Fakty i opinie

Korki na Wałach Jagiellońskich przez autobusy podmiejskie

Najnowszy artukuł na ten temat Z dozowników w tramwajach prawie nikt nie korzysta

Zdaniem czytelnika autobusy dalekobieżne potęgują korki, zatrzymując się na przystankach komunikacji miejskiej.

Na większe korki na końcu Wałów Jagiellońskich, obok tymczasowego przystanku przy Forum GdańskMapka, duży wpływ mają autobusy podmiejskie. Ich kierowcy przez kilka, a nawet kilkanaście minut sprzedają pasażerom bilety. W tym czasie z przystanku nie mogą skorzystać autobusy ZTM, które blokują ruch na i tak zawężonej z powodu prac drogowych trasie. Kilkaset metrów dalej znajduje się tymczasem niewykorzystywany przystanek SKM Śródmieście.



Czy budowy i remonty w centrum miasta utrudniają ci życie?

tak, stoję w korkach, muszę nadkładać drogi i jeszcze mam wrażenie, że wszystko się opóźnia 59%
tak, ale rozumiem, że trzeba się przemęczyć, żeby potem było lepiej 18%
nie, nie zwracam na to uwagi 8%
nie, bo rzadko bywam w centrum miasta 15%
zakończona Łącznie głosów: 1069
Na problem zwrócił uwagę nasz czytelnik, pan Piotr. Zauważa on, że - oprócz autobusów gdańskiej komunikacji miejskiej - z tymczasowego przystanku przy Forum Gdańsk korzystają także pojazdy jeżdżące do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa.

- Do autobusów ustawia się kolejka pasażerów, którym kierowca sprzedaje bilety. Taki proceder potrafi trwać nawet 10 minut - zauważa. - Zdarza się też, że dalekobieżne pojazdy czekają na swoją godzinę odjazdu - nie kryje irytacji.
W tym czasie z przystanku nie mogą skorzystać pojazdy ZTM. Czekając na wjazd, spowalniają ruch na Wałach Jagiellońskich, i tak zakorkowanych już przez trwającą budowę przejścia naziemnego.

Budowa przejścia naziemnego powoduje korki na Wałach Jagiellońskich.


Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Przewoźników trzeba traktować tak samo



- "Brama Wyżynna" jest dużym węzłem obsługującym wiele linii komunikacji miejskiej i wiele linii podmiejskich (prywatni przewoźnicy). W przypadku autobusów komunikacji miejskiej pasażerowie na przystanku jedynie wsiadają i wysiadają, natomiast jeśli chodzi o autobusy linii podmiejskich, kupują też bilety u kierowcy, co oczywiście wydłuża postój - przyznaje Wojciech Siółkowski, zastępca dyrektora ds. operacyjnych Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
graf. trojmiasto.pl
Dodaje, że zarówno komunikacja miejska, jak i podmiejska (tzw. prywatna) to publiczny transport zbiorowy, który obsługuje mieszkańców Gdańska, a także osoby tu pracujące.

- Każdy przewoźnik, który legalnie świadczy usługi na rzecz transportu podmiejskiego i regionalnego, powinien korzystać z infrastruktury na równych zasadach i nie może czuć się dyskryminowany - podsumowuje przedstawiciel ZTM.

Tłok na "Bramie Wyżynnej", pustki na "SKM Śródmieście"



"Równouprawnienie" w komunikacji miejskiej nie rozwiązuje jednak problemu korków w okolicy. Lek na kłopot znajduje się tymczasem na wyciągnięcie ręki - około 200 metrów od tymczasowego przystanku przy Forum.

Rozkłady ZTM. Jak kursuje komunikacja?



Chodzi o przystanek autobusowy SKM Śródmieście. Do niedawna zatrzymywały się tam m.in. autobusy linii 118. Po tym, jak "stoosiemnastka" wróciła na swoją starą trasę, przystanek jest praktycznie niewykorzystywany.

Przeniesienie postoju dla pojazdów dalekobieżnych na SKM Śródmieście mogłoby pozytywnie wpłynąć na zwiększenie przepustowości korkujących się Wałów Jagiellońskich.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (165)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »