- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (106 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Nowe propozycje ws. kolei na północ Gdyni
We wtorek, 20 lutego 2024 r., koalicja KO i Ruchów Miejskich oraz Gdyński Dialog - niezależnie od siebie, w odstępie kilku godzin, na peronie Gdynia Oksywie Port - przekonywały, że trzeba uruchomić kolej na północ Gdyni. Pierwsi złożyli wniosek do prezydenta Gdyni o zapewnienie finansowania przedłużenia kursów PKM do przystanku Gdynia Oksywie Port, chcąc, by Śródmieście z Oksywiem połączył tramwaj wodny, a drudzy przedstawili dodatkowo kilka postulatów związanych z poprawą funkcjonowania komunikacji miejskiej.
- Zakres planowanych prac
- Na potrzeby Północnej Kolei Aglomeracyjnej powstaną też trzy zupełnie nowe stacje:
- Konkretów ws. kolei na północ Gdyni nie ma
- Temat wraca przed wyborami: dwie konferencje o komunikacji miejskiej
- KO Lewica i Ruchy Miejskie: potrzebna współpraca z innymi podmiotami
- Propozycja połączenia tramwajem wodnym Śródmieścia z Oksywiem
- Gdyński Dialog: potrzebna synchronizacja kolei z transportem publicznym
- Buspasy są, ale nie tam, gdzie trzeba
- Wiadukt na płk. Dąbka w jak najszerszym wymiarze
- Władze Gdyni: pracujemy nad konkretnym projektem
W 2020 roku kolejarze ogłosili, że pociągi pojadą z Gdyni Chyloni do stacji Mosty Zachód.
Zakres planowanych prac
- budowa dwutorowej linii kolejowej od stacji Gdynia Chylonia aż do stacji Mosty Zachód
- rozbudowa istniejącej linii na odcinku Gdynia Pogórze - Gdynia Port Oksywie
- elektryfikacja wszystkich odcinków
- budowa bezkolizyjnych przejść nad istniejącymi liniami kolejowymi.
Na potrzeby Północnej Kolei Aglomeracyjnej powstaną też trzy zupełnie nowe stacje:
- Gdynia Pogórze
- Mosty Zachód
- Gdynia Lotnisko
Oprócz tego powstaną nowe przystanki osobowe:
- Obłuże Leśne,
- Obłuże Górne,
- Kosakowo Szkoła,
- Kosakowo i Pierwoszyno.
Stacja kolejowa przy oksywskim porcie doczeka się gruntownej przebudowy.
Konkretów ws. kolei na północ Gdyni nie ma
Problem w tym, że konkretnych terminów rozpoczęcia budowy nie ma. Kwota, o której mówiło się dwa lata temu, to 800 mln zł i obecnie może być nierealna, a północ Gdyni jest coraz bardziej zakorkowana.
Mieszkańcy nie mają wyboru i muszą jeździć albo samochodami, albo komunikacją miejską.
Temat wraca przed wyborami: dwie konferencje o komunikacji miejskiej
Ugrupowania, które chciałyby wziąć odpowiedzialność za rządzenie Gdynią, a więc KO Lewica, Ruchy Miejskie, a z drugiej strony Gdyński Dialog we wtorek przekonywały, że powinien być to priorytet dla nowych władz Gdyni, chcących usprawnić komunikację miejską.
Co ciekawe, zrobiły to w tym samym miejscu - na nieużywanym i zarośniętym peronie Gdynia Oksywie Port. Tyle że w odstępie kilku godzin.
KO Lewica i Ruchy Miejskie: potrzebna współpraca z innymi podmiotami
Koalicja Obywatelska wraz z Lewicą i Ruchami Miejskimi proponuje wrócić do pomysłu sprzed lat i uruchomienia połączenia kolejowego z Oksywiem już teraz.
Ogłosili to na peronie na Oksywiu o godz. 7 rano.
- Mamy zmodernizowane kilka lat temu tory aż do samego Oksywia, mamy do zbudowania trzy wiaty przystankowe i mamy perspektywę zakończenia budowy wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej. Czas najwyższy, by Gdynia zainicjowała prace nad wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej na potrzeby mieszkańców - przekonywali na konferencji.
Dodają, że potrzebna jest do tego współpraca z samorządem i PKP PLK.
- Rozumiemy ograniczenia finansowe, dlatego wnioskujemy, by prezydent rozpoczął prace nad pomysłem przywrócenia obsługi kolejowej północy, ale dzięki temu, że byłyby to połączenia aglomeracyjne, jednym z finansujących je byłby marszałek województwa. Z kolei kwestia odbudowy przystanków - Obłuże, Pogórze i Oksywie Port to sprawa PKP PLK. Potrzebujemy w urzędzie miasta człowieka, który jest w stanie skutecznie lobbować za tymi rozwiązaniami - mówi Damian Chmielewski z Koalicji Obywatelskiej.
Przejazd linią z Obłuża do centrum Gdyni. Film z 2016 roku
Propozycja połączenia tramwajem wodnym Śródmieścia z Oksywiem
Dodatkowo proponują, by Oksywie i Śródmieście połączył tramwaj wodny.
- Liczymy, że dobre relacje łączące Koalicję Obywatelską z rządem pozwolą przekonać MON i resort aktywów państwowych do pewnych ustępstw na rzecz takiego rozwiązania, wymagającego skorzystania z nabrzeży portowych - dodaje Chmielewski.
W tych sprawach złożyli wniosek do prezydenta Gdyni.
Z bardziej przyziemnych rzeczy, które proponują, to przywrócenie linii trolejbusowych do Oksywia i rozwijanie trolejbusów w pozostałych dzielnicach północnych.
- Nie jest to wymysł nowy. 60 lat temu uruchomiono dwie linie trolejbusowe, które jeździły jeszcze w latach 70. Trolejbusy miały pętlę przy Dworcu Głównym PKP, a do Oksywia Górnego i Dolnego jechały trasą okrężną przez ul. Arciszewskich. Dzięki temu, że trolejbusy mogą mieć wymienianą baterię, część drogi będą mogły pokonywać bez trakcji. Trolejbusy mogłyby wyprzeć drogie i kosztowne w utrzymaniu elektrobusy - mówi Filip Iwen z Koalicji Ruchów Miejskich.
Przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu na peronie pojawili się po godz. 12.
Ich propozycje na zmiany w komunikacji to:
- uruchomienie linii kolejowej do stacji Port Oksywie
- włączenie kolei w system transportu miejskiego w Gdyni
- bilet okresowy na ZKM, SKM i PKM w granicach miasta
- biletomaty na przystankach
- zwiększenie liczby połączeń i częstotliwości
- rozwijanie sieci buspasów
- darmowa komunikacja podczas miejskich imprez
Gdyński Dialog: potrzebna synchronizacja kolei z transportem publicznym
- Gdyński Dialog planuje odbudować tę linię. W pierwszej fazie to uruchomienie połączenia z Gdyni Chyloni do Oksywia z czterema stacjami. W drugiej fazie linia ma przebiegać obok lotniska po konsultacji z Kosakowem. Jesteśmy zgodni, że wybrany wariant jest najlepszy. Ważne jest, żeby współpracować ze wszystkimi instytucjami: Urzędem Marszałkowskim, PKP i SKM - opowiada Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu.
Przekonywali, że SKM, choć jeździ po Gdyni, nie jest zintegrowana z miejskim system transportu przez system jednego biletu czy też synchronizację.
- W Warszawie linia SKM została zbudowana 20 lat temu i teraz funkcjonuje ona jako część składowa transportu miejskiego. Chcemy, by w Gdyni było tak samo. Postulujemy wzorem Gdańska wprowadzenie biletu okresowego, który obowiązywałby na linię SKM i PKM. Oferta biletowa powinna być rozszerzana - na 24, 48, 72-godzinne bilety, a na przystankach powinny stanąć biletomaty - wskazuje Szymon Jaros, krytykując jednocześnie system Fala, który wciąż jest w fazie testów.
Buspasy są, ale nie tam, gdzie trzeba
Nie zabrakło krytyki polityki miasta dotyczącej buspasów.
- Powinny być tam, gdzie tworzą się korki, a jest tak, że jakoś w tych miejscach dziwnie znikają. Doskonale widać to na przykładzie południowych dzielnic Gdyni - Dabrowy, Karwin i Wielkiego Kacka. Powinny być konsekwentnie budowane, ale nie tak, by zabierać miejsce dla kierowców. Jest wiele miejsc, gdzie można zbudować dodatkowo buspas. Powodem są zapewne oszczędności - wyjaśnia Bartłomiej Austen.
Wiadukt na płk. Dąbka w jak najszerszym wymiarze
Przekonywali też, że wiadukt na ul. płk. Dąbka powinien powstać w wersji proponowanej przez Kosakowo.
Przypomnijmy, że gmina forsowała zaprojektowanie wiaduktu w szerokości umożliwiającej docelowo ruch trzema pasami. Powinno to pozwolić w przyszłości rozbudować jezdnię o dodatkowy trzeci pas. Gdynia robi jednak inwestycję sama w wariancie po dwa pasy w jedną stronę, z czego jeden będzie buspasem.
Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
Ostatni pokaz dronów i problemy mieszkańców z dojazdem na miejsce posłużył jako argument do tego, by zaproponować darmową komunikację podczas miejskich imprez.
- Mieszkańcy mogliby dotrzeć na czas, wybierając komunikację miejską, której częstotliwość powinna być zwiększona podczas podobnych do pokazów z 10 lutego. Wtedy niestety wielu przez korki i zatory po prostu się spóźniało - kończy Aneta Banach z Gdyńskiego Dialogu.
Władze Gdyni: pracujemy nad konkretnym projektem
Władze Gdyni w odniesieniu do wtorkowych konferencji zapewniają, że prace nad uruchomieniem połączenia kolejowego na północ Gdyni trwają. Ostatnie spotkanie odbyło się 14 lutego.
- Wspólnie z Marynarką Wojenną RP, Akademią Marynarki Wojennej, PKP PLK, SKM i Stocznią Marynarki Wojennej pracujemy nad projektem, który ma umożliwić poprowadzenie linii kolejowej do północnych dzielnic Gdyni - z Gdyni Głównej na Oksywie i z Rumi na Oksywie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodaje jednocześnie, że jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o konkretnych terminach.
- Jest kilka problemów do rozwiązania jak np. brak elektryfikacji na ostatnich czterech kilometrach planowanej trasy, ale prace są intensywne, a zakończenie modernizacji stacji towarowej Gdynia Port i wola tylu zdeterminowanych podmiotów, otworzyły realne możliwości realizacji tego projektu. Czas przejazdu sprawi, że będzie to atrakcyjna alternatywa dla podróży samochodem - podkreśla Marek Łucyk.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-20 17:41
Kochani, można pomstować ale tego typu inwestycje nas w tym kraju przerastają! (9)
O elektryfikacji PKM słyszę już od projektu - jakieś 15 lat temu. Wszystko miało być gotowe na Euro 2012. I co? I najpierw okazało się że PKM to jest tylko z lotniska do Wrzeszcza, a reszta to wcale nie PKM tylko (o zgrozo) PLK, a potem jedna część miała duże opóźnienie a druga nie jest nadal gotowa. Teraz na drugiej linii kolei aglomeracji mającej
O elektryfikacji PKM słyszę już od projektu - jakieś 15 lat temu. Wszystko miało być gotowe na Euro 2012. I co? I najpierw okazało się że PKM to jest tylko z lotniska do Wrzeszcza, a reszta to wcale nie PKM tylko (o zgrozo) PLK, a potem jedna część miała duże opóźnienie a druga nie jest nadal gotowa. Teraz na drugiej linii kolei aglomeracji mającej ponad milion mieszkańców jeździ szynobus z częstotliwością godną miasteczek powiatowych. Bajanie o rozbudowie kolei to jak hasła wyborcze dzieci w szkole podstawowej co obiecują czego w samorządzie nie zrobią. A po wyborach przychodzi zamiast obiecanego radiowęzła: no załatwiliśmy dzień bez sprawdzianu, bo na resztę wpływu nie mamy.
- 99 9
-
2024-02-21 06:50
Akurat elektryfikacja PKM nie miała dnia opoznienia
- 4 0
-
2024-02-21 00:27
Ciekawe dlaczego (1)
Proponuję zaciekawić się, dlaczego jeździ szynobus i tak rzadko. Podpowiem: bo jest problem ze składem, nie ma fizycznie w Polsce wystarczająco takich maszyn. PKM projektowana była pod elektryfikację już teraz, a przez to, że PLK nie ogarnęło tego do dzisiaj trzeba jakkolwiek to ratować. Województwo ma już zamówione hybrydowe zespoły trakcyjne,
Proponuję zaciekawić się, dlaczego jeździ szynobus i tak rzadko. Podpowiem: bo jest problem ze składem, nie ma fizycznie w Polsce wystarczająco takich maszyn. PKM projektowana była pod elektryfikację już teraz, a przez to, że PLK nie ogarnęło tego do dzisiaj trzeba jakkolwiek to ratować. Województwo ma już zamówione hybrydowe zespoły trakcyjne, które zostaną dostarczone w 2025 i 2026 tak, aby mimo braku druta na linii PLK mogły jeździć częściej.
Problemem tutaj nie był samorząd a poprzedni rząd centralny.- 8 2
-
2024-02-21 05:21
jak by naprawdę chcieli
to uruchomili by już teraz bez wielkich pieniędzy.
tory już są, może w nienajlepszym stanie, ale kilkakrotnie pociąg tamtędy przejechał. Wystarczyłoby podbić, wymienić z materiałów staroużytecznych, uporządkować perony i puścić szynobus, nawet podnajęty od innego przewoźnika.
Nic trudnego, tylko nie ma chęci, a poza tymto uruchomili by już teraz bez wielkich pieniędzy.
tory już są, może w nienajlepszym stanie, ale kilkakrotnie pociąg tamtędy przejechał. Wystarczyłoby podbić, wymienić z materiałów staroużytecznych, uporządkować perony i puścić szynobus, nawet podnajęty od innego przewoźnika.
Nic trudnego, tylko nie ma chęci, a poza tym bez przetargu i europejskich lub rządowych funduszy nie da się ukręcić lodów. Jeśli pociąg jeździłby, nie dałoby się też stać na peronie i zbijać kapitału politycznego.- 7 1
-
2024-02-20 21:04
nas??! w tym kraju??!
W pomorskim kraju, chciales powiedziec... W kraju, ktory jest liderem w likwidacji polaczen kolejowych oraz oraniu po nich pozostalosci.
Kraju gdzie emerytury doczekaly ostatnie wbkraju, kompletnie zajechane SA100/101
Kraju, ktory nie moze poradzic sobie z modernizacja Kolei Nadwislanskiej a jedyna alternatywa dlaW pomorskim kraju, chciales powiedziec... W kraju, ktory jest liderem w likwidacji polaczen kolejowych oraz oraniu po nich pozostalosci.
Kraju gdzie emerytury doczekaly ostatnie wbkraju, kompletnie zajechane SA100/101
Kraju, ktory nie moze poradzic sobie z modernizacja Kolei Nadwislanskiej a jedyna alternatywa dla interioru wojewodztwa to "skora, fura i komora". I dopiero najazd tych fur na Trojmiasto zwrocil uwage "wlodarzy", ze drogi z gumy nie sa, a ludzie po wioskach na tylku siedziec nie beda.
W kraju gdzie "wlodarze" miasta sabotuja plany zarzadcy infrastuktury, unikajac kosztow wynikajacych ze wspoludzialu w przedsiewzieciach modernizacyjnych.
Bo w polskim kraju to troche sie dzieje, jak na przyklad potulne finansowanie przez wszystkie rzadzace opcje "zakopianki", drogi o znikomym znaczeniu ekonomicznym.
Ale przy interesie trzeba chodzic i trzeba to umiec. A nie siedziec z otwarta geba, moze cos wpadnie.- 2 1
-
2024-02-20 19:05
Jakie euro? Jaka elektryfikacja
Ja pamiętam że na na Euro2012 Jarek obiecał sprowadzić wrak!
- 5 11
-
2024-02-20 18:48
Znak to niechybny, że idą wybory
- 14 1
-
2024-02-20 18:15
Na braku ambicji polega cała platforma obywatelska.
Wyborcy to kochają.
- 19 7
-
2024-02-20 18:07
masz racje
a po wyborach chcieliśmy robiliśmy i już było a tu gryzoń zepsuł powtórka
- 10 4
-
2024-02-20 17:52
Niech osoba się leczy na stres i frustrację.
- 5 8
-
2024-02-20 16:01
(9)
Powinien zostać wybudowany most dla aut i pociągów nad kanałem portowym i miasto powinno się rozwijać w kierunku północnym, a nie zachodnim jak to błędnie się teraz dzieje. Osiedla powinny powstawać w kierunku Babich Dołów, Mechelinek i Rewy.
- 75 41
-
2024-02-21 08:39
Nie wiem co tu jest do przeżywania
Przed każdymi wyborami ten sam temat wraca a po wyborach wszyscy zapominają o nim - nic nowego
- 8 0
-
2024-02-21 07:09
Były takie plany - ma drodze stanęła Marynarka Wojenna
Nie życzyli sobie cywili nad portem wojennym.
Kiedyś chodziło o tajemnicę wojskową, dzisiaj chyba o to żeby ludzie ze śmiechu nie pospadali z mostu.- 18 2
-
2024-02-20 19:53
Najlepiej w kierunku północno-wschodnim
Most na Hel z Westerplatte i wieżowce wzdłuż zamiast wiatraków na zatoce.
- 5 9
-
2024-02-20 19:03
Lecz się
To Gdynia. Miasto bajzlu i max projektów. W rzeczywistości nawet dziur w asfalcie nie potrafią tu załatać. Równie dobrze możesz mówić o budowie metra pod całą Gdynią aż do Pucka.
- 12 9
-
2024-02-20 18:54
Ja bym wyburzył Riwierę i tam dał drugie lotnisko
Wtedy można by latać do Kosakowa dżambodżetami do Kosakowa, a nie jak jakiś wieśniak jeździć passatem czy pływać promem jak Grek. Oczywiście za cztery pińćdziesiunt, budżet wytrzyma
Widzę już następne cztery szczurze lata, znowu nie ma z kim przegrać:
- dekownik Szemiot rzuca pomysłami z duszy pt. "zapewnić piniundz na PKM"Wtedy można by latać do Kosakowa dżambodżetami do Kosakowa, a nie jak jakiś wieśniak jeździć passatem czy pływać promem jak Grek. Oczywiście za cztery pińćdziesiunt, budżet wytrzyma
Widzę już następne cztery szczurze lata, znowu nie ma z kim przegrać:
- dekownik Szemiot rzuca pomysłami z duszy pt. "zapewnić piniundz na PKM" zapominając że pies z kulawą nogą nie pojedzie tą linią, bo przez kulanie przez Chylonię i wcinanie się w zawalony tor dalekobieżny rozkład będzie taki, że pociąg będzie woził pszczoły luzem
- następny Austen, zakamulflowany konfederata i prosamochodowiec baja że buspasy zabierajo jezdnie, tylko nie wiadomo gdzie. Wszyscy wiedzą że zderzy się twarzą z kosztorysami swoich pomysłów i jedyne co zrobi to zniesie opłaty za parkingi w śródmieściu, gdzie wszystko się pięknie ze....ra na amen\
Tak więc szykujcie się na finisz Szczura, taką "opozycją" nas bozia karze co 4ry lata- 18 5
-
2024-02-20 18:33
najlepiej taki most aż do nieba, by jak najszybciej zwiać z miasta z marzeń
- 2 9
-
2024-02-20 17:41
20 lat powinien
wszystko byłoby lepsze niż to co jest od 25lat..
- 5 4
-
2024-02-20 16:47
jest to nierealne (1)
Weź kartkę papieru, narysuj zgrubnie przekrój doliny w której lezy port i narysuj szkic tego mostu zgodnie z normami budowlanymi dla tego typu konstrukcji.
Bardziej możliwe są konstrukcje znane z Tamizy i Łaby, gdzie powstały tunele z windami nawet dla samochodów...
Ale to wtedy, gdy na Zatoce znajdą ropę i gaz...- 26 1
-
2024-02-20 18:19
Wejście do portu jest tak nadziane niewybuchami, jak dobra kasza skwarkami
- 9 2
-
2024-02-20 15:45
Wiadukt (12)
Z tym wiaduktem na płk. Dąbka to w pełni się zgadzam, że powinien mieć 3 pasy (2 dla aut plus buspas). Jeżeli to zrobią wedle pomysłu Szczurka czyli jeden pas dla aut plus buspas to czeka na armagedon bo wtedy Szczurek wymaluje buspas już od skrzyżowania z Kwiatkowskiego do ronda w Pogórzu. Jeżeli chodzi o kolej to moim zdaniem powinno postawić
Z tym wiaduktem na płk. Dąbka to w pełni się zgadzam, że powinien mieć 3 pasy (2 dla aut plus buspas). Jeżeli to zrobią wedle pomysłu Szczurka czyli jeden pas dla aut plus buspas to czeka na armagedon bo wtedy Szczurek wymaluje buspas już od skrzyżowania z Kwiatkowskiego do ronda w Pogórzu. Jeżeli chodzi o kolej to moim zdaniem powinno postawić się, na konkretne węzły przesiadkowe park and ride. Po co kolej do Mostów skoro osiedla są rozsiane po całej gminie. Kolejka powinna dojeżdżać do okolic Szperka gdzie są największe osiedla a dla tych co mieszkają dalej będzie duży parking i sprawna komunikacja autobusowa. To samo tyczy się Oksywia, chociaż nie wiem czy jakakolwiek kolejka z Oksywia czy Kosakowa jeżdżąca przez Chylonie będzie alternatywą dla dojazdów do centrum.
- 105 22
-
2024-02-20 18:56
Jak dla mnie możecie sobie tam zrobić i po 6 pasów (2)
Na szczęście nawet nie patrzę w tą stronę, więc chętnie się nawet dołożę do waszej edukacji na co się zdadzą te dodatkowe pasy. Kwik będzie słychać aż w Barczewie a od drapania w łeb "co poszło nie tak" to dziury do rdzenia kręgowego wygrzebiecie
- 8 11
-
2024-02-20 23:09
warto ruszyć głową (1)
co dadzą dodatkowe pasy na wiadukcie? to samo co na Kwiatkowskiego pod górę. Teraz wiadukt na Dąbka to jest wąskie gardło które generuje korki aż do Kwiatkowskiego. Ten odcinek nie może być jednopasmowy bo to jest trasa wylotowa z miasta i jest tam bardzo duży ruch. Dziwnym trafem wywalczenie 2 pasów dla osobówek pod górę na Kwiatkowskiego rozładowało korki sięgające kiedyś do połowy estakady. Ale oszołomy i tak wiedzą swoje.
- 12 1
-
2024-02-21 14:00
..
pod górę na Kwiatkowskiego to warto byłoby, żeby kierowcy nauczyli się, że prawy pas do jazdy też się nadaje. Za każdym razem, codziennie, ten sam schemat. Kończy się estakada, pojawia się prawy pas, który jest aż do świateł z Dąbka pusty
- 2 0
-
2024-02-20 18:24
brawo Gdynski Dialog za konrety i wiadukt na Dąbka. Macie moj glos tylko wywalcie ekipe Szczurka
- 6 6
-
2024-02-20 17:40
20lat pomysłów
z morza i marzeń :) KPINA
- 11 2
-
2024-02-20 17:00
Sugestywna opinia (4)
Tadam
Tunel z Oksywia do centrum pod wejściem do portu..
Ale mentalnie Gdynianie musicie dojrzeć do takich pomysłów, które dałyby niepojętą w tym momencie użyteczność.
Na razie nie jesteście gotowi na takie coś, a wasza uwaga wciąż skupiona jest na kwestiach zabierających czas bez efektywności dla mieszkańców i użytkowników.- 3 7
-
2024-02-21 07:58
Wojsko nie pozwoli amen.
Na Dolnym Oksywiu jest kamienica - bez przyłącza do sieci CO, bez przyłącza do światłowodu, ujęcie wody z portu wojennego.
Tylko dlatego, że media musiałyby przebiegać pod kawałkiem terenu należącego do wojska.
Nie da się.- 3 1
-
2024-02-20 21:09
fajne sie wizjonuje...
Szczurki to wiedzom...
Ale jak przyjdzie do szkicow, to zadanie raczej przekracza sens i mozliwosci, bo nie ma gdzie takiej konstrukcji rozmiescic.
W Polsce buduje sie wlasnie tunel o dlugosci trzech kilometrow (s19), nawet niedrogo jakie 2 miliardy, ale w znacznie dogodniejszym terenie...- 2 0
-
2024-02-20 18:49
Tunel zwalający samochody do ścisłego centrum?
Zaiste mentalnie dorosłeś. Do lat 70-tych XX wieku
- 7 5
-
2024-02-20 17:41
mentalna komuna trójmiejska
zamiast rozwijać, zwijamy Gdynię!
- 7 4
-
2024-02-20 15:51
(1)
Nie tylko powinien mieć więcej pasów, do tego jeden z pasów powinien być bezkolizyjny i prowadzić do ul. Derdowskiego (Kosakowo) po prawej stronie stacji benzynowej, przez co samochody nie będą stały na światłach tworząc wąskie gardło.
- 14 9
-
2024-02-20 16:02
Dobrze mówi. Polać mu/jej !
- 8 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.