mogą odgrywać małe przepusty w nasypach linii kolejowych, małe wiadukty nad ulicami prostopadłymi do linii SKM, małe tunele pod obwodnicą lub drogami dojazdowymi do niej (pod Spacerową w Oliwie, pod Świętokrzyską w okolicach zbiornika retencyjnego Świętokrzyska i ulicy Bergiela tak, by można było bez problemu dotrzeć do ulicy Bieszczadzkiej). Przy modernizacji wiaduktu Alei NIepodległości nad torami SKM w okolicach stacji SKM Sopot Kamienny Potok powinien powstać ciąg pieszo rowerowy umożliwiający bezkolizyjne dotarcie rowerem do ulicy Obrońców Westerplatte przez mostek nad jarem leżącym na przedłużeniu ulicy A. Majkowskiego w Sopocie.

    • 26 6

    • "małe przepusty, małe wiadukty..." (1)

      Tak jak małe mostki na Kaczej czy "małe" osuwiska ulic usuwane latami...
      Kto ma to zrobić, bo miasta raczej się nie kwapią...

      • 0 1

      • a nich tubylcy wezmą łopaty w garść i kopią

        jak w dawnych nieoPiSanie lepszych czasach - w czynie społecznym!

        • 0 0

    • Nie ten etap

      Takie rzeczy tylko w Słowenii. Widziałem na własne oczy tunele bezkolizyjne tylko dla rowerzystów...A u nas w Gdańsku gwałtem chcieli zasypywać, zamiast remontować.

      • 0 0

  • Bardzo długi. Jeden pas w obie strony ? (2)

    • 4 9

    • Nawet w trzy strony. (1)

      • 3 1

      • poniekąd w pięć wymiarów !

        d...ilu

        • 2 0

  • A na Puckiej w Gdyni nie miał być przypadkiem wiadukt? (6)

    • 31 6

    • Projekt wiaduktu

      Realizacja około 2027-2030 roku. Dożyjesz?

      • 12 3

    • Niby mial byc, ale bedzie remont nawierzchni. Nie bedzie kabaretu, bedzie chor!

      • 15 0

    • tak ale budowany przez miasto

      do ktorego to przedsięwzięcia Kolej podrzuca kasę...
      Czyli tak, jakby w czarną dziurę...

      • 2 1

    • Na Puckiej (1)

      będzie i wiadukt i tunel. Wiadukt przy terenach GPF, a tunel pod D29-202 /250 czyli linii kolejowej Gdańsk- Szczecin i linii SKM.

      • 3 0

      • może będzie

        bo, jak dotąd, żadne deklaracje i terminy się nie pojawiają. Szczególnie dotyczące tunelu.

        A tymczasem...
        Wejherowo buduje drugi tunel i nawet Rumia rozpoczęła realizację tunelu w Janowie. Ciekawe czy tir z kontenerem się do niego zmieści?
        Bo wtedy Hutnicza padnie...

        • 4 1

    • Farba pędzel

      Nie potrzeba. Przeprowadzono studium badawczo-testowe i wyszło, że farba pędzel wystarczy aby diametralnie zmienić przepustowość. Już za 5 lat ma być ogłoszony przetarg na projekt Lini przyszłości. Planowany budżet na projekt to zaledwie 10 mln. Euro. Tanio wychodzi. Potem na lata 2049-2082 ma być wykonana modernizacja wszystkich przejazdów kolejowych w Gdyni na Hutniczej. W pierwszej kolejności zostaną namalowane linie poziome po czym nowatorską metodą tzw turbowałka zostaną namalowane linie pionowe. Te brawurowe działania magistratu raz na zawsze zamkną usta niedowiarkom, którzy tylko jęczą, że w Gdyni się nic nie robi.

      • 6 1

  • (2)

    Bardzo ładnie! Jeszcze SKM do Letnicy i będzie dobrze.

    • 33 5

    • tak SKM

      po to żeby przejechać z Letnicy na Politechnikę. Bardzo sensowne.

      • 3 0

    • PKP wlasnie rozebralo ta linie

      • 0 0

  • Mapa pokazuje najlepiej różnicę w inwestycjach między Gdynią i Gdańskiem. Nie ma zludzeń, które miasto jest istotniejsze. (7)

    • 22 14

    • ale jak spojrzysz na budżet

      tego przedsięwzięcia, to 2/3 trafia do Gdyni.
      W Gdyni są znacznie większe prace na torach.

      • 7 1

    • zawsze tak było i zawsze tak bedzie, to normalne, ze Gdansk jest najistotniejszym miastem na pólnoc od Warszawy. (5)

      • 4 4

      • po drodze jeszcze jest Bydgoszcz (4)

        co czapką Gdańsk nakrywa...
        Czarna dziura zaczyna się na północ od Bydgoszczy. Wystarczy spojrzeć na pociągi, które z północy przyjeżdżają...

        • 2 5

        • Lecz się (1)

          Wtf? Powinieneś się leczyć psychiatrycznie.

          • 2 3

          • A dlaczego ja?

            Ja sie dobrze czuje... ;)

            • 1 1

        • (1)

          Zapomiałeś o Toruniu w którym to rezyduje-wiadomo kogo mam na myśli.

          • 0 1

          • Toruń jest bardziej na południe

            i wschód...
            ;)

            • 0 0

  • (2)

    W Gdyni jeden. Ten długo wyczekiwany odtrąbiony przejazd na Puckiej.

    • 13 4

    • Ale nie wiadukt tylko modernizacja nawierzchni na istniejacym przejezdzie, hehehe.

      • 7 1

    • długo oczekiwany, to jest przejazd pod główną magistralą

      a nie nad torowiskami manewrowymi...

      • 3 0

  • T (5)

    I to są duże mądrzejsze inwestycje nad poprawa przepustowości portów w Gdańsku niż głupi przekop za miliardy

    • 30 18

    • (4)

      O jakim przekopie piszesz?

      • 3 4

      • Co ma piernik do wiatraka? Gdzie Rzym, a gdzie Krym? (2)

        Tak się zafiksowałeś na przekopie, że nawet w artykule o wiadukcie w Gdańsku piszesz o przekopie? O co wam ludzie chodzi?

        • 4 1

        • Moze kolega chcial przekazac (1)

          Ze za panowania PiS sa inwestycje glupie, jak przekop za miliardy, i mniej glupie, jak wiadukt za miliony? Jak myslisz? Moglo mu o to chodzic?

          • 1 2

          • Mogło, a może ma zwykłą obsesję. Albo jest jak psy Pawłowa - słyszy inwestycja, widzi mierzeja.

            Moim zdaniem powinny powstawać tylko inwestycje do portu bo są mądre. Inne nie są. Skalę głupoty inwestycji podaje internetowy znawca. Mogło mu o to chodzić. Jest jeszcze wiadukt przy UW i tramwaje na Stogi. Most do Sobieszewa. Oczywiście są jeszcze przejazdy na Oruni. Był tristar za 100 baniek, był ECS, był Teatr Szekspirowski, był stadion za .. (kto wie za ile był stadion? nkikt nie wie), był rydwan, były ścieżki po obu stronach Marynarki Polskiej, jest tunel pod Moreną z tramwajem itd. Ale boli przekop.

            • 3 0

      • Pomyśl, a może załapiesz.

        Elbląg, wielkim portem morskim !

        • 0 5

  • Mają rozmach (3)

    Tam prawie nic nie jeździ , od lat zapomniane a tory rozkradzione a tu taka kasa do wydania? Kolejni działacze i rodziny opisialych łupią grube mln?

    • 9 44

    • Rozkradzione ??? (1)

      Idź i sprawdź, tory ciągle są, a nie długo będzie przebudowa. Ruch może mały, ale ciągle jest.

      • 3 1

      • Plaża terenem portu kontenerowego.

        To jest przygotowywanie się do zwiększenia przeładunków w porcie.Już za Adamowicza plaża Stogi została sprzedana,ten płot który tam jest,będzie przesunięty o około 500 m na wschód.

        • 0 0

    • Trolu wlasnie trwa modernizacja torowisk w portach

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.