• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Minister-kapitan ochrzciła Stenę Vision

Michał Sielski
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line

Na promie można skorzystać m.in. z nowoczesnego SPA.



Anna Wypych-Namiotko nadała imię Stena Vision pływającemu pomiędzy Gdynią a Karlskroną promowi, który zastąpił mały i ciasny Finnarrow. Teraz do Szwecji można podróżować w bardziej komfortowych warunkach.



Wolisz długą, ale atrakcyjną podróż do Skandynawii promem, czy szybki lot samolotem?

Stena Vision mieści 1,7 tys. pasażerów, na Finnarow było tylko 200 miejsc i większość zajmowali kierowcy ciężarówek. De facto trudno było więc uznać ten prom za turystyczny. Teraz na jego następcy można korzystać z wszystkich atrakcji - dyskoteki, restauracji, klubu nocnego, rozbudowanego centrum SPA czy sal konferencyjnych.

W poniedziałek imię Stena Vision, które wybrane zostało w konkursie, na który zgłoszono 14 tys. propozycji, nadała mu wiceminister infrastruktury i jednocześnie kapitan żeglugi wielkiej Anna Wypych-Namiotko.

- Polska jest jednym z naszych kluczowych rynków. Wiosną do eksploatacji wejdzie też drugi prom: Stena Spirit, który zastąpi Stenę Balticę - podkreśla Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line.

To nie koniec inwestycji Steny Line w linię Gdynia-Karlskrona. Przebudowa dwóch promów, dostosowanie ramp do większych jednostkach, zmiany na nabrzeżu i w centrach zarządzania kosztować będą 420 mln zł. Zwiększyło się też zatrudnienie w firmie.

- Linia pomiędzy Polską, a północą Europy powinna być ważnym elementem gospodarki. Dlatego rozwijamy nie tylko ruch pasażerski, ale też przewóz towarów. Oczywiście robimy to również, by zarobić - uśmiecha się Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.

Z ambitnych planów przewoźnika cieszą się też władze Gdyni. - Historia zatoczyła niesamowite koło. Wybudowany w gdyńskiej stoczni statek wraca do nas po gruntownym remoncie. To szansa nie tylko dla naszego miasta, ale też całego regionu, by skorzystać na wymianie turystycznej - zauważa wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Stena Vision i Stena Spirit

Dwie siostrzane jednostki mają po 175 m długości i 30 m szerokości. Mieszczą po 700 samochodów osobowych i 1,7 tys. pasażerów. Mają po 493 kabiny, w tym luksusowe dwupokojowe kabiny vipowskie.


Gospodarka morska

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Opinie (60) 8 zablokowanych

  • a żegluga rzeczna w Polsce to juz historia zamiast wykorzystać ten potenciał ...

    • 45 4

  • lepszy by;by titanic..taki bardziej swiatowy

    • 3 10

  • Budzi szacunek...

    Takim cudem chętnie bym się w podróż wybrał, trzeba zaoszczędzić. Nawet dla samej przyjemności pływania nim.

    • 19 5

  • I co wy robicie ludziom kisiel w głowach czym tu się cieszyć i podniecać ??? .A gdzie nasza rodzima Polska flota ?, gdzie polskie promy ? Napiszcie jeszcze gdzie idzie kasa i kto zarabia na tym biznesie ...

    • 20 15

  • ta pani

    tylko do tego sie nadaje

    • 13 7

  • Cieszymy się, że jest nowy prom.

    Jednocześnie od x lat, x kadencji Sejmu, kolejnych ministrówi i premierów, nikt nie potrafił postawić "na nogi" Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

    Nie dziwi Was to?

    Mnie już nie. To mentalność polityków zgodna z zasadą TKM. Nie ma znaczenia rodowód partyjny.

    Miło byłoby, gdyby był to nowy prom PŻB i obecność ministra byłaby jakże na miejscu. Skoro Szwedzi poprosili to nie wypadało odmówić. Mają powody do radości.

    Dla kogo kadry Akademii Morskiej w Gdyni i Szczecinie? Zresztą "Morska" to już tylko lewar do przyjezdnych z głebi kraju.

    Przez 20 lat po odzyskaniu niepodległości dorobiliśmy się 5-6 transatlantyków na regularnych liniach, mając 140 km wybrzeża. A teraz pozostała nam radość pracujących dla Szweda.....

    • 40 3

  • Paranoja

    I w przeszłości można było zbudować coś takiego w Polsce adzisiaj nikt już nie potrafi. Dwudziestoletnie statki, piętnastoletnie samochody , galerie handlowe, gratisy, wyprzedaże i przeceny oraz dicopolo to jedyne oczekiwania dla tubylców z Polenlandu ( zaplecza cywilizacji europejskiej )

    • 23 5

  • Praca

    Jestem ciekaw czy w związku z tym będzie dodatkowy nabór do pracy ?
    Pracowałem kiedyś na pasażerach i teraz trochę ciągnie mnie spowrotem na morze :) tęsknie za częstymi próbnymi alarmami :D

    • 5 3

  • Nie lepiej Obrona Częstochowy ?

    • 2 1

  • podwodny

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane