- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Odmienione SKM-ki ruszają w trasę
Nowe-stare pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu. Mają być wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczniejsze. Niemożliwe będzie otwarcie drzwi w trakcie jazdy, w wagonach zamontowano monitoring. Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość pociągu.
Radykalnej zmianie uległo wnętrze pojazdów. Zniknęły tak zwane przepierzenia, dzięki czemu wagon stanowi jedną przestrzeń. Fotele nie będą już zamontowane na nogach, tylko burtach - ten zabieg ma służyć łatwiejszemu utrzymaniu czystości. Wagony wyposażone są również w toaletę próżniową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze i lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg.
Lepiej w pracy będą mieli również maszyniści. Ich kabiny są teraz przestronniejsze i zaopatrzone w klimatyzację.
Koszt renowacji składów wyniósł ok. 18 milionów złotych, z czego 5 milionów dołożyła Unia Europejska. Do roku 2012 ma być zmodernizowanych 35 składów istniejących, oraz pojawią się 25 zupełnie nowe pociągi.
- Mam nadzieję, że przed Euro 2012 będziemy dysponować już zupełnie nową Szybką Koleją Miejską - powiedział jej prezes Andrzej Osipów
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-10-26 23:35
Super
szkoda ze nie bedzie ich na trasie We-Gd. G :/
- 1 0
-
2007-10-26 23:35
wow
wow
- 1 0
-
2007-10-26 23:35
no i bardzo dobrze
tylko czy w naszym klimacie brak przepierzeń nie jest przesadą ? Zimą nie bedzie sensu tego w ogóle grzać
- 0 1
-
2007-10-26 23:36
Brawo (1)
Oby udała się budowa SKM do Nowego Portu i do Rębiechowa, to 3City zyska dodatkowy prestiż :)
- 1 0
-
2007-10-26 23:38
Do Nowego Portu - tak, do Rębiechowa - nie. Takie są plany miasta i PKP na najbliższe lata.
- 1 0
-
2007-10-26 23:48
Nie no, Brawo!
WOW!
- 1 0
-
2007-10-26 23:55
patrzac na to zdjecie (1)
wydaje mi sie, ze odstep miedzy peronem a pociagiem jest niebezpiecznie duzy ,dla dzieci, niepelnosprawnych,starszych wiekiem i w ogole.
- 2 0
-
2007-10-26 23:57
jest bezpieczniejszy niż poprzedni, bliżej peronu
- 1 1
-
2007-10-26 23:55
jechałam nowa skmka dzisiaj, bardzo przyjemnie!
(szkoda tylko że musieli wtrynic do tego miłego zdarzenia E2012)- 1 0
-
2007-10-26 23:58
A niech stace;P
I zaczne jeździć tymi SKMkami, bo to co teraz jeździ to po prostu - chlew
- 0 0
-
2007-10-26 23:59
ale syf
rzeźbienie w gównie. Ciekawe czy decydenci tego ułomnego projektu chcieliby jeździć 30 letnim samochodem Warszawa (albo syrenka) po liftingu (i to marnym, za to drogim). a to co ten pan w purpurach dziś wypowiedział w tvg - dyskwalifikuje za brak myślenia.
- 0 0
-
2007-10-27 00:01
Ciekawi mnie... (2)
ile kosztuje zupełnie nowy wagon wyprodukowany w tym roku. Aby porównać czy taka modernizacja ma jakikolwiek sens
- 0 0
-
2007-10-27 21:14
koszt
Zupełnie nowy zespół trakcyjny kosztuje 18 milionów zł
- 0 0
-
2007-10-28 20:56
re: ciekawi mnie
nowy jakieś 20 mln w zalezności od producenta wiec więcej niż modernizacja 4 razem wziętych. w przypadku ruchu aglomeracyjnego przy tego typu ograniczeniach finansowych większe uzasadnienie ekonomiczne ma modernizacja 4 niż zakup jednego składu.
rzecz jasna o szczegółach można dyskutować. wymagane analizy wariantów wskazywały jednak na wyższość tego rozwiązania- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.