• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa trasy tramwajowej na Stogi opóźniona

Szymon Zięba
11 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaną apartamenty rekreacyjne przy samej plaży
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.

Wszystko wskazuje na to, że rozciągną się w czasie prace dotyczące przebudowy trasy tramwajowej na Stogi zobacz na mapie Gdańska. Wykonawca złożył wniosek o przedłużenie terminu realizacji robót do maja przyszłego roku, a jego akceptacja oznacza dziewięciomiesięczny poślizg w stosunku do ostatnich przewidywań urzędników. Działania, których efekt poprawić miał m.in. komfort dojazdu na plażę na Stogach, planowano bowiem zakończyć jeszcze w sierpniu tego roku.



Czy remonty i przebudowy w Gdańsku są dla ciebie uciążliwe?

- Teren inwestycji jest obszarem mocno zabudowanym i w trakcie realizacji napotykamy na wiele niezinwentaryzowanych sieci uzbrojenia czy też niewybuchów, co wpływa na czas prowadzonych robót - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejscy urzędnicy weryfikują obecnie wniosek wykonawcy pod względem formalno-prawnym. Prowadzone są także analizy mające na celu etapowe zakończenie prac, które umożliwiłoby wcześniejsze udostępnienie dla ruchu poszczególnych odcinków inwestycji.

- Informację o terminach zakończenia inwestycji podamy po zweryfikowaniu przekazanych przez wykonawcę materiałów i podjęciu wiążących w tym zakresie decyzji - podkreśla Agnieszka Zakrzacka.

Realizacja przebudowy linii tramwajowej podzielona jest na trzy odcinki



  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska, na wysokości od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.

    Na odcinku ul. Wosia Budzysza do wysokości ul. Skiby prowadzone są roboty drogowe, polegające na wykonaniu poszczególnych warstw podbudowy jezdni oraz torowiska. Wykonawca przystąpił tu do układania podkładów i szyn. Prowadzone są również prace przy budowie przepustu Kaczeńce.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego zobacz na mapie Gdańska od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".

    W ul. Stryjewskiego trwają prace przy kolektorze deszczowym. Wykonano koryto pod torowisko przy ul. Pawiej zobacz na mapie Gdańska. Od ul. Rozłogi zobacz na mapie Gdańska do ul. Kruczej zobacz na mapie Gdańska układana jest mata antywibracyjna. Równolegle trwa budowa budynku socjalnego Pętla "Pasanil".
  3. Ostatni odcinek obejmuje ul. Nowotną zobacz na mapie Gdańska od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

    Przy ul. Nowotnej trwają prace polegające na regulacji osi torów, prowadzone są prace spawalnicze, natomiast ścieżka rowerowa przygotowywana jest do ułożenia warstwy bitumicznej.

Trwa także budowa budynku socjalnego.

Rozpoczęto układanie torowiska w ciągu ul. Wosia Budzysza



Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł. Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są w ciągu ul. Nowotnej zobacz na mapie Gdańska, gdzie ułożono już torowisko, stoją też słupy sieci trakcyjnej. Rozpoczęto też układanie torowiska w ciągu ul. Wosia Budzysza. Tam wykonano już podbudowę, do tego przeprowadzono prace mające na celu odwodnienie terenu.

- Z uwagi na konieczność usuwania kolizji z niezinwentaryzowanymi sieciami uzbrojenia podziemnego, najwięcej pracy wymaga jeszcze odcinek w ciągu ul. Stryjewskiego, gdzie wykonywane jest obecnie uzbrojenie terenu. To najbardziej uciążliwy dla mieszkańców fragment budowy trasy tramwajowej - wskazuje przedstawicielka DRMG.

Gdynia: powstanie obwodnica Witomina



Utrudnienia w ruchu są nieuniknione



Przedstawiciele DRMG przyznają, że z uwagi na lokalizację inwestycji (centrum dzielnicy), znaczny odcinek oraz zakres prowadzonych prac, utrudnienia w ruchu są nieuniknione.

- Staramy się jednak je minimalizować i reagować na wszystkie zgłoszenia mieszkańców. Zakładamy również, że w miarę postępu prac i otwierania dla ruchu poszczególnych odcinków inwestycji, poprawiać się będzie komfort poruszania w jej rejonie - podsumowuje urzędniczka.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.


Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln. zł i jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa. W ramach programu powstaną także nowe linie tramwajowe w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska oraz w ul. Nowej Warszawskiej (etap 1), zakupiono też 15 nowych tramwajów.

Powstaną także 64 nowe wiaty przystankowe oraz 84 nowe tablice informacji pasażerskiej. Koszty całego projektu GPKM IVa to 540,3 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 286,12 mln zł.

Na początku roku pokazywaliśmy jak powstaje trasa tramwajowa na Stogach

Miejsca

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • Mam pytanie do gdańszczan (3)

    Czy ktoś mniej więcej wie kiedy ostatnio wymieniali tory tramwajowe na Stogach?

    • 19 0

    • Podobno już ze dwa razy w ciągu ostatnich kilkunastu lat

      • 6 3

    • Ledwo skończyli na jednym odcinku zaczynali na drugim. Teraz wymieniają na całym ale niczego to nie zmieni. Przyjdą kolejne wymiany bo system tramwajowy taki już jest. Tylko samochody osobowe mają sens i są niezawodne, bo służą ich właścicielom.

      • 3 6

    • Około 29-30 lat temu,budowali też most na Siennickiej i torowisko przenosili min z.ul Elbląskiej na ul.Łakowa. budowa trwała ok.2 lata, może ciut dłużej.

      • 2 0

  • Gdyby zaczeli od razu, a nie tylko zamkneli drogi to by juz skonczyli

    • 20 0

  • a co z palmą, jeszcze troche a minie 10 rocznica

    • 13 0

  • Przez rok nic sie nie dzialo.

    Po zamknięciu drogi i zerwaniu asfaltu nic się nie działo w zeszłym roku. Wiem, bo dwa trzy razy w tygodniu jeździłem tamtędy ścieżką rowerową
    Potem zamknęli ścieżkę. W tym roku jest rów obok ścieżki. A i tak za kilka lat znowu będą remontować bo ta trasa tak już ma.

    • 28 0

  • Władze miasta pracują nad rozwiazaniem. (1)

    Wprowadzą nowe stacje Mevo a w ślad za nimi pójdą także hulajnogi elektryczne. Dla rozładowania zatorów rzuci się także partię hulajnóg z napędem nożnym.

    • 25 2

    • No, jeszcze z kapcia z kijkami,tanio i zdrowo albo pontonem i Wisłą albo motolotnią co bogatsi.

      • 3 0

  • Czy Unia uzna to nam jako zmmiejszenie emisji CO2 ?

    Tak tylko pytam.

    • 19 0

  • Mieszkaja u mnie pracownicy z budowy, ukraincy. (3)

    Imprezy co tydzien ale terminowe wplaty za najem. Jak dla mnie moze trwac ta budowa i ze trzy lata.

    • 26 6

    • Popieram. Niech buduja.

      • 3 0

    • A podatki płaci ?

      • 3 0

    • Wojtek się nie roślin tylko.

      • 0 0

  • U nas nic nie mozna na czas

    Wygrali przetarg wiec pozniej trzeba wymyslic jak to zrobic a nie odwrotnie.

    • 16 0

  • Wolne miasto, wolne remonty

    • 20 1

  • Niemcy linię na Stogi zbudowali szybciej niż ma w sumie trwać ten remont,ale co się dziwić jak robotnicy są opłacani godzinowa,więc im zależy na jak najdłuższym czasie prac.Firma wykonawczą też jest zadowolona,bo przerób jest i pieniążki od miasta wpływają regularnie.Ciekawe,że takie historie tj opóźnienia są tylko tan gdzie inwestorem jest Państwo,albo samorządy,gdy inwestor jest prywatny to opóźnień nie ma,ale tam kary za opóźnienie są w tysiącach euro za każdy dzień.

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane