- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (379 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (75 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (288 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (55 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (67 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
Koniec ze śmieciami na torowiskach?
Gdańsk wreszcie przekonał się do dbania o estetykę torowisk. Wprawdzie nie jest to zmiana rewolucyjna, jednak dostrzeżenie problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.
Mowa o zakryciu torowisk płytami lub kostką betonową w rejonie przystanków tramwajowych. Rozwiązanie to jest od wielu lat stosowane w innych polskich miastach i ma na celu łatwe utrzymanie czystości w obrębie peronów. Prosta nawierzchnia, w przeciwieństwie do tłucznia, może być łatwo czyszczona ręcznie przez ekipę sprzątaczy lub z wykorzystaniem specjalnej maszyny.
Pierwsze przystanki wykonane z zastosowaniem takiego rozwiązania można już zobaczyć na remontowanych trasach tramwajowych na Siedlce oraz na Zaspie - m.in. na przystankach Zakopiańska, Skrajna, Żwirki i Wigury oraz Startowa.
- Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na wniosek Zarządu Dróg i Zieleni. Pojawi się ono na wszystkich przystankach przebudowywanych w obecnym etapie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację GPKM.
Torowiska będą przykryte także po wykonaniu remontu torów w Brzeźnie - tutaj prace mają ruszyć już w listopadzie. Nieco później rozpoczną się prace w Nowym Porcie, choć tam tory są prowadzone w jezdni i nie ma potrzeby stosowania kostki.
- W przypadku remontu w Nowym Porcie, konieczna będzie także wymiana nawierzchni. Z tego powodu prace rozpoczną się później niż w Brzeźnie. Jeżeli zima okaże się łagodna, możliwe że wykonawca robót rozpocznie remont na przełomie roku. Szczegółowy harmonogram będzie znany po podpisaniu umowy z wykonawcą [Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy - przyp. red.] - dodaje Skorupka-Kaczmarek.
Niestety remonty nie przewidują przedłużenia przystanków do takiej długości, by korzystać z nich mogły dwa tramwaje jednocześnie, tak jak ma to miejsce np. przy Dworcu Głównym. Niemożliwe będzie także ewentualne łączenie ze sobą dwóch tramwajów typu N8C (tzw. "Dortmundów") w ruchu liniowym, co jest normą np. w Niemczech.
Opinie (93) 3 zablokowane
-
2010-11-11 13:04
fajnie (3)
- 75 7
-
2010-11-11 19:07
problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.
znaczy... mam sie cieszyc, ze przez wiele lat gdanskiemu magistratowi nie przeszkadzal syf, ale ktos w koncu przejrzal na oczy ?
ja raczej jestem wk...iony, ze tak pozno ;p- 1 1
-
2010-11-11 14:17
Taa wszystko w BETONIE (1)
zenada
- 5 10
-
2010-11-11 14:58
: )
Betonowe buty dla pana
- 4 1
-
2010-11-11 18:39
w Polsce nie znane czynnosci takie jak sprzatanie mycie niesmiecenie niepodrzucanie smieci czystos miast wsi ulic pol drog
chodnikow
- 2 0
-
2010-11-11 18:38
Zabetonujmy wszystko.
Zabetonujmy wszystko. Ciekawe tylko gdzie odpłynie woda, jak będą ulewy.
Patrząc na zdjęcia stawiam tezę, że:
1) zaleje peron,
2) wyleje i podmyje torowisko za peronem.
Już mamy problem z odprowadzaniem wody jak pada, to jeszcze dołóżmy betonu.- 7 0
-
2010-11-11 18:01
temat wstydliwy od ktorego uciekacie to ze macie problem z brudem, smieciami i higena (1)
temat wstydliwy od ktorego uciekacie to ze macie problem z brudem, smieciami i higena - teraz zima zasypiecie miasta drogi i wsie blotem ktore pozniej sprzata wiatr i deszcz oraz ta zgnilizna pozatyka wam wszystkie kanalizacje i zgnije wam cala wasza gospodarka
- 0 3
-
2010-11-11 18:35
juz idzie zima i drogowcy wysypia tony blota na drogi i chodniki - drogowcy sa nie reformowalni i nawet nie podpatrza swoich
zachodnich czy polnocnych kolegow tylko sypia bloto na drogi zima
- 1 1
-
2010-11-11 14:16
A może by tak kostką wyłożyć lasy, będzie łatwiej sprzątnąć (3)
- 10 2
-
2010-11-11 14:29
To dziki sobie w leb palna (1)
- 0 0
-
2010-11-11 18:21
dziki grasują po osiedlach a po lasach to gnają buraki na kładach
- 1 0
-
2010-11-11 14:22
i plaże
po co tam tyle piachu, samochodem nie da się wjechać
- 4 0
-
2010-11-11 17:48
linia 4
oddać drugi wagon,albo wprowadzic dortmundy.......
- 1 0
-
2010-11-11 17:39
Jeden pas dla tramwajow, autobusow i karetek
skoro juz utwardzaja nawierzchnie powinni poszerzyc pasy na tyle by awaryjnie mogly sie nimi poruszac karetki, a moze nawet autobusy. korki to straszna sprawa dla karetek na sygnale - ale takie pasy urzednicy docenia dopiero gdy beda jechac jedna z nich..
- 3 1
-
2010-11-11 17:38
Czy ktoś kiedyś widział 2 tramwaje korzystające z przystanku na dworcu PKP?
Zawsze, ale to zawsze tramwaj czeka aż ten aktualnie "parkujący" odjedzie, wtedy dopiero podjeżdża do przodu i otwiera drzwi, a dlaczego? Przecież, jak to w artykule się pochwalono, przystanek pomieści dwa tramwaje!
- 4 1
-
2010-11-11 17:36
Kiepsko, że przystanki nie zostały nieco przedłużone
Niejednokrotnie "dortmundy" jeżdżą przepełnione, przydała by się opcja jazdy zwielokrotnionej (do dwóch połączonych składów) - odpowiednik trójwagonówek na godziny szczytu. Ktoś nie pomyślał. A "dortmundy" wypierają pojemne "stopiątki".
Kostka na torach przy przystankach to bardzo dobre rozwiązanie.- 1 0
-
2010-11-11 17:26
Pani Skorupka to chyba ma mocne plecy
Pamiętam ją z TVP2, gdzie chyba się nie sprawdziła i wrzucili ją do TVP Info oddział Gdańsk. Teraz widzę, że robi karierę jako rzecznik w zasadzie dublujący kompetencjami rzecznika miasta.
Nie nawidzę kumoterstwa ;/- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.