- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (61 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
Nowymi wagonami na Podlasie i Dolny Śląsk
30 zmodernizowanych wagonów pasażerskich wyjedzie na polskie tory. Będzie można z nich skorzystać na trasach z Trójmiasta do m.in. Szczecina, Olsztyna i Białegostoku.
To pierwszy etap realizowanej umowy, która została podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku. Ma ona wartość 410 mln zł brutto. W jej ramach przewidziano modernizację i przegląd łącznie 90 wagonów typu 111A.
W zmodernizowanych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem.
Czytaj też: Wygodniej dojedziemy do Elbląga i Słupska. Dwa nowoczesne pociągi na Pomorzu
Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków 25AN4, których producentem jest także H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. Ponadto instalowane są w nich wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
- Pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom wyższy komfort podróżowania. Nasza determinacja połączona z rzetelnością producenta, dają niespodziewanie szybkie efekty. Pasażerowie z pewnością to doceniają, korzystając chętniej z naszych usług - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Czytaj też: 212 mln zł za 4-letni kontrakt z SKM
- Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - (Białystok)
- Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - (Białystok)
- Kraków/Lublin- Katowice - Wrocław - Zielona Góra -Szczecin - (Świnoujście)
- Przemyśl - Lublin - Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia/Piła - Kołobrzeg/(Gorzów Wlkp.)
- Suwałki - Białystok/Lublin - Warszawa - Poznań - Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra
Miejsca
Opinie (186) 4 zablokowane
-
2019-01-07 21:01
(19)
Piękne te nowe składy,gonimy Europę,jeszcze jakby zarobki były zachodnie a nie wschodnie...pamiętam 16-godzinne podróże do Zakopca na korytarzu,a teraz to luksusa moi drodzy.Bez sensu autem,tu leżę albo siedzę jak król a i zimne piwko można wysączyć.
- 117 41
-
2019-01-07 21:04
ooh , wprost urzekła mnie ,ta twoja niesamowita opowieść....
- 31 8
-
2019-01-07 21:08
(6)
Oj chyba dawno nie jechałeś do Zakopca, my z rodzinką w sierpniu tego roku jak ogórki jechaliśmy
- 12 5
-
2019-01-07 22:15
(4)
Ale skąd jechaliście? Z st. Petersburga?
- 8 5
-
2019-01-08 06:35
Z pekinu (3)
- 5 0
-
2019-01-08 08:27
Gdynia pekin (2)
- 6 0
-
2019-01-08 14:51
szkoda taki pociąg na podlasie wysyłać (1)
tam ludzie widłami w pociągi rzucają
- 3 3
-
2019-01-09 00:01
W gdyni rzucaja sie na pociagi z puszkami farby w sprayu.
Zeby oznakowac teren.
Jak psy, koty i inne zwierzeta.- 0 0
-
2019-01-07 22:55
Miłość, miłość w Zakopanem.
Polewamy się szampanem.
- 10 2
-
2019-01-07 21:24
gonimy, gonimy...
w pociągach na Szczecin może dziś były 2 wagony z klimatyzacją na 30 we wszystkich pociągach - oto cały ten postęp...
- 5 4
-
2019-01-07 22:26
(2)
rolnicy z Podlasia zaraz zniszczą i rozkręcą
- 9 9
-
2019-01-08 22:48
Rolnicy z podlasia (1)
Są 1000 razy bogatsi niż Ty, chyba nie wiesz jak teraz żyje się na wsi, ja wiem mam tam rodzinę, wszystko jest zautomatyzowane, zatrudnieni pracownicy, kamery w oborach, łazienki prysznice, w ciągniku klimatyzacja i telewizor, i kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie za mleko. Możesz pomarzyć o takim życiu.
- 1 0
-
2019-01-08 23:18
on nie zrozumie
Daj spokój on dalej ma obraz wsi z lat 90' . Jest tak jak piszesz rolnicy to są teraz przedsiębiorcy. Sprzęt rolniczy za miliony a do miasta podjeżdżają nowymi beemkami
- 1 0
-
2019-01-07 23:02
Słabe wykończenie w wagonach z 2014 roku lepiej to wygląda
- 3 3
-
2019-01-08 07:43
Zimne piwko
to nie w pociągu, bo w przeciwnym wypadku te wagony będą wyglądały tak jak wszystkie inne. Jak musisz chlać, rób to w domu albo w odpowiednim lokalu (dawniej mówiono na takie mordownia). Zalany współpasażer to kiepska podróż.
- 11 4
-
2019-01-08 07:50
(1)
Pokaz mi gdzie jeszcze w europie remontuje sie takh szrot zamiast kupic nowe
- 3 6
-
2019-01-08 09:31
W każdym kraju posiadającym sieć kolejową.
Tyle w temacie.
- 3 3
-
2019-01-08 08:05
Dobrze
- 0 1
-
2019-01-08 08:29
Chyba nie byłeś w Europie..... są daleko przed nami
- 1 2
-
2019-01-08 11:25
w roku 1989 - w roku bankructwa ekonomicznego Polski
zarabiało się 25 USD / miesiąc
- 2 1
-
2019-01-07 21:01
(8)
Czym najczęściej podróżujesz po naszym kraju? autobusami - Serio??? ;D A ja myślałem, że autokarami
- 30 54
-
2019-01-07 21:03
Autokar jest wtedy kiedy jedziesz samochodem za karę
- 23 4
-
2019-01-07 22:32
Ja jeżdżę hulajnoga ;-) dlaczego nie było takiej opcji w ankiecie?
- 6 5
-
2019-01-08 01:43
Aby ta ankieta zachowała sens
brakuje odpowiedzi "pieszo"
- 7 1
-
2019-01-08 08:47
Słoiki (3)
Z Olsztyna , Ornety i Reszla zajmą wszystkie miejsca ! Chociaż kolej się rozwinie
- 5 1
-
2019-01-08 09:34
(1)
Masz kompleksy, co?
- 1 5
-
2019-01-08 10:28
Kompleksy
To mają właśnie Ci wszyscy przesiedleńcy co w pracy sprzedadzą każdego byle by dostać premię , lepsze stanowisko czy podwyżkę
- 5 0
-
2019-01-08 12:12
Siedzisz w tym falowcu i nie wiesz nawet, że do Ornety i Reszla kolej dawno nie dojeżdża. Olsztyn siedzi u siebie a Tobie ch do tego.
- 1 4
-
2019-01-31 19:41
widzisz różnicę?
- 0 0
-
2019-01-07 21:04
jakie nowe? - reanimowane stare trupy (12)
tylko że gniazdka łaj-faj mają
- 34 85
-
2019-01-07 21:10
Ze starego wagonu została tylko ostoja (rama). (10)
Wszystko inne jest nowe, włącznie z wózkami. A ostoja jest właściwie nieśmiertelna. Można więc śmiało powiedzieć że to nowe wagony.
- 35 3
-
2019-01-07 21:26
(4)
w dalszym ciągu jest to wago typu Y a więc taki których nie ma w innych krajach może za wyjątkiem Mołdawii, 24,5 metra dł., 10 przedziałów - no zamiast 8 - 6 miejsc,
ciasnota będzie ta sama- 5 16
-
2019-01-07 22:40
pudła Ci nikt nie przedłuży (1)
Zki mają 11 przedziałów w drugiej klasie, więc powierzchnia "na łeb" podobna. Francuzi - którzy wymyślili klasę Y - nadal mają takie wagony na kuszetkach i liniach regionalnych.
- 9 1
-
2019-01-07 23:04
Francuzi wymyślili typ Y kiedy u nas towosy jeździły
przejedź się dla przykładu 20-letnim typem Z DB a popatrz na to reanimowane badziewie,
szafę WN wymienili a reszta wnętrza jak w 111A lat 70.- 4 6
-
2019-01-07 23:13
Niekoniecznie. (1)
Przedziały kl 2 są sześcio a nie ośmioosobowe. Wracałem takim z Krakowa.
- 9 0
-
2019-01-07 23:21
na PKP 8-miejscowe to prawie połowa wagonów
- 4 3
-
2019-01-07 22:30
(4)
A wozki dalej na sprezynach zamiast na poduszkach jak od 30 lat robi sie to winnych krajach.
- 2 8
-
2019-01-07 22:37
Akurat nasze wózki uchodzą za jedne z lepszych w Europie. (3)
- 8 1
-
2019-01-07 23:26
uchodziły jakieś 45 lat temu (2)
- 1 7
-
2019-01-08 00:11
To jak widać wiesz niewiele. (1)
- 5 1
-
2019-01-08 00:57
pewno wiedzę czerpiesz ze "świata kolei"
- 1 4
-
2019-01-08 09:19
Burak
Buraczysz chłopcze z prowincji
- 2 0
-
2019-01-07 21:05
Pomału do przodu! (4)
I oby tak dalej! Gdyby tak jeszcze odpalili wyświetlacze we Wrzeszczu i Oliwie, to już by było cudnie. ;)
- 82 2
-
2019-01-08 00:43
Dzięki tym wyświetlaczom ani nie przestaną się spóźniać pociągi ani nie dojedziesz szybciej (2)
Co wy macie za parcie na te wyświetlacze! Nie rozumiem
- 1 12
-
2019-01-08 08:49
Janusz Ch.
W każdym artykule . Serio ?????
- 4 0
-
2019-01-08 16:57
Bez nich nie wiem dokąd jadę
- 0 0
-
2019-01-08 06:29
PKP perony sp. Z oo. Nie może się dogadać z PKP tor lewy sp. Z oo.
W sprawie PKP zapowiedzi s.c.
- 6 1
-
2019-01-07 21:07
płakać czy sie śmiać z tego zaścianku europy (10)
- 28 84
-
2019-01-07 21:13
(9)
Tak nam się Polakom tylko wydaje u nas źle a sprawdź zachód śmieci namioty w centrum i niepokoje. Także tym wpisem pokazujesz tylko jakimś jesteś zakompleksionym polakiem
- 34 7
-
2019-01-07 21:33
W du... byłeś i nic nie widziałeś nawet w internetach. (8)
Paryż ma metro z pociągami autonomicznymi, bez maszynisty to działa. U nas nie potrafią zamontować wyświetlaczy przyjazd/odjazd, a w pociągach IC czasami "fanta" wylewa się z kibla.
Nie mówię o TGV, osiągających w regularnej eksploatacji prędkości do 320 km/h. Zaścianek to tu jest. Przede wszystkim mentalny. Wsteczni decydenci blokują rozwój i technologię. Może to jest metoda na miejsce Polski w UE. Będziemy skansenem, Europą retro.- 18 14
-
2019-01-07 21:38
(2)
Oprócz TGV Francja ma teraz żółte kamizelki i setki islamskich terrorystów
- 22 9
-
2019-01-07 22:01
Bo oni krzyczą jak coś się nie podoba. W końcu
to oni zgilotynowali burżuazję i zrobili rewolucję. Mieli też kolonie w Afryce.
- 10 7
-
2019-01-07 22:02
My mamy solidarność
i pedofili w sutannach.
- 15 9
-
2019-01-07 22:09
Sam pewnie w du.. byłeś i gó*no widziałeś.. (1)
Myślisz że w takich Niemczech kursują tylko nowoczesne i szybkie pociągi? Mylisz się.
Często i gęsto w pociągach regionalnych i kategorii IC można spotkać konstrukcje bardziej archaiczne niż nasze lokomotywy EU07 czy elektryczne zespoły trakcyjne EN57.- 10 3
-
2019-01-07 23:37
... a w WC tez maja bezposrednie polaczenie z torami?
- 4 1
-
2019-01-07 22:16
Nawet skansenem nie bedziemy - chyba ze takim jak w Koscierzynie gdzie wszystko rdzewieje.
- 3 2
-
2019-01-07 22:31
(1)
Nie tylko w Paryzu metro jest autonomiczne. Rowniez w Kopenhadze.
- 5 1
-
2019-01-08 06:42
I w Barcelonie.
- 4 0
-
2019-01-07 21:10
ważne żeby do Poznania i Warszawy można było dojechać ,reszta tej Polski mnie nie interesuje (3)
- 10 81
-
2019-01-07 21:16
(1)
Musisz mieć strasznie krótki wyświetlacz...
- 16 2
-
2019-01-08 06:03
Nie tylko wyświetlacz...
- 5 2
-
2019-01-08 07:19
Wrocław po stokroć lepszy niż Poznań.
- 8 1
-
2019-01-07 21:13
To Zenek Martynik będzie miał tera bliżej do nas!
- 40 9
-
2019-01-07 21:16
Nareszcie! (5)
Jadac na Szczecin lepsze bylo nowiutkie Regio, i do tego tansze. Przediadka w Slupsku to nie byl problem,
Teraz Intercity nareszcie na tej trasie bedzie moglo konkurowac komfortem podrozy!- 30 2
-
2019-01-07 22:00
jazda na Szczecin to dramat i kolejowe średniowiecze (4)
nie kursuje żaden ekspres, większość trasy to jeden tor, więc mijanki na stacjach. Kiedy modernizacja tej trasy i budowa drugiego toru ??
- 19 0
-
2019-01-07 22:17
Jazda w kierunku Szczecina i zachodniej granicy to ogólnie jest dramat. (1)
Pociąg - szlak jednotorowy, mijanki, niska prędkość handolowa
Samochód - zdezelowana DK6, ciągle wsie i miasteczka gdzie jest nasr*ne fotoradarami.- 23 0
-
2019-01-08 18:07
Na trasie Gdynia - Szczecin raptem 11 fotoradarów.
- 0 0
-
2019-01-07 22:41
Jakieś tam plany są na modernizację i dobudowę 2 toru do Słupska. (1)
Natomiast dalej może być kiepsko, nie widzę tego w perspektywie najbliższych lat. :/ Jedynie Stargard - Szczecin podciągają aktualnie do 160 km/h.
- 2 0
-
2019-01-07 23:33
Dlatego do Berlina szybciej przez Poznań. A pierwotnie taką szybką trasą miała być projektowana na dwutorową Tczew-Piła-Gorzów-Kostrzyn.
- 6 0
-
2019-01-07 21:16
Kibole (7)
Rozumiem że jak kibole będą jechać na mecz, to PKP podlaczy do pociągu wagony bydlece. Do tych ich nie wpuszcza
- 85 17
-
2019-01-07 22:04
Jechałeś kiedyś pociągiem specjalnym dla kibiców, byłeś w pociągu po przejeździe kibiców? (5)
Pewnie NIE!
Ale powiem Ci że za naklejenie głupiej naklejki na składzie, prowadzi do bardzo wysokich kar dla organizatora wyjazdu na Mecz i wyznaczone osoby czuwają nad tym aby skład pociągu wrócił na swoją stację macierzystą w takim samym stanie jak wyjechał.
Częściej to pociągi dojeżdżają zdezelowane po normalnych rejsowych kursach, gdzie podróżują wielce kulturalni pasażerowie którzy potrafią ukraść nawet zasłonkę z okna.- 22 7
-
2019-01-08 07:20
(1)
Gwno widzieli w życiu to gadają głupoty w necie. Pozdro dla wszystkich turystycznych grup!
- 10 1
-
2019-01-08 14:56
najgorsze jest to, że waszej gejfrendly grupy co innego robią
co innego piszą w necie
- 0 0
-
2019-01-08 07:33
Precz z kibolami
Kibole do kibla
- 7 7
-
2019-01-08 08:39
jechałem kilka razy, co prawda ostatnio jakieś 4-5 lat temu, ale za każdym razem wyglądało to słabo. (1)
darcie mordy, kordony policji, biegająca po składach drużyna konduktorska, potem kibole chcący gdzieś się wmieszać w normalnych pasażerów i przeganiająca ich policja. Do tego nieplanowane postoje w polu, zmiany armii policjantów na granicy województw i solidne spóźnienie pociągu na stacji docelowej. SORRY ale nie mam ochoty na taką podróż z "kulturalnymi" inaczej kibolami. są jeszcze jacyś kibice innej dyscypliny, którzy w ten sposób są traktowani? (pytanie retoryczne)
- 11 1
-
2019-01-08 12:11
Rajmund, mają oddzielne pociągi lub wagony. Ch Ci do tego a z rezerwą kiedyś wracałeś pociągiem? To dopiero było!
- 1 4
-
2019-01-08 08:44
Nie trzeba
Wystarczy miesiąc użytkowania przez "normalnych" podróżnych i będzie ten sam efekt. Taki już czas nastał, że każdy ma się za wielkiego pana po studiach z zarządzania i marketingu, a z kultury osobistej to nie skończył nawet podstawówki.
- 2 1
-
2019-01-07 21:18
Czy te "nowe" składy (6)
będą poruszać się jak dotychczas do np. Białegostoku przez 7 godzin?
Tak zwana "strzała północy" tak ma. Co mi po WiFi jak przez Warszawę jest szybciej?- 49 4
-
2019-01-07 21:30
No niestety, spuścizna po zaborach... (4)
I przez to taki a nie inny układ linii. Niedługo mają zacząć elektryfikować odcinek Korsze - Ełk, dodatkowo ma to być połączone z wymianą nawierzchni. Czas jazdy z Białegostoku do Gdańska powinien skrócić się wtedy z obecnego 6:30 do ok. 5:45. Więcej będzie trudno urwać, bo przez układ linii pociąg sporo "zygzakuje".
- 18 1
-
2019-01-07 22:05
w drugą stronę ( na zachód) jest nie lepiej
magistrala jednotorowa, to w dzisiejszych czasach jakaś kpina i nie ma połączenia ekspresowego, bo pociągi muszą czekać na siebie na stacjach
- 16 0
-
2019-01-07 22:06
Linią kolejową nr 223 przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz (2)
było by zdecydowanie szybciej, ale jak widać pkp plk zapomniała o tej linii kolejowej która ma bardzo duży potencjał przewozowy.
- 9 2
-
2019-01-07 22:32
Trochę tak i trochę nie. ;)
Owszem, jak najbardziej uważam że linia przez Mikołajki powinna wrócić do życia, nie weźmie ona jednak nigdy na siebie roli linii magistralnej przez Mazury - ma profil i układy stacyjne typowe dla linii lokalnych i nie uda się osiągnąć na niej wyśrubowanych parametrów. Jest to natomiast ważna linia regionalna do obsługi szynobusami, na którą w sezonie dodatkowo powinny wjeżdżać dalekobieżne pociągi sezonowe. Tutaj mógłby wykazać się Urząd Marszałkowski warmińsko-mazurskiego i sfinansować remont ze środków RPO, ale oni bardziej zajęci są wielomilionowymi dopłatami do lotniska w Szymanach, z którego latają dwa samoloty na krzyż...
- 15 0
-
2019-01-08 18:18
jeżeli łuki wyprostujesz to może ;)
Czerwonka, Dąbrówka, Sorkwity, Bagienice, wjazd do Mrągowa, wyjazd z Mrągowa, esy w Zewłągach, Orzysz - ta linia nie miała nigdy charaktery linii magistralnej. Olsztyn-Korsze już za czasów pruskich były szybkim połączeniem, dodatkowo za PRL przebudowanym do zaopatrywania Obwodu w polski węgiel (i zaopatrywania niepokornych krajów w radzieckie czołgi). Odcinek Korsze-Ełk był wybudowany za czasów pruskich z ogromnym inżynieryjnym rozmachem - dla łagodnej geometrii wykonano groble przez jeziora. Obecnie główną bolączką jest brak druta (chociaż w starych wagonach jeszcze można znaleźć plan kolei zelektryfikowanej z roku 1987, gdzie ten drut już wydrukowano) i jeden tor, wymuszający mijanki
- 1 0
-
2019-01-07 23:38
na co wi-fi i klima gdy 7 godzin ..bez dyma
- 5 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.