• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie otwierana po kawałku

Michał Brancewicz
6 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (131)

Zadanie 1 OMT: budowa obwodnicy na odcinku Miszewo - Otomino

Różnice w zaawansowaniu prac na budowie dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej są na tyle duże, że trasa będzie oddawana do użytku fragmentami. Wiosną 2025 roku ma to być odcinek od węzła ChwaszczynoMapka do węzła MiszewoMapka. Drogowcy podejmują starania, by w tym samym czasie otworzyć również węzeł ŻukowoMapka.



Który odcinek Obwodnicy Metropolitalnej jest według ciebie ważniejszy i powinien być otwarty szybciej?

Sygnały świadczące o tym, że wykonawcy mogą nie wyrobić się na czas z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, pojawiły się już kilka miesięcy temu.

Szczególnie dotyczy to drugiego zadania - odcinka Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) o długości ok. 16 km wraz z obwodnicą Żukowa.

Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia zawnioskowało o wydłużenie terminu zakończenia prac o 7 miesięcy.


Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy

Teraz jest już niemal pewne, że pierwszy odcinek Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła) o długości ok. 16,3 km powstanie wcześniej niż drugi, tzn. w planowanym terminie do kwietnia 2025 roku.

OMT dostępna w 1/3 lub w połowie



Czy zostanie on udostępniony kierowcom przed ukończeniem drugiego odcinka?

- Otwarcie OMT będzie do Węzła Miszewo - zapowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ten odcinek stanowi zaledwie 1/3 długości całej obwodnicy.

Tak obecnie wygląda okolica, gdzie powstanie węzeł Żukowo. Tak obecnie wygląda okolica, gdzie powstanie węzeł Żukowo.
Drogowcy dodają jednak, że prowadzone są rozmowy z wykonawcą drugiego zadania na temat otwarcia Węzła Żukowo. Problem w tym, że - jak już wspomnieliśmy - ma on większe opóźnienie. Nie oznacza to jednak, że nie może wyrobić się z budową samego węzła na czas.

Wówczas około połowa trasy mogłaby zostać udostępniona kierowcom wiosną 2025 roku.


Zaawansowanie prac: 55 i 15 proc.



Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 715,2 mln zł jest Budimex. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 55 proc.

Wykonawcą drugiego zadania o wartości 826,5 mln zł jest konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 15 proc.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (131)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane