• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Noga z gazu. Nowe ograniczenia na obwodnicy

Maciej Naskręt
25 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Noga z gazu na gdyńskim odcinku obwodnicy - można tam jechać teraz 100 km/h. Noga z gazu na gdyńskim odcinku obwodnicy - można tam jechać teraz 100 km/h.

Drogowcy ustawili znaki ograniczające prędkość do 100 km/h na obwodnicy w Gdyni. To o 20 km/h mniej niż dotychczas. Zakaz ma poprawić bezpieczeństwo w ruchu kierowców na razie w okresie zimowym.



Czy ograniczenie prędkości poprawi bezpieczeństwo kierowców na obwodnicy?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ustawił znaki ograniczające prędkość do 100 km/h na całym gdyńskim odcinku obwodnicy - od Węzła Osowa zobacz na mapie Gdańska do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdańska. Do tej pory można było tam podróżować z prędkością 120 km/h.

- Wprowadzone zmiany mają poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przypomnę, że to na gdyńskim odcinku drogi ekspresowej S6 dochodzi najczęściej do niebezpiecznych zdarzeń z udziałem kierujących pojazdami - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Jak podkreślają drogowcy, koncentrują się na poprawie bezpieczeństwa ruchu w okresie zimowym. - Na razie nie wiemy, czy oznakowanie zniknie z obwodnicy wiosną - mówi Michalski.

Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.

W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go w czwartek, 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

Dodajmy też, że drogowcy biorą także pod uwagę zabieg kosmetyczny na drodze ekspresowej, jak wyznaczenie pasów awaryjnych. Nie ma jednak szans, by zostały one dobudowane na całej długości.

Według drogowców pas awaryjny miałby powstać kosztem trzeciego pasa ruchu, który pojawia się najczęściej przed wzniesieniami. Oznaczałoby to, że prawy pas ruchu, tzw. wolny, stałby się pasem awaryjnym, na którym w razie usterki lub trudnych warunków zimowych mógłby zatrzymać się pojazd ciężarowy. Do dyspozycji pozostałych kierowców byłyby wtedy jeszcze dwa pasy ruchu.
15:03 25 LISTOPADA 14

Przejezdne obwodnice w Trójmieście

Zaczynamy od informacji z obwodnic. Tam jedziemy sprawnie, nie ma póki co żadnych zakłóceń w ruchu.

Większe utrudnienia są na wewnątrzmiejskich ulicach.

W Gdyni już zatłoczona jest ul. Hutnicza na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do ul. Puckiej. Powoli zapełnia się ul. Morska przed Estakadą Kwiatkowskiego. W korku za to już posotoją kierowcy na ul. Kieleckiej do miejsca prac remontowych. Przejazd tam utrudniony jest na odcinku ok. 400 metrów.

Do centrum Gdańska kierowcy wolno jadą ul. Jana z Kolna. Korkuje się tam ok. 500 metrowy fragment. Ciasno jest też na ul. Podwale Przedmiejskie. Podróż zajmuje tam dobre 10 minut. Wolno kierowcy jadą od Motławy.

W nocy zachmurzenie duże z większymi przejaśnieniami. Lokalnie słaby deszcz lub mżawka. Miejscami mgła ograniczająca widzialność do 200 m. Temperatura minimalna od 2°C do 4°C, nad samym morzem około 5°C. Wiatr słaby, południowo-zachodni i zachodni.
Zobacz więcej
Zaczynamy od informacji z obwodnic. Tam jedziemy sprawnie, nie ma póki co żadnych zakłóceń w ruchu.

Większe utrudnienia są na wewnątrzmiejskich ulicach.

W Gdyni już zatłoczona jest ul. Hutnicza na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do ul. Puckiej. Powoli zapełnia się ul. Morska przed Estakadą Kwiatkowskiego. W korku za to już posotoją kierowcy na ul. Kieleckiej do miejsca prac remontowych. Przejazd tam utrudniony jest na odcinku ok. 400 metrów.

Do centrum Gdańska kierowcy wolno jadą ul. Jana z Kolna. Korkuje się tam ok. 500 metrowy fragment. Ciasno jest też na ul. Podwale Przedmiejskie. Podróż zajmuje tam dobre 10 minut. Wolno kierowcy jadą od Motławy.

W nocy zachmurzenie duże z większymi przejaśnieniami. Lokalnie słaby deszcz lub mżawka. Miejscami mgła ograniczająca widzialność do 200 m. Temperatura minimalna od 2°C do 4°C, nad samym morzem około 5°C. Wiatr słaby, południowo-zachodni i zachodni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (446) 7 zablokowanych

  • Od kiedy (2)

    Od kiedy zmniejszenie prędkości poprawia umiejętności prowadzenia auta przez kierowców i poprawia bezpieczeństwo na drodze ? Do tej pory sądziłem, że bezpieczeństwo na drodze zależy od stanu utrzymania drogi (odśnieżanie itd.) i odpowiedniego ogumienia (zimowe w zimie), stosownie do pory roku, no cóż najwyraźniej się myliłem. No to współczuję dojeżdżającym do pracy tym odcinkiem obwodnicy. Jak wiadomo zmniejszenie prędkości zmniejszy przepustowość drogi, a co za tym idzie zwiększy się tłok na drodze, a co za tym idzie zmniejszy się bezpieczeństwo. Na szczęście teraz już tamtędy nie będę musiał jeździć, dzięki Bogu.

    • 6 4

    • No tak,bo bezpieczeństwo zależy od wszystkiego,tylko nie od kierowców? No polewa...

      • 1 1

    • Wieksza predkosc=mniej czasu na reakcje na nieprzewidziane zdarzenia!!! Jesli jedziesz 150km i bedzie ta zla nawierzchnia to ile masz czasu na reakcje?? 0. Zaden refleks i umiejetnosci rajdowcy ci nie pomoga przy tak wzmozonym ruchu. Tlok na drodze jest od nadmiaru samochodow.

      • 2 1

  • obwodnica ma ok 30 km. Powiedzmy, że przejżdasz najczęściej jej połowę z punktu A do B (5)

    Jadąc tam ze średnią prędkością 90 km/h a 120km/h ( przepychając się z taką średnią prędkością już robisz z siebie skończonego wieśniaka) zaoszczędzasz około 2 minut 30 sekund. Więc zastanów się baranie jeden z drugim, co ci to daje jak zajedziesz gdzieś tam te 2 minuty wcześniej i nad poziomem swojego IQ. Jak widzę takie głąby na drodze, to przypominają mi się największe matoły z mojej klasy i wyobrażam sobie, że to któryś z nich jedzie.

    • 5 4

    • czytając Twoje wypociny dochodzę do wniosku... (3)

      że nieźle jesteś zakompleksiony.

      Koledzy w szkole dokuczali??

      • 1 5

      • zakompleksienie przejawia się przepychaniem się samochodem, itp. pokazywanie jaki jestem super (1)

        jedyne co możesz pokazać, to wyprzedanie autem i przepychanie się na promocji w biedronce. Człowiek wyluzowany samochodu nie używa do dowartościowywania się. Szkoda mi takich jak wy zakompleksionych biednych cieniasów. To jest właśnie przejaw zakompleksienia. Trzeba trochę czytać, żeby to ogarnąć.

        • 1 0

        • Wyluzowany?? weź mnie nie rozśmieszaj.Luzu w Tobie tyle ile pomiędzy tłokiem a cylindrem.
          Twoje słownictwo i styl od razu wskazuje jakim jesteś zakompleksionym burakiem. Jeszcze w dodatku bywalec promocji w Biedronce...masakra.

          140 to jest max jaki osiąga Twój złom na obwodnicy?

          • 1 2

      • jak ty możesz "dochodzić do wniosku"

        skoro nie rozumiesz prosto wytłumaczonej zależności. Do wniosku może dochodzić ktoś, kto ma sprawny organ, którego można użyć do tego dochodzenia.

        • 0 1

    • hehehe, dobre, ja sobie zawsze wyobrazam, ze tam siedzi malpa o ptasim mozdzku. Chociaz troche to straszne, ze ta malpa siedzi w poteznej maszynie.

      • 2 3

  • Pierwszy dzień ograniczenia prędkości i godzinka w korku po 6 aut wjechało sobie w d*pska... faktycznie, zwiększyło się bezpieczeństwo dzięki temu!!

    • 0 1

  • W sumie to niedlugo na obwodnicy bedzie nieustanny karambol, wiec predkosc bedzie rowna pieszemu. Tak trzymac kierowcy-rajdowcy-zderzakowcy. Przygotujcie sobie termosy, kanapki i audiobooki.

    • 0 2

  • Aż 100? Czy komuś się coś pomieszało? Co najwyżej 50 i dwa radary. Pomyślcie trochę, to nie obwodnica! Oh, wait...

    • 1 0

  • Proponuje poczekac na przejezdzające pogotowie na sygnale,zazwyczaj R-ka pędzi lewym pasem i mozna sie przykleic,adrenalina pobuzuje troche

    • 0 0

  • To pokazuje jakimi debilami są ci drogowcy (1)

    Ograniczenia na obwodnicy i niedawno ustawione ograniczenie do 50 na drodze różowej pokazuje jak oderwanie od rzeczywistości i jak bezmyślni są drogowcy.
    M.in. ta bezmyślność decydentów jest przyczyną ogromnej ilości ofiar na naszych drogach - bo za bezpieczeństwo odpowiadają ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co robią.

    Sprawa wygląda tak, że 120km/h na obwodnicy to prędkość zupełnie dobra, a wypadki owszem są, ale powodują je ci którzy jadą 160-200km/h albo i więcej.
    To czy głupi drogowiec postawi tam 100, 80, a może ograniczenie do 5km/h nie zrobi na nich żadnego wrażenia i oni akurat nadal będą sobie jeździć ponad 160km/h i powodować wypadki.
    Jedynie rozsądni kierowcy którzy jeździli obwodnicą rozsądne i bezpieczne 120km/h teraz za jazdę nadal z tą samą rozsądną i bezpieczną prędkością - dostaną mandat.

    Ta sama sytuacja na drodze różowej - ograniczenie do 70 jest tam absolutnie wystarczające, a wypadki które się tam zdarzały spowodowali kierowcy jadący minium 2x ponad to ograniczenie.
    Po ustawieniu znaków 50, wariaci nadal będą tam pędzić i powodować wypadki, natomiast oczywiście policja będzie miała żniwa karząc bez litości "piratów" którzy jadą różową np. 65km/h.

    Przesłanką do ograniczenia prędkości dozwolonej może być WYŁĄCZNIE to, że wypadki powodowane są przez kierowców jadących z prędkością dozwoloną.
    Jeżeli wypadki powodują kierowcy przekraczający prędkość dozwoloną, to ograniczenie prędkości NIC nie da - na kierowców przekraczających prędkość można ustawić np. fotoradar.

    • 5 0

    • Jeżdzę obwodnicą od kilku lat praktycznie codziennie i czasami mam wrażenie, że wypadki powodują raczej Ci jadący zdecydowanie poniżej dopuszczalnej prędkości... Generalnie natężenie ruchu w godzinach szczytu sięga zenitu i wydaje mi się, że kierowcy jeżdzący w takich warunkach 140 są bardziej uważni i ostrożni niż Ci jadący 70-80. Zaraz ktoś mnie poprawi, że dłuższa droga hamowania i w ogóle. Racja... Tylko, że jak ja wciskam pedał gazu do 140, to skupiam się na jeździe, a większość osób jadących 80 je po drodze śniadanie, kawka, rozmowa przez telefon, karmienie dziecka... No i ten niezmienny brak oceny prędkości przy zmianie pasa z niskiej prędkości, czyli jedzie sobie taki 80 na prawym, i postanawia zmienić pas, wyjeżdza na lewy, a auto jadące na lewym przepisowe 120 nie zdąża zahamować. Ile to ja już razy widziałem takie obrazki...

      • 2 0

  • W Norwegii za przekroczenie prędkości o 20km/h w zabudowanym zabierają prawko na kilka miesięcy, plus grzywna kilka tys. koron. Przy przekroczeniu o 40-50km/h utrata prawa jazdy 'dożywotnio', z możliwością zawieszenia kary po 5 latach. O wysokości mandatu lepiej nie wspominać. Nie ma innego sposobu, żeby ludzi nauczyć normalnie jeździć. Inaczej będzie u nas druga Rosja na drogach. Na razie w tym kierunku wszystko zmierza.

    • 5 1

  • to ja..

    Proponuję 50km/h

    • 0 0

  • nowy znak drogowy

    Na granicy Gdyni ustawić znak: zakaz wjazdu GWE i GPU.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane