• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto wybuduje węzeł Chylonia?

Patryk Szczerba
26 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony powtórny przetarg na wykonawcę budowy węzła integracyjnego Gdynia Chylonia. Inwestycja obejmuje przebudowę placu Dworcowego zobacz na mapie Gdyni, budowę nowego parkingu podziemnego oraz ścieżki rowerowej na ul. Kartuskiej.



Czy bywasz na placu Dworcowym?

Przypomnijmy:

  1. W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jedyną złożyła firma Budimex.
  3. Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
  4. Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.


  • Wizualizacja inwestycji
  • Wizualizacja inwestycji
W ostatnich tygodniach dokonano aktualizacji kosztorysów inwestorskich i korekty w zakresie oczekiwań wobec oferentów.

- Wprowadziliśmy ułatwienie dla potencjalnego wykonawcy - otrzyma od nas gotowy projekt tymczasowej przebudowy pętli Janowska - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Władze miasta zapewniają, że w trakcie prac bez zakłóceń będą kursowały trolejbusy i autobusy na ul. Kartuskiej i Chylońskiej w obu kierunkach. Zachowane zostanie też utwardzone dojście na perony SKM Gdynia Chylonia.

W ramach inwestycji na pl. Dworcowym planowany jest m.in.:

  • jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej (łącznie z przejściem podziemnym) 4 253,38 m kw, kubaturze 12 681,00 m sześc. (łącznie z przejściem podziemnym),
  • hala parkingowa o powierzchni 3 586,78 m kw., wysokości 2,6 metra, 140 miejsc postojowych, 48 miejsc dla rowerów (na razie nie wiadomo, czy parking będzie płatny),
  • zespół toalet publicznych o powierzchni zabudowy 100,08 m kw., kubaturze 370,30 m sześc.,
  • budowa oświetlenia, kanalizacji, wodociągów i montaż monitoringu.

Budowę ścieżki rowerowej w Kartuskiej uzupełni też przebudowa sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ul. Kartuskiej z ul. Chylońską zobacz na mapie Gdyni.

Inwestycja zostanie w 75 procentach dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (157) 2 zablokowane

  • Dubaj północy (1)

    Węzeł nie powstanie bo nie da się, a targowisko zlikwidowane. Przypadek?

    • 23 3

    • Taki zainteresowany targowiskiem, a celowo zapomniał, że to teren kolejowy a nie miasta.

      • 4 3

  • Jak zawsze miasto chce aby ktoś za pół darmo budował

    • 13 0

  • Opinia wyróżniona

    akurat z tej "wpadki" się cieszę (22)

    Całe to przedsięwzięcie jest zbędne i przewymiarowane. Wystarczy zwykły reomont i uporządkowanie terenu. Garaż/parking powinien być naziemny, wielopietrowy i po drugiej stronie torów.
    Biorąc pod uwagę "walkower" targowiska oraz ogłoszone przedsięwzięcia PKP wziązane z rozwiązaniem kolizji układu komunikacyjnego na Puckiej, rodzi się pytanie, skąd determinacja władz miasta do realizacji tego przedsiewzięcia?
    Czy nie należy zmienić założeń dla placu dworcowego wobec drastycznej zmiany "akcentów"?

    Jak trudno się dopatrzeć (realnych) związków rezygnacji z węzła Karwiny w połączeniu z powstaniem Trasy Kaszubskiej i podobną obstrukcję na Węglowej pod pretekstem Puckiej, tak w przypadku pladu dworcowego przedsięwzięcia są w bezpośrednim sąsiedztwie i ma je robić ten sam wykonawca.

    Może warto poszukać synergii w tych zamierzeniach?
    Albo zadać pytanie, co powstanie na miejscu targowiska, którego zarząd tak łatwo i ochoczo "rzucił ręcznik". Kto będzie beneficjentem podziemnego parkingu?

    A może to park(ing) będzie?

    • 50 14

    • cieszysz się z wpadki a jednocześnie sugerujesz wałek? (4)

      • 6 0

      • czy jedno wyklucza drugie? (3)

        Mamy "chwalebne" precedensa.
        Uciecha jest podwójna
        Że nie zostanie zrobiony bezsensowny plan przebudowy.
        Że może nie powstanie "synergia" społeczno-prywatna pomiędzy parkingiem, który nie załatwi problemów integracyjnych ale bardzo "przyda" się ewentualnemu "otoczeniu".

        A po prawdzie, to żadna "wpadka", tylko wycofanie się na z góry upatrzone pozycje i przegrupowanie (kasy) .

        • 8 2

        • czyli powtarza się sytuacja z parki(ingiem) centralnym

          za publiczne pieniądze powstanie parking dla dewelopera.

          • 11 1

        • Zero myślenia na pszyszłość. (1)

          Obecnie zastawiony jest cały plac, parking Biedronki. Ty sugerujesz że parking trochę większy jest zbędny ? Ja rozumiem, że po wybudowaniu "po Twojemu" chcesz być pierwszym, który będzie narzekał że parking za mały i że kasa poszła w błoto.

          • 5 7

          • nie ma takiej rury, której nie da sie zatkać

            Zastawione jest całe miasto i nie jest to problem (braku) miejsca a wynika to z poważniejszych zaniedbań. Oraz właśnie braku myslenia o przyszłości, gdzie każda ze stron usiłuje uszarpać zasoby dla siebie.

            Parking nie jest dla "biedronki" i żeby nie wiem jaki był, po tej stronie torów nie znajdzie się tyle miejsca aby spełniał rolę związaną z pojęciem "integracyjny".
            Nie trzeba byc do tego "ekspertem".

            Przestrzeń przed dworcem musi w spełniać rolę komunikacyjną a nie składową. Pojazdy mają mieć możliwość szybkiej i bezkolizyjnej wymiany pasażerów a nie leżakowania.

            • 8 2

    • parking powinien być od strony Meksyku, tam jest straszny syf (4)

      • 10 1

      • od strony Meksyku - to są tereny Prywatne (3)

        i nic tam nie zrobisz

        • 3 7

        • nie kłam trolu, teraz tam stoja auta (1)

          • 4 2

          • i co że stoją? - bo ty tak tępy baranie uważasz i tak ma być?

            • 4 4

        • jakoś drogi również są budowane na terenach prywatnych

          I są na to procedury.

          • 4 0

    • (11)

      Ręce opadają jak się czyta takie bzdury "Garaż/parking powinien być naziemny, wielopietrowy i po drugiej stronie torów." czekać 15-30 minut na przejeździe kolejowym żeby się przesiądź na SKM...

      • 1 6

      • PKP ogłosiło rozpoczęcie modernizacji systemu komunikacyjnego wokół portu (9)

        Jednym z elementów jest wiadukt nad torowiskiem rozrządowym i tunel pod główną magistralą.
        Więc nie będzie 30 min jak obecnie.
        Przetarg na 1,5Gpln roztrzygnięty na korzyść tego samego podmiotu, który jako jedyny zgłosił chęć "grzebania" na placu dworcowym.

        To po pierwsze.
        A po drugie, od strony Chylki to na nóżkach/rowerze/trajtku można i należy.

        • 5 0

        • (8)

          już pomijając absurdalność tego pomysłu to z drugiej strony torowiska tereny należą do osób prywatnych

          • 1 5

          • kwestia ceny i innych mechanizmów (7)

            Drogi też są budowane na prywatrnych gruntach.
            Jest chociażby "specustawa"...

            • 4 1

            • (6)

              kolejny bolszewik...

              • 1 3

              • kolejny usmarkany "szlachciura" w walonkach (5)

                Co za miedzę kłonicą zabije.
                Bolszewicy nie musieli się pytać, obecnie się proponuje i płaci.
                Spytaj ludzi z Olszynki, na której przeprowadzono Południową, czy im się nie opłacało. A wiele z budynków do dzisiaj stoi.

                • 2 0

              • (4)

                Gdynia płaci? ha ha ha obecnie 3 pokolenie się sądzi z tą bolszewicką gminą o mienie które komuna zagarnęła a wolnościowa i demokratyczna władza oddać nie chce jak i zapłacić

                • 3 3

              • (1)

                nie dyskutuj z komunistycznym motłochem, to jest pokolenie odmóżdzone na socjaliźmie i innych d**ilizmach, oni własności nie szanują bo sami jej nie mają

                • 1 3

              • ja tam zawsze "poujadam" sobie z "burkami"

                Co nigdy nic nie mieli i nie wiedzą, że własność to nie tylko prawo ale i obowiązki. A świat kapitalizmu znają jedynie z "Dynastii".

                • 1 0

              • czyli znowu coś lepiej zrobiono w Gdańsku niż w Gdyni?

                Chociaż z drugiej strony chyba dobrze, że miasto broni się przed oczajduszami, co roszczenia formułują na podstawie archiwalnych dokumentów nieistniejących podmiotów? Albo roszczenia do majatków, do których praw historia, los i głupota krewnych pozbawiła. Nie wspominając już o "sławetnej" prokurze...
                Sprawy są skomplikowane i często szemrane, jak zwykle gdy są duże pieniądze i "prawnicy". Których najczęściej interesuje "gonienie króliczka". Jak w przypadku Gdyni, gdzie to samo nazwisko występuje po obu stronach stronach sądowej sali...
                I najczęściej "święte prawo własności" obchodzi interesariuszy jedynie do momentu pojawienia się możliwosci jego spieniężenia.

                • 1 1

              • nie pisz nonsensów

                jednak przyjęli (odszkodowanie) zadośćuczynienie może na dzisiejsze warunki może nieadekwatne, ale jednak?
                Ja mimo nie przyjęcia jakiegokolwiek spadku sad tak zakręcił, że moja ojcowizna przeszła na obecnych właścicieli zgodnie z żydowskim prawem Shazaki - zasiedzeniem. Może mi z Państwa ktoś poradzić jak mam zaskarżyć to postanowienie ???

                • 0 0

      • skm

        Przecież na peron można dotrzeć z obu stron - i od placu, i od Meksyku.

        • 3 0

  • Dajcie spokój... (1)

    Przecież istniejąca zabudowa wygląda tak obskurnie, ani to małomiasteczkowe, ani wiejskie, ani tym bardziej wielkomiejskie, ni pies ni wydra - brzydkie to, nieestetyczne, nie ma nad czym się głowić i przebudowywać nie wiadomo czego, tylko rozwiązać ten problem kompleksowo przebudowując całość wraz z lokalną zabudową, najlepiej byłoby w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zagospodarować ten teren w taki sposób by służył mieszkańcom i pasażerom, pełniąc szerszy zakres funkcji

    • 8 7

    • istniejąca zabudowa jest zgodna z poziomem mozliwości tego miasta

      Jest, po prostu, zaniedbana.
      Teren spełnia swoje zadania w wystarczającym stopniu, znacznie więcej jest do zrobienia po drugiej stronie torów. Szczególnie wobec zamierzeń PKP co do Puckiej i może Hutniczej. "Estetyka" jest pojeciem subiektywnym i mającym niższe priorytety niz komunikacja.
      I o "estetykę" należy zadbać we własnym zakresie i budżecie...

      • 10 4

  • kolejna pseudo-inwestycja

    byle tylko wydać kilkadziesiąt milionów. Parking podziemny to trzeba wybudować w śródmieściu a nie na Chyloni. Ten co jest jest w pełni wystarczający.

    • 11 7

  • Plan dobry zobaczmy jak z realizacją (1)

    Niech będzie płatny parking niech zacznie się zwracać część inwestycji bo za darmo to i w gębę ske nie dostaje

    • 4 4

    • Na Chyloni mozna dostac.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Tu powstanie węzeł integracyjny Chylonia

    Muzyka

    Ta muzyka to dramat w tych filmach.

    • 4 0

  • inwestycja wodowana latami. Prezentacji co niemiara. Teraz odpowiedzialny jest pan od organizowania biegów ulicznych i festynów. (2)

    poczekamy jeszcze, słowo daję

    • 12 0

    • to ten za którym podążało CBA?

      • 3 0

    • takie marne czasy

      • 2 0

  • Jak tak dalej pójdzie północnym dzielnicom bardziej będzie się oplacalo przyłączyć się do Kosakowa.

    • 14 2

  • Projekt

    Nareszcie wizualizacja!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane