• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Nowymi wagonami na Podlasie i Dolny Śląsk

Maciej Naskręt
7 stycznia 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Opinie (186)
Nowy wagon PKP Intercity, który pojawi się także w Trójmieście. Nowy wagon PKP Intercity, który pojawi się także w Trójmieście.

30 zmodernizowanych wagonów pasażerskich wyjedzie na polskie tory. Będzie można z nich skorzystać na trasach z Trójmiasta do m.in. Szczecina, Olsztyna i Białegostoku.



Czym najczęściej podróżujesz po naszym kraju?

Dobre wieści dla pasażerów kolei, którzy z Trójmiasta podróżują w kierunku Pomorza Zachodniego, a także Podlasia. Nowe wagony będą jeździć też w kierunku Bydgoszczy, a stamtąd na Dolny Śląsk lub Podkarpacie. Firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu dostarczyła 30 pierwszych wagonów spółce PKP Intercity. Wagony wyjadą na tory już w najbliższych tygodniach, jako przedziałowe drugiej klasy.

To pierwszy etap realizowanej umowy, która została podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku. Ma ona wartość 410 mln zł brutto. W jej ramach przewidziano modernizację i przegląd łącznie 90 wagonów typu 111A.

W zmodernizowanych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem.

Czytaj też: Wygodniej dojedziemy do Elbląga i Słupska. Dwa nowoczesne pociągi na Pomorzu

Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity. Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity.
Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków 25AN4, których producentem jest także H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. Ponadto instalowane są w nich wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

- Pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom wyższy komfort podróżowania. Nasza determinacja połączona z rzetelnością producenta, dają niespodziewanie szybkie efekty. Pasażerowie z pewnością to doceniają, korzystając chętniej z naszych usług - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Czytaj też: 212 mln zł za 4-letni kontrakt z SKM

Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity. Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity.
Zmodernizowane wagony dostępne będą m.in. na trasach:
  • Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - (Białystok)
  • Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - (Białystok)
  • Kraków/Lublin- Katowice - Wrocław - Zielona Góra -Szczecin - (Świnoujście)
  • Przemyśl - Lublin - Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia/Piła - Kołobrzeg/(Gorzów Wlkp.)
  • Suwałki - Białystok/Lublin - Warszawa - Poznań - Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Miejsca

Opinie (186) 4 zablokowane

  • (19)

    Piękne te nowe składy,gonimy Europę,jeszcze jakby zarobki były zachodnie a nie wschodnie...pamiętam 16-godzinne podróże do Zakopca na korytarzu,a teraz to luksusa moi drodzy.Bez sensu autem,tu leżę albo siedzę jak król a i zimne piwko można wysączyć.

    • 117 41

    • ooh , wprost urzekła mnie ,ta twoja niesamowita opowieść....

      • 31 8

    • (6)

      Oj chyba dawno nie jechałeś do Zakopca, my z rodzinką w sierpniu tego roku jak ogórki jechaliśmy

      • 12 5

      • (4)

        Ale skąd jechaliście? Z st. Petersburga?

        • 8 5

        • Z pekinu (3)

          • 5 0

          • Gdynia pekin (2)

            • 6 0

            • szkoda taki pociąg na podlasie wysyłać (1)

              tam ludzie widłami w pociągi rzucają

              • 3 3

              • W gdyni rzucaja sie na pociagi z puszkami farby w sprayu.

                Zeby oznakowac teren.

                Jak psy, koty i inne zwierzeta.

                • 0 0

      • Miłość, miłość w Zakopanem.

        Polewamy się szampanem.

        • 10 2

    • gonimy, gonimy...

      w pociągach na Szczecin może dziś były 2 wagony z klimatyzacją na 30 we wszystkich pociągach - oto cały ten postęp...

      • 5 4

    • (2)

      rolnicy z Podlasia zaraz zniszczą i rozkręcą

      • 9 9

      • Rolnicy z podlasia (1)

        Są 1000 razy bogatsi niż Ty, chyba nie wiesz jak teraz żyje się na wsi, ja wiem mam tam rodzinę, wszystko jest zautomatyzowane, zatrudnieni pracownicy, kamery w oborach, łazienki prysznice, w ciągniku klimatyzacja i telewizor, i kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie za mleko. Możesz pomarzyć o takim życiu.

        • 1 0

        • on nie zrozumie

          Daj spokój on dalej ma obraz wsi z lat 90' . Jest tak jak piszesz rolnicy to są teraz przedsiębiorcy. Sprzęt rolniczy za miliony a do miasta podjeżdżają nowymi beemkami

          • 1 0

    • Słabe wykończenie w wagonach z 2014 roku lepiej to wygląda

      • 3 3

    • Zimne piwko

      to nie w pociągu, bo w przeciwnym wypadku te wagony będą wyglądały tak jak wszystkie inne. Jak musisz chlać, rób to w domu albo w odpowiednim lokalu (dawniej mówiono na takie mordownia). Zalany współpasażer to kiepska podróż.

      • 11 4

    • (1)

      Pokaz mi gdzie jeszcze w europie remontuje sie takh szrot zamiast kupic nowe

      • 3 6

      • W każdym kraju posiadającym sieć kolejową.

        Tyle w temacie.

        • 3 3

    • Dobrze

      • 0 1

    • Chyba nie byłeś w Europie..... są daleko przed nami

      • 1 2

    • w roku 1989 - w roku bankructwa ekonomicznego Polski

      zarabiało się 25 USD / miesiąc

      • 2 1

  • (8)

    Czym najczęściej podróżujesz po naszym kraju? autobusami - Serio??? ;D A ja myślałem, że autokarami

    • 30 54

    • Autokar jest wtedy kiedy jedziesz samochodem za karę

      • 23 4

    • Ja jeżdżę hulajnoga ;-) dlaczego nie było takiej opcji w ankiecie?

      • 6 5

    • Aby ta ankieta zachowała sens

      brakuje odpowiedzi "pieszo"

      • 7 1

    • Słoiki (3)

      Z Olsztyna , Ornety i Reszla zajmą wszystkie miejsca ! Chociaż kolej się rozwinie

      • 5 1

      • (1)

        Masz kompleksy, co?

        • 1 5

        • Kompleksy

          To mają właśnie Ci wszyscy przesiedleńcy co w pracy sprzedadzą każdego byle by dostać premię , lepsze stanowisko czy podwyżkę

          • 5 0

      • Siedzisz w tym falowcu i nie wiesz nawet, że do Ornety i Reszla kolej dawno nie dojeżdża. Olsztyn siedzi u siebie a Tobie ch do tego.

        • 1 4

    • widzisz różnicę?

      • 0 0

  • jakie nowe? - reanimowane stare trupy (12)

    tylko że gniazdka łaj-faj mają

    • 34 85

    • Ze starego wagonu została tylko ostoja (rama). (10)

      Wszystko inne jest nowe, włącznie z wózkami. A ostoja jest właściwie nieśmiertelna. Można więc śmiało powiedzieć że to nowe wagony.

      • 35 3

      • (4)

        w dalszym ciągu jest to wago typu Y a więc taki których nie ma w innych krajach może za wyjątkiem Mołdawii, 24,5 metra dł., 10 przedziałów - no zamiast 8 - 6 miejsc,
        ciasnota będzie ta sama

        • 5 16

        • pudła Ci nikt nie przedłuży (1)

          Zki mają 11 przedziałów w drugiej klasie, więc powierzchnia "na łeb" podobna. Francuzi - którzy wymyślili klasę Y - nadal mają takie wagony na kuszetkach i liniach regionalnych.

          • 9 1

          • Francuzi wymyślili typ Y kiedy u nas towosy jeździły

            przejedź się dla przykładu 20-letnim typem Z DB a popatrz na to reanimowane badziewie,
            szafę WN wymienili a reszta wnętrza jak w 111A lat 70.

            • 4 6

        • Niekoniecznie. (1)

          Przedziały kl 2 są sześcio a nie ośmioosobowe. Wracałem takim z Krakowa.

          • 9 0

          • na PKP 8-miejscowe to prawie połowa wagonów

            • 4 3

      • (4)

        A wozki dalej na sprezynach zamiast na poduszkach jak od 30 lat robi sie to winnych krajach.

        • 2 8

        • Akurat nasze wózki uchodzą za jedne z lepszych w Europie. (3)

          • 8 1

          • uchodziły jakieś 45 lat temu (2)

            • 1 7

            • To jak widać wiesz niewiele. (1)

              • 5 1

              • pewno wiedzę czerpiesz ze "świata kolei"

                • 1 4

    • Burak

      Buraczysz chłopcze z prowincji

      • 2 0

  • Pomału do przodu! (4)

    I oby tak dalej! Gdyby tak jeszcze odpalili wyświetlacze we Wrzeszczu i Oliwie, to już by było cudnie. ;)

    • 82 2

    • Dzięki tym wyświetlaczom ani nie przestaną się spóźniać pociągi ani nie dojedziesz szybciej (2)

      Co wy macie za parcie na te wyświetlacze! Nie rozumiem

      • 1 12

      • Janusz Ch.

        W każdym artykule . Serio ?????

        • 4 0

      • Bez nich nie wiem dokąd jadę

        • 0 0

    • PKP perony sp. Z oo. Nie może się dogadać z PKP tor lewy sp. Z oo.

      W sprawie PKP zapowiedzi s.c.

      • 6 1

  • płakać czy sie śmiać z tego zaścianku europy (10)

    • 28 84

    • (9)

      Tak nam się Polakom tylko wydaje u nas źle a sprawdź zachód śmieci namioty w centrum i niepokoje. Także tym wpisem pokazujesz tylko jakimś jesteś zakompleksionym polakiem

      • 34 7

      • W du... byłeś i nic nie widziałeś nawet w internetach. (8)

        Paryż ma metro z pociągami autonomicznymi, bez maszynisty to działa. U nas nie potrafią zamontować wyświetlaczy przyjazd/odjazd, a w pociągach IC czasami "fanta" wylewa się z kibla.
        Nie mówię o TGV, osiągających w regularnej eksploatacji prędkości do 320 km/h. Zaścianek to tu jest. Przede wszystkim mentalny. Wsteczni decydenci blokują rozwój i technologię. Może to jest metoda na miejsce Polski w UE. Będziemy skansenem, Europą retro.

        • 18 14

        • (2)

          Oprócz TGV Francja ma teraz żółte kamizelki i setki islamskich terrorystów

          • 22 9

          • Bo oni krzyczą jak coś się nie podoba. W końcu

            to oni zgilotynowali burżuazję i zrobili rewolucję. Mieli też kolonie w Afryce.

            • 10 7

          • My mamy solidarność

            i pedofili w sutannach.

            • 15 9

        • Sam pewnie w du.. byłeś i gó*no widziałeś.. (1)

          Myślisz że w takich Niemczech kursują tylko nowoczesne i szybkie pociągi? Mylisz się.

          Często i gęsto w pociągach regionalnych i kategorii IC można spotkać konstrukcje bardziej archaiczne niż nasze lokomotywy EU07 czy elektryczne zespoły trakcyjne EN57.

          • 10 3

          • ... a w WC tez maja bezposrednie polaczenie z torami?

            • 4 1

        • Nawet skansenem nie bedziemy - chyba ze takim jak w Koscierzynie gdzie wszystko rdzewieje.

          • 3 2

        • (1)

          Nie tylko w Paryzu metro jest autonomiczne. Rowniez w Kopenhadze.

          • 5 1

          • I w Barcelonie.

            • 4 0

  • ważne żeby do Poznania i Warszawy można było dojechać ,reszta tej Polski mnie nie interesuje (3)

    • 10 81

    • (1)

      Musisz mieć strasznie krótki wyświetlacz...

      • 16 2

      • Nie tylko wyświetlacz...

        • 5 2

    • Wrocław po stokroć lepszy niż Poznań.

      • 8 1

  • To Zenek Martynik będzie miał tera bliżej do nas!

    • 40 9

  • Nareszcie! (5)

    Jadac na Szczecin lepsze bylo nowiutkie Regio, i do tego tansze. Przediadka w Slupsku to nie byl problem,
    Teraz Intercity nareszcie na tej trasie bedzie moglo konkurowac komfortem podrozy!

    • 30 2

    • jazda na Szczecin to dramat i kolejowe średniowiecze (4)

      nie kursuje żaden ekspres, większość trasy to jeden tor, więc mijanki na stacjach. Kiedy modernizacja tej trasy i budowa drugiego toru ??

      • 19 0

      • Jazda w kierunku Szczecina i zachodniej granicy to ogólnie jest dramat. (1)

        Pociąg - szlak jednotorowy, mijanki, niska prędkość handolowa
        Samochód - zdezelowana DK6, ciągle wsie i miasteczka gdzie jest nasr*ne fotoradarami.

        • 23 0

        • Na trasie Gdynia - Szczecin raptem 11 fotoradarów.

          • 0 0

      • Jakieś tam plany są na modernizację i dobudowę 2 toru do Słupska. (1)

        Natomiast dalej może być kiepsko, nie widzę tego w perspektywie najbliższych lat. :/ Jedynie Stargard - Szczecin podciągają aktualnie do 160 km/h.

        • 2 0

        • Dlatego do Berlina szybciej przez Poznań. A pierwotnie taką szybką trasą miała być projektowana na dwutorową Tczew-Piła-Gorzów-Kostrzyn.

          • 6 0

  • Kibole (7)

    Rozumiem że jak kibole będą jechać na mecz, to PKP podlaczy do pociągu wagony bydlece. Do tych ich nie wpuszcza

    • 85 17

    • Jechałeś kiedyś pociągiem specjalnym dla kibiców, byłeś w pociągu po przejeździe kibiców? (5)

      Pewnie NIE!

      Ale powiem Ci że za naklejenie głupiej naklejki na składzie, prowadzi do bardzo wysokich kar dla organizatora wyjazdu na Mecz i wyznaczone osoby czuwają nad tym aby skład pociągu wrócił na swoją stację macierzystą w takim samym stanie jak wyjechał.
      Częściej to pociągi dojeżdżają zdezelowane po normalnych rejsowych kursach, gdzie podróżują wielce kulturalni pasażerowie którzy potrafią ukraść nawet zasłonkę z okna.

      • 22 7

      • (1)

        Gwno widzieli w życiu to gadają głupoty w necie. Pozdro dla wszystkich turystycznych grup!

        • 10 1

        • najgorsze jest to, że waszej gejfrendly grupy co innego robią

          co innego piszą w necie

          • 0 0

      • Precz z kibolami

        Kibole do kibla

        • 7 7

      • jechałem kilka razy, co prawda ostatnio jakieś 4-5 lat temu, ale za każdym razem wyglądało to słabo. (1)

        darcie mordy, kordony policji, biegająca po składach drużyna konduktorska, potem kibole chcący gdzieś się wmieszać w normalnych pasażerów i przeganiająca ich policja. Do tego nieplanowane postoje w polu, zmiany armii policjantów na granicy województw i solidne spóźnienie pociągu na stacji docelowej. SORRY ale nie mam ochoty na taką podróż z "kulturalnymi" inaczej kibolami. są jeszcze jacyś kibice innej dyscypliny, którzy w ten sposób są traktowani? (pytanie retoryczne)

        • 11 1

        • Rajmund, mają oddzielne pociągi lub wagony. Ch Ci do tego a z rezerwą kiedyś wracałeś pociągiem? To dopiero było!

          • 1 4

    • Nie trzeba

      Wystarczy miesiąc użytkowania przez "normalnych" podróżnych i będzie ten sam efekt. Taki już czas nastał, że każdy ma się za wielkiego pana po studiach z zarządzania i marketingu, a z kultury osobistej to nie skończył nawet podstawówki.

      • 2 1

  • Czy te "nowe" składy (6)

    będą poruszać się jak dotychczas do np. Białegostoku przez 7 godzin?
    Tak zwana "strzała północy" tak ma. Co mi po WiFi jak przez Warszawę jest szybciej?

    • 49 4

    • No niestety, spuścizna po zaborach... (4)

      I przez to taki a nie inny układ linii. Niedługo mają zacząć elektryfikować odcinek Korsze - Ełk, dodatkowo ma to być połączone z wymianą nawierzchni. Czas jazdy z Białegostoku do Gdańska powinien skrócić się wtedy z obecnego 6:30 do ok. 5:45. Więcej będzie trudno urwać, bo przez układ linii pociąg sporo "zygzakuje".

      • 18 1

      • w drugą stronę ( na zachód) jest nie lepiej

        magistrala jednotorowa, to w dzisiejszych czasach jakaś kpina i nie ma połączenia ekspresowego, bo pociągi muszą czekać na siebie na stacjach

        • 16 0

      • Linią kolejową nr 223 przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz (2)

        było by zdecydowanie szybciej, ale jak widać pkp plk zapomniała o tej linii kolejowej która ma bardzo duży potencjał przewozowy.

        • 9 2

        • Trochę tak i trochę nie. ;)

          Owszem, jak najbardziej uważam że linia przez Mikołajki powinna wrócić do życia, nie weźmie ona jednak nigdy na siebie roli linii magistralnej przez Mazury - ma profil i układy stacyjne typowe dla linii lokalnych i nie uda się osiągnąć na niej wyśrubowanych parametrów. Jest to natomiast ważna linia regionalna do obsługi szynobusami, na którą w sezonie dodatkowo powinny wjeżdżać dalekobieżne pociągi sezonowe. Tutaj mógłby wykazać się Urząd Marszałkowski warmińsko-mazurskiego i sfinansować remont ze środków RPO, ale oni bardziej zajęci są wielomilionowymi dopłatami do lotniska w Szymanach, z którego latają dwa samoloty na krzyż...

          • 15 0

        • jeżeli łuki wyprostujesz to może ;)

          Czerwonka, Dąbrówka, Sorkwity, Bagienice, wjazd do Mrągowa, wyjazd z Mrągowa, esy w Zewłągach, Orzysz - ta linia nie miała nigdy charaktery linii magistralnej. Olsztyn-Korsze już za czasów pruskich były szybkim połączeniem, dodatkowo za PRL przebudowanym do zaopatrywania Obwodu w polski węgiel (i zaopatrywania niepokornych krajów w radzieckie czołgi). Odcinek Korsze-Ełk był wybudowany za czasów pruskich z ogromnym inżynieryjnym rozmachem - dla łagodnej geometrii wykonano groble przez jeziora. Obecnie główną bolączką jest brak druta (chociaż w starych wagonach jeszcze można znaleźć plan kolei zelektryfikowanej z roku 1987, gdzie ten drut już wydrukowano) i jeden tor, wymuszający mijanki

          • 1 0

    • na co wi-fi i klima gdy 7 godzin ..bez dyma

      • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.