• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łatwopalne kolejki

20 listopada 2000 (artykuł sprzed 23 lat) 
Kolejka SKM to środek transportu niewątpliwie szybki i znacznie ułatwiający poruszanie się po Trójmieście. Przemieszczanie się na trasie Wejherowo - Gdańsk nie stanowi większego problemu, kolejki jeżdżą często i praktycznie całą dobę. Trudno sobie właściwie wyobrazić komunikację miejską bez ich funkcjonowania. Pasażerowie chwalą kolejkę jako środek transportu szybki, dość wygodny i niedrogi. Ale czy bezpieczny?

Do tej pory przypadki rozbojów i kradzieży kieszonkowych odnotowywano sporadycznie. Traktowane były one niejako z obojętnością, zjawisko to zwykliśmy uważać za naturalne w środkach masowej komunikacji. Wszyscy wiemy, że w tej kwestii po prostu najbardziej liczyć musimy na swoją uwagę i ostrożność.

Dużo poważniejszą sprawą wydają się być częste w ostatnich czasach pożary kolejek, stwarzające bezpośrednie zagrożenie życia (tylko w tym tygodniu trzy przypadki). Po niedawnym pożarze kolejki górskiej w alpejskim tunelu jesteśmy jeszcze bardziej zaniepokojeni czyhającym niebezpieczeństwem. Niestety, większość pożarów spowodowanych jest świadomym podpaleniem.

Straż Ochrony Kolei i kontrolerzy Renomy to jeszcze zbyt mały nadzór. Może dobrze byłoby, gdyby włączyła się w to również Straż Miejska?
Czy można uniknąć kosztów związanych z podpalaniem?
Czy dodatkowy nadzór sprawi, że będziemy czuć się bezpiecznie? Czy jest możliwa ochrona, udaremniająca wszystkie złośliwe próby podpalenia czy dewastowania?

Opinie (13) 5 zablokowanych

  • pali!!!

    zeby tylko kolejki, ostatnio tydzien temu palil sie tramwja jakis 10 cm z pod podlogi dobrze ze byl pusty a gdyby ktos tam stal???, ja mysle ze nie pomoze tu i straz mijeska jasli bedzie pracowac tak jak pracuje!!! proponuje rozpozczc wlsny syetem ochcrony, podrezcna gasnica reczna, kto chce zarobic, pomysl opatetntowano

    • 0 0

  • Zero tolerancji

    To w New York City.
    U nas - jak się pozwala wandalom na zaświnianie wagonów spray'owymi bohomazami, to naturalne jest, że ci (albo inni) będą próbować czegoś nowego.. przecież kolejka tak fajnie się pali, a i akcję Straży Pożarnej można obejrzeć, potem pokazać kumplom gazetę z relacją z pożaru... żyć nie umierać

    • 0 0

  • kieszonkowcy

    Dlaczego autor powyższej publikacji pisze o sporadycznych kradzieżach kieszonkowych?! To codzienność, w kolejkach, tramwajach, autobusach. W Gdańsku jest około 10-20 etatowych kieszonkowców (od kilku lat te same twarze). Że ludzie kradzieży nie zgłaszają to nie dziwi. Obojętność Policji jest znana przez wszystkich. Chyba idzie coś z tym zrobić? Słyszane są głosy, że Policjanci mają udziały w tym procederze. Ja w to nie wierzę! Panownie Policjanci, do roboty! Łapanie bandytów to wasz zawód.

    • 1 0

  • Wolno palić!

    Jest demokracja, kochani, wolno palić! O to wszak walczyliśmy, to nasz największy triumf jest.
    Kto głupi i nieuświadomiony, ten się dziwi.
    To nie oglądacie filmów, pacany?
    Do N.Y. jeszcze daleko, a tam demokracja większa.
    Tylko bomb więcej trzeba podkładać.
    I tortami ministrów po gębach okładać, jak w slap-stickach.
    I szabelkami po wystawach wrażych chlastać.
    Dlaczego tego jeszcze w Danzigu nie robią?
    Bomb nie podkładają, w kościołach ani w multikinacholśniewających nie palą?
    Dlaczego na biednego Jamroża tylko krzyczeli, że złodziej? On może mniejszy od innych.
    Nudno jest i zimno. Jakiś fałszywy ton.
    Hańba!
    Do roboty, lenie!

    • 0 0

  • a gdzie monitoring?

    W normalnym świecie każdy wagon metra jest pod dozorem ukrytej kamery. To nie jest drogie urządzenie, tylko w wykonaniu naszych władz przybiera na cenie. Kilka kamer w Sopocie kosztowało krocie, a to przecież tranie urządzenia. Kto wpadnie na pomysł zainstalowania kamer w kolejce? Zwróci się w miesiąc.

    • 0 0

  • Pilnować i już

    Tak się składa, że najczęściej pali się miejsce do przewożenia dużych bagaży i rowerów, gdyż tam to prawie zawsze zbiera się tzw. melina czyli margines, który nie potrafi uszanować prawa niepalenia papierosów w kolejkach. Często są to stoczniowcy lub inni o wykształceniu zawodowym i poniżej, którzy wracając z pracy popijają piwko i kopcą fajki, niedbale rzucając niedopałki. Nie oni są jednak prawdziwym zagrożeniem, gdyż to ludzie już dorośli lecz gówniarstwo, które nie chodzi do szkoły, nie ma wykształcenia i perspektyw. To oni celowo właśnie podpalają. Należałoby patrolować te właśnie końcówki jednostek elektrycznych, gdyż to właśnie tam zbiera się najwięcej meliny.

    • 1 0

  • Precz z wandalizmem

    A moze wreszcie zaczac karac wandalizm uzywajac metod podobnych do tych, ktore upodobali sobie wandale. Ja jestem na przyklad zwolennikiem pregierza, ktory mozna by ustawic np. na Targu Weglowym, przy katowni. Akurat dobrze kojarzy sie to miejsce. I co tydzien w sobote (albo w niedziele po kosciele) ludzie zbieraliby sie, aby obejrzec widowisko: z imieniem, nazwiskiem, za co i ile batow!!! A jaka atrakcja turystyczna!!! Mozna by sprzedawac kielbaski, piwo i jeszcze by sie pomysl zwrocil. Moim zdaniem tylko ta metoda mozemy walczyc z wandalizmem, bo inne jak dotad okazaly sie nieskuteczne.

    • 0 0

  • SKM - przeciez pilnowanie tego zwisa PKP!!

    Niestety co tydzien jest podpalana koleja kolejka - jeszcze pare tygodni a bedziemy jeździć na drezynkach albo wagonach towarowych. Zreszta i tak bez podpalania wandale wyjmuja jakims cudem szyby i drzwi z kolejek, jeszcze troche a bedziemy jezdzić jak w sajgonie w pociagach bez okien i drzwi, bo nikt o to nie dba. Ciekawe tylko kiedy to wszystko demontują? zapewne w miejscach postoju w nocy - tam gdzie tez pracują graficiarze?? I KTO TO MOWI ZE TEGO SIE NIE DA UPILNOWAC? TYCH KOLEJEK NIKT NIE PILNUJE!!? WNIOSEK JEST PROSTY - Dyrekcja POMORSKIEJ PKP CELOWO CHCE WYNISZCZYĆ SWOJ TABOR!! Szkoda pieniedzy by zatrudnić paru ochroniarzy w Cisowej i wejherowie?
    A przepraszam kto kiedy widział RENOME ALBO SLUZBE OCHRONE KOLEI W POCIAGU CZY NA STACJI? Nie bądmy smieszni!!!
    Ja uwazam ze wyjscia sa tylko 2:
    1. Zwolnic dyrektora PKP odpowiedzialnego za SKM w 3 miesie oraz ochrone wagonowni w Gdyni - Leszczynkach - tam juz dzieje sie to samo co z SKM
    2, Sprywatyzować SKM - jak cos jest prywatne, to komus przynajmniej zalezy, zeby było w dobrym stanie....

    • 0 0

  • SKM kontra Trójmiasto

    Pytanie podtawowe: Czy miastu , a raczej trzem, moze az szesciu miastom (Gdansk,Sopot,Gdynia,Rumia Reda Wejherowo), nie zależy na szybkim (przy takim zakorkowaniu głownej ulicy jaką jest dla trojmiasta Grunwaldzka a pozniej Morska dla Gdyni ) i tanim transporcie, jakim jest niewatpliwie SKM-ka. Na całym cywilizowanym świecie metropolie, miasta takie jak Hamburg, Paryż itp. (no może za duży przykład, ale Trójmiasto jest taką duża metropolią w skali naszego kraju) są dofinansowywane przez miasta !!! bez pieniędzy ta kolejka nie będzie ani bezpieczna ani wygodna, a na razie naszym władzom miejskim nie zależy na tym, bo uważają, że dofinansować powinna PKP, ale nie badzmy naiwni , przy takich długach?!?

    • 0 0

  • Tylko w Polsce?

    Aktualnie mieszkam w Szwecji, pochodze z Warszawy, ale mialem okazje pare razy jechac SKM-ka. Jednak w porownaniu do Warszawy pociagi sa nieco bardziej zadbane. Ze Szwecja trudno porownac, bo tu sa wyzsze standardy, graffiti (przynajmniej na poludniu) nie istnieje na pociagach, zarowno dalekobieznych jak i regionalnych. A jesli juz bazgroly sie pojawia, to porzadni Szwedzi wylaczaja sklad z ruchu i usuwaja farbe za pomaca specjalnego preparatu- swojego wynalazku, ktory wiele firm stosuje takze w Polsce na swoich biurowcach.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane