• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy-stary układ ruchu rozładuje korki na Trakcie św. Wojciecha

rb
4 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po dwóch miesiącach drogowcy znów wprowadzą tzw. zmienny układ ruchu 2+1 na wiadukcie Biskupia GórkaMapka. Od początku kwietnia ze względu na pandemię i zdecydowanie mniejszy ruch na drogach kierowcy korzystali tylko z jednego pasa w każdą stronę, co w porannym szczycie generowało duże korki w kierunku centrum. Teraz znów ma być lepiej.



Co myślisz o organizacji ruchu zmiennej w zależności od warunków na drodze?

Drogowcy ponownie zostali zaskoczeni. Tym razem nie przez nagłą zimę, a powrót korków na Trakcie św. Wojciecha. Na początku kwietnia ze względu na trwającą pandemię koronawirusa i radykalny spadek ruchu zlikwidowano tam tzw. zmienny układ 2+1, który w praktyce oznaczał szerszy (bo dwoma pasami) dojazd do centrum w godzinach porannego szczytu, a po odwróceniu kierunku jazdy na środkowym pasie - płynniejszy wyjazd po południu w stronę Pruszcza Gdańskiego.

Po dwóch miesiącach ruch na drogach wrócił do normy, a tymczasowa organizacja ruchu (po jednym pasie w każdą stronę) pozostała, co nasiliło głosy kierowców o konieczności przywrócenia układu 2+1.

W porannym szczycie kierowcy do centrum znów dojadą dwoma, a nie jednym pasem. W porannym szczycie kierowcy do centrum znów dojadą dwoma, a nie jednym pasem.
- Dlaczego na nowym wiadukcie na Trakcie cały czas obowiązuje ruch 1/1? Kiedy wrócimy do poprzedniego układu 1/2+2/1? Artykuł o zmianach był na Trojmiasto.pl 7 kwietnia, a teraz wszystko wróciło do normy. Aut z dnia na dzień coraz więcej, a to rozwiązanie miało być czasowe na okoliczność mniejszego ruchu. Wielu kierowców krew zalewa od korków w tym rejonie i to w obie strony - napisał pod koniec maja w naszym Raporcie jeden z kierowców.
Podobne głosy docierały też do urzędników z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. W czwartek podjęto decyzję o przywróceniu sprawdzonej organizacji ruchu, co ma znacznie upłynnić ruch na budowanym wiadukcie i rozładować korki - zwłaszcza rano na dojeździe do centrum Gdańska.

- W piątek, 5 czerwca, w godzinach porannych planowane jest przywrócenie układu 2+1 na Trakcie św. Wojciecha - zapowiada Aneta Niezgoda z DRMG. - Ruch będzie się odbywał według schematu: dwa pasy ruchu w relacji Pruszcz Gdański - Centrum w godz. 6-13.oraz dwa pasy ruchu w relacji Centrum - Pruszcz Gdański w godz. 13-6.
Wprowadzenie zmian w organizacji ruchu uzależnione jest od warunków atmosferycznych, więc termin może ulec przesunięciu. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej miesiąc.
12:08 10 CZERWCA 20

(16 opinii)

Uwaga ! przestrzegam przed ślepymi i nieogarniętymi kierowcami. Wczoraj na odcinku drogi między wiaduktem Biskupia Górka a wiaduktem al. Armi Krajowej jechał białym samochodem pod prąd. Ja jechałem prawidłowo skrajnym prawym pasem w kierunku Centrum motocyklem na szczęście powoli. Nagle znikąd pojawił się biały pojazd kierując się na mnie. Tępak nawet się nie zatrzymał, cudem udało się go ominąć mogło dojść do tragedii.

Z drugiej strony oznaczenia na tym odcinku są mało zrozumiałe zwłaszcza dle ludzi nie jężdżących tędy często.
Zobacz więcej
Uwaga ! przestrzegam przed ślepymi i nieogarniętymi kierowcami. Wczoraj na odcinku drogi między wiaduktem Biskupia Górka a wiaduktem al. Armi Krajowej jechał białym samochodem pod prąd. Ja jechałem prawidłowo skrajnym prawym pasem w kierunku Centrum motocyklem na szczęście powoli. Nagle znikąd pojawił się biały pojazd kierując się na mnie. Tępak nawet się nie zatrzymał, cudem udało się go ominąć mogło dojść do tragedii.

Z drugiej strony oznaczenia na tym odcinku są mało zrozumiałe zwłaszcza dle ludzi nie jężdżących tędy często.
Zobacz więcej
rb

Miejsca

Opinie (69) 7 zablokowanych

  • Dlaczego pracę moi drodzy I kochani (5)

    nie można robić w godzinach nocnych, za kilka dni będzie lato no i zacznie się dramat..

    • 18 23

    • (2)

      w tym roku dramatu nie będzie bo nie będzie turystów ;-) na szczęście odetchniemy trochę

      • 5 1

      • Ja się spodziewam, że będą turyści krajowi, którzy w hobby wpisują "podróże", a nie będą ryzykowali podróżą do ognisk.

        • 2 0

      • Nie martw się. Tłusta warszawka zaleje ulice suvami.

        • 3 0

    • bo w nocy jest 2x drożej

      • 9 1

    • Cześć prac jest wykonywana w nocy, bo wtedy jest mniejszy ruch pociągów

      ale nie non stop bo za pracę w nocy należy się dodatkowe wynagrodzenie. Nie wiedziałeś?

      • 12 1

  • Umysłowym abnegatom wszystko się w mieście niepodoba (1)

    Tu zawsze będzie żle most stary zły,nowy zły,stara organizacja ruchu zła,nowa zła zero merytorycznych argumentów,dlatego w moim mieście pis zawsze przegrywa choć jego armia trolli już dawno opanowała komentarze na tym portalu i kilku innych

    • 5 5

    • tak

      most stary był zły, a nowy tam w ogóle nie pasuje. Nie widzisz tego?
      Poza tym kopią tam jedną łopatką kolejny rok. Węzeł jest przebudowany, ale dalej nieprzyjazny dla wszystkich jego użytkowników.
      Chciałbym, żeby remont modernizacja była przemyślana i dawała jakąś korzyść nie tylko tym którzy na tej budowie zarobią.
      Tylko tyle. i nie jestem z pisu. Swoją drogą co to za argument. Nie podoba ci się to pisior jestes.

      • 2 0

  • Dlaczego przy wyjeździe z tunelu w stronę Pruszcza

    nie ma cały czas zielonej strzałki do skrętu? To jest dopiero absurd. Kiedy wszyscy inni mają czerwone, wyjazd z tunelu też ma czerwone ( a mógłby bezkolizyjnie wyjeżdżać). Zielona strzałka zapala się w momencie kiedy pozostali mają zielone światło i ciężko się wbić

    • 5 0

  • Ile to trwało !!!!

    Już dawno ruch wrócił do normy po wirusie, a drogowcy dopiero teraz to zrobili. To jakaś kpina tyle tygodni stania w korkach bo komuś się nie chciało słupków posprzątać. Masakra. Ile trwało, aby ktoś to zauważył i coś z tym zrobił.
    Brawo Gdańsk za refleks ;/

    • 6 0

  • Nie będzie zgody na otworzenie kolejnego pasa jezdni (1)

    W XIX w ta ulic była jednopasmowa, nie mogę się zgodzić na niszczenie historycznego charakteru tej dzielnicy

    • 6 5

    • No chyba, że na wiaduktach będą kocie łby

      Wtedy ok

      • 4 0

  • Zmienna faza (4)

    ruchu 2/1 to mega dobre rozwiązanie.
    Można w zależności od głównego kierunku ruchu sterować przepływem. W dużych, europejskich miastach takie rozwiązania są na stałe a sterowane są tablicami, które przedstawiają jakimi pasmi należy jechać.

    Taka cywilizacja i nowoczesność

    • 42 6

    • W ramach nowoczesności jest też samochód, automatycznie chwytajacy i przestawiajacy na drugą stronę plastikowe pachołki.

      • 2 0

    • Raz mi się zdarzyło przy Gillette Stadium w Foxborough jechać w układzie zmiennej fazy 5/1 (po 2 pasy + pobocze w każdą stronę), w niecałą godzinę rozładował się stadion na blisko 66 tysięcy ludzi a należy zaznaczyć, że zasadniczo amerykanie jeżdżą mniej więcej max po 2 osoby w samochodzie...

      • 4 0

    • Tak działa np. w Gdyni. A Wy się z nich śmialiście...

      • 5 2

    • Ja tam mam fazę niezmiennie

      • 6 1

  • Ile to ja się już naczytałem o tym odkorkowywaniu

    i o likwidacji wąskich gardeł. A one się ciągle odradzają jak jakaś hydra. Ciekawe...

    • 4 0

  • Słupki zniknęły ,ale piach został

    Cieszę się że dzisialem okazję jechać tym drugim pasem. Niestety piachu który nagromadził się przez długi czas nie używania tego odcinka jezdni nie było już komu posprzątać . Oczywiście jak zwykle licza że samo się rozjezdzi.

    • 5 0

  • Ten Wojciech to się chyba w grobie przewraca widząc jak bezczeszczą jego imię bo jaki syf tu jest nadal po tysiącu lat (2)

    w mieście które się ciągle buduje i nigdy nie skończy i nic specjalnego poza starym miastem ciągle nie ma

    • 32 14

    • Wojciech był członkiem chrześcijańskiej sekty niszczącej kulturę Europy. Ta żydowska organizacja zniszczyła tak wiele że niesposob tego opisać. Morsy religijne były ich codziennością.

      • 2 3

    • On się nawet nie nazywał Wojciech, lecz Adalbert..

      • 6 1

  • Jak rozładować korek na Trakcie? (3)

    Proponuję aby rozważyć przedłużenie trasy Sucharskiego, jako jezdnie dwupasmową, po jednym pasie w obu kierunkach do Pruszcza Gdańskiego, ok 2.5 km. W ten sposób z porannego szczytu znikną samochody z tej części aglomeracji, odkoruje się centrum o ok 20%, rozluźni zjazd z osiedli południowych miasta, i zmniejszy korek poranny na zjeździe port, na obwodnicy południowej. Spójrzcie proszę na mapę i sami oceńcie. Spójrzcie ile samochodów GDA codziennie dojeżdża do centrum lub dalej. Ale nie ma innej sprawnej alternatywy jak umożliwienie przejazdu z PG właśnie trasą w stronę tunelu. Koszt takiej trasy z mostami niezbędnymi w tym rejonie to ok 60-80 mil. A wpisując w układ komunikacyjny aglomeracji oraz w programy budżetowe z unijnym wsparciem pozwoli ten koszt zdecydowanie obniżyć. Na takim rozwiązaniu skorzystają mieszkańcy PG, G.Południa. Ok 40 tyś ludzi. Zróbmy coś dla nas i naszego czasu.
    Drogą redakcjo może zerknijcie na to i szepnijcie komu trzeba taki pomysł.

    • 17 1

    • I tak cały PG stanie albo na rondzie na wyjeździe z tunelu albo na Czarnym Dworze. Jaki interes na miasto w usprawnianiu dojazdu PG? Ja jako mieszkaniec Gdańska się nie zgadzam by Miasto Gdańsk wydawało swoje pieniądze na drogi dla PG po to by oni jeszcze bardziej zakorkowali moje miasto.

      • 2 3

    • Gdańsk problem rozwiązał

      Zrobili jeden pas i korki zmalały wszyscy stoją przed Gdańskiem

      • 2 1

    • Pruszcz z Gdańskiem od lat nie może się dogadać, aby wybudować drugą wylotówkę z Pruszcza (ul. Strzeleckiego w Pruszczu w stronę Traktu) a co dopiero taka inwestycja jak piszesz.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane