- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (98 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (130 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (684 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (232 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (58 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Koronawirus raport zakażeń. 5.05 (środa)
Koronawirus na Pomorzu. Ministerstwo Zdrowia odnotowało w środę, 5.05.2021 r., 150 nowych przypadków zakażenia koronawirusem na Pomorzu. 50 z nich dotyczy Trójmiasta.
Test na koronawirusa - Gdańsk, Gdynia, Sopot
150 nowych zakażeń na Pomorzu
Na Pomorzu odnotowano w ciągu ostatniej doby 150 nowych zakażeń (wykonano 2989 testów), zmarło z kolei 18 osób wcześniej zakażonych.
W Trójmieście odnotowano 50 nowych przypadków zakażeń (wykonano 1106 testów) i 4 zgony.
Zakażeni na Pomorzu (miasta/powiaty):
- Gdańsk 30
- Słupsk 17
- Gdynia 15
- słupski 14
- człuchowski 11
- chojnicki 10
- malborski 9
- starogardzki 8
- gdański 6
- wejherowski 6
- Sopot 5
- bytowski 4
- kartuski 4
- tczewski 3
- kościerski 2
- kwidzyński 2
- lęborski 1
- nowodworski 1
- pucki 1
- sztumski 1.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
3896 nowych zakażeń w całym kraju
W całym kraju odnotowano 3896 nowych i potwierdzonych przypadków zakażeń koronawirusem (wykonano 56 250 testów) z województw:
- śląskie 501
- mazowieckie 462
- dolnośląskie 402
- łódzkie 371
- wielkopolskie 367
- lubelskie 298
- małopolskie 285
- zachodniopomorskie 248
- kujawsko-pomorskie 216
- pomorskie 150
- podkarpackie 111
- opolskie 104
- świętokrzyskie 104
- warmińsko-mazurskie 104
- lubuskie 71
- podlaskie 64.
Minionej doby z powodu COVID-19 zmarły 82 osoby, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 267 osób. Łączna liczba zgonów: 349.
Liczba podanych nowych dawek szczepionki w Polsce: 220 325
Liczba zaszczepionych osób w Polsce do godz. 10 w środę, 5.05.2021 r., wynosi 9,1 miliona (z czego 3 miliony osób otrzymało drugą dawkę). Nowych szczepień wykonano 220 325.
Liczba osób zaszczepionych na Pomorzu wynosi 602 tys. (z czego 200 tys. osób otrzymało drugą dawkę). Nowych szczepień wykonano 19 061.
Liczba osób zaszczepionych w Trójmieście wynosi 324 tys. (z czego 105 tys. otrzymało drugą dawkę). Nowych szczepień wykonano 12 474.
Opinie wybrane
-
2021-05-05 10:45
Cierpliwości. Poczekajmy do jutra, dane będą bardziej wiarygodne. Zdrowia i miłego dnia :-))) (19)
- 70 21
-
2021-05-05 12:24
te dane nigdy nie były wiarygodne :)
na co Ty w ogóle liczysz? Że ktoś Ci powie w TV albo napisze w necie, że jest totalny burdel i nikt nie wie o co chodzi? Jesteś w 21 wieku - liczy się kasa i wszelkie możliwe okłamywanie. Jakby tak bardzo wszystkim zależało na naszym zdrowiu to by zakazali stosowania szkodliwych substancji w żywności.
- 6 0
-
2021-05-05 11:32
Wszyscy kowidowi histerycy winni odpowiadać (8)
Karnie za niszczenie człowieczeństwa, niszczenie ludzi, niszczenie opieki zdrowotnej, niszczenie szkolnictwa, niszczenie młodych ludzi ,niszczenie gospodarki.
- 16 5
-
2021-05-05 11:41
Już wróciłeś z tego Sadu, a myślałem że tam na zawsze zostaniesz....
- 2 4
-
2021-05-05 11:38
Dokładnie. Histerycy którzy nie wytrzymali kilku dni bez fryzjera czy knajpy powinni pójść siedzieć. (6)
- 11 11
-
2021-05-05 12:36
(4)
kilku dni id..to?Rok temu kilka dni trwało 3 miesiące?
- 3 1
-
2021-05-05 13:12
Zamknijcie interes na kilka dni, to wszystko przejdzie. (3)
*Janusz nie zamyka interesu tylko przyjmuje ludzi w knajpie po cichu. *
Nie przechodzi, przedłużamy.
Janusz: Zdziwiony Pikachu- 0 8
-
2021-05-05 13:15
Idź się pobawić w piaskownicy. (2)
- 2 0
-
2021-05-05 13:58
Meh, mam lepszą zabawę. (1)
Znajdowanie otwartych lokali i rysowanie samochodów właścicieli.
Jak się boją, niech siedzą w piwnicach :)- 0 4
-
2021-05-05 15:16
Ja natomiast lubię klepać michy takim niedojdom jak ty. Mam niezłą zabawę gdy szukają panicznie swoich zębów na chodniku.
- 2 0
-
2021-05-05 11:39
Masz zasięg w piwnicy?
- 10 7
-
2021-05-05 11:10
bredzisz i cieszy cie pandemia, (3)
w Trójmiescie ponad 50% dorosłych zaszczepionych 25-30% była zakażona, to kto ma się zakażać, zrozum, że to koniec. Szkoda, że szkoły wciąż zamknięte i inne dziedziny życia
- 11 1
-
2021-05-05 13:55
To dopiero smutny początek
Nowy porządek świata (totalitarny) dopiero się rozkręca..segregacja ludzi względem szczepionki, a już potem z górki do chińskiego systemu zaufania społecznego... obudźcie się!! dlaczego zgadzacie się na odbieranie Wam i Waszym dzieciom podstawowych praw człowieka?? Potulnie wykonujecie każdy absurdalny nakaz..
