Znaleźli sposób na paraliż Spacerowej?
10 czerwca 2022
(65 opinii)
Specjalny zespół miejskich urzędników wyjechał w piątek rano, 27.05.2022 r., by przeanalizować sytuację na sparaliżowanej przez korki ul. Spacerowej. To pokłosie remontu ul. Opackiej
. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada zmiany, które mają wejść w życie najpóźniej we wtorek.
To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie
Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
10 czerwca 2022
(65 opinii)
31 maja 2022
(224 opinie)
25 maja 2022
(136 opinii)
2022-05-27 16:30
Cały Gdańsk jest budowany w taki sposób, jedna główna drogą, do której dochodzą dziesiątki mniejszych z setek osiedli, które w żaden sposób nie są ze sobą połączone. Zamiast objeżdżać korki, roboty drogowe, wypadki, itp. wszyscy muszą tkwić w jednym dużym korku.
2022-05-27 16:50
błędna polityka - tak. ale nie budowy dróg, a obsysającej niemiłosiernie komunikacji zbiorowej, która nie jest żadną alternatywą dla samochodu, chyba że mieszkasz i pracujesz/uczysz się przy skm.
2022-05-27 17:41
Bo na drogach nie ma geszeftu. Co innego deweloperka
2022-05-27 18:20
W Wielkiej Brytanii jeżeli o transport już dawno wiedzieli co ich czeka za 30-40 lat.U nas planują na teraz lub są spóźnieni. Dzięki temu tam wydają raz na kilkadziesiąt lat na rozwiązania drogowe a u nas co kilka lat trzeba przerabiać ,poprawiać, rozwijać co oczywiście drenuje budżet miasta i kasę z naszych podatków. Zresztą wystarczy spojrzeć na
W Wielkiej Brytanii jeżeli o transport już dawno wiedzieli co ich czeka za 30-40 lat.U nas planują na teraz lub są spóźnieni. Dzięki temu tam wydają raz na kilkadziesiąt lat na rozwiązania drogowe a u nas co kilka lat trzeba przerabiać ,poprawiać, rozwijać co oczywiście drenuje budżet miasta i kasę z naszych podatków. Zresztą wystarczy spojrzeć na plany drogi duch czyli Nowej Świętokrzyskiej i firmę Robyg gdzie reklamowała swoje osiedla. Najpierw deweloper a później może z ochłapów droga...może a może nie.
2022-05-27 19:09
2022-05-29 12:27
2022-05-27 22:58
Dwa tygodnie temu widziałem na kielnieńskiej stał koleś tirem, gapił się w telefon korki w obie strony. Stal z 3 minuty bo nikt nie wiedział że przed nim jest pusto a drugi pas zakorkowany, oczywiście oglądał coś. Zgroza.
2022-05-28 09:22
Nijaką Lewandowską, miejskiego inzyniera ruchu.
2022-05-28 11:15
Nie wiedziałem.
2022-05-30 13:16
zgłoś swoją kandydaturę, do dzieła!
2022-05-28 10:15
Dokładnie tak jak piszesz. Przykład to np. ul. Świętokrzyska. Zakoniczyn nie ma połączenia z Jasieniem, A dojazd do Adamowicza to płyty drogowe na których można zerwać zawieszenie.
2022-05-28 21:10
aby ruch sie rozkladal i nie tworzyl zatorow, to miasto blokuje takie miejsca. Wszystkie dzialania urzednikow wygladają, jakby celowym bylo jak najwieksze udupianie aut i calego ruchu. Jakby ich to podniecało
2022-05-29 08:29
Gdańsk nigdy nie miał dobrych "komunikantów", stąd problemy. Wszystko zaczyna się od planowania, a tu trzeba wizjonera, nie rzemieślnika. Nie mogą zajmować się siecią dróg osoby nie znające miasta i dobrych rozwiązań na świecie. Nawet oznaczenia jezdni są byle jakie. Oni potrafią tylko zwężać istniejące ulice i robić nikomu niepotrzebne przejścia naziemne w miejscu, gdzie jest tunel.
2022-05-27 14:01
Rząd mógłby sypnąć kaską bo to jest palący problem :)
2022-05-27 14:03
2022-05-27 14:05
2022-05-27 14:06
2022-05-27 15:48
2022-05-27 16:00
Deweloper finansuje i remontuje ta drogę
2022-05-27 16:02
2022-05-27 18:03
Popracuj nad ortografią patałachu.
2022-05-28 01:16
2022-05-28 09:18
To jakiś żart? . Trafić Spacerową bez korków to się nazywa mieć farta
2022-05-27 22:57
2022-05-27 16:53
2022-05-27 14:07
2022-05-27 14:27
Będziesz stał na obu końcach.
2022-05-27 16:58
2022-05-28 10:59
2022-05-27 15:21
Od razu zbudujmy 10 pasów, bo kierofczykom zawsze mało.
2022-05-27 15:39
świetny pomysł popieram
2022-05-27 16:33
Sformułowanie "kierofczyk" idealnie oddaje poziom frustracji kogoś, kto auta nie posiada, nic więcej.
2022-05-27 16:56
Po 9 czy 10 oblanym egzaminie na prawo jazdy ma prawo być sfrustrowany. ;-)
2022-05-27 19:14
ped**arz, obcisłe gacie i inne tego typu.
2022-05-27 18:31
Taki mądry jesteś, to niech zostanie 1 pas, ale wszystkich rowerzystów wywalić ze spacerowej. Co ty na to chłopcze bez prawa jazdy?
2022-05-27 19:51
Na spacerowej to samochody zamulają. Rowerzyści pewnie 3 razy szybciej się poruszają
Tak naprawdę i 10 pasów nie pomoże. Wszystko zatrzyma się na Grunwaldzkiej. Zgadnijcie, która ulica jest dla miasta ważniejsza...
2022-05-27 22:10
2022-05-27 20:15
Bardzo dobry pomysł!
2022-05-27 15:23
Szanowni redaktorzy, wyróżnianie komentarzy, które są niezgodne z konsensusem naukowym to dezinformacja.
2022-05-27 15:53
Jaki jest "konsensus naukowy"? Że im mniej pasów tym mniejsze korki? To są co najwyżej wierzenia aktywistów rowerowych, mocno promowane ostatnio przez ich lobby, ale na pewno nie "konsensus naukowy". Dwa pasy od Obwodnicy do skrzyżowania z Grunwaldzką na pewno by poprawiły przepustowość tej drogi.
2022-05-27 16:06
(nie mylić z poprawianiem przepustowości drogi dla ludzi, korzystających z różnych środków transportu) nie powoduje zmniejszenia korków w dłuższej perspektywie czasowej, m.in. z powodu tzw. indukowanego ruchu. Wzdłuż Spacerowej korki mogłoby zmniejszyć zbudowanie projektowanej już ponad 20 lat temu wydzielonej, dwukierunkowej drogi dla rowerów.
(nie mylić z poprawianiem przepustowości drogi dla ludzi, korzystających z różnych środków transportu) nie powoduje zmniejszenia korków w dłuższej perspektywie czasowej, m.in. z powodu tzw. indukowanego ruchu. Wzdłuż Spacerowej korki mogłoby zmniejszyć zbudowanie projektowanej już ponad 20 lat temu wydzielonej, dwukierunkowej drogi dla rowerów. Obecnie, gdy powszechnie mogłyby być dostępne rowery wspomagane elektrycznie, przypuszczalnie znaleźliby się mieszkańcy Osowej i okolicy wybierający mniej terenochłonne środki transportu i kombinację rower + SKM.
2022-05-27 16:52
Do momentu, aż przyjdzie jesienna szaruga. To co można by zrobić ,to raczej buspas, jeśli już nie chcemy robić dodatkowego pasa dla samochodów.
2022-05-27 17:04
...zwłaszcza wielu mieszkańców Osowej z przyjemnością jechali by ścieżką rowerową pod górę do Obwodnicy... A później teleportacja nad Obwodnicą i będą na miejscu :P
2022-05-27 19:22
2022-05-28 09:04
Konsensus nie mówi. Nie jest człowiekiem. Co najwyżej może stanowić.
2022-05-28 11:00
2022-05-28 16:50
No i naturalnie ograniczenie prędkości do 30km/h.
Żartuję?
Tak myslą w Gdańsku, jakieś chore koncepcje, typu rowerzyści sa najważniejsi. G... prawda. Ta plaga jezdzi 1) Ulicą 2) Chodnikiem i 3) pasem dla rowerzystów. Mają za nic ograniczenia. U mnie pod pracą jest pas dla rowerzystów, tylko niestety, po drugiej stronie ulicy.
No i naturalnie ograniczenie prędkości do 30km/h.
Żartuję?
Tak myslą w Gdańsku, jakieś chore koncepcje, typu rowerzyści sa najważniejsi. G... prawda. Ta plaga jezdzi 1) Ulicą 2) Chodnikiem i 3) pasem dla rowerzystów. Mają za nic ograniczenia. U mnie pod pracą jest pas dla rowerzystów, tylko niestety, po drugiej stronie ulicy. Myślicie, że młodzi i dymaniczni rowerzysci przejeżdżają na drugą stronę jezdni, żeby jechać pasem przeznaczonym dla nich? Nie - jadą po chodniku. Straż miejska, która tam w miarę często bywa, by zakłądać szczęki na koła niegrzecznych kierowców, o dziwo, nie widzi tych rowerzystów. Ważniejsze - kasować te kilka stówek i jechać na następne szczękowanie.
2022-05-27 15:41
Nowa Spacerowa TAK x 3 !
2022-05-27 15:47
Jaka partia rządzi w Gdańsku?
2022-05-27 15:56
Podpisano: PiS
2022-05-27 15:49
2022-05-28 01:19
Tunel pod Pachołkiem!!!
2022-05-28 06:47
W kampanii wyborcza budynia. Z tego powodu zostawiono "damrokę", która chyba rok temu trafiła na zlom - a mogła być odkupiona przez producenta. Ale marzenia świętego od deweloperów warte są każdej kasy.
2022-05-27 16:40
Korki były by nadal takie samie albo i większe, bo Opata Jacka/stary rynek jest już dawno ponad granicą przepustowości. Słaby cykl swiatel przy parku oliwskim + mało miejsca na prawoskrecie w piastowską i chocbys czarował to nic ci więcej pasów na spacerowej nie da.
2022-05-27 19:35
Dlatego należy jak najszybciej zrobić drogę pod pachołkiem.
2022-05-28 09:05
Widzę, że 4 sprawnych inaczej nie rozumie tkanki komunikacyjnej w mieście.
2022-05-27 16:41
Np. wjazd/wyjazd z centrum Osowa powinien być inaczej zorganizowany
2022-05-28 09:07
Co więc proponujesz, ażeby rozwiązać ten problem?
2022-05-28 10:16
Więcej pasów oczywiście.
2022-05-28 10:18
Zrobić buspasy. Korki znikną od ręki.
2022-05-28 13:18
Niemądre i wyjątkowo infantylne rozumowanie.
2022-05-27 16:44
Co z tego jak potem wpada w niewydolną opata Jacka/stary rynek. Potem jeszcze skrzyżowanie przy parku oliwskim, na którym dużo ludzi skręca w lewo i potem na prawoskręt w piastowska który ma ograniczona pojemność.
2022-05-28 01:20
Tylko tunel pod Pachołkiem!
2022-05-27 17:04
taka jest intuicja, ale zapewniam Cię że jak Spacerowa będzie miała 4 pasy, to korki będą znacznie większe niż obecnie.
Jak będzie miała 8 pasów to będą jeszcze większe.
Tak już działa próba walki z korkami przez budowę dróg, polecam gorąco poczytać historię Detroit, zwanego "motor city".
Szczycącego się więc siecią autostrad, dróg, parkingów, likwidacją przejść dla pieszych i podporządkowaniu wszystkiego wygodzie kierowców.
2022-05-28 06:44
... Od ok. 25 lat, czyli od czasu istnienia centrum handlowego w Osowej. Budowę miał sfinansować inwestor (ten od centrum), ale z pomocą przyszli ekolodzy, ratujący coś, co żyło na suchych drzewach. Sytuacja prawie jak z kornikiem.
2022-05-28 08:47
dwa pasy to zachęta dla używania samochodu. Z czasem pojawi się więcej aut i będzie trzeba trzy pasy obstawiam ze w większości pojazdów jest jedna osoba. czemu jako priorytet ludzie nie myślą o transporcie publicznym?
2022-05-28 08:52
bedą ogromne korki tam gdzie te pasy będą się ponownie zwężać w jeden: na dole w Oliwie i u góry w Osowej
2022-05-28 09:10
2022-05-28 10:17
Trzy pasy
2022-05-28 13:19
Jak, gdzie?
2022-05-28 09:23
Jedyne rozwiąazanie
2022-05-28 10:58
2022-05-28 21:12
Dwa pasy co dadzą ? Skoro skoncza sie jednym po obu stronach. Korek bedzie taki sam, tyle, ze na dwoch pasach, bo z obu beda zjezdzac na jeden przy koncu...
2022-05-29 16:14
ale trzeba by wyciać las... a to przecież nie stadion dla dresów aby miało to sens
2022-05-27 14:55
Trzeba zlikwidować możliwość skrętu w lewo z opackiej w spacerową i światła przy jeździe w dół spacerowej cały czas zielone i tylko zmieniające się dla pieszych naciskając na przycisk z ulicy opackiej w lewo prawie nikt nie skręca a jest tam dodatkowy cykl świateł
2022-05-27 15:09
Przecież korek się zrobił przez zamknięcie Opackiej, więc co to by pomogło?
2022-05-27 15:44
2022-05-27 20:49
Swiatla do auchana na górze tez powinny być zlikwidowane. Niech auchan zrobi bezkolizyjny zjazd a jeśli nie chce to może się zabierac
2022-05-28 01:21
...ale ktoś wziął w łapę i jest jak jest.
2022-05-28 07:53
2022-05-28 04:43
Spacerowa zamienić w deptak.
2022-05-28 08:49
Korki znikną w całym mieście a komunikacja będzie zarabiać na siebie i będzie troche jak w Indiach więc tutejsi narzekacze będą zadowoleni
2022-05-28 08:55
bardzo dobry pomysł
2022-05-29 03:42
Krechę na m w centrum GD.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
28 czerwca 2022
(58 opinii)
28 czerwca 2022
(27 opinii)
28 czerwca 2022
(20 opinii)