- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (120 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (490 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (87 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (316 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (84 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (162 opinie)
Koniec ze śmieciami na torowiskach?
Gdańsk wreszcie przekonał się do dbania o estetykę torowisk. Wprawdzie nie jest to zmiana rewolucyjna, jednak dostrzeżenie problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.
Mowa o zakryciu torowisk płytami lub kostką betonową w rejonie przystanków tramwajowych. Rozwiązanie to jest od wielu lat stosowane w innych polskich miastach i ma na celu łatwe utrzymanie czystości w obrębie peronów. Prosta nawierzchnia, w przeciwieństwie do tłucznia, może być łatwo czyszczona ręcznie przez ekipę sprzątaczy lub z wykorzystaniem specjalnej maszyny.
Pierwsze przystanki wykonane z zastosowaniem takiego rozwiązania można już zobaczyć na remontowanych trasach tramwajowych na Siedlce oraz na Zaspie - m.in. na przystankach Zakopiańska, Skrajna, Żwirki i Wigury oraz Startowa.
- Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na wniosek Zarządu Dróg i Zieleni. Pojawi się ono na wszystkich przystankach przebudowywanych w obecnym etapie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację GPKM.
Torowiska będą przykryte także po wykonaniu remontu torów w Brzeźnie - tutaj prace mają ruszyć już w listopadzie. Nieco później rozpoczną się prace w Nowym Porcie, choć tam tory są prowadzone w jezdni i nie ma potrzeby stosowania kostki.
- W przypadku remontu w Nowym Porcie, konieczna będzie także wymiana nawierzchni. Z tego powodu prace rozpoczną się później niż w Brzeźnie. Jeżeli zima okaże się łagodna, możliwe że wykonawca robót rozpocznie remont na przełomie roku. Szczegółowy harmonogram będzie znany po podpisaniu umowy z wykonawcą [Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy - przyp. red.] - dodaje Skorupka-Kaczmarek.
Niestety remonty nie przewidują przedłużenia przystanków do takiej długości, by korzystać z nich mogły dwa tramwaje jednocześnie, tak jak ma to miejsce np. przy Dworcu Głównym. Niemożliwe będzie także ewentualne łączenie ze sobą dwóch tramwajów typu N8C (tzw. "Dortmundów") w ruchu liniowym, co jest normą np. w Niemczech.
Opinie (93) 3 zablokowane
-
2010-11-11 16:57
,,Wiele lat po innych polskich miastach..." (1)
Gdańsk jest przynajmniej 10 lat do tyłu z inwestycjami w porównaniu do innych miast.
- 3 7
-
2010-11-11 17:16
Głupiś czy z Chyloni ???
- 3 0
-
2010-11-11 16:54
No kurna i gdzie ja będę kipami rzucał aby zabić czas?
- 0 2
-
2010-11-11 16:49
Przystanki...
Nie tylko zaśmiecanie, ale koszty napraw po dewastacjach wiat, rozkładów itp. są zapewne tak duże, że opłacałoby się poddać większość przystanków ścisłemu monitorowaniu i szybkiemu reagowaniu przez grupę służb typu "grom". Po pewnym okresie problem by znikał. Inaczej tego nie da się w Polsce uregulować - kabotyństwo prymitywnego myślenia dewastatorów jest przerażające!
- 2 1
-
2010-11-11 15:20
kto na tym zarabia? (2)
wyglada na to że naszemu polskiemu wstapoeniu do Unii wystawiony zostanie pomnik. A zrzucą się producenci kostki brukowej, bo chyba oni najwięcej kasy zyskali
- 1 3
-
2010-11-11 15:43
a ty wolal bys bryczke z kuniem co? (1)
po co co kolwiek? najlepiej niech nie bedzie niczego.
- 0 1
-
2010-11-11 16:34
na ty
to tramwaj staje a na kunia to woła siem prrrrrryyyy
- 0 0
-
2010-11-11 15:35
No dobra a kiedy gda będzie czyścił chodniki ?????
Chodniki wzdłuż traktu konnego - dramat pełno liści i błota za to trawnik jest w sterylnej czystości!
- 4 0
-
2010-11-11 13:15
Kiedy do cholery ruszą w końcu tramwaje? (2)
Dlaczego tramwaj linii NR.4 w godzinach szczytu jezdzi co 20 minut? Za równo ja , jak i wszyscy inni głownie Stoczniowcy , mamy dosyc zapierniczania pieszo 2 przystanków , by dojechac do domu. W stoczni wiekszośc osóbpracuje zwykle do godz 14:30 , l15:00. Stocznia Remontowa jest na wyspie Ostrów. W żaden sposób nie dojedzie sie w 5 minut do ul. Twardej . Tam musimy czekac kolejne 30 min . na kolejny tramwaj lub wali z stanki by jechac dalej .To samo rano jedzie trmwaj linii nr. 8 , za nim dosłownie ,,4'' i znowu trzeba czekac dobra 20 min. marznac by dojechac do ul, Twardej . Ludzie to chore , my płacimy za bilety miesięczne . Dlaczego jestesmy tak trakowani?
- 32 8
-
2010-11-11 13:32
(1)
z 2 to samo wykręca na legionów i stoi 20 minut aż przyjedzie następna która stoi następne 20 a ludzie czekają jak idioci na zimnie
- 6 5
-
2010-11-11 14:58
Czułbyś się lepiej gdybyś nie widział, że tramwaj stoi? Poza tym takie rozwiązanie amortyzuje ewentualne opóźnienia dzięki czemu tramwaj z pierwszego przystanku rusza o czasie.
- 6 1
-
2010-11-11 14:55
A te śmieci to pewnie rząd podrzuca za wiedzą prezydenta
Niby palić na przystankach nie wolno, ale te śmieci to przeważnie kipy. Oczywiście społeczeństwo przestrzega prawa i nikt nie pali na przystankach. Stąd wnioek jak w tytule.
- 3 2
-
2010-11-11 14:53
po kilku miesiącach
w wyniku drgań kosteczka powyskakuje i tyle będzie z tej estetyki
- 5 1
-
2010-11-11 14:51
życie pętli Kliniczna
PRZYWRÓCIC życie pętli Kliniczna
- 7 0
-
2010-11-11 14:35
Świetny pomysł :)
W razie wypadku dużo łatwiej Karcherem zmyć krew, mózg i kawałki mięsa niż wydłubywać spomiędzy tłucznia !
A poważnie: zbędny wydatek. Te pieniądze można by przeznaczyć na modernizację infrastruktury, zwiększenie częstotliwości lub choćby (jak wspomniano w artykule) na przedłużenie przystanków.- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.