- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (234 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (822 opinie)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (32 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (112 opinii)
Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
Dokumentacja projektowa dla nowego wiaduktu na płk. Dąbka jest gotowa od roku. Pod koniec sierpnia Gdynia uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Całość ma kosztować ok. 11 mln zł. Niewykluczone, że potrzebne będzie zewnętrzne finansowe wsparcie.
- Wiadukt na płk. Dąbka: różne wizje
- Gdynia zbuduje wiadukt na płk. Dąbka sama
- Projekt na razie bez dofinansowania z rządu
- Kiedy przetarg? Nie wiadomo
Wiadukt na płk. Dąbka: różne wizje
Przez kilkanaście miesięcy o inwestycji mówiło się niewiele. Jak się okazało, gorące rozmowy toczyły się w zaciszu gabinetów władz Gdyni i wójta gminy Kosakowo. Obydwie strony nie były zgodne co do kształtu inwestycji. Powodem był szeroko przez nas opisany konflikt Gdyni z Kosakowem dotyczący kształtu całej inwestycji.
Buspas na północ Gdyni powstanie etapami
Kością niezgody okazała się liczba pasów oraz buspas. Przedstawiciele Kosakowa uważali, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - niewiele zmieni.
Gdynia zbuduje wiadukt na płk. Dąbka sama
Forsowali zaprojektowanie wiaduktu w szerokości umożliwiającej docelowo ruch trzema pasami. Powinno to pozwolić w przyszłości rozbudować jezdnię o dodatkowy trzeci pas. Drugie rozwiązanie to pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
Projekt został przygotowany według propozycji Gdyni, która zdecydowała się na realizację inwestycji samodzielnie. Dokument jest już gotowy od roku.
Wiadukt na płk. Dąbka: co powstanie
- budowa dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
- Buspas rozpoczyna się przed skrzyżowaniem z ul. Derdowskiego, gdzie został także zaplanowany nowy przystanek komunikacji zbiorowej w kierunku centrum. Umożliwi on przesiadanie się mieszańcom gminy Kosakowo na transport zbiorowy - mówi Zygmunt Gołąb z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Projekt na razie bez dofinansowania z rządu
Na biurkach urzędników jest już także decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Stała się dokumentem ostatecznym i obowiązującym pod koniec sierpnia. Tym samym otworzyła się droga do realizacji inwestycji.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – 1000 samochodów do kupienia do 30 tys. zł
Projekt został zgłoszony do Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jego wartość gdyńscy urzędnicy oszacowali na nieco ponad 11 mln zł, wnioskując o połowę kwoty, planując realizację na jeden rok między sierpniem 2024 i wrześniem 2025 roku.
- W ogłoszonych wynikach naboru projekt znalazł się na liście rezerwowej - wyjaśnia Zygmunt Gołąb.
Kiedy przetarg? Nie wiadomo
Urzędnicy przyznają, że realizacja wiaduktu zależy od możliwości finansowych. Bez dofinansowania z zewnątrz prawdopodobnie się więc nie obędzie. Nie ma też co liczyć na powrót do rozmów z Kosakowem w sprawie współfinansowania inwestycji.
- Na etapie przygotowywania dokumentacji projektowej były prowadzone rozmowy z Gminą Kosakowo. Niemniej wizja rozwoju sieci buspasów oraz dróg rowerowych w Gdyni nie koresponduje z propagowaniem rozwoju transportu indywidualnego przez Gminę Kosakowo - kończy Zygmunt Gołąb.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2023-10-18 10:24
Budowa Bus-pasów nie (4)
Dzień Dobry
Raczej nie udzielam się w tego typu dyskusjach, ale dziś rano jadą do pracy mi się doza Cieprliwości skończyła. Gdynia nic innego nie robi tylko buduje i maluje bus pasy. Zachodnie dzielnice tak zakorkowała, że odcinek od Chwarzna do obwodnicy (nie ma znaczenia czy poruszasz się Chwarznieńską czy Wiczlińską) zajmuje około 30minut.Dzień Dobry
Raczej nie udzielam się w tego typu dyskusjach, ale dziś rano jadą do pracy mi się doza Cieprliwości skończyła. Gdynia nic innego nie robi tylko buduje i maluje bus pasy. Zachodnie dzielnice tak zakorkowała, że odcinek od Chwarzna do obwodnicy (nie ma znaczenia czy poruszasz się Chwarznieńską czy Wiczlińską) zajmuje około 30minut. Owszem buduje nową chwarznieńską, ale właściwie tylko bus pas. A jest tam tyle miejsca, i tereny należące do Gdyni. Spokojnie można było zbudować po 2 pasy w każdą stronę.
Zauważcie proszę, że kierunki rozwoju Gdyni to jedynie Gdynia zachód, oraz miejscowści ościenne, Kosakowo, Bojano.... Wiec BUS Pas nic nie zmieni. O ile połączenie z Kosakowa jako takie istnieje, to można zapomniać o dobrym połączeniu z Bojanem.- 36 3
-
2023-10-19 12:29
Mylisz się
Dzięki bus pasowi na dąbka i dalej Kwiatkowskiego już teraz, mimo wąskiego gardła jakim jest wiadukt, autobus jest realną alternatywą dla auta w kwestii czasu dojazdu do centrum miasta w godzinach szczytu. Tylko przesiadka ludzi z aut do autobusów może zmniejszyć korki, dobudowanie kolejnych pasów nic nie zmieni. I tak się zakorkują. Popatrz na autostrady w LA.
- 0 0
-
2023-10-18 18:32
Budowanie blokowisk na zad*piach bez jakiejkolwiek infrastruktury to żaden rozwój. Każdy chce mieszkanie / dom wśród ciszy i zieleni ale dojazd do miasta to autostradą w maks 15 minut, tak się nie da
- 0 0
-
2023-10-18 18:25
Rozwój jedynie w kierunku Gdyni Zachód bo tam mieszka Szczurek i jego świta.
- 2 0
-
2023-10-18 14:49
Kiedyś tego nie było...Ja Panu powiem: to jest teraz na czasie w Gdyni :)
Full miejsca a lecą kolejne miliony w błoto na buspas i rower :) I jednocześnie nawalić osiedli bez infrastruktury drogowej i ciąć linie autobusowe. Ale dalej ludzie wesoło i bez żadnej refleksji głosują na towarzyszy co siedzą od 30lat w UM Gdynia.- 7 0
-
2023-10-17 21:28
Przenieść oszczędności z ul. Unruga (1)
Jakiś czas temu chwalili się, że remont ulicy Unruga będzie tańszy o 13 milionów złotych. Wiec zamiast opowiadać banialuki, niech przeniosą środki.
- 162 7
-
2023-10-18 07:32
Nie słuchaj kłamców.
- 7 1
-
2023-10-17 21:09
(11)
Akurat ten bus pas jest tam potrzebny jak świni siodło
- 206 41
-
2023-10-18 09:58
(1)
jeżeli poruszasz sie autem to Tobie jest on zbędny, ale dla promowania komunikacji zbiorowej jest on niezbędny. Jak widzisz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
- 8 10
-
2023-10-18 22:21
Buspas 90% czasu jest pusty.
Takie rozwiązania może i mają sens tam gdzie ruch autobusów jest duży, a nie tam gdzie jedzie autobus co 10 - 15min. W tym czasie przejedzie dużo więcej pasażerów samochodem niż w tym autobusie. Logika i matematyka się kłania
- 6 0
-
2023-10-18 09:37
Dokladnie, zeby jeszcze tam jezdzilo kilkanascie
Linii autobusowych...
- 9 3
-
2023-10-17 21:35
Jutro o 7.15 (7)
Powiedz to pasażerom 194, którzy stoją w korku tworzonym przez kierowców
- 24 30
-
2023-10-17 22:17
(6)
Stoją w korku przed mostem. Jakby były po dwa pasy w każdą stronę nie byłoby korku.
- 36 12
-
2023-10-18 14:14
Jeszcze nikomu na świecie nie udało się likwidowanie korków przez namnażanie pasów (1)
- 3 8
-
2023-10-18 18:05
A przez zwężanie?
- 7 1
-
2023-10-18 06:46
Niestety ale byłby :)
Remont Kwiatkowskiego za grube miliony spowodował, że jest gorzej niż przed. W stronę estakady. Pod górę też byłoby gorzej gdyby pierwotny plan powstał, ale tu się ugięli i jest lepiej. Pewnie trudno gdyńskim władzom to przeżyć. No jak to, lepiej.
- 23 5
-
2023-10-18 06:34
(1)
A jak by było 10 pasów to samochodziarze kupili by jeszcze wiecej aut
- 17 28
-
2023-10-18 20:14
No, i jeździli by dwoma naraz!
A nie, czekaj...
- 4 0
-
2023-10-18 04:22
W dodatku przez światła których nawsadzali mln i są niezgrane.
- 31 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.