- 1 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (138 opinii)
- 2 17-letni złodziej paczek zatrzymany (63 opinie)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (316 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (17 opinii)
- 5 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (164 opinie)
- 6 Nie boicie się dilerów narkotyków? (142 opinie)
Niemieckie okręty zacumują w Gdyni
Okręt podwodny oraz fregata rakietowa niemieckiej Marynarki Wojennej zacumują w piątek w Gdyni. Niestety, okrętów wojennych nie będzie można zwiedzać, ale można się im przyjrzeć z nabrzeża.
Bezgłośny napęd, z Europy do USA w zanurzeniu
Okręty podwodne typu 212A zostały zaprojektowane jako jednostki do działań w płytkich wodach Bałtyku i na wodach otwartych, także w warunkach zagrożenia minowego. Nie są duże i mają kadłub zbudowany ze stali niemagnetycznej.
- Okręt wyposażony jest w bezgłośny system napędu niezależnego od powietrza, co w połączeniu z parametrami konstrukcyjnymi okrętu gwarantuje minimalizację jego pól fizycznych oraz umożliwia przebywanie w pełnym zanurzeniu nawet do 21 dni - mówi Marcin Górka, przedstawiciel Griffin Group Defence, wyłącznego przedstawiciela Thyssenkrupp Marine Systems w Polsce.
Okręt tego typu przepłynął kilka lat temu w pełnym zanurzeniu z Europy do USA w ciągu 18 dni. Ten rekord do dziś nie został pobity. Okręty typu 212A oraz 212CD zostały zaproponowane Marynarce Wojennej RP w ramach programu "Orka". Mogłyby one zastąpić wychodzące już ze służby mające ok. 50 lat okręty typu "Kobben", którymi do dziś dysponuje polska flota podwodna. Do wyboru są jeszcze oferty francuskiego Naval Group (okręty Scorpene) i szwedzkiego koncernu Saab (okręty typu A26).
Fregata przy Nabrzeżu Polskim
Przy Nabrzeżu Polskim zacumuje fregata rakietowa "Hessen", która weszła do służby Marynarki Wojennej Niemiec w 2006 roku. To jedna z trzech i zarazem najmłodsza niemiecka fregata typu 124 "Sachsen". Jej głównym przeznaczeniem jest obrona przeciwlotnicza zespołu okrętów, a także zwalczanie okrętów nawodnych i podwodnych.
Fregaty rakietowe typu "Sachsen" mają wyporność wynoszącą 5 690 ton, ich kadłub ma długość 143 m, szerokość 17,44 m, a zanurzenie 5 m.
Opinie (463) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-04 13:53
Wtf?
- 6 1
-
2018-10-04 14:13
to dla nich pobudowali nową marinę
tylko ciut za duże, ale nie szkodzi trochę rozepcha, przesunie i wlezą
- 3 2
-
2018-10-04 14:30
a co na takie wydarzenie pisdowcy kurdupla,czego jeszcze czołgi nie stoją na nabrzeżu,a antonio z swoją otk modli się u rydzyka ,albo spitolił jak ze smoleńska
- 8 3
-
2018-10-04 14:35
W jakim celu? (3)
Jaki jest cel wplyniecia wspomnianych okretow?
- 12 5
-
2018-10-04 14:51
Tańsza ropa.
- 2 2
-
2018-10-04 20:50
Kurtuazyjna wizyta
- 1 0
-
2018-10-04 21:19
Tajemnica wojskowa.
Nawet nie ma zwiedzania. Jakiś Fall Weiss czy podobnie, nie znam niemieckiego. W 39-tym mieliśmy chociaż Westerplatte, Hel i Oksywie ... Chociaż nie jest tak źle, teraz mamy bunkier ECS.
- 2 0
-
2018-10-04 14:51
Współpracować w ramach NATO
Skoro mają ciekawą technologię ,to może warto porozmawiać o zakupie licencji i produkcji w naszych stoczniach .
- 3 2
-
2018-10-04 14:56
okręty dla Mar.Woj. (1)
Jak się ma do tych OP niemieckich założenie , że op polskie muszą być bronią odstraszania i przenosić rakiety manewrujące ? - Takie zdolności maja scorpene i A-26 , okręty niemieckie nie mają. Czyżby MON zmienił strategię obrony i chciał kupić OP 212 CD , a one będą tylko bardzo drogimi zabawkami dla naszych marynarzy ?
- 4 2
-
2018-10-05 10:49
Żaden nie ma takich zdolnosci. Ani A26 (tu poziom zero i jest to e OP na niemieckich technologiach) ani Scorpène ani A212 - te ostatnie przynajmniej odpalają inne spod wody.
- 0 0
-
2018-10-04 15:02
Czy "SMS Schleswig-Holstein" też będzie ?
- 7 4
-
2018-10-04 15:02
Spóźnili się, 1 września już był.k
Może sprzedadzą nam je
- 4 4
-
2018-10-04 15:10
Zaczęło się...
- 5 4
-
2018-10-04 15:19
Właściwe okręty we właściwym porcie . Z partyjnym pozdrowieniem - Sieg...
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.