• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nawigacja powoduje korki na Chwaszczyńskiej

Michał Sielski
20 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Nie tylko prace na drogach są przyczyną większych korków w okolicy węzła Karwiny i dojazdu do obwodnicy. Kierowcy utknęli też w zatorach, bo... Google Maps nie nadąża za drogowcami z aktualizowaniem nowości na mapach. A od poniedziałku kolejne zmiany.



Korzystasz z podpowiedzi aplikacji, gdy utkniesz w korku?

W ostatnich tygodniach kierowcy z Trójmiasta nie mają lekko. Gdy już się wydawało, że ostatnim problemem na obwodnicy jest próg pomiędzy nowym i starym asfaltem na wiadukcie przy węźle Wielki Kack, w poniedziałek kierowcy stanęli w korku m.in. na ul. Wielkopolskiej. Mimo że przejazd pod obwodnicą był otwarty.

- Korek pojawił się w dużej mierze dlatego, że ludzie nie czytają znaków, tylko patrzą na Google Maps. A aplikacja pokazuje im, że nowa droga z Chwaszczyńskiej pod obwodnicą jest zamknięta. Tymczasem nie trzeba jechać z Chwaszczyńskiej na Rdestową, żeby dojechać do Chwaszczyna. Wystarczy jechać prosto Chwaszczyńską pod obwodnicą - podkreśla pan Łukasz, czytelnik Trojmiasto.pl.
We wtorek na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej ciągle tworzyły się korki, bo Google Maps dalej wyświetla błędne informacje. Nasi czytelnicy informują o tym w Raporcie z Trójmiasta. Bardzo dziękujemy za zdjęcia i filmy:


Zmiany w ruchu na ul. Chwaszczyńskiej



  • Tak będzie wyglądał węzeł Karwiny po zakończeniu prac.
Tymczasem w najbliższy poniedziałek (26.09) wprowadzona zostanie kolejna zmiana w ruchu na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i ul. Źródło MariiMapka w Gdyni - kierunek centrum. Zamknięte będą wewnętrzne pasy jezdni, a ruch będzie odbywał się w pasach skrajnych. Zmieniona organizacja obowiązywać będzie około dwóch tygodni.

Film z końca czerwca 2022 r.


Węzeł Karwiny: co powstaje?

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
  • Prace mają zakończyć się w maju.


Prace są wykonywane przez firmę MTM. Cała inwestycja - według planu - ma zakończyć się wiosną 2023 r.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (9)

    Lokalesi jeżdżą na mapach google?
    Nie wyobrażam sobie armagedonu, gdyby odciąć ludzi od internetu, możliwości komunikowania i energii elektrycznej.

    • 27 11

    • (2)

      Też tego nie rozumiem. Codziennie pyka tę samą trasę i musi korzystać z nawigacji? Jakieś upośledzenie umysłowe czy jak?

      • 4 13

      • Co dwa dni jest zmiana organizacji ruchu. Nikt nie nadąża za zmianami, a oznakowanie i informowanie o zmianach jest żenujące.

        • 14 2

      • Upośledzenie tak ale autora. Lokalsi, tubylcy czy inni temu podobni jeżdżą na navi? Nie wierzę w takie bzdury. Chyba ze przybyło po wakacjach tyle nowych słoików bo stare słoję też już znają drogę powrotną do domu.

        • 3 4

    • Naucz się po polsku: miejscowi a nie lokalesi. (3)

      • 7 3

      • A co to znaczy "miejscowi"? (2)

        bo dziś się mówi lokalesi i to wiadomo o co chodzi.

        • 0 7

        • Autochtoni

          • 0 0

        • Lokalsi. Sierotko. Od angielskiego "locals". A nie z jakiegoś pseudohiszpańskiego czy coś... Los locales locos? Ehh...

          • 0 0

    • A co, mam najpierw dronem nad miastem przelecieć żeby zobaczyć gdzie dzisiaj jakiś mistrz kierownicy postanowił jechać "szybko ale bezpiecznie", tylko mu nie wyszło?

      • 9 1

    • Lokalsi. Chcesz być "cool", to najpierw odrób pracę domową.

      • 0 0

  • Nawigacja może...

    .. nie nadążać, ale oznakowanie nowej organizacji ruchu jest beznadziejne albo nie ma go wcale. Dno kompletne!

    • 53 3

  • Pamiętajcie, te kolorowe tabliczki na słupkach przy drodze nie są dla ozdoby

    • 22 8

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    wystarczy uzywać nawigację do pomocy a nie jako wyrocznię to raz, dwa to warto się zastanowić/dowiedzieć jak się google maps dostosowują to zmiany tras. a najważniejsze to nie przestawać myśleć

    • 65 11

    • Oczekujesz niemożliwego (1)

      • 8 0

      • Drogowcy sami powini edytować Google Maps a nie czekać!

        • 0 1

  • myślę, że pan Łukasz

    za przekroczenie prędkości o ponad 50km/h za znakami ograniczającymi prędkość do 50 i 40 km/h powinien się udać na najbliższy komisariat policji i zdeponować swoje prawo jazdy.

    • 8 12

  • (3)

    trudno zgłosić zmiany w mapach? tylko płakać potraficie

    • 4 9

    • To nic nie daje. Sam zobacz (2)

      .

      • 1 0

      • (1)

        Wykonawca robót powinien na bieżąco wysyłać informacje do google.

        • 4 3

        • A co ma wykonawca do map google? To prywatna firma

          • 2 2

  • Wyłaczcie Google Maps!

    Mieszkam od lat na Dąbrowie, i widzę jak GoogleMaps nie nadąża za zmianami - przecież nawet my mieszkańcy nie nadążamy.
    Byłem świadkiem zatoru drogowego przy zjeździe z obwodnicy przy Chwarznie, bo Google proponuje objazd przez węzeł Chwarzno jadąc z Dąbrowy do Osowy, a przecież już działał wjazd na obwodnice przy DaGrasso...

    • 34 2

  • Wczoraj przekroczone zostały progi wytrzymałościowe wielu osób

    Wiem to, bo to sąsiedzi i znajomi z okolicy

    • 41 4

  • (5)

    Nawigacja? A ja myślałam, że i**otycznie ustawione światła na Dąbrowie przy Stokrotce. Poza tym ilu kierowców używa nawigacji jeżdżąc po własnym mieście?

    • 25 5

    • profilaktycznie wielu kierowców jeździ z włączoną nawigacją żeby wiedzieć jakie jest natężenie ruchu, jaki jest czas przejazdu itp.

      • 19 2

    • Nie wiem co ma być złego w tych światłach (3)

      30sek dla ruchu w obie strony na minutę. Ty byś chciał więcej? może zrobić 90sek w każdą stronę w ciągu minuty? :D

      • 3 1

      • (2)

        Tam jest jeszcze skręt w lewo, jadąc w kierunku Chwaszczyna. Niby możesz jechać w lewo, bo nasz zielone, ale tak naprawdę nie możesz, bo z dołu jadą prosto, bo też mają zielone. Z tego co dziś rano widziałam, ludzie chcąc skręcić w lewo wjeżdżają na skrzyżowanie, robi się czerwone i wtedy przejadą może 2- 3 samochody i na tym koniec do kolejnej zmiany świateł, chyba że się jakimś cudem przerwa w sznurku z dołu na zielonym zrobi.

        • 8 0

        • Mądrego to i miło poczytać (1)

          Tylko inżynierowie ruchu tego nie rozumieją. Potrzebny jest osobny cykl do skrętu. Wtedy też dłuższy bo w tym samym czasie będzie cykl na wprost. Korek szybko się wtedy rozładuje. Takie proste a takie niemożliwe.

          • 3 0

          • Racja, tylko jeden problem.

            Jak dasz lewoskręt na 10 sekund to defakto odejmujesz je od czasu 30 sekund zielonego dla Wiczlinskiej. Przy ograniczeniu przepustowości o 30% na bank się zatka i spadliśmy z deszczu pod rynnę. Ale mi się tam marzy duże rondo. Przy takim natężeniu ruchu z każdej strony uważam, że to by było najlepsze i najuczciwsze czasowo dla każdego kierunku rozwiązanie.
            Pozdrawiam z korkowej niedoli.

            • 3 0

  • Nawigacja powoduje korki, 4 real? (1)

    A ja myślałem że przede wszystkim Ci, którzy nie czytają znaków drogowych oraz wiadomości chociażby na tym portalu, o Twitterze GDDKiA nie wspomnę...

    • 12 9

    • Dokładnie tak jak piszesz

      Ludzie nie czytają znaków i wiadomości tylko kierują się bezwiednie błędnymi wskazaniami nawigacji. A zatem gdyby nie było w tym momencie nawigacji to może byłoby lepiej. Czyli nawigacja jest jedną z przyczyn powstawania zatorów w miejscach gdzie ich nie powinno być.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane