Fakty i opinie

Nowa Słowackiego: trwają wyburzenia. Projektanci bronią rozwiązań na Hynka

Najnowszy artukuł na ten temat Remont "starej" Słowackiego potrwa dłużej

Wyburzenia budynków przy ul. Słowackiego.


Od tygodnia trwają rozbiórki domów położonych w przebiegu planowanej Trasy Słowackiego. Prace potrwają 35 tygodni i pochłoną ok. 600 tys. zł. Projektanci negują potrzebę wykonania miejsc postojowych przy biurowcu "Hynka".



Na fasadzie domu przy ul. Partyzantów 114 w latach 30. wymalowano niemiecki napis zachęcający do udziału w wyborach. Gdy budynek zostanie rozebrany, napis przestanie istnieć. Do inwestora zgłosił się jednak kolekcjoner, który chciałby przejąć ten kawałek muru.
Na fasadzie domu przy ul. Partyzantów 114 w latach 30. wymalowano niemiecki napis zachęcający do udziału w wyborach. Gdy budynek zostanie rozebrany, napis przestanie istnieć. Do inwestora zgłosił się jednak kolekcjoner, który chciałby przejąć ten kawałek muru. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Obszar, na którym przedsiębiorcy rezydujący w biurowcu "Hynka" chcą wytyczenia nowych miejsc postojowych. W tej sprawie złożyli odwołanie do GDOŚ.
Obszar, na którym przedsiębiorcy rezydujący w biurowcu "Hynka" chcą wytyczenia nowych miejsc postojowych. W tej sprawie złożyli odwołanie do GDOŚ. graf. trojmiasto.pl
We Wrzeszczu przy ul. Partyzantów 110-116 zobacz na mapie Gdańska zaczęły znikać domy. Już od tygodnia trwa rozbiórka budynków położonych w świetle przyszłej Trasy Słowackiego. Przedsięwzięcie zlecone we wrześniu przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne przewiduje rozebranie ok. 49 budynków. Pracę wykonuje firma Wakoz z Luzina. Wyburzenia będą kosztowały 608 tys. zł i potrwają 35 tygodni.

- Najbardziej kosztowne i kłopotliwe wyburzenie obiektów kubaturowych, z uwagi na duży ruch aut i położenie, nastąpi u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Pochłonie ono ok. 55 tys. zł - opowiada Jerzy Parzyszek, inspektor nadzoru ds. obiektów kubaturowych z gdańskiego Zarządy Dróg i Zieleni.

Wobec części budynków nie ma jeszcze wydanej prawomocnej decyzji zezwalającej na rozbiórkę. Jednak dla inwestora nie stanowią one problemu. - Prace zostały zaplanowane do marca przyszłego roku. Rozpiętość okresu, w jakim wykonawca musi się uporać z zadaniem, umożliwi uzyskanie dalszych pozwoleń na rozebranie pozostałych budynków - mówi Ryszard Trykosko, prezes GIK.

W świetle przyszłej Trasy Słowackiego przy ul. Partyzantów nr 114 znajduje się jeden budynek, który wciąż nie jest własnością miasta. Jego mieszkańcy są skonsternowani. - Za chwilę będą wyburzać sąsiedni budynek nr 112, a my nie możemy się stąd wyprowadzić. Propozycję zmiany zamieszkania już przyjęliśmy od miasta, ale właściciel domu nie dogadał się w sprawie sprzedaży. Jesteśmy tu więźniami. Dopiero decyzja o przejęciu budynku przez Gdańsk da nam zielone światło do przeprowadzki. Tylko taki scenariusz przewiduje prawo - opowiada pani Maria, lokator niewykupionego wciąż budynku.

- Z właścicielem domu przy ul. Partyzantów 114, na co dzień mieszkającym w Kanadzie, spotkamy się w przyszłym tygodniu. Zaproponujemy mu kupno budynku. Dopiero wtedy będzie można więcej powiedzieć o sytuacji mieszkańców - mówi Ryszard Trykosko.

To nie jedyna trudność w budowie Trasy Słowackiego. Na początku października przedsiębiorcy z biurowca przy "Hynka" odwołali się od decyzji środowiskowej w sprawie budowy Trasy Słowackiego. Zarzucają, że po w pobliżu ich siedziby brakuje miejsc parkingowych. Sprawa trafiła do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. O sprawie pisaliśmy jako pierwsi w minionym tygodniu.

Ten protest dziwi projektantów Trasy Słowackiego. - Przedsiębiorcy źle zaadresowali swoje odwołanie. Powinno być ono skierowane do dewelopera, a nie GDOŚ. Projekt budowy biurowca przewidywał miejsca postojowe w parkingu podziemnym, a nie przed budynkiem. Nie każdy klient ma ochotę zjeżdżać pod budynek autem, by je zaparkować - opowiada Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.

- Moim zdaniem odwołanie od decyzji środowiskowej do GDOŚ jest niezasadne. Na pewno nie dojdzie do zmiany projektu. Nie wytyczymy przed biurowcem przy ul. Hynka miejsc postojowych, tym bardziej, że nie ma ich tam teraz - dodaje prezes BPBK S.A.

Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

GIK zamiast GIK Euro 2012.

Miejska spółka, która przygotowuje i prowadzi największe gdańskie inwestycje, m.in. budowę Trasy Słowackiego i Sucharskiego, tramwaj z Chełmu na Orunię, Europejskie Centrum Solidarności, zmieniła nazwę. Od tej pory nie nazywa się już Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, a po prostu Gdańskie Inwestycje Komunalne. Zmiana w nazwie podyktowana była wymogami UEFA, która zastrzega sobie używanie zwrotu "EURO 2012".

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • Pierwszy samochód "nową Słowackiego" pojedzie po skończonej kadencji Adamowicza... (18)

    ..więc do dzieła wyborcy:D

    • 136 82

    • Masz kuku na muniu ! Nic tylko wybory,wybory... (1)

      • 27 28

      • Ty bodziu, chyba ślepy jesteś jak nie widzisz codziennie nowych wizualizacji i projektów

        • 28 9

    • ... żebyś się nie zdziwił :) (10)

      • 11 6

      • PISowiec (...) (9)

        • 13 21

        • czemu o nim piszesz, ze jest matolem ?! (7)

          ja np glosowalem na PO, ale nie na adamowicza.. nie kazdy w tej partii jest osoba godna polecenia.. adamowicz jest nieudacznikiem.. teraz tez na niego nie zaglosuje.

          • 29 7

          • a ja uważam odwrotnie (3)

            to na tle bezideowych karierowiczów, jakich w PO jest 90 proc., Adamowicz jest gościem zaangażowanym w Gdańsk, któremu na sercu leży dobro miasta. Oczywiście często się myli, otacza się dziwnymi ludźmi (Bielawski), jest często bez sensu uparty (ECS), jest oderwany od rzeczywistych problemów mieszkańców (nie ma pojęcia o targicznej gdańskiej komunikacji). To wszytsko prawda, ale póki co nasza opzycja nie wystawiła nikogo lepszego niż on, więc z braku laku dobry Adamowicz. Załuję, że to mówię, bo nie tak to powinno wygladać, ale nie znam nikogo innego, kto mógłby się wziąć za to miasto. Tu wygrywa PO i póki ona nie zmieni Adamsa, będzie nam królował

            • 26 32

            • Wałęsa

              Już same nazwisko przyciągnie inwestorów do Gdańska

              • 0 4

            • Jasne, co widać po jego 12 letniej kadencji jak jest zainteresowany... Słowackiego miała być robiona od 1szej kadencji i co? Wielka kupa.. Na łódzkiej też żadnych robot nie ma a już pół roku temu ogłaszał, że ruszyła budowa.. Chyba tramwaju widmo:/ Syf i malaria wszędzie nigdzie dostać się nie można beznadziejne drogi ale co z tego będziemy mieli bezsensowne muzea i inne śmieci :/ Ale co go to obchodzi, robi karierę a do domku na piechotę przejdzie więc jaki problem dla niego inne drogi i trasy. KTOKOLWIEK BYLE NIE ON ZNOWU PREZYDENTEM;/

              • 3 2

            • Tragiczna komunikacja?

              Widziałeś może tramwaje w naszej stolicy? Najgorszy Gdański tramwaj jest lepszy niż Warszawski. O nowych tramwajach, które jeżdzą na Chełm to nie wspominam. Jechałeś autobusami? W Gdańsku 100% autobusów to niskopodłogowe, klimatyzowane nowe maszyny. Na wielu przystankach monitory z rozkładem. Jak jest taka jest, ale SKM to tez wielki plus dla komunikacji. W ilu miastach w Polsce jest taki poziom? Narzekacie na drogi? Słowackiego zaczynają robić, trasa WZ ruszyła dalej i dotrze do Węzła karczemki.. a węzeł Karczemki z dnia na dzień zadziwia w jakim postępie posuwają się prace (nic dziwnego, bo pracują tam 24h na dobę i nawet o 3 w nocy z piątku na sobote- wiem, bo widziałem). Rozwiąże to problem wiecznie zapchanej ul. Kartuskiej przy Auchan. A wspominając o Kartuskiej to zwróćmy też uwagę to co dzieje się na jej początku obok Urzędu Miejskiego. To o czym tu wspominam to nie są wizualizacje czy kiełbasa wyborcza. Można teraz zacząć narzekać, że na obwodowej zwężenie i korki bla bla bla.. ale jak mają wykonać tak ogromną budowę bez utrudnień w ruchu? Wiadomo, że jest wiele problemów (jak np. dziury w trakcie sw. W.) a prezydent nie jest najlepszy z możliwych, ale można zacząć przestać marudzić i spojrzeć z drugiej strony.. zobaczyć też plusy i dobre strony tego co się w mieście dzieje. Przestańmy być narodem wiecznych malkontentów.O tekstach typu "po co nam muzea?" nie będę się wypowiadał, bo musiał to pisać ktoś o bardzo niskim ilorazie. Dodam tylko, że dla mnie również nie są one atrakcją i nie uczęszczam, bo wolę aktywniejsze spędzanie wolnego czasu.

              • 3 1

          • Czemu ty z PO to zapamiętaj yntelygencie DLACZEGO tak mówimy po polsku nawet gdy należymy do parti człowieka z wadą wymowy (2)

            i tylko

            • 1 15

            • ale wy z pisu mówicie przecież po WOLSKU

              bo jesteście WOLAKAMI tak jak wasz idol yaro ;>

              • 10 3

            • partie ? to są pokera

              a polityczne to są gangi.

              • 1 1

        • Jaki pisowiec normalny polak gdańszczanin

          jak nie oderwiemy od koryta adamowicza to nigdy nie bedzie dróg!
          no zapomnialem ze byznesmeni z PO maja auta terenowe i służbowe a do pracy chodzą na 11.00 więc problemu nie ma a motłoch nie ma głosu bo krzykniemy że jest z PIS ale straszenie PISem juz sie skończyło

          • 19 4

    • Jaworski wielki wizjoner (1)

      i walczeny stoczniowiec ocali Gdańsk

      • 4 16

      • hahahah

        • 7 0

    • fajna ta typiara co opowiada

      dosyć stara ale i tak bym ją wygiął ;-)

      • 4 3

    • wszystko mi jedno czy wygra kandydat PO, PiS czy ktos inny, oby tylko nie budyn

      • 6 3

    • Adamowicz zostaje na kolejną kadencję więc się nie podniecaj

      • 0 1

  • Dlaczego planiści nie zaprojektowali połaczenia tramwajowego Galeria Bałtycka - ETC (20)

    Bardzo przydałoby się połączenie tramwajowe Zaspy, Przymorza z Wrzeszczem

    • 207 10

    • (4)

      W planach (ale takich o nieokreślonym terminie) jest połączenie tramwajowe w ciągu tak zwanej Nowej Abrahama.

      • 7 5

      • (1)

        to sobie jeździj dookoła ta nową Abrahama

        • 6 33

        • No i po co tak się odzywasz? Ja coś komuś wyjaśniłem.

          • 36 2

      • Nowa Abrahama (1)

        A wiesz gdzie mozna zobaczyc planowany jej przebieg? Ona ma byc od petli na zaspie, przez ogrodki dzialkowe przecinac grunwaldzka i gdzies obok kampusu UG w strone petli ?

        • 4 0

        • wpisz w google "zagospodarowanie przestrzenne gdańsk" i szukaj planu nr 0617

          • 6 1

    • a po co takie połączenie skro jeżdżą tam autobusy a nawet teraz nie ma większych korków? (2)

      Jestem za rozwojem komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwajowej ale trzeba pamiętać, że ta ostatnia jest bardzo kosztowna i nie ma szans by połączyć nią każdy możliwy punkt miasta. Dlatego sieć tramwajową uzupełnia się liniami autobusowymi.

      Zaspę i Przymorze łączy z Wrzeszczem kilka linii autobusowych. W kilka minut można nimi dojechać np z okolic ETC do Galerii Bałtyckiej.

      Trzeba pójść na swego rodzaju kompromis, nauczyć się przesiadać miedzy różnymi środkami komunikacji a tory budować tam gdzie jest to bardziej potrzebne.

      • 15 7

      • (1)

        z ETC do GB jest jakieś 10 do 15 min spacerkiem

        • 19 0

        • 127

          albo 5 min autobusem 127. Treba tylko przejść tunelem.

          • 13 0

    • Popieram (4)

      Linia tramwajowa łącząca Wrzeszcz z Zaspą i przymorzem powinna wg mnie przebiegać obok dworca PKP Gdańsk - Wrzeszcz.

      • 8 3

      • (3)

        Też popieram. Taka linia tramwajowa jest wręcz niezbędna. Co więcej jest miejsce! Uważam, że powinna powstać linia tramwajowa wzdłuż całej Kościuszki od Hallera po Grunwaldzką. Byłby świetny dojazd z Nowego Portu, Brzeźna, Zaspy, Dolnego Wrzeszcza do samego centrum Wrzeszcza i w pobliże dworca SKM/PKP! Dalej powinna powstać linia w nawierzchni starej Słowackiego (to będzie ulica lokalna o skrajnie małym natężęniu ruchu) aż do rejonu nasypu kolejowego i tutaj zbudować pętle przesiadkową na autobusy z spoza dolnego tarasu.

        • 6 4

        • (1)

          o_O
          Może jestem ślepy, ale gdzie na Kościuszki jest miejsce tory tramwajowe? Przecież dwie linie torów zajmą praktycznie tyle miejsca co dwa pasy ruchu, a tego się w obecną zabudowę nie wciśnie. Już nie wspomnę o problemie przebudowy mostu - ani nie jest dość szeroki, ani nie jest przystosowany do takich obciążeń. Jeżeli zaś chodzi o tory puszczone po jezdni, to nie ma to żadnego sensu - tramwaj będzie stał w korku tak jak autobus, a szyny będą utrudniać ruch samochodowy.

          • 6 3

          • Bzdura! Na starej kościuszki będzie ruch lokalny i żaden tramwaj nie będzie stać w korku.

            • 0 3

        • Niestety nie ma w planach tramwaju w ciągu Słowackiego. A przecież aż się prosi(ło) żeby zrobić nowe tory od De La Salle po stadion... no ale cóż. U nas sie robi spektakl z wybudowania 2km linii a tymczasem lekką ręką odpuszcza się rezerwę terenu pod znacznie dłuższy i równie potrzebny odcinek...

          Przydałoby się punktować władze miasta nie tylko za to co budują, ale także za plany które łatwo odpuszczają i przez to ich realizacja w przyszłości będzie niemożliwa.

          • 12 2

    • Racja

      Jak dotąd przejazdów tramwajowych między "zachodnią - grunwaldzką" a "wschodnią - chłopską i rzeczpospolitą" częścią jest zbyt mało. Powinno być ich więcej, a nie tylko wzdłuż ulicy Pomorskiej oraz wzdłuż Hallera.

      • 4 2

    • A połączenie Centrum z Oliwą i Żabianką (4)

      przez drugą stronę Wrzeszcza, tj. Aleję Hallera i Zaspę? Te przesiadki to koszmar.

      • 2 2

      • (3)

        o ja nie mogę....to kupcie sobie samochód to nie będziecie musieli się przesiadać! Mi jakoś to nie sprawia kłopotu,choć najpierw idę piechotą 15min na autobus, potem jadę zakorkowanym Traktem Św. Wojciecha 20min do Centrum a potem kolejne 15min tramwajem i tak 2x razy w ciągu dnia w godz szczytu i mogę mieć tylko do siebie pretensje że nie chciało się Prawka robić (przynajmniej w korku w aucie bym siedziała a nie stała ściśnięta na śledzia w autobusie).

        • 8 7

        • Głupia jesteś, ale skoro aż tyle zarabiasz, że stać cię na paliwo

          to płać.

          • 4 4

        • (1)

          Fajnie. Współczujemy Ci i cieszymy, sie ze dbasz o zdrowie. Jednak 99% osób, gdy będzie miało do wyboru auto lub takie spacery jak Twoje, wybierze auto! I wlasnie trzeba wszystko zrobic, by KM byla konkurencyjna wzgledem blachosmrodow. Pozdrowienia i duzo zdrowia :-)

          • 4 0

          • KM będzie, ale czy konkurencyjna to nie wiem. Kilka lat temu przejazd Karwiny - Gdańsk Główny czy okolice Myśliwskiej - Gdynia Główna wg koncepcji miał trwał 45 minut, a od tego czasu liczba projektowanych stacji jest 3 razy większa. Więc zapowiada się, że po staremu lepiej będzie dojechać autobusem do SKM niż jeździć KM. Zwłaszcza, że w samym Wrzeszczu mają być aż 4 przystanki! Po jakiego wała skoro to kolej dla górnego tarasu!

            • 1 0

    • a połączenie Orunii z Ujeściskiem bez miliona przesiadek będzie?

      • 2 0

  • Budować, budować! Brawo Gdańsk! (3)

    A te sklepy przy Hynka dziś świecą pustkami - nie próbujcie przeszkadzać w budowie drogi i ugrywać czegoś cwaniaki!

    • 148 22

    • znowu burzą , nic nowego

      rok temu dokładnie o tej porze wyburzono też 2 domy i potem cisza.
      Kto zna matematykę ten obliczy średnią. A wybory tuż, tuż !!!

      • 8 2

    • 35 tygodni???? (1)

      To co tam za material wylewano????

      • 8 2

      • tani beton, od Henia, przetarg ustawiony na sobotnim grillu

        • 2 1

  • (1)

    No i tak należało się rozprawić z niepoważnymi żądaniami budowy miejsc parkingowych. Niech sobie przedsiębiorcy kupią działkę i zrobią parking. Mam nadzieję, że Straż Miejska otoczy to miejsce specjalną troską. I że mój rower nie będzie za bardzo haczył o samochody zaparkowane na ścieżce - szkoda samochodów.

    • 108 6

    • Popieram

      Można by ewentualnie przesunąć chodnik i ścieżkę jak najbliżej budynku i zrobić małą zatoczkę postojową na dosłownie klika aut. Dla klientów.

      • 0 0

  • Pan Prezydent Adamowicz na spotkaniu z mieszkańcami mówił że będzie ta droga w 2012r. (7)

    Rok temu na spotkaniu z mieszkańcami Niedźwiednika Pan Prezydent opowiadał że nowa droga na Słowackiego będzie w 2012 r.

    • 81 5

    • no i? jakiś wniosek czy tylko tak sobie popisałeś? (2)

      • 4 12

      • tylko taki kretyn jak ty tego nie rozumie,że robione jest to wszystko pod publikę i by denny budyń miał się przed wyborami czym (1)

        chwalić;/

        • 14 4

        • Jakbyś nie zauważył każdy kolejny rząd (często dotyczy to samorządów lokalnych) jest tak samo populistyczny.

          • 1 1

    • dziś wiemy (1)

      że dwa fragmenty Słowackiego będą gotowe w 2013 roku: z Niedźwiednika do al. Legionów, potem przerwa, i od al. Hallera do Marynarki Polskiej.

      • 11 2

      • Z tym "wiemy" to bym jednak uwazal ;)

        • 4 0

    • zgadzam się (1)

      dokładnie tak było. Byłem obecny na tym zebraniu. Roboty budowlane miały się zacząć na wiosnę tego roku. Jak zapytałem o decyzję srodowiskową , to jakoś panom mina zrzedła. Wiedziałem od początku, że te obietnice to czcza gadanina. I niestety miałem rację . W lipcu ogłosili przetarg bez decyzji środkowiskowej. Potem we wrześniu wydali decyzję i ktoś się od niej odwołał. W lipcu jak ogłaszali przetargi, to mówili, że roboty zaczna się na wiosnę przyszłego roku. Teraz po odwołaniu do GDOŚ mówi sie już o rozpoczęciu robót na jesieni 2011 r. Jeżeli decyzja nie zostanie uchylona , to może roboty zaczną sie wiosnę 2012 r. i taki jest relany termin. Z powyższego wynika, że działania pana prezydenta są wybitnie pozorne. Na spotkaniu z mieszkańcami miał pełna świadomość , że nie ma decyzji środkowiskowej. Bez niej niczego się nie zacznie. Powinien przewidywać , że mogą wpłynąć odwołania od decyzji i wpłynęły. Pan Adamowicz jest jedynie dobry w robieniu dobrego wrażenia i prezentacji wizualizacji trasy. Myli chyba świat wirtualny z rzeczywistością. Realny zaś jest wieżowiec rosnący systematycznie przy Manhatanie , zabierajacy coraz bardziej światło w tym miejscu przechodniom i okolicznym budynkom, a w przyszłości spowoduje paraliż komunikacyjny Wrzeszcza. Jest to tym bardziej realne, jak zbudowanie trasy Słowackiego na euro 2012 jest już całkowicie nierealne. Ciekawe, bo o konieczności przebudowy trasy wiadomo co najmniej od 15 lat. O euro 2012 od 3 lat. Przez trzy lata nie robiło sie w tej sprawie nic tylko rysowało kreski na mapie. Teraz zaś epatuje się ludzi jakimiś rozbiórkami starych ruder, choć budowa trasy i tak nie ruszy do 2012 roku, to pewne. Po prostu rzygać się chce.

      • 23 3

      • Dlatego ja bardzo chcialbym juz panu Adamowiczowi podziekowac

        Tylko boje sie ze nie ma na kogo i budyn bedzie sie robil coraz bardziej okragly przez nastepna kadencje :/

        • 2 0

  • Przedsiębiorcy chcą wyznaczenia miejsc parkingowych w miejsce trawnika, chodnika i ścieżki rowerowej? To ja chcę wytyczenia miejsc parkingowych w miejscu gdzie stoi ich budynek.

    • 100 3

  • A gdzie wizualizacja całego projektu? (2)

    Czy to są artykuły sponsorowane?

    • 33 18

    • mietek z ZDiZ się zapracował przy studiach licencjackich w ateneum i zwalił wizualizację

      • 8 0

    • Wzualizacja była w artykule jakiś czas temu.

      Pod spodem masz odnosniki do wcześniejszych artukułów dotyczących tematu. Sprawdz, który to.

      • 3 0

  • Narazie to nie budują tylko burzą jakieś stare slamsy patologicznych rodzin dotychczas tam zamieszkujących. (9)

    • 35 72

    • Będziesz Musiała mame zabrać do siebie,a przecież też Masz bardzo ciasno ! (2)

      • 17 6

      • A le za to w czaszce ile miejsca

        • 11 2

      • ciasno to już dawno nie ma ;)

        • 10 3

    • (2)

      Dlaczego patologicznych?Mieszkałaś tam,że wiesz coś o tych patologicznych rodzinach?

      • 16 3

      • (1)

        na tym forum to normalne, że ludzie wyzywają się od patologii. Zastanawia mnie tylko czy to przez jakieś kompleksy, czy nieznajomość tego terminu :)

        • 16 1

        • z powodu bycia anonimowym i możliwości rozładowania negatywnych emocji

          • 8 0

    • musiałaś tam mieszkac,skoro wiesz doskonale kto tam mieszkał

      • 10 1

    • a potrwa to 35 weeksów

      • 1 0

    • patologia?

      jestes powalona osoba ze gadasz takie głopoty.patologie to ty masz w domu idiotko.co juz nie moga mieszkac normalni ludzie w takich kamienicach?

      • 1 1

  • zawsze "cos"

    do roboty!!!

    • 24 2

  • Mam mieszane uczucia (9)

    Z jednej strony trudno zaprzeczyć, że ta ulica jest bardzo potrzebna i pozwoli odetchnąć kierowcom.

    A z drugiej:
    - samochodów na ulicach nie ubędzie, a może nawet przybędzie bo nową drogą pojedzie się wygodniej... korki tylko się przesuną...
    - ta ulica zabije ten fragment miasta, tak jak to było w przypadku Podwali Przedmiejskich...

    • 50 80

    • Aut przybywa bez wzgledu na to czy buduja nowe drogi czy nie (2)

      • 9 5

      • (1)

        Nie nie nie. Jak by dróg nie przybywało to liczba aut też by się zatrzymała w pewnym momencie. Jak by jeszcze wytyczyli wszędzie gdzie są 2 pasy BUS pas, dorobili trochę DDRowerów i ogólnie popracowano nad zbiorkomem to było by ciekawie ;)

        • 10 1

        • Obawiam się, że mylnie zakładasz, że:
          a) ZTM rozsądnie wytyczy trasy i godziny kursowania autobusów
          b) ludzie rozsądnie podejdą do kwestii komunikacji zbiorowej

          Pojedynczy człowiek jest względnie rozsądny, ale w grupie radzimy sobie znacznie gorzej. ;)

          • 3 0

    • I racja! (3)

      W mieście nie powinno się budować tras ekspresowych z ekranami. Powinny powstawać jako normalne ulice.

      • 16 2

      • (2)

        I koniecznie z przejściami dla pieszych! Bo inaczej to martwica.

        • 9 0

        • chyba tunelami!!!!!!!!!! (1)

          • 5 4

          • Puknij się w dekiel. Tuneli w ogóle się już nie buduje. Chyba, że dla aut. Pieszy w mieście ma prawo spacerować na poziomie 0. Poza obszarami silnie zurbanizowanymi zamiast tuneli buduje się kładki, które są łatwe w utrzymaniu czystości. Tunele w sumie buduje się tylko pod torami kolejowymi w rejonie dworca.

            • 6 0

    • Ta droga jest

      zupełnie niepotrzebna. Zupełnie. Chory wymysł nędznych planistów.

      • 2 5

    • Dokładnie się zgadzam co do punktu 2. Wrzeszcz umiera, wystarczy przejść się od dworca PKP do Manhattanu. Gdy jeszcze powstanie wiadukt, ekrany, przechodnie będą się przemykać pod wiaduktem wśród grafitti, śmieci, ulic, torów tramwajowych, będzie zupełnie źle. Obecna ekipa zarządzająca miastem totalnie niszczy ten - centralny - fragment Gdańska. Nie potrafię tego ani zrozumieć, ani się na to zgodzić. Słyszałam kiedyś o takim planie pewnej wielkiej korporacji, której udało się w ciągu kilku lat zdegradować fragment miasta, a następnie odkupić za bezcen lokale i ziemię w całej okolicy i postawić hipermarkety w centrum. Czy to o to chodzi z Wrzeszczem?

      Dodam jeszcze, że jestem żywo zainteresowana ulicą Słowackiego, codziennie jeżdżąc przez te cholerne dziury i tkwiąc 2xop 20 minut w korku na 500 metrowym odcinku modlę się o ten remont, ale wizja spustoszenia, jakie ma nastąpić w rejonie skrzyżowania Słowackiego i Grunwaldzkiej napawa mnie przerażeniem.

      • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.