• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy-stary parking przy węźle Karwiny

Michał Sielski, Patsz
26 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (158)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Na parkingu jest już nowa, asfaltowa nawierzchnia. Na parkingu jest już nowa, asfaltowa nawierzchnia.

Parking przy węźle KarwinyMapka na 150 samochodów jest już otwarty. Powstał w tym samym miejscu, gdzie wcześniej samochody parkowały na klepisku. W przyszłości ma być zorganizowany tak, jak ten na węźle Chylonia - będzie bezpłatny tylko dla posiadaczy biletów na komunikację publiczną.



Bezpłatny parking tylko dla pasażerów komunikacji publicznej to dobry pomysł?

- Na tym terenie wcześniej zlokalizowany był płatny, prywatny parking. W ramach kompleksowej inwestycji powstał bezpłatny parking dla mieszkańców korzystających z węzła integracyjnego transportu publicznego, na którym znalazło się 158 miejsc postojowych dla pojazdów mechanicznych, w tym 16 dla osób z niepełnosprawnością i 8 miejsc dla motocykli - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji, obejmującej przebudowę skrzyżowań, powstał jednopoziomowy parking typu Park&Ride, który pomieści co najmniej 50 rowerów. Wokół jest też 600 m nowych dróg dla rowerów. Strefa Kiss&Ride umożliwi krótki postój trzem pojazdom.

Jest też niemal 3 km buspasów, energooszczędne oświetlenie i zieleń: 35 800 m kw. trawników, 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.

Koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.



Węzeł Karwiny: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł



Nie wszystko jednak udało się zrobić. Internauci nie pozostawiają suchej nitki na miejskich włodarzach, którym zdarza się pochwalić np. w mediach społecznościowych zakończeniem inwestycji.

W toku kontroli Gdyńskiego Dialogu okazało się bowiem, że zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Z zakresu zniknęły m.in.:

  • przebudowa ulicy Sopockiej,
  • budowa piętrowego parkingu Park&Ride przy PKM Karwiny,
  • budowa pętli autobusowej przy PKM Karwiny.




Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (158) 5 zablokowanych

  • Tylko platforma w Gdyni głosujecie na nas

    • 3 8

  • Stary parking był lepszy (2)

    Nieprawdą jest, że stary parking był na klepisku. Stary parking był asfaltowy i w dodatku był lepiej wykonany ponieważ miał pasy zieleni, które umożliwiałyby nasadzenie drzew zapobiegających nagrzewaniu samochodów w dni słoneczne.

    • 13 2

    • ... (1)

      Co ty tam wiesz co było lepsze...

      Najlepiej wie Pan Łucyk.

      • 5 2

      • klepisko to oni mają

        ale zamiast genów

        • 0 0

  • ...

    Dzień bez "promocji" ekipy rządzącej Gdynią to dzień stracony.

    Co za ofensywa przedwyborcza. Pan Marek dwoi się i troi. Plany budowy ścieżek rowerowych, które już są (patrz artykuł o strategii rowerowej), most dla rowerów, który jest najmniej potrzebny, a teraz parking zbudowany zamiast parkingu.
    A to wszystko z obojętnością wobec tego co myślą mieszkańcy i robione przez miasto bez pieniędzy.

    Zastanawiam się tylko jaki jest powód, że mamy taki wysyp obietnic i realizacji. Czy obecni włodarze myślą, że to jest ich promocja i mają nadzieję na przekonanie mieszkańców?

    Czy może doskonale wiedzą co mieszkańcy sądzą o tych "inwestycjach" i wolą wszystko powiedzieć głośno zanim kampania rozkręci się na dobre by potem na ostatniej prostej nikt im nie wytknął bzdurnego zarządzania miastem?

    Ale skoro tak intensywnie opisują "sukcesy" to przy okazji tych artykułów dodam kilka sukcesów od siebie.

    - remont wielkopolskiej. Zawalone terminy, brak realizacji pełnego zakresu. Po remoncie mieszkańcy stoją w korkach tak jak stali.
    - i**otyczne buspasy
    - tajemnicze zmiany zagospodarowania działki
    - ilość zieleni jaka zniknęła w ostatnich latach z miasta
    - betonowanie miejsc, które służyły mieszkańcom
    - zmniejszona oferta komunikacji miejskiej
    - plany, wizualizacje i brak efektów
    - miasto z finansami w fatalnym stanie

    Powtarzałem, powtarzam i będę powtarzał. Ekipa do wymiany.

    Zarządzanie stylem sprzed 30 lat już nie bawi mieszkańców.
    Mam dość słuchania bełkotu urzędu miasta przy okazji "uzasadniania" każdej decyzji i tłumaczenia mi jako mieszkańcowi dlaczego Pan Marek z Panem Wojtkiem wiedzą lepiej co mi jest potrzebne.

    • 23 1

  • A jak udowodnic ze sie ma bilet kupiony np w aplikacji jakdojade? (2)

    • 8 1

    • Z tymi biletami to fikcja

      Nie do zweryfikowania. Nikt tego nie bedzie sprawdzał.

      • 1 2

    • Pokazesz dowolny qr kod

      Albo zrzut ekranu z przerobioną datą. Przecież wiadomo, ze to wymyslił urzędnik. Nie musi się trzymać kupy.

      • 1 3

  • Nowy-stary parking

    W Gdyni od dłuższego czasu wszystko jest nowe-stare. Oby ekipa nie została nowa-stara.

    • 13 1

  • Jedna wielka porażka. Remont który nic nie dał (2)

    • 15 2

    • Dał. Wielkie łapówy

      • 2 1

    • Dał. Potężne lapowy

      • 2 1

  • karwiny

    panie kucyk co za wstyd i porazka jest bus pas i nagle sie konczy bo kawal chodnika nie mozna zwerzyc buspas idzie dalej a tam znowu zwezenie i koniec pasa bo kapliczka kturej nie mozna przeniesc porazka dziury ale pana mozna juz pozegnac

    • 14 1

  • Ich już nie ma...

    ....i nie pomoże tu żaden parking....Adios!

    • 9 1

  • Gdynia XXI w.

    Za mało zieleni w sąsiedztwie dróg

    • 6 0

  • Jak zwykle (2)

    Brak przebudowy Sopockiej nie likwiduje korków a usytuowanie przystanków na prawo skręcie to chyba chory pomysł

    • 18 1

    • żadne poszerzenie dróg nie likwiduje korków (1)

      korki likwidują jedynie inwestycje w poprawę warunków ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej, połączone z systemem obciążania kierowców kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują.

      • 0 8

      • Nawiedzony z ruchów miejskich dał głos!?

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane