- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (171 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (51 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (212 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (181 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (103 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (181 opinii)
Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej. Urzędnicy szukają rozwiązania
Tak wyglądał korek na Spacerowej w piątek, 27.05.2022 r., poza godzinami szczytu.
Specjalny zespół miejskich urzędników wyjechał w piątek rano, 27.05.2022 r., by przeanalizować sytuację na sparaliżowanej przez korki ul. Spacerowej. To pokłosie remontu ul. Opackiej. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada zmiany, które mają wejść w życie najpóźniej we wtorek.
- Remont jednej ulicy nie powinien paraliżować połowy miasta - zauważył jeden z użytkowników Raportu.
Harmonogram prac drogowców nie pozostawia tymczasem złudzeń. Trudna sytuacja na trasie w stronę Oliwy potrwa jeszcze miesiąc.
Wszystko przez zakres prowadzonych robót, który obejmuje wymianę nawierzchni jezdni na całej szerokości Opackiej oraz remont przyległego chodnika.
Wymusił on wprowadzenie nowej organizacji ruchu:
- Ulica Opacka na odcinku prowadzenia robót została zwężona do jednego pasa ruchu i wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji do ul. Spacerowej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Dojazd do posesji przy ul. Opackiej jest jednak zapewniony.
- Dojazd do ul. Czyżewskiego od strony ul. Spacerowej został poprowadzony przez ul. Stary Rynek Oliwski, Opata Rybińskiego oraz al. Grunwaldzką.
- Dojazd do ul. Spacerowej od strony ul. Czyżewskiego możliwy jest ul. Cystersów.
I choć utrudnienia można było przewidzieć, to raczej niewielu kierowców spodziewało się, że przez prace na Opackiej ul. Spacerowa zostanie praktycznie sparaliżowana - i to nie tylko w godzinach szczytu, o czym przekonaliśmy się, jadąc na miejsce.
PILNE! Utrzymuje się korek na ul. Spacerowej w dół (45 opinii)
Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10. Zobacz więcej
Trwa poszukiwanie rozwiązania, które zmniejszy korki
Z problemu zdają sobie sprawę również urzędnicy. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że trwają prace nad rozwiązaniem, które ułatwi życie kierowcom i mieszkańcom okolicy. Miałoby ono zacząć obowiązywać prawdopodobnie od poniedziałku, a najpóźniej - od wtorku.
Znamy już pierwsze ustalenia drogowców:
- Po pierwsze: wprowadzona zostanie korekta na skrzyżowaniu ul. Opata Jacka Rybińskiego i al. Grunwaldzkiej, która będzie polegała na zmianie geometrii, aby skręt w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu był możliwy z dwóch pasów ruchu (podwójny lewoskręt).
- Po drugie: wprowadzona zostanie korekta w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej
- Na tym nie kończymy. Będziemy obserwować i analizować kolejne usprawnienia, które zminimalizują utrudnienia związane z remontem fragmentu ul. Opackiej - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Odwrócenie ruchu na ul. Opackiej? Były analizy
Nasi czytelnicy mają tymczasem swoje propozycje. Jedną z nich jest odwrócenie ruchu na Opackiej. GZDiZ pomysł jednak odrzuca, argumentując to paraliżem całej Oliwy.
- Pracujemy nad rozwiązaniami, które zminimalizują utrudnienia spowodowane remontem - zapewnia Magdalena Kiljan. I dodaje: - Przyjęty kierunek ruchu wynika z natężeń ruchu występujących na skrzyżowaniu ulic: Opacka - Spacerowa.
Jak wyjaśnia urzędniczka, w godzinach szczytów komunikacyjnych liczba pojazdów wyjeżdżających z ulicy Opackiej na skrzyżowanie (tak jak został przyjęty jeden kierunek ruchu) wynosi ok. 600 pojazdów na godzinę.
Natężenie pojazdów na wjeździe w ulicę Opacką wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę.
- Wprowadzenie jednego kierunku ruchu w relacji od ulicy Spacerowej do ulicy Czyżewskiego spowoduje, że cały ruch wyjazdowy z ulicy Czyżewskiego będzie odbywał się ulicą Cystersów. Mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego, ulica Cystersów nie jest dogodna do poprowadzenia nią objazdów, m.in. z uwagi na fakt wzmożonego ruchu autokarów dojeżdżających do Katedry Oliwskiej - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Ukłon w stronę pasażerów komunikacji
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział tymczasem, że w poniedziałek, 30 maja, uruchomiona zostanie dodatkowa tymczasowa linia autobusowa 917 na trasie: Oliwa Pętla Tramwajowa - ul. Obrońców Westerplatte - ul. Polanki - ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka - ul. Opacka - ul. Czyżewskiego - al. Grunwaldzka - Oliwa Pętla Tramwajowa.
Autobusy jeździć będą w godz. 05:30 - 22:30 co ok. 30 minut. Na trasie przejazdu obowiązują wszystkie przystanki. Przystankiem początkowym będzie "Oliwa Pętla Tramwajowa" 06.
W związku z obowiązującą tymczasową organizacją ruchu na ul. Opackiej konieczne było wycofanie linii 117 z ul. Czyżewskiego w kierunku Sopotu.
Niestety potencjalna trasa objazdowa przez ul. Opacką (odcinek al. Grunwaldzka - ul. Czyżewskiego) uniemożliwia bezpieczny przejazd autobusom standardowej wielkości. Dlatego autobusy ww. linii zostały skierowane do Sopotu objazdem przez al. Grunwaldzką, z pominięciem ul. Czyżewskiego.
Na wniosek mieszkańców ul. Czyżewskiego i przyległych ulic skorygowana zostanie organizacja ruchu i uruchomiona będzie dodatkowa tymczasowa linia 917 obsługiwana taborem typu mini.
Opinie wybrane
-
2022-05-27 16:30
Wychodzi błędną polityka - brak łączników! (12)
Cały Gdańsk jest budowany w taki sposób, jedna główna drogą, do której dochodzą dziesiątki mniejszych z setek osiedli, które w żaden sposób nie są ze sobą połączone. Zamiast objeżdżać korki, roboty drogowe, wypadki, itp. wszyscy muszą tkwić w jednym dużym korku.
- 230 7
-
2022-05-29 08:29
Gdańsk nigdy nie miał dobrych "komunikantów", stąd problemy. Wszystko zaczyna się od planowania, a tu trzeba wizjonera, nie rzemieślnika. Nie mogą zajmować się siecią dróg osoby nie znające miasta i dobrych rozwiązań na świecie. Nawet oznaczenia jezdni są byle jakie. Oni potrafią tylko zwężać istniejące ulice i robić nikomu niepotrzebne przejścia naziemne w miejscu, gdzie jest tunel.
- 5 0
-
2022-05-28 21:10
Co wiecej, nawet jak sa mozliwosci robienia polaczen i skrotow
aby ruch sie rozkladal i nie tworzyl zatorow, to miasto blokuje takie miejsca. Wszystkie dzialania urzednikow wygladają, jakby celowym bylo jak najwieksze udupianie aut i calego ruchu. Jakby ich to podniecało
- 8 0
-
2022-05-28 10:15
Dokładnie
Dokładnie tak jak piszesz. Przykład to np. ul. Świętokrzyska. Zakoniczyn nie ma połączenia z Jasieniem, A dojazd do Adamowicza to płyty drogowe na których można zerwać zawieszenie.
- 12 0
-
2022-05-28 09:22
Wymienić d**ili urzędników (2)
Nijaką Lewandowską, miejskiego inzyniera ruchu.
- 8 0
-
2022-05-30 13:16
zgłoś swoją kandydaturę, do dzieła!
- 0 0
-
2022-05-28 11:15
Jest ktoś taki jak miejski inżynier ruchu?
Nie wiedziałem.
- 2 0
-
2022-05-27 22:58
Telefony do zgroza
Dwa tygodnie temu widziałem na kielnieńskiej stał koleś tirem, gapił się w telefon korki w obie strony. Stal z 3 minuty bo nikt nie wiedział że przed nim jest pusto a drugi pas zakorkowany, oczywiście oglądał coś. Zgroza.
- 8 1
-
2022-05-27 19:09
Tunel w lesie (1)
- 7 5
-
2022-05-29 12:27
Jak Sopot za niego zapłaci
- 0 0
-
2022-05-27 18:20
Planowanie ? Czemu się dziwić
W Wielkiej Brytanii jeżeli o transport już dawno wiedzieli co ich czeka za 30-40 lat.U nas planują na teraz lub są spóźnieni. Dzięki temu tam wydają raz na kilkadziesiąt lat na rozwiązania drogowe a u nas co kilka lat trzeba przerabiać ,poprawiać, rozwijać co oczywiście drenuje budżet miasta i kasę z naszych podatków. Zresztą wystarczy spojrzeć na
W Wielkiej Brytanii jeżeli o transport już dawno wiedzieli co ich czeka za 30-40 lat.U nas planują na teraz lub są spóźnieni. Dzięki temu tam wydają raz na kilkadziesiąt lat na rozwiązania drogowe a u nas co kilka lat trzeba przerabiać ,poprawiać, rozwijać co oczywiście drenuje budżet miasta i kasę z naszych podatków. Zresztą wystarczy spojrzeć na plany drogi duch czyli Nowej Świętokrzyskiej i firmę Robyg gdzie reklamowała swoje osiedla. Najpierw deweloper a później może z ochłapów droga...może a może nie.
- 17 3
-
2022-05-27 17:41
Bo na drogach nie ma geszeftu. Co innego deweloperka
- 12 3
-
2022-05-27 16:50
błędna polityka - tak. ale nie budowy dróg, a obsysającej niemiłosiernie komunikacji zbiorowej, która nie jest żadną alternatywą dla samochodu, chyba że mieszkasz i pracujesz/uczysz się przy skm.
- 23 8
-
2022-05-27 14:01
Dopóki Spacerowa nie będzie miała dwóch pasów w obie strony korki będą nadal. (60)
Rząd mógłby sypnąć kaską bo to jest palący problem :)
- 169 179
-
2022-05-29 16:14
plus na zakrecie 180 stopni na sopockiej rondo i odnoga do obwodnicy (bardzo blisko)
ale trzeba by wyciać las... a to przecież nie stadion dla dresów aby miało to sens
- 0 0
-
2022-05-28 21:12
Ty wez pomysl zanim napiszesz.
Dwa pasy co dadzą ? Skoro skoncza sie jednym po obu stronach. Korek bedzie taki sam, tyle, ze na dwoch pasach, bo z obu beda zjezdzac na jeden przy koncu...
- 2 1
-
2022-05-28 10:58
Rusko tuski trol jak zawsze na posterunku
- 1 0
-
2022-05-28 09:23
Estakada nad istniejącą
Jedyne rozwiąazanie
- 0 0
-
2022-05-28 08:52
co to da? (3)
bedą ogromne korki tam gdzie te pasy będą się ponownie zwężać w jeden: na dole w Oliwie i u góry w Osowej
- 2 0
-
2022-05-28 09:10
Co więc proponujesz? (2)
- 0 0
-
2022-05-28 10:17
(1)
Trzy pasy
- 0 1
-
2022-05-28 13:19
W Oliwie????
Jak, gdzie?
- 0 0
-
2022-05-28 08:47
dwa pasy dwa pasy
dwa pasy to zachęta dla używania samochodu. Z czasem pojawi się więcej aut i będzie trzeba trzy pasy obstawiam ze w większości pojazdów jest jedna osoba. czemu jako priorytet ludzie nie myślą o transporcie publicznym?
- 2 4
-
2022-05-28 06:44
Spacerowa mogła mieć dwa pasy...
... Od ok. 25 lat, czyli od czasu istnienia centrum handlowego w Osowej. Budowę miał sfinansować inwestor (ten od centrum), ale z pomocą przyszli ekolodzy, ratujący coś, co żyło na suchych drzewach. Sytuacja prawie jak z kornikiem.
- 7 3
-
2022-05-27 17:04
taka jest intuicja, ale zapewniam Cię że jak Spacerowa będzie miała 4 pasy, to korki będą znacznie większe niż obecnie.
Jak będzie miała 8 pasów to będą jeszcze większe.
Tak już działa próba walki z korkami przez budowę dróg, polecam gorąco poczytać historię Detroit, zwanego "motor city".
Szczycącego się więc siecią autostrad, dróg, parkingów, likwidacją przejść dla pieszych i podporządkowaniu wszystkiego wygodzie kierowców.- 10 9
-
2022-05-27 16:44
Może mieć i 10 pasów (1)
Co z tego jak potem wpada w niewydolną opata Jacka/stary rynek. Potem jeszcze skrzyżowanie przy parku oliwskim, na którym dużo ludzi skręca w lewo i potem na prawoskręt w piastowska który ma ograniczona pojemność.
- 11 3
-
2022-05-28 01:20
Tylko tunel pod Pachołkiem!
Tylko tunel pod Pachołkiem!
- 5 3
-
2022-05-27 16:40
Co by to zmieniło? (2)
Korki były by nadal takie samie albo i większe, bo Opata Jacka/stary rynek jest już dawno ponad granicą przepustowości. Słaby cykl swiatel przy parku oliwskim + mało miejsca na prawoskrecie w piastowską i chocbys czarował to nic ci więcej pasów na spacerowej nie da.
- 10 4
-
2022-05-27 19:35
(1)
Dlatego należy jak najszybciej zrobić drogę pod pachołkiem.
- 3 5
-
2022-05-28 09:05
Widzę, że 4 sprawnych inaczej nie rozumie tkanki komunikacyjnej w mieście.
- 2 1
-
2022-05-27 16:41
Korki są nie przez brak 2 pasów a przez niedrożne skrzyżowania na końcach Spacerowej (4)
Np. wjazd/wyjazd z centrum Osowa powinien być inaczej zorganizowany
- 14 7
-
2022-05-28 09:07
To wszyscy wiemy. (3)
Co więc proponujesz, ażeby rozwiązać ten problem?
- 0 1
-
2022-05-28 10:18
Zamknąć Spacerową dla osobówek (1)
Zrobić buspasy. Korki znikną od ręki.
- 3 4
-
2022-05-28 13:18
Niemądre i wyjątkowo infantylne rozumowanie.
- 1 1
-
2022-05-28 10:16
Więcej pasów oczywiście.
- 1 3
-
2022-05-27 15:49
Czyli samochody szybciej dotra do Oliwy, czyli waskiego gardla na tej trasie, i tam ugrzezna juz calkowicie. (2)
- 20 2
-
2022-05-28 01:19
Tunel pod Pachołkiem!!! (1)
Tunel pod Pachołkiem!!!
- 8 4
-
2022-05-28 06:47
Już był.
W kampanii wyborcza budynia. Z tego powodu zostawiono "damrokę", która chyba rok temu trafiła na zlom - a mogła być odkupiona przez producenta. Ale marzenia świętego od deweloperów warte są każdej kasy.
- 5 2
-
2022-05-27 15:47
Jaki syf (1)
Jaka partia rządzi w Gdańsku?
- 11 6
-
2022-05-27 15:56
My nie zrobimy remontów przez najbliższe 100 lat.
Podpisano: PiS
- 11 15
-
2022-05-27 15:41
Budować
Nowa Spacerowa TAK x 3 !
- 12 10
-
2022-05-27 15:21
(8)
Od razu zbudujmy 10 pasów, bo kierofczykom zawsze mało.
- 17 39
-
2022-05-27 20:15
Super!
Bardzo dobry pomysł!
- 1 0
-
2022-05-27 18:31
(2)
Taki mądry jesteś, to niech zostanie 1 pas, ale wszystkich rowerzystów wywalić ze spacerowej. Co ty na to chłopcze bez prawa jazdy?
- 16 5
-
2022-05-27 19:51
Dlaczego wywalić? (1)
Na spacerowej to samochody zamulają. Rowerzyści pewnie 3 razy szybciej się poruszają
Tak naprawdę i 10 pasów nie pomoże. Wszystko zatrzyma się na Grunwaldzkiej. Zgadnijcie, która ulica jest dla miasta ważniejsza...- 7 12
-
2022-05-27 22:10
Żadna
- 5 0
-
2022-05-27 16:33
(2)
Sformułowanie "kierofczyk" idealnie oddaje poziom frustracji kogoś, kto auta nie posiada, nic więcej.
- 37 12
-
2022-05-27 19:14
Dokładnie tak samo jak
ped**arz, obcisłe gacie i inne tego typu.
- 10 6
-
2022-05-27 16:56
Zromum człowieka.
Po 9 czy 10 oblanym egzaminie na prawo jazdy ma prawo być sfrustrowany. ;-)
- 33 7
-
2022-05-27 15:39
świetny pomysł popieram
- 10 6
-
2022-05-27 15:23
(8)
Szanowni redaktorzy, wyróżnianie komentarzy, które są niezgodne z konsensusem naukowym to dezinformacja.
- 22 5
-
2022-05-28 16:50
A ja powiem odważnie: Grunwladzka 1 pas, plus 1 BUS pas + 1 pas dla rowerzystów
No i naturalnie ograniczenie prędkości do 30km/h.
Żartuję?
Tak myslą w Gdańsku, jakieś chore koncepcje, typu rowerzyści sa najważniejsi. G... prawda. Ta plaga jezdzi 1) Ulicą 2) Chodnikiem i 3) pasem dla rowerzystów. Mają za nic ograniczenia. U mnie pod pracą jest pas dla rowerzystów, tylko niestety, po drugiej stronie ulicy.No i naturalnie ograniczenie prędkości do 30km/h.
Żartuję?
Tak myslą w Gdańsku, jakieś chore koncepcje, typu rowerzyści sa najważniejsi. G... prawda. Ta plaga jezdzi 1) Ulicą 2) Chodnikiem i 3) pasem dla rowerzystów. Mają za nic ograniczenia. U mnie pod pracą jest pas dla rowerzystów, tylko niestety, po drugiej stronie ulicy. Myślicie, że młodzi i dymaniczni rowerzysci przejeżdżają na drugą stronę jezdni, żeby jechać pasem przeznaczonym dla nich? Nie - jadą po chodniku. Straż miejska, która tam w miarę często bywa, by zakłądać szczęki na koła niegrzecznych kierowców, o dziwo, nie widzi tych rowerzystów. Ważniejsze - kasować te kilka stówek i jechać na następne szczękowanie.- 5 4
-
2022-05-27 15:53
(6)
Jaki jest "konsensus naukowy"? Że im mniej pasów tym mniejsze korki? To są co najwyżej wierzenia aktywistów rowerowych, mocno promowane ostatnio przez ich lobby, ale na pewno nie "konsensus naukowy". Dwa pasy od Obwodnicy do skrzyżowania z Grunwaldzką na pewno by poprawiły przepustowość tej drogi.
- 23 15
-
2022-05-27 16:06
konsensus naukowy mówi, że poprawianie przepustowości drogi dla samochodów (5)
(nie mylić z poprawianiem przepustowości drogi dla ludzi, korzystających z różnych środków transportu) nie powoduje zmniejszenia korków w dłuższej perspektywie czasowej, m.in. z powodu tzw. indukowanego ruchu. Wzdłuż Spacerowej korki mogłoby zmniejszyć zbudowanie projektowanej już ponad 20 lat temu wydzielonej, dwukierunkowej drogi dla rowerów.
(nie mylić z poprawianiem przepustowości drogi dla ludzi, korzystających z różnych środków transportu) nie powoduje zmniejszenia korków w dłuższej perspektywie czasowej, m.in. z powodu tzw. indukowanego ruchu. Wzdłuż Spacerowej korki mogłoby zmniejszyć zbudowanie projektowanej już ponad 20 lat temu wydzielonej, dwukierunkowej drogi dla rowerów. Obecnie, gdy powszechnie mogłyby być dostępne rowery wspomagane elektrycznie, przypuszczalnie znaleźliby się mieszkańcy Osowej i okolicy wybierający mniej terenochłonne środki transportu i kombinację rower + SKM.
- 11 16
-
2022-05-27 19:22
Konsensus naukowy mówi, że aktywiści miejscy są głęboko upośledzeni intelektualnie (2)
- 14 6
-
2022-05-28 11:00
ale ty masz poziom inteligencji meduzy to nierozumiesz jak iwdac nawet tego co piszesz
- 1 0
-
2022-05-28 09:04
Konsensus nie mówi. Nie jest człowiekiem. Co najwyżej może stanowić.
- 2 1
-
2022-05-27 17:04
...zwłaszcza wielu mieszkańców Osowej z przyjemnością jechali by ścieżką rowerową pod górę do Obwodnicy... A później teleportacja nad Obwodnicą i będą na miejscu :P
- 22 2
-
2022-05-27 16:52
Do momentu, aż przyjdzie jesienna szaruga. To co można by zrobić ,to raczej buspas, jeśli już nie chcemy robić dodatkowego pasa dla samochodów.
- 12 3
-
2022-05-27 14:27
I co ci to da ? (2)
Będziesz stał na obu końcach.
- 16 2
-
2022-05-27 16:58
Ale wybudujemy te 2 pasy tylko że po wyborach. Ja obiecam wszystko wszystkim. (1)
- 10 17
-
2022-05-28 10:59
dzbanie w Gdańsku rzadzi PO
- 3 3
-
2022-05-27 14:07
słupom sypac ryzyko chyba?
- 6 3
-
2022-05-27 14:03
Nieprawda. Tydzień temu nie było dwóch pasów w każdą stronę i korki nie były takie jak teraz (10)
- 38 16
-
2022-05-27 16:53
Ale były i to spore
- 3 0
-
2022-05-27 14:05
bo tydzień temu ne było remontu na opackeij (8)
- 19 7
-
2022-05-27 22:57
Efekt tuZka
- 2 10
-
2022-05-27 14:06
No właśnie - korki są przez remont, a nie przez brak dwóch pasów na Spacerowej (6)
- 50 20
-
2022-05-28 09:18
To jakiś żart? . Trafić Spacerową bez korków to się nazywa mieć farta
- 4 2
-
2022-05-27 15:48
Deweloperowi drogę do wierzowca buduje Gdańsk za nasze PO datki (4)
- 27 24
-
2022-05-27 18:03
"do wierzowca" (1)
Popracuj nad ortografią patałachu.
- 12 4
-
2022-05-28 01:16
Tak to jest jak na forum udzielają się niedouczone dzieci
- 7 0
-
2022-05-27 16:02
prace prowadzone są na koszt dewelopera, więc nie kłam
- 12 12
-
2022-05-27 16:00
Nie kłam
Deweloper finansuje i remontuje ta drogę
- 13 18
-
2022-05-27 14:55
Zmiana cyklu świateł (9)
Trzeba zlikwidować możliwość skrętu w lewo z opackiej w spacerową i światła przy jeździe w dół spacerowej cały czas zielone i tylko zmieniające się dla pieszych naciskając na przycisk z ulicy opackiej w lewo prawie nikt nie skręca a jest tam dodatkowy cykl świateł
- 75 26
-
2022-05-29 03:42
Czeba to se było
Krechę na m w centrum GD.
- 0 0
-
2022-05-28 08:55
bardzo dobry pomysł
- 0 0
-
2022-05-28 08:49
Jedyny sposób to zakaz poruszania się samochodami z silnikiem spalinowym
Korki znikną w całym mieście a komunikacja będzie zarabiać na siebie i będzie troche jak w Indiach więc tutejsi narzekacze będą zadowoleni
- 0 8
-
2022-05-27 20:49
(3)
Swiatla do auchana na górze tez powinny być zlikwidowane. Niech auchan zrobi bezkolizyjny zjazd a jeśli nie chce to może się zabierac
- 13 2
-
2022-05-28 04:43
Spacerowa zamienić w deptak.
- 4 0
-
2022-05-28 01:21
Miało być tak w pierwotnej wersji.. (1)
...ale ktoś wziął w łapę i jest jak jest.
- 7 0
-
2022-05-28 07:53
Rysio Gruda
- 1 0
-
2022-05-27 15:44
Dobry pomysł ale bez udrożnienia kolejnych skrzyżowań niewiele da.
- 4 5
-
2022-05-27 15:09
Przecież korek się zrobił przez zamknięcie Opackiej, więc co to by pomogło?
- 11 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.