- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (79 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (56 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (667 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (97 opinii)
Nowy budynek w zajezdni tramwajowej
W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita Stwosza ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.
Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).
Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).
Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.
W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.
W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.
- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.
Projekt gotowy w połowie przyszłego roku
Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".
Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-12 08:12
Dylematy (2)
Mnie zastanawia, czemu w innych miastach (np Poznan) budowane sa zajezdnie z halami. Taki tramwaj stojacy pod dachem za 10 lat bedzie chyba w lepszym stanie niz stojacy pod chmurka, czy sie myle?
- 51 3
-
2022-05-12 08:15
To jest gait, tu wszystko robi sie odwrotnie (1)
- 24 3
-
2022-05-13 06:17
Może ktoś by stracił na czekając na następne wymiany taboru?
- 1 0
-
2022-05-12 15:47
Budynek jak budynek (2)
ale w miejscu gdzie ma być postawiony jest stara o ile nie zabytkowa przesuwnica do tramwajów. Ona pewno teraz obsługuję wózki wagonowe i co pójdzie na złom? A archiwum to można zrobić np w starej zajezdni na Łąkowej. Ale po co? Lepiej postawić koszmarek a i może jakąś gratyfikację się przytuli
- 11 1
-
2022-05-12 16:38
(1)
Starą zajezdnię na ul. Łąkowej rozebrać. Tam już żaden tramwaj nie pojedzie.
- 4 1
-
2022-05-13 06:16
To może stare szpitale rozebrać bo ty się nie leczysz?
- 0 1
-
2022-05-12 09:03
Za miasto (2)
Zajezdnia powinna być po za centrum miasta.W tym miejscu można wybudować domy mieszkalne z zielonym skwerkiem
- 10 85
-
2022-05-12 13:32
Za miastem
W 1935 ta zajezdnia powstała praktycznie za miastem.
- 9 0
-
2022-05-12 10:11
Deweloper
Płacz dewelopera? Blisko kupił ostatnio teren.
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.