• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejarze zbudują 100-metrowy wiadukt w Gdańsku

Szymon Zięba
26 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 100-metrowy wiadukt w Gdańsku. Ruszyła budowa
Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

Nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku UjściuMapka oraz modernizacja przejazdów kolejowych - kolejarze szykują się do inwestycji, które nie tylko zwiększą możliwości dowozu towarów do portów Trójmiasta, ale także usprawnią komunikację w miastach. Budowa nowego wiaduktu ma rozpocząć się w sierpniu. Prace potrwają do 2021 roku.



Jak oceniasz bezpieczeństwo przejazdów kolejowych w Trójmieście?

Zadanie obejmuje budowę ponad stumetrowego wiaduktu drogowego wraz z remontem i budową dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 1,3 km.

Zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem według PKP PLK poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

- Wiadukt zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu - podkreśla Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zakończenie prac planowane jest w 2021 r.
Czytaj też: Wielka inwestycja w Porcie Gdańsk zbliża się do końca

To jednak nie wszystko. PKP - w ramach projektu "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" - zamierza wyremontować i zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych znajdujących się przy:
  • ul. Ku Ujściu 25;
  • ul. Ku Ujściu 40;
  • zjeździe z ul. Ku Ujściu w ul. Chemików;
  • ul. Kujawskiej (obok zakładu Fosfory Sp. z o.o.);
  • drodze serwisowej tunelu pod Martwą Wisłą (dwa przejazdy);
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siarkopol SA;
  • ul. Pokładowej;
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siark-Port Sp. z o.o.;
  • zjeździe do promu z ul. Majora Sucharskiego;
  • zjeździe z ul. Załogowej.

- Na wszystkich przejazdach zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa i płyty przejazdowe. Taki sam zakres prac obejmie przejście dla pieszych w ciągu ul. Reja oraz dojście na teren placu wystawowego Międzynarodowych Targów Gdańskich podczas trwania targów - mówi Przemysław Zieliński.

Dwa przejazdy kolejowe w Gdyni do modernizacji



Z kolei w Gdyni, w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", zmodernizowane zostaną dwa przejazdy:
  • na ul. Puckiej 108 (przejazd usytuowany w nowej lokalizacji)
  • oraz Puckiej 110.

Czytaj też: Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

- Wymieniona zostanie nawierzchnia na jezdni i przejeździe, dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej. Będą nowe rogatki oraz sygnalizatory drogowe i dźwiękowe - podkreśla Przemysław Zieliński.

Prace przy przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych w 2021 r.



Kolejarze tłumaczą, że modernizacja kolejowego dostępu do portów w Gdańsku i Gdyni poprawi przepustowość linii kolejowych, co skróci czas obsługi pociągów. Natomiast nowe systemy sterowania ruchem kolejowym mają pozwolić na sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej liczby towarów.

- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA znacznie poprawi warunki przewozu ładunków koleją. Łączna wartość projektów w portach gdańskim i gdyńskim wynosi ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. stanowi dofinansowanie unijne - podsumowuje Przemysław Zieliński.

Kolej inwestuje w porcie miliardy złotych. Dzięki inwestycjom będą tu wjeżdżać dłuższe i cięższe składy, przeładunek będzie sprawniejszy, a system obsługi pociągów towarowych bezpieczniejszy.

Opinie (82) ponad 10 zablokowanych

  • To trylko dowód na to że z PKP można było sie dogadać przy przeprawie kolejowej na Oruni (4)

    Ale Budyń wtedy "zapomniał" o tej dzielknicy a potem mówił mieszkańcom, że mogli sami wynegocjowac z PKP budowę bezkolizyjnej przeprawy.

    • 18 7

    • i co minusujecie? (3)

      Popytajcie mieszkańców Oruni jak to było 10 lat temu gdy na ełro koko spoko była modernizacja linii kolejowaej i jsk mieszkańcy dowiedzieli się, że władze Gdańska zapomnieli o Oruni. Ważny był stadion, ważny był ECS, droga nalotnisko itp. A bezkolizyjne przejazdy powsatwały wzdłuż całej modernizowanej linii kolejowej, przejedźcie się poza Pruszcz Gdański na Cieplewo, Pszczółki itd. W Gdańsku prezydent "zapomniał" dogadać się z PKP, która miała fundusze na takie przedsięwzięcia. Mozę gdyby w tamtym czasie jakas znajoma deweloperka aktywnie wbijała się na Orunię....a tak to zaprzepaszczono wiele lat i skazano mieszkańców na stanie przed szlabanami, które własnie z powodu modernizacji i większych prędkości są zamykane na dłużej niż jeszcze 10 lat temu

      • 11 4

      • Tylko (1)

        że te fundusze są ,,na poprawę dostępności do portu w Gdańsku i Gdyni,, Euro to zuuupełnie inna bajka!

        • 1 4

        • Tylko że on piszę o Orunii i inwestycji w 2012r.

          • 2 1

      • Pamiętaj że Adamowicz jest już santo subito w Bazylice Mariackiej,

        a jego żona to walcząca z nienawiścią europarlamentarzystka, z drobnymi zarzutami za problemy z liczeniem mieszkań. Nie wolno się na tych ludzi skarżyć! To święci ludzie są! I tacy zatroskani o dobro w debacie publicznej.

        • 3 2

  • a dlaczego nie ma Hutniczej?!

    to jeden z większych wrzodów związanych z kolejowym dostępem do portu Gdynia.
    Tylko Pucka jest większym nieszczęściem.
    Dlaczego nie Węglowa i Chrzanowskiego, skoro ma być "cośtam" zewnętrznego.

    • 7 3

  • Po co mają (1)

    Remontować przejazd na Puckiej w Gdyni, jak tam ma być wybudowany wiadukt nad torami? O czymś znów nie wiemy??

    • 7 2

    • należy się tego obawiać

      bo zakres robót w Gdyni podawany był bardzo enigmatycznie...
      I kasa w trakcie przedsięwzięcia została "rozmasowana"...

      • 2 0

  • (2)

    Ul. Ku Ujsciu to juz wymaga zbudowania od nowa

    • 9 0

    • (1)

      Spoko, będzie nowa ulica, bo pewnie któryś deweloper już kupił tam działkę...

      • 4 2

      • Taa tam z pewnoscia

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Tam jest znikomy ruch

    Ale każdy wiadukt cieszy, żeby tak miasto przy okazji wyremontowało drogę od siennickiej do ku ujściu...

    • 14 5

  • Co tam wiadukt, wazniejszy jest kanal na mierzei wislanej za 1 000 000 000 PLN (1)

    • 8 10

    • prace przy torowiskach trójmiejskich portów to wyraźnie większa kwota

      nie musisz Elblągowi zazdrościć...

      • 6 3

  • Opinia wyróżniona

    Zamiast kłaniać się kierowcom, zbudowaliby lepiej linię dla SKMek w kierunku Tczewa (1)

    Zrewitalizowali by także linię 229 z Pruszcza do Starej Piły przez Juszkowo, Straszyn...

    • 12 8

    • Niestety tej lini nie ma nawet w planach

      • 1 0

  • Niech was wszystkich zła Ramułta przepędzi

    Dla kierowców wiadukt tak a dla SKMek tory do Tczewa to już nie?

    • 0 1

  • usmiechnij sie jestes w gdyni (4)

    Jeszcze niedawno (przed wyborami samorzadowymi) tunel miedzy chylonska a hutnicza, wiadukt na puckiej 108. Potem raczkiem cichutko tylko przygotowania do przetargu na projekt wiaduktu na puckiej (o tunelu ani slowa). No a teraz buuuum PKP z duma oglasza dzielnie wyremontowac nawierzchnie na puckiej. W jakim matrixie my zyjemy. 21 wiek miasto portowe, ul wisniewskiego nie da rady naprawic po burzy, a przejazdy kolejowe ze szlabanami w scislej okolicy portu i zaplecza logistycznego maja sie w najlepsze. Kochani wlodarze zdradze wam tajemnice, bogactwo i rozwoj gdyni nie w fajerwerkach, malowania ulicy, infoboxu itp itd - przypominam Gdynia to miasto portowe!

    • 6 0

    • to nie miasto ma być bogate

      Bogate to mają być jego "włodarze"...

      • 0 0

    • (2)

      Przejazdy kolejowe nie są w gestii miasta - pretensje kieruj do właściwej spółki PKP z siedzibą w Warszawie.

      • 1 2

      • Co jest czyje?

        Kolejarze mówją"tory(szyny) są nasze",asalt jest miasta.Itakie mamy te wszystkie przejazdy.

        • 1 0

      • to bardzo wygodne - nic nie móc

        typowa odpowiedź urzędasa.

        • 1 0

  • wiadukt na armii krajowej ! (1)

    Skrzyżowanie Armii Krajowej z Łostowicką wymaga budowy wiaduktu! To jest prioryterowa inwestycja dla Gdańska.
    Kiedy budowa?

    • 8 0

    • Razem z estakada nad Rakoczego i Lostowicka.

      A moze lepiej tunel?
      Bo choroby morskiej mozna tam dostac...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane