• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec korków na Łostowickiej?

AMB
3 sierpnia 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Jedna z najbardziej zatłoczonych tras w Gdańsku to ulica Łostowicka. W porannym korku leniwie staczają się auta w stronę Kartuskiej. Jest czas na papieroska i na pogadanie przez telefon. Niezgodne to może z kodeksem drogowym, ale co zrobić? Na luzie zjeżdżamy powolutku w dół, cała trasa potrafi zająć nawet w szczycie 20 min. Część kierowców już chyba do tego przywykła, bo jakoś nie czuć agresji i nerwowej atmosfery w powietrzu.

A wszystko to może się zmienić. Plany są ambitne i dość mocno skonkretyzowane. Tylko czy starczy na nie środków finansowych?

Dwa pasy jedni w każdą stronę na Łostowickiej - to marzenie wielu kierowców. By mogło się ziścić, przynajmiej kilka domów musiałoby zostać wyburzonych, a ich mieszkańców przenieść trzeba będzie w inne miejsca i przyznać stosowne odszkodowania. Większośc z nich zajmuje się wyrobem nagrobków, inna lokalizacja ich mieszkań i warsztatów może postawić pod dużym znakiem zapytania dalszą działalność w tym kierunku.

Ale z tymi problemami radzić sobie będzie miasto najwcześniej za rok.
Jak podaje gazeta "Dzień Dobry" dopiero za około 8 miesięcy sporządzona zostanie dokumentacja techniczna, ale pomarzyć można już w poniedziałkowym korku...

AMB

Opinie (37)

  • Estakada? A może od razu most zwodzony, albo transport pojazdów promem kosmicznym?

    W końcu Łostowicka to główna magistrala międzygalaktyczna i powinna mieć po 16 pasów ruchu w każdą stronę.. :-))

    A tak poważnie, to dla każdego w miarę myślącego człowieka (a przecież ci od decydowania powinni umieć myśleć lepiej niż ogół - :-) ) jest jasne, że skoro korek jest na Łostowickiej (w dół), a za skrzyżowaniem nigdy nie ma już zatorów w żadnym kierunku, to wystarczyłoby wydłużyć czas trwania zielonego światła, o czym zresztą wspominałem wcześniej. A może się mylę? ... Ale najprawdopodobniej jest tak, że znowu urzędnik wie lepiej, niezależnie od tego, co myślą wszyscy inni, szczególnie ci tkwiący w korku na Łostowickiej :-) Pozdrawiam...

    • 0 0

  • problem - Łostowicka

    Mam inny pomysł. Ukształtowanie ulicy Łostowickiej i Nowolipie podpowiada inne rozwiązanie. Można zbudować estakadę nad całą ulicą Łostowicką i puścić nią ruch w jednym kierunku. Estakada powinna przechodzić nad ulicą Kartuską i łączyć się z ul.Nowolipie. Nikogo nie trzeba eksmitować i zapewniać nowych mieszkań (koszty). Pozostaje problem zjazdów z estakady do Osiedla Mickiewicza, ale to dla naszych inżynierów ruchu mały pryszcz. W końcu zapomnieli o pasie do skrętu w prawo na skrzyżowaniu Łostowickiej z Kartuską i też można wytrzymać.

    • 0 0

  • DO NAJWIĘKSZYCH DYSKUTANTÓW: TJ.GALLUXA, KRZY$KA, I INNYCH

    DEBATUJECI NA WSZYSKIE MOŻLIWE TEMATY ZWIĄZANE Z TYM., CO SIĘ DZIEJE NA PORTALU "WWW.TROJMIASTO.............." WEDŁUG MNIE , ZAJRZYJCIE NA "wwws.gazeta.pl", I WYBIERZCIIEN TEN LINK http://wyborcza.gazeta.pl/info/home.jsp?dzial=gdg0006I . WASZE DYSPUTY NA WSZYSTKIE TEMATY, MIMO WSZYSTKO MAJĄ "DOŚĆ GŁĘBOKI SENS, JEDNAK, TO, CO PRZECZYTACIE W TYM LINKU JEST BARDZIEJ GODNE UWAGI NIŻ DYSKUSJE, KTÓRE PROWADZICIE NA TROJMIESCIE (M.IN. POWSTANIE W-SKIE). Z POZDROWIENIAMI I JESZC ZE MAŁA PROŚBA - MOŻE PRZEZ WASZE GŁOSY KTOŚ ZROZUMIE, ŻE GLINA JEST TYLKO ZALEŻA OD OPERATORA SIECI :))))))))))))))))))))))))

    • 0 0

  • pozostane przy swoim

    pomysly z wiaduktem, podobnie jak dwa pasy moze i zle nie sa ale to wizjonerstwo. natomiast pas w prawo, lub jak ktos lepiej pomyslal, skosna droga w prawo to pomysl tani, na ktory nie trzeba duzo pieniedzy i mozna go wykonac w dwa tygodnie.( no z projektem miesiac). jesli kiedys mialy byc dwa pasy to i tak ten drugi musialby w cos wpadac. w przypadku drogi nad Kartuska bedzie to droga do jazdy na wprost wiec prawoskret zostanie na dole.
    rozwiazanie wielopoziomowe bardziej by sie przydalo na dole Armii Krajowej na warszawkie.
    A tak naprawde to sobie tylko pieknie marzymy jak to stoi napisane na koncu artykulu.

    • 0 0

  • Do Pawła

    "skrzyżowania słowackiego-potokowa, rakoczego-jaśkowa dolina i wiele innych są jednopoziomowe i sprawdzają się". To żeś mnie ubawił. Sprawdzają się tylko dzięki temu że z każdej strony do tego skrzyżowania jest po 1 pasie ruchu dojazdu. Wystarczą 2 pasy ruchu w każdą stronę od większych skrzyżowań poprzedzających i te Twoje drożne skrzyżowania będzie można tylko podpalić. Tajemnica ich drożności polega na tym, że one same są bardziej przepustowe niż drogi do nich prowadzące. Podjedź czasami na skrzyżowanie 3-poziomowe Podwale - Okopowa tam nawet wyspa o wymiarach boiska piłkarskiego by nie pomogła.

    • 0 0

  • 2 pasy to nie przyszlosc!!

    Patrzac na rozwoj motoryzacji i przyrost samochodow po dwa pasy w kazda strone w przyszlosci 3-4 lata raczej nie wystarcza. Takie skrzyzowanie jak to zawsze bedzie zakorkowane w godzinasz szczytu. Ale RE5PECT dla tego kto doprowadzi sprawe do konca.

    • 0 0

  • JAK ZWYKLE ZACHODNIE KONCERNY ROBIA SOBIE U NAS WYSYPISKO I RYNKI ZBYTU WCIASKAJA TU CHLAM I ROBIA TAKIE AKCJE ZEBY SPRZEDAC TO CO U NICH NIKT NIE CHCE NAWET ZA DARMO

    • 0 0

  • 2 paski, a co wczesniej

    Za 8 misiecy maja byc plany, bede za rok, za 4 skoncza sie tluc po sadach z kamieniazami, przez rok beda robili w sumie na 2008 bedzie gotowe. Ja pytam - co do tego czasu?
    Moim zdaniem nalezy polaczyc kilka podanych propozyci. Na rogu jest durzy niewykorzystywany plac - mozna przez niego na skos "pociagnac" pasek - w ten sposob skrecajacy w prawo wczesniej odbija, beda mieli dogodniejsze miejsce do wjazdu na Kartuska. Ten wyjazd powinien byc bez swiatel - poprostu podporzadkowany.
    Nie prawda ze ludzie jada tylko na wprost - ogromna czesc samochodow skreca - i CI traca najwiecej, bo mimo ze maja zielona strzalke, to samochody kierujace sie w strone ul. Piekarniczej blokuja przejazd.

    • 0 0

  • MARYNARKI POLSKIEJ

    a kiedy o tej ulicy pomyslna dziura na dziurze.....

    • 0 0

  • A KIEDY MARYNARKI POLSKIEJ

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane