• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • (2)

    Ciekawe jak odsuną wiatę od ulicy? Postawią na drodze dla rowerów? Jak za nią to droga dla rowerów będzie nieużyteczna. Kiedyś szła łukiem za przystankiem ale jakiś matoł zaprojektował tak, że pasażerowie czekają na tramwaj na DDR

    • 22 0

    • DDR już nie istnieje (1)

      • 2 2

      • owszem jest.

        • 1 1

  • Może podpytajcie urzędników dlaczego w tej strefie 30 zaczęły się pojawiać przejścia dla pieszych? Ostatnio nawet na zakręcie postawili znaki pionowe ale zebry nie namalowali. Żeby było śmieszniej to znak stoi w skrajni drogi rowerowej i jest tylko po jednej stronie (jadący z przeciwka nie wiedzą, że jest tam przejście dla pieszych). Jedna wielka fuszerka.

    • 5 0

  • (3)

    Fotoradar by mniej kosztował i jeszcze nabijał kasę do budżetu miasta.

    • 68 16

    • z tymi za szybko jeżdżącymi kierowcami to wymówka i to dosyć głupia

      a co do przeciążonych to już prędzej ale te z kolei prędkości nie przekraczają, zresztą łapanie przeciążonych lub ograniczenie im przejazdu mało kogo obchodzi, podobnie jak np ciężarówki pod wiaduktem na Hallera - przynajmniej raz w miesiącu któraś zrywa trakcję a zarządca dróg od tylu lat nie potrafi skutecznie temu zapobiec

      • 7 0

    • fotoradary miejskie już są nielegalne

      • 6 2

    • Jest niby kamera rejestrująca ciężarówki ale one i tak jadą bez przerwy.

      • 5 1

  • Urzedasy nieudacznicy to dlaczego nik tam niejest karany za przekroczenie predkosci ,dlaczego niema tam fotoradaru! (1)

    Dlaczego niema ptaroli poliscji i strazy miejksiej która powinna wlepiać mandaty!Zacznijcie karac bezlitośnie piratów drogowych to przestaniecie w końcu marnować miliony na naprawę!

    Jesli ja zniszcze znak to zaplace mandat jestli badyta za kierownicą go rozjedzie to płacą wszyscy!

    • 6 3

    • co 1 metr patrol !!! i każdy wystawia mandat !!!

      a może nie. lepiej zamknąć tę drogę.

      • 0 1

  • jak zawsze zdu* io ne

    • 3 0

  • Kolejny przewał...

    1. Wspaniałe płyty rozpadały się juz 4 dni po otwarciu trasy. Żeby zniszczyć je w takim tempie musiałyby sie odbywać tam 24- godzinne wyścigi.
    2. Żaden remont przystanków nie miał miejsca w 2017 roku - no chyba, ze na papierze i w rachunkach...
    3. Strefa 30 km /h w tym miejscu to pomysł nierealny i oderwany od rzeczywistości
    4. Zastąpienie kafli kostką - kolejny,, wspaniały,, pomysł - czy ktoryś z pomysłodawców i pseudo - inżynierów jeździł kiedyś po mokrej kosce brukowej i na niej hamował?? Szykuje sie kolejny bubel za nasze pieniądze.. A winni bedą jak zwykle kierowcy.

    • 15 1

  • Coś tu nie gra...

    Skoro płyty zostały wykonane prawidłowo, a przyczyną ich niszczenia jest zbyt duża prędkość pojazdów, to czemu naprawy były wykonywane w ramach gwarancji?

    • 12 0

  • Zamiana na kostkę granitowa to głupi pomysł

    Zima będzie ślisko a to jest przystanek tramwajowy.
    Zresztą latem czy jesienią też po kostce niewygodnie, zwłaszcza starszym niesprawnym ludziom...

    • 10 0

  • Projektant powinien to przewidziec (1)

    Osoba która zatwierdziła taki projekt powinna ponieść konsekwencje pieniądze wydane przystanki po 2 latach do wymiany kolejna kasa popłynie i nikt za to nie odpowie

    • 10 1

    • Dokładnie. Poza tym raz w życiu takiej drogi może przejechać jakiś ponadstandardowy dźwig budowlany czy przejazd specjalny czegoś dużego i ciężkiego.
      Droga musi to wytrzymać. Inaczej to ne ma sensu.

      W windach też jest ograniczenie ciężaru osób - ale winda musi wytrzymać więcej. To samo most. Ktoś ma iść siedzieć bo kilka ciężarówek z betonem naraz wjedzie na most? To trzeba przewidzieć.

      • 6 1

  • (1)

    te plytki to nadaja sie na chodniki ,a nie na droge.

    • 16 0

    • a podbudowa powinna być betonowa

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane