Fakty i opinie

stat

Kolejny termin uruchomienia informacji pasażerskiej we Wrzeszczu

Po raz kolejny opóźnieniu ulega uruchomienie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Najnowszy, szósty już termin, to 31 marca br. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy problemy trudnością w kalibracji systemów sterowania ruchem oraz rozkładów jazdy różnych przewoźników.



Czy spoglądasz na elektroniczne rozkłady jazdy?

tak, za każdym razem - o ile takie rozwiązanie jest na dworcu

87%

tak, ale tylko gdy się śpieszę na pociąg

4%

nie, wolę korzystać z papierowych rozkładów

6%

nie, mój pociąg zawsze odjeżdża z tego samego peronu

3%
Tablice elektroniczne, które mają ułatwić wybór właściwego peronu we Wrzeszczu, zamontowane zostały w październiku 2017 r. Jeszcze w grudniu tego samego roku planowano jego pełne uruchomienie.

W kolejnych miesiącach termin startu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej przekładano pięciokrotnie. Ostatni raz pisaliśmy o nim w październiku, kiedy to kolejarze zapowiadali jego włączenie do końca 2018 r. Niestety, także tym razem słowa nie dotrzymali.

Tematem wciąż niesprawnego SDIP we Wrzeszczu (a także w Oliwie zobacz na mapie Gdańska, gdzie problem jest jednak mniej uciążliwy dla pasażerów ze względu na jeden peron dalekobieżny) zajęła się w ostatnich tygodniach posłanka PO Agnieszka Pomaska. W interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury zapytała m.in. o przyczynę opóźnienia oraz ostateczny termin uruchomienia systemu.

Odpowiedzi w imieniu ministra infrastruktury udzielił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury:

- W chwili obecnej wszystkie elementy SDIP uczestniczące w procesie generowania automatycznej zapowiedzi głosowej i wizualnej zostały już zabudowane i oddane do eksploatacji. Jako samodzielne jednostki urządzenia te funkcjonują prawidłowo. Ich współpraca jest jednak wciąż przedmiotem prób eksploatacyjnych i kalibracji. Czasochłonność uruchomienia SDIP w omawianej lokalizacji wynika z tego, że na przedmiotowej linii zabudowane są systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) dwóch dostawców. Dla prawidłowej pracy systemu SDIP konieczna jest prawidłowa współpraca systemu dyspozytorskiego z obydwoma typami systemów srk. Kalibracja wszystkich współpracujących ze sobą systemów jest skomplikowana i czasochłonna - czytamy w odpowiedzi.

Wyszukiwarka połączeń kolejowych


Andrzej Bittel zwraca ponadto uwagę na potrzebę poprawnego uzupełniania bazy danych Portalu Dla Pasażera, która wykorzystywana jest do generowania poprawnych informacji. Jak tłumaczy, zdarza się, że różni przewoźnicy wprowadzają do niego dane w sposób niespójny i wzajemnie różny. To z kolei dla SDIP "stanowi problem w prawidłowej interpretacji".

- Odnosząc się do pytania dotyczącego daty uruchomienia SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa informuję, że zakończenie prób eksploatacyjnych SDIP w ww. lokalizacjach planowane jest do dnia 31 marca 2019 r. - deklaruje podsekretarz stanu.

Opinie (217) 22 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.