- 5 0
-
2021-05-05 11:32
Otwórz oczy i spójrz się na dane z poświątecznego tygodnia i nie musisz bredzić. (1)
Nie zapominaj, że poniedziałek był wolnym dniem od pracy, dlatego czwartkowe dane będą bardziej wiarygodne. Ciężko to pojąć?
Podpowiem, spójrz się na dane z wtorku, środy i czwartku.- 1 11
-
2021-05-05 12:35
ale co poświąteczny tydzień ma zmienić ośle 3 tygodnie temu było kilkanaście tysięcy obecnie w środku tygodnia ledwo do 4 tysięcy dobija za tydzień o tej porze będzie 2 tysiące max a w drugiej połowie maja poniżej 1000 dziennie obecnie kilka województw ma wsaźniki dla stref zielonych zatem nie poiwinno tam być żadnych obosrzewń a te deb.le będą znosić do końca maja dwkując po łyżeczce
- 5 1
-
2021-05-05 10:47
Jutro 5000 - 6000 przypadkow. (4)
Ale to i tak bedzie duzo mniej niz tydzien wczesniej, wiec idziemy w dobra strone.
- 9 3
-
2021-05-05 13:45
(2)
Róbmy znowu 100k testów to i 30k zakażeń będzie
- 1 2
-
2021-05-05 14:01
(1)
a na kim te testy? bo nie wiem, na zdrowych zeby Jasnie Panu norme wyrobic?
- 3 2
-
2021-05-05 20:42
Ale przecież to szalenie groźna choroba najczęściej bezobjawowa wymagająca testowania do jej stwierdzenia.
- 2 1
-
2021-05-05 12:31
jutro będzie max 4 tysiące do niedzieli zejdzie do 2500 w poniedziałek 1000 lub mniej tak będzie po połowie maja będzie kilkaset góra
- 1 2
-
2021-05-05 10:50
Wytrzymamy to, zostańmy w domu (16)
Ludzie zostaniecie w domach proszę was, kilka dniu luzu i znów wzrosty... skoro ja mogę kilka miesięcy być w domu na postojowym to wy tez. Premier Mateusz mówił, ze to ostatnie 2 tygodnie. Proszę was o dystans i maseczki. Niech sprawdza teraz odmianę indyjska, dopasują do tego 3 dawkę szczepienia i będziemy mogli wyjść. Powinno się przedłużyć obostrzenia do września :(( tak bardzo się boje
- 68 137
-
2021-05-05 17:32
Karol, za bardzo realistycznie to opisałeś. Wielu ci niestety uwierzyło
- 2 0
-
2021-05-05 16:12
Zwiekszyc dawkę zalecam ;)
- 1 0
-
2021-05-05 12:47
obvious troll is obvious
- 0 0
-
2021-05-05 12:19
jakie id..to wzrosty porównaj to do 28.04 do 21.04 i skończ bredzić
- 1 0
-
2021-05-05 11:58
Dobre
Ja już się tak osr...... ze strachu przed indyjska odmianą, że d.... myje woda bo szkoda kasy na papier ;)
24h na dobre oglądam wiadomości i cały czas leci mi ze strachu ! Hahaha- 10 1
-
2021-05-05 11:59
ale masz zryty czosnek
- 5 1
-
2021-05-05 11:00
Piwnica czeka. (9)
To odpowiednie miejsce dla covidowych foliarzy.
- 29 4
-
2021-05-05 13:14
Karol sobie żartuje przecież
- 8 0
-
2021-05-05 11:01
Jak na razie, to foliarze robią w majty na myśl o szczepionce. (7)
A przecież to tylko zwykła szczepionka na trochę mocniejszą grypę, a większość NOPów jest bezobjawowa.
- 7 22
-
2021-05-05 12:21
jak będzie obowiązkowa, to się zaszczepię (3)
i tyle w temacie. Jak myślisz? Czemu nie jest obowiązkowa? Użyj mózgu jak masz zamiast patrzeć w tv i czytać w necie.
- 4 2
-
2021-05-05 12:41
Nie jest obowiązkowa, bo nie ma takiej potrzeby (2)
Okazało się że tak naprawdę foliarzy jest poniżej 3%, więc można ich zwyczajnie olać.
- 5 7
-
2021-05-05 12:59
na arce noego też zostało z 3% (1)
- 5 2
-
2021-05-05 13:05
Chcesz mi powiedzieć że w całym Izraelu było 66 owiec? :P
Pomijając już idealne dopasowanie nieprawdziwej historii i nieprawdziwej teorii.
- 2 2
-
2021-05-05 11:37
A po co mi szczepionka na coś co przechorowałem łagodniej od grypy? (2)
Przecież to nonsens. Ja się tej szczepionki nie boję, uważam ją po prostu za zbędną i nie życzę sobie by państwo marnowało pieniądze z moich podatków na ten szajs zamiast wydać je np. na doinwestowanie szpitali.
- 21 4
-
2021-05-05 14:22
ja bym sobie życzył żeby nadmiarowi pacjenci nie przepełniali szpitali (1)
co ci dadzą pieniądze (pomijam że Polska nie płaci bezpośrednio za szczepionki) jak fizycznie brakuje personelu medycznego a z zachodem na płace nie wygramy żeby zciągnąć lekarzy z zagranicy
a najprostszym rozwiązaniem jest tu szczepionka poza tym zostaje drakoński lockdown do końca epidemii- 1 5
-
2021-05-05 15:52
Ja tych szpitali nie przepełniam.
Ani nikt z moich znajomych czy rodziny. Kto dbał o zdrowie ten przechodzi to samodzielnie bez żadnych problemów, kto swoje zdrowie miał w życi niech się teraz martwi, jego broszka.
- 4 2
-
2021-05-05 10:47
Świat tonie w szaleństwie. (100)
Co roku z głodu umiera ponad 5 milionów dzieci (dane Polskiej Akcji Humanitarnej), tymczasem trwająca od półtora roku pandemia zebrała niecałe 3,5 miliona ofiar, głównie starych i schorowanych. Gdyby te wszystkie pieniądze zmarnowane na lockdowny, szczepionki, itd. przeznaczyć na dożywianie dzieci, mielibyśmy je wszystkie wykarmione na 50 lat wprzód. Kogo to jednak w dzisiejszym świecie obchodzi, choć tyle mówi się o empatii?
- 117 104
-
2021-05-05 12:27
Jasne, kogo obchodzą emeryci :P (1)
Ile pan ma lat?
- 2 2
-
2021-05-05 13:37
A kogo obchodzą dzieci?
Ile pan ma lat?
- 0 0
-
2021-05-05 11:53
(6)
Wyobraż sobie, ze Twoi najbliżsi umieraja. Też będziesz tali madry???
- 2 3
-
2021-05-05 12:15
Umierają na przeziebienie? (5)
Dobre, cała moja rodzina przeszła to z jakimiś śmiesznymi objawami. Wyobraź sobie jak cierpią umierajace z głodu dzieci. One też mają swoje rodziny i całe życie przed sobą.
- 3 6
-
2021-05-05 12:39
Przecież to tylko taki mocniejszy głód. (4)
Większość dzieci przechodzi go bezobjawowo.
- 2 1
-
2021-05-05 13:36
Problem w tym że głód nie jest bezobjawowy w przeciwieństwie do tego śmiesznego wirusa którego większość przechodzi bez objawów. (3)
- 1 1
-
2021-05-05 14:49
prawie tyle samo osób umiera z głodu co na covid ale jedni są objawowi a drudzy nie? (2)
chyba poziom abstrakcji osiągnął orbitę :P
jeśli covid zamorduje światową gospodarkę to z łezką w oku będziesz wspominał czasy w których umierało z głodu tylko 3 miliony osób rocznie...- 0 1
-
2021-05-05 15:47
Covid nie zamordował gospodarki. (1)
Zamordowaliśmy ją my swoimi durnymi decyzjami podejmowanymi w panicznym amoku. Z głodu umiera rocznie prawie dwa razy tyle dzieci co wszystkich na Covid, o umierających z głodu dorosłych przez litość nie wspomnę. Ale teraz przecież tylko Covid jest jedynym problemem tego świata, reszta niech zdycha w zapomnieniu.
- 0 0
-
2021-05-05 16:44
covid jest problemem dla bogatych państw bo dusi gospodarkę żadne państwo nie dopuści do upadku służby zdrowia - w biednych mają poważniejsze problemy jak na przykład głód - ale jak bogate kraje zbiednieją to zmniejszy się pomoc dla tych biednych
- 0 0
-
2021-05-05 11:47
Nikt nie ma zamiaru ratować
Tych głodnych dzieci !
Ziemia jest przeludniona !
Tak mówili wiele lat temu!
Dziś realizują Plan zmniejszający przyrost ludzkości o 10-15%.
Tak jestem foliarz !
Świadomy dziś jest foliarzem
Kłamcy nazywają się naukowcami.- 4 1
-
2021-05-05 11:42
Nie myśl .... (2)
Sam jesteś chory i schorowany jeżeli uważasz że nie cale 3.5mln osób to blacha sprawa rozbiegnij się i udeż w mur ..... Straciłem 3 osoby w wieku 30=44 lat każdy zdrowy zaczynający nowe życie jako rodzić.... Idź człowieku nakarm gołębie, one też glodują...
- 3 5
-
2021-05-05 12:13
Czyli chorzy na covid są według ciebie lepsi od umierających z głodu? (1)
Ciekawa logika. Logika popłuczyn które nie powinny tytułować się człowiekiem. A tak poza tym, naucz się pisać po polsku analfabeto.
- 1 3
-
2021-05-05 14:46
umierający na covid w bogatych krajach sa dla biznesu więcej warci
stąd biznes ratuje swoje owieczki - szczepionki mrna są właściwie niedostępne poza państwami zachodu - a jak gospodarka oberwie oberwą też wszelkie programy pomocy dla biednych
- 0 0
-
2021-05-05 11:38
I i mielibyśmy już 20 miliardów ludzi na świecie (4)
I wojny o jedzenie i wodę. Przykro to mówić ale jest to selekcja naturalna.
- 3 2
-
2021-05-05 12:09
Pięknie się złapałeś we własną pułapkę. :) (3)
Taką samą selekcją naturalną jest covid. Nalezy wiec jak najszybciej powrocic do normalnego życia. Dziękuję że się sam tak zgrabnie zaorałeś.
- 4 0
-
2021-05-05 14:43
jeśli medycyna jest zła to skąd te lamenty że szpitale pozamykane? (2)
zachód ma wiedzę i środki żeby wytworzyć sobie szczepionkę więc to robi...
Afryka nie posiada możliwości wykarmienia większej ilości ludzi ale mimo to nie kontrolują populacji tylko robi to za nich głód...- 1 1
-
2021-05-05 15:42
Bo świat zachodu wybił się na krzywdzie Afryki. (1)
Szczególnie Stany Zjednoczone. Teraz dodatkowo podsyca konflikty. Nie zmienia też to faktu że cierpienie boli wszystkich tak samo, niezależnie od kontynentu.
- 0 1
-
2021-05-05 16:41
zapaść Afryki nastąpiła już po wycofaniu potęg kolonialnych - niestety ciągłe wojny i brak stabilnych rządów nie pomaga
- 0 0
-
2021-05-05 11:24
(1)
I ty uzywasz slowa "empatia"?! Niezla bezczelnosc. Ter bedziesz stary i schorowany. Nota bene to bujda, ze mlodzi i zdrowi nie umieraja na covid.
- 4 4
-
2021-05-05 11:46
A ty używasz słowa empatia skoro nie przeszkadza ci że miliony ludzi umierają co roku z głodu a świat nic z tym nie robi?
- 3 1
-
2021-05-05 11:02
Zalatuje hipokryzją. (3)
Wklejony wczorajszy wpis, a przedwczoraj było "zabrać nierobom 500+ i pogonić do pracy".
Przy dzisiejszych cenach, zaapeluj do rządu o 1000+, to poprawi sytuację dzieci w Polsce.
Są instytucje charytatywne, które niby na pomocy dla dzieci zarabiają grube miliony. Do nich apeluj, żeby przestali "okradać" głodujące dzieci.- 4 4
-
2021-05-05 11:45
No tak, ty przecież wiesz wszystko najlepiej i rozgryzles wszystkie spiski dzisiejszego świata. (2)
Niczym się nie różnisz od pospolitego foliarstwa.
- 2 2
-
2021-05-05 12:24
Nie wiem wszystkiego, a Ty wiesz wszystko? (1)
Schemat działania instytucji charytatywnej, 40% - koszty organizacji, 20% - opłata kwestujących "wolontariuszy", 40% - przeznaczane na cel w jakim są zbierane pieniądze. Wystarczy?
Rodzina zarządzająca org. pod nazwą "Smith Family" jest na liście najbogatszych rodzin na świecie. W toto lotka nie wygrali.....- 0 1
-
2021-05-05 13:33
I ty śmieszny wyznawco Covida będziesz innych wyzywał od foliarzy i zwolenników spiskowych teorii?
Spójrz lepiej na siebie.
- 0 1
-
2021-05-05 11:00
(10)
Gdyby twoje dochody przekazać na wykarmienie wioski - dajmy na to w Afryce , milibyśmy ją wykarmioną 50 lat "wprzód". Młody jesteś , jeść nie musisz.ps. PAH (jak wyżej) nie miałaby pieniędzy z "Twoich podatków" (!) gdybyś umarł na COVID -19 bo szczepionki nie są Tobie przecież potrzebne ( bo ziemia jest płaska).Szczęść Boże !
- 6 6
-
2021-05-05 11:21
Masz nieźle zryty dekiel. (9)
Pojedź do Afryki, spójrz umierającym w bólu dzieciom w twarz i powtórz swoje wywody. Ciekawe czy też będziesz taki wygadany? Na Covid nie umarłem, przeszedłem go lżej od grypy. Żadne szczepienie nie jest mi więc potrzebne bo mój organizm radzi sobie z tą chorobą bez najmniejszego problemu.
- 5 5
-
2021-05-05 21:03
Niech w oczy im patrzą Ci, którzy je spłodzili nie mogąc wykarmić.
- 1 0
-
2021-05-05 13:35
zajmij sie polskimi dziećmi (2)
- 0 1
-
2021-05-05 15:40
W Afryce to nie dzieci? (1)
A kto? Zwierzęta?
- 0 1
-
2021-05-05 21:04
Od tego mają rodziców.
- 0 1
-
2021-05-05 12:02
Jedynym sensownym wyjściem jest pojechanie do afryki i pomoc tym dzieciom (4)
Pierdzenie w fotel i obrażanie innych jest może fajne ale umierającym z głodu dzieciom nie pomoże.
Ci którzy chwalą się pomocą dla innych najczęściej kłamią lub robią to w niecnym celu - ludzie którzy naprawdę pomagają nie mają interesu w tym żeby się przechwalać na lewo i prawo tylko robią co mogą żeby faktycznie pomagać- 3 2
-
2021-05-05 12:34
A wiec wracamy do poczatku dyskusji. (3)
Zacznijmy więc działać realnie i przeznaczmy gigantyczne środki marnowane na walkę z pandemią na dożywianie głodujących dzieci. Uratujemy w ten sposób znacznie więcej istnień ludzkich i będą to lepiej wydane pieniądze.
- 1 1
-
2021-05-05 13:09
A czemu akurat te środki? (2)
Przeznaczmy gigantyczne środki marnowane na parkingi pod blokami na dzieci w Afryce.
Stawiasz swój samochód ponad życie dziecka i emeryta?- 1 2
-
2021-05-05 13:32
Pudło. Nie mam samochodu i żyję oszczędnie. (1)
Minimalizm to naprawdę dobra droga do szczęścia w życiu.
- 0 0
-
2021-05-05 16:39
to tymbardziej powinieneś byc za przekazaniem środków na parkingi biednym dzieciom...
- 0 0
-
2021-05-05 10:56
(1)
Jedź do Afryki jako wolontariusz, albo przekazuj 50% dochodów.
- 12 3
-
2021-05-05 11:18
Nie musisz innych pouczać egoistyczny pajacu.
Ja regularnie wspieram różne akcje charytatywne, co nie zmienia faktu że moje pieniądze są ziarenkiem piasku przy całej pustyni zmarnowanej na walkę z przeskalowaną pandemią. Gdyby te biliony dolarów przeznaczyć na głodujący świat, wtedy realnie problem głodu mógłby zniknąć na długie lata. Z twoim podejściem do życia to ja mogę powiedzieć ci że skoro boisz się Covida to siedź w piwnicy, nie mamy zamiaru poświęcać gospodarki dla twoich lęków. Widzisz jak mały masz rozumek?
- 4 5
-
2021-05-05 10:53
Przepraszam, jakie pieniądze zmarnowane na lockdowny? (8)
Pieniądze nie pojawiają się i nie znikają.
- 6 7
-
2021-05-05 11:12
Jesteś strasznym tłukiem. (7)
Ukończyłeś chociaż podstawówkę? Jak taki ktoś jak ty może mieć prawa wyborcze skoro nie posiada elementarnej wiedzy o otaczającym nas świecie? Tu mowa o pieniądzach, które nie zostały wytworzone w związku ze sztucznym wyhamowaniem gospodarki. Ten dochód nie został wygenerowany, w związku z czym znacznie mniej pieniędzy zasiliło także budżety państw
Ukończyłeś chociaż podstawówkę? Jak taki ktoś jak ty może mieć prawa wyborcze skoro nie posiada elementarnej wiedzy o otaczającym nas świecie? Tu mowa o pieniądzach, które nie zostały wytworzone w związku ze sztucznym wyhamowaniem gospodarki. Ten dochód nie został wygenerowany, w związku z czym znacznie mniej pieniędzy zasiliło także budżety państw w postaci podatków. Gdyby te wszystkie zmarnowane w ten sposób środki przeznaczyć na dożywianie dzieci, miałbyś znacznie więcej ocalonych od śmierci ludzi niż tych od Covida.
- 4 4
-
2021-05-05 11:57
Do - jesteś strasznym tłukiem. (1)
Gdybać i puszczać wodze fantazji każdy może. Niestety, nie masz zielonego pojęcia o życiu w otaczającym nas świecie. Naczytałeś się anonimie bzdurnej propagandy i starasz się błysnąć intelektem, którego zresztą bardzo Ci brakuje.
- 1 2
-
2021-05-05 12:31
Mmmm, ale mi dałaś do wiwatu.
Aż przyklękłem od ciężaru twoich argumentów. Prośba, nie zabieraj zdania w dyskusji do której nie dorosłeś intelektualnie.
- 1 1
-
2021-05-05 11:30
(4)
to że dzieci głodują najczęściej jest wynikiem lokalnych konfliktów - problemem nie jest wysłanie worka ryżu tylko dostarczenie go do potrzebujących - rozjechanie czołgami połowy Afryki żeby pomóc głodującym dzieciom raczej nie mieści się w mandacie akcji humanitarnej, a zrzucanie pieniędzy z helikoptera skończy się tylko tym że lokalni watażkowie będą bogatsi a dzieci dalej będą głodować...
- 6 2
-
2021-05-05 11:43
No pewnie, najlepiej nie robić nic i usiąść z założonymi rękami. (3)
Dzięki za dobrą radę jak zbawić świat od nieszczęść.
- 3 0
-
2021-05-05 14:38
(2)
lepiej dofinansować przedsiębiorczość i infrastrukturę w Afryce - dawanie ryby od czasów biblijnych jest bzdurą - potrzebującemu daje się wędkę inaczej to nie pomoc tylko leczenie swojego ego
- 0 1
-
2021-05-05 15:38
(1)
No i bardzo dobrze, to dlaczego tego nie robimy? Przecież jak widać świat ma spore nadwyżki finansowe skoro stać go na bardzo kosztowną walkę z wirusem.
- 1 0
-
2021-05-05 16:37
afryka dostaje 50 miliardów dolarów pomocy rozwojowej rocznie - ale chyba mają za dużo obajtków i misiewiczów do wyżywienia...
- 2 0
-
2021-05-05 10:52
Logika (42)
Gdyby pieniądze, które poszły na szczepionki i lockdowny trafiły gdzie indziej, nie mielibyśmy 3,5 miliona ofiar covida tylko znacznie, znacznie więcej.
Z głodu ginie rocznie nie 5 mln, a 3.1 mln dzieci (źródło: unicef). To straszna tragedia, ale nie powód, by poddać się bezwolnie covidowi. To jak "po co mam sprzątać kuchnię, jak łazienka też brudna".- 31 10
-
2021-05-05 12:28
Xiekawe (2)
W miejscach gdzie nie było lockdownów i prawie żadnych środków nie zmarnowano, ofiar było tyle co zawsze, co roku. Zmarnowano środki, bo taki był cel. Teraz 40 lat będziemy je spłacać. Strach, fałszywe testy, szczepienia na katar i certyfikaty. To wszystko jest wyreżyserowane i uwierz wielu siłom na rękę. Tylko szkoda że przy okazji tak dużo osób traci naprawdę zdrowie.
- 4 2
-
2021-05-05 16:36
esencja trolla: zadnych konkretów tylko głodne gadki (1)
najbardziej bawi: "W miejscach gdzie" od razu należy zamienić na "za górami za lasami"....
- 0 2
-
2021-05-05 19:07
Włączyć
Nie no. Co za pokolenie. Wszystko podać na tacy. Proszę zrobić sobie kwerendy w różnych wyszukiwarkach, samemu poszukać, pobyć przez chwilę śledczym, poszukać prawdy i faktów, zagłębić się w arkana tajemnicy. Przecież te informacje nie są wygodne dla mainstreamu. Można przy okazji znaleźć bardzo interesujące materiały. A nie, zero ruchu jak kanapowiec, włączyć tv, wziąć piwsko, połknąć gotową ukierunkowaną papkę. Wyłączyć myślenie...
- 2 0
-
2021-05-05 10:59
Twierdzisz że Polska Akcja Humanitarna kłamie ze swoimi danymi? (38)
A może chcą wyłudzić pieniądze? Szerzysz spiskowe teorie dziejów na poziomie płaskoziemców i innych szurów. Jakoś do tej pory cały świat olewał śmierć milionów dzieci, powtarzam dzieci, bo dorosłych umiera z głodu kilka razy więcej. Czemu? Bo świata nie stać na pomoc. A teraz nagle się okazuje, że świat stać na walkę z ostrzejszą odmianą grypy i
A może chcą wyłudzić pieniądze? Szerzysz spiskowe teorie dziejów na poziomie płaskoziemców i innych szurów. Jakoś do tej pory cały świat olewał śmierć milionów dzieci, powtarzam dzieci, bo dorosłych umiera z głodu kilka razy więcej. Czemu? Bo świata nie stać na pomoc. A teraz nagle się okazuje, że świat stać na walkę z ostrzejszą odmianą grypy i marnowanie bilionów dolarów by ratować starych i schorowanych. To mamy uznać za normalne? W czym dzieci umierające z głodu są gorsze od schorowanych staruszków którzy już i tak są jedną nogą po drugiej stronie? Dlaczego nie stać świata na ratowanie dzieci a stać na ratowanie starców? Nie, to nie jest normalne.
- 8 12
-
2021-05-05 11:04
(11)
Nie tyle świata nie stać na pomoc, co ta pomoc zwykle i tak nie dociera do potrzebujących. Mówimy głównie o słabo rozwiniętych, skrajnie skorumpowanych krajach. Poza tym, uratujesz te dzieci i co dalej? Będą dorastać i żyć w potwornej biedzie. Tym większej, im więcej ich uratujesz. Łatwo mówić o pomocy z wygodnego fotela.
- 10 4
-
2021-05-05 11:35
Czyli pozwólmy im umierać w głodzie i cierpieniu! (6)
Jezu, co za logika. Logika nazisty. Czyli warto poświęcić potężne pieniądze na ratowanie obleśnego, spasionego fastfoodami, starego, schorowanego na własne życzenie grubasa z Europy czy Stanów, a nie warto poświęcić nawet grosza na dzieci żyjące w piekle trzeciego świata gdzie każdy dzień to walka o przetrwanie? Ludzie, czy wy siebie słyszycie? Co się z wami dzieje? Tyle się pisze o empatii w dobie Covida a tutaj jakieś opinie rodem z III Rzeszy. Jeśli istnieje, niech was piekło pochłonie.
- 4 6
-
2021-05-05 11:41
Tak, bo to są pieniądze obleśnego, spasionego fastfoodami, starego, schorowanego na własne życzenie grubasa z Europy czy Stanów (5)
Jeżeli uważasz inaczej, przekaż wszystkie swoje pieniądze na biedne dzieci w Afryce.
- 4 6
-
2021-05-05 12:04
Okej, nie pitol tylko farmazonow o empatii jak większość nawiedzonych covidziarzy. (4)
Bo największym egoistą jesteś tutaj ty.
- 1 3
-
2021-05-05 12:38
Oczywiście że jestem. (3)
Zabrałbym takim jak Ty prawo do publicznej wypowiedzi, w imię mojej wygody :)
- 0 2
-
2021-05-05 13:30
Oto prawdziwe oblicze covidziarzy. (2)
Chrzanią bzdury o empatii a w tym samym czasie zachowują się jak najgorsi egoiści. Dwulicowe szuje.
- 0 2
-
2021-05-05 13:53
Nie, Ty chrzanisz bzdury. (1)
Czemu płacisz za Internet zamiast przeznaczyć te pieniądze na głodujących?
Trollowanie jest od Ciebie ważniejsze od życia dzieci?- 2 1
-
2021-05-05 15:35
Przeznaczam część swoich dochodów.
Ciekawe co ty zrobiłeś dla świata bohaterze za dwie dychy? Wymiotować mi się chce jak czytam te covidziarskie wynaturzenia, jak starcy umierają na Covid to tragedia, jak dzieci zdychają z głodu w Afryce to okej.
- 0 1
-
2021-05-05 11:33
jak to co będą robić? z braku perspektyw wstąpią do ISIS albo popłyną po więcej socjalu do europy... (3)
- 4 2
-
2021-05-05 11:55
Isis (1)
To organizacja państw które robią rozp...... na wschodzie by zdobywać ropę.... ludzie nie widzicie tego !? Gdzie jest Isis od 1.5 roku ? Nima!!!!! Nie ma terrorystów jest tylko covid.
Do was pisać jak kredą w deszczu ...- 5 2
-
2021-05-05 12:37
Przebiję Cię.
Gdzie jest ISIS od 4 lat? Nima. Czemu? Bo wtedy zostali rozbici.
- 1 1
-
2021-05-05 11:40
Można było ich na przykład nie bombardować.
Ale zyski koncernów naftowych są ważniejsze.
- 5 1
-
2021-05-05 11:02
Obowiązkiem państwa jest najpierw dbać o swoich obywateli. (25)
Jak jest z nimi ok, można pomagać za granicą. Proste jak cep.
- 21 5
-
2021-05-05 11:51
Obowiazkiem panstwa (3)
To dopiero egoizm do potęgi!
Chcesz ratować starych ludzi a dzieci mają umierać z głodu bo to obowiązek państwa ich wykarmic ?
To Ty jak będziesz szedł ulicą to nie kupisz głodnemu jedzenia ? Niech umrze! Sam powinien sobie zapewnić jedzenie ?
Co tutaj są za hipokryci!!!
Starych dobijają szczepionką
A dzieci dalej będą umierać z głodu.
Ot co walka z przeludnieniem- 3 8
-
2021-05-05 12:57
(1)
lecz sie lewaku. w afryce budowali potrzebujacym lokale i drazyli studnie ale walka pomiezy wrogimi plemionami konczy sie jatka i najczesniej zmieszczeniem i zatruciem studni( otym juz nie pisza) Dlatego pomoc tym ludziom jest z grubsza bezcelowa- wiekszosc z nich to proste ludy ktore nic nie robia tylko czekaja na pomoc czerwonego krzyza - tam rozwoju kulturowego nie zaznasz...
- 1 2
-
2021-05-05 13:07
Nieprawda. Próbują poprawić swój los.
To właśnie ci ludzie, których prawica chce odsyłać z powrotem do tej beznadziei, jak próbują dostać się do Europy.
- 1 1
-
2021-05-05 12:35
Ilu imigrantów z subsaharyjskiej Afryki przygarnąłeś?
Jesteś egoistą i cenisz swój dobrobyt ponad ich życie?
- 5 2
-
2021-05-05 11:28
Czyli mierzysz wartość ludzkiego życia przynależnością do państwa? (20)
Nie mam ochoty na dalszą z tobą dyskusję. Jesteś potworem. Współczuję tylko twojej rodzinie.
- 3 13
-
2021-05-05 11:55
To że niszczymy klimat i przez to powodujemy głód w afryce ci nie przeszkadza? (12)
To że używasz komputera oznacza że do atmosfery trafia dwutlenek węgla - wytwarzany przy jego produkcji logistyce i późniejszym użytkowaniu - samo życie w Polsce która opiera energetykę na węglu powoduje że szkodzisz tym biednym dzieciom i żadne drobne na jałmużnę tego nie zmienią.
Jak chcesz pomóc biednym dzieciom to pójdź i im pomóż a nie wypisujesz bzdury po internetach- 7 2
-
2021-05-05 21:26
Klimat nie ma nic wspólnego z głodem w Afryce
Oczywiście są tam miejsca nieurodzajne ale też i niesamowicie płodne. Zdecydowanie bardziej niż np w Europie. Głód w tych krajach wynika ze złego administrowania i gospodarczej mierności danych regionów. Dlaczego tak jest to już kwestia kulturowo-historyczna, że tak powiem.
- 2 0
-
2021-05-05 12:28
Biliony dolarów zmarnowanych na walkę z pandemią nazywasz drobnymi na jałmużnę? (10)
Jesteś naprawdę zabawny. Ja z moją pomocą nic nie zmienię, zmienić mogą gigantyczne pieniądze trwonione obecnie przez część najbogatszych państw świata.
- 1 3
-
2021-05-05 12:33
W jaki sposób te pieniądze zostały zmarnowane? (9)
Ktoś napalił nimi w piecu? A może jednak trafiły do gospodarki?
- 4 1
-
2021-05-05 14:30
ba! wręcz pieniądze wydane na szczepionki ratują gospodarke przed zapaścią z powodu lockdownu (2)
bez zdrowej gospodarki na zachodzie nie będzie pieniędzy na pomoc dla Afryki
- 1 1
-
2021-05-05 15:28
Pieniędzy na pomoc dla Afryki nigdy nie było więc nie pitol bzdur. (1)
- 0 0
-
2021-05-05 16:32
według oecd Afryka dostaje średnio 50 miliardów dolarów pomocy rocznie więc nie pitol
- 0 0
-
2021-05-05 13:26
Nie trafiły do gospodarki umysłowy impotencie, bo nie wytworzono szeregu dóbr i nie wykonano wielu usług które generują (5)
przychody. Jakim cudem takie nieuki kończą jakąkolwiek szkołę? Przecież wy nie macie najbardziej elementarnej wiedzy o ekonomii i gospodarce.
- 1 3
-
2021-05-05 14:33
nie wykonano szczepionek i nie wykonano usługi szczepienia? (2)
poza tym to są pieniądze z ecb fedu i innych instytucji które wyczarowują dowolną ich ilość na każde zawołanie jak ktoś żyje poza szeroko rozumianym zachodem to faktycznie może jakieś straty ponosi ale to że USA czy EU kupiła szczepionki za kasę którą sama wydrukowała ? kto na tym stracił?
- 0 1
-
2021-05-05 15:33
Niezły z ciebie szurek. Tak, drukują pieniądze na zawołanie a rządzą nami ludziki z Marsa. (1)
Co za wodogłowie...
- 0 0
-
2021-05-05 16:29
jeśli uważasz że fed i ecb nie drukuką kasy bez opamietania to jesteś w błędzie
deficyt w usa w zeszłym roku wyniósł 3 tryliony dolarów a fed wydrukował $3.38 tryliona... jak myślisz dla czego ceny złota wzrosły z 200 dolarów 20 lat temu do 2000 dolarów teraz?
- 1 0
-
2021-05-05 13:52
A zatem oświeć mnie. Co się z tymi pieniędzmi stało? (1)
Zniknęły? Czy może zasiliły sektor usług medycznych, którego pracownicy dalej zasilili gospodarkę?
- 1 1
-
2021-05-05 15:31
Te pieniądze nigdy się nie pojawiły umysłowy impotencie.
Bo pojawić się mogą tylko wtedy gdy zostanie wytworzone jakieś dobro które można wycenić - materialne bądź niematerialne. Co za ciemnogród. Jakim cudem ukończyłeś szkołę podstawową? Przecież ty nie masz zielonego pojęcia o świecie i jego mechanizmach.
- 0 1
-
2021-05-05 11:40
Czy w takim razie oddałeś 100% swojej pensji na dzieci w Afryce? (6)
Jeżeli nie, zgodnie z własną definicją jesteś potworem. Współczuję tylko Twojej rodzinie.
- 14 4
-
2021-05-05 12:01
Naprawde jestes takim bezdennym glupkiem? (5)
Przecież pensja szarego Kowalskiego nie uratuje świata, gigantyczne pieniądze przezarte na walkę z pandemią mogą natomiast wyzywic cały świat przez dziesiątki lat. To naprawdę takie trudne do pojęcia? Użyj ostatnich szarych komórek by to zrozumieć.
- 2 13
-
2021-05-05 12:32
Naprawdę jesteś tak ograniczony? (4)
Skąd się biorą te gigantyczne pieniądze, jak nie z podatków od pensji szarych Kowalskich?
- 8 1
-
2021-05-05 13:24
Jesteś koszmarnym głupkiem. (3)
Gigantyczne pieniądze biorą się głównie dzięki przemysłowi i usługom, a te sektory zostały ostatnio bardzo mocno wyhamowane. Skoro stać nas teraz na poświęcenie tych pieniędzy na walkę z pandemią to czemu wcześniej nie przeznaczaliśmy ich na walkę z głodem który zabiera od lat znacznie więcej ludzi z tego świata?
- 1 3
-
2021-05-05 14:27
może dla tego że epidemia udeża bezpośrednio w ten biznes
głodne dzieci w Afryce nie?
- 0 2
-
2021-05-05 13:50
Że co? Kótry zakład przemysłowy został zamknięty? (1)
Cała branża turystyczno-gastronomiczno-hotelarska to nie jest nawet 3% PKB.
- 1 2
-
2021-05-05 15:27
Ty głąbie, ukończyłeś chociaż szkołę podstawową?
Wiesz jakie gigantyczne straty poniosła branża transportowa, turystyczna, hotelarska czy gastromiczna? Wiesz jak zachwiane zostały łańcuchy dostaw do wszystkich wielkich przedsiębiorstw, np. z branży automotive? Czy wiesz ile miliardów dolarów idzie każdego dnia na wypłaty tarcz czy odszkodowań z państwowych pieniędzy? Człowieku, masz naprawdę móżdżek chomika.
- 2 0
-
2021-05-05 10:50
Odp (10)
Jesteś egoistą, to już starsza osoba nie ma prawa do życia. i**ota
- 37 21
-
2021-05-05 12:23
Za dużo
Wszyscy są ważni. I młodzi i starsi. Sytuację raczej należy rozumieć jako depopulację od dawna zapowiadaną. Sztucznie napędzany strach, propaganda, wirus. Kłamliwe obrazki w mediach plus wykorzystanie i epatowanie obrazkami które zawsze działy się w danych miejscach (patrz Indie) ale tym razem z komentarzem że to pandemia. Wyszczepienie
Wszyscy są ważni. I młodzi i starsi. Sytuację raczej należy rozumieć jako depopulację od dawna zapowiadaną. Sztucznie napędzany strach, propaganda, wirus. Kłamliwe obrazki w mediach plus wykorzystanie i epatowanie obrazkami które zawsze działy się w danych miejscach (patrz Indie) ale tym razem z komentarzem że to pandemia. Wyszczepienie eksperymentalnymi substancjami. Mi się miesza chyba logika. Osoby wypowiadające się zawsze o tym że nas za dużo teraz wkładają duże środki na "ratowanie nas" hmm.
- 6 1
-
2021-05-05 10:51
A dziecko nie ma? (8)
Kto jest istotniejszy z biologicznego punktu widzenia?
- 11 33
-
2021-05-05 12:02
Ja tak, Ty nie! (7)
Na tym polega egoistyczne podejście do sprawy.
Uśmierć starszych od siebie w rodzinie i ich pieniądze przeznacz na dokarmianie dzieci. Pasuje?- 18 5
-
2021-05-05 12:24
Tendencja do upraszczania sprawy jest cechą ludzi słabych intelektualnie. (6)
Wróć do pierwszego komentarza i przeczytaj go ze zrozumieniem. Nieźle zdryfowałeś.
- 6 5
-
2021-05-05 20:55
To chyba Einstein powiedział, że rzeczy należy upraszczać jak tylko to możliwe, ale nie bardziej. Sugerujesz, że on był słaby intelektualnie?
To raczej domeną słabych jest wiara, że wszystko da się opisać "algorytmem", a niepowodzenia na tym polu są wynikiem niedokładności opisu, zbyt małej precyzji, szczegółów.- 0 0
-
2021-05-05 12:31
I pewnie dlatego pierwszy komentarz upraszcza bardzo złożoną sprawę. (4)
Na świecie produkuje się więcej żywności niż trzeba, żeby wykarmić całą ludzkość. To nie jest problem pieniędzy.
- 9 2
-
2021-05-05 13:17
To dlaczego świat ma w ... miliony ludzi umierające co roku z głodu, a teraz popadł w histerię z powodu korony która przez rok (3)
zabrała znacznie mniej istnień ludzkich?
- 2 2
-
2021-05-05 21:22
Odpowiem Ci dlaczego
Dlatego, że ta choroba zabija starych i bogatych. I nie dzieje się to gdzieś daleko w Afryce lub jakimś kraju trzeciego świata tylko w sercu cywilizacji.
Nie zmienisz tego, że bogaci i wpływowi sterują losami tej planety. Zawsze tak było. Jedni podejmują decyzje, inni jakoś sobie radzą a jeszcze inni są planktonem tego świata.
Nie zauważyłeś tego jeszcze?- 3 0
-
2021-05-05 13:49
Z tego samego powodu dla którego Ty wymagasz żeby pieniądze na ratowanie ludzi przeznaczyć na głodujących (1)
Zamiast przeznaczyć na ten cel pieniądze, które zapewniają Ci rozrywki.
- 5 2
-
2021-05-05 15:20
Dlatego nie życzę sobie by moje pieniądze przeznaczano na walkę z pandemią.
Podobnie jak nie przeznaczano ich na walkę z głodem który znacznie bardziej dziesiątkuje populację ludzką.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.