- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (246 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (39 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (844 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Paraliżu można było uniknąć. Zamknięcie ul. Nowiny planowano w ferie
Dlaczego te prace nie były prowadzone w czasie zimowych ferii? - dopytują poirytowani kierowcy, którzy po zamknięciu ul. Nowiny codziennie tkwią w długich korkach na południu Gdańska. Jak się okazało, początkowy harmonogram prac zakładał zamknięcie drogi właśnie w czasie wolnym od zajęć w szkołach, ale został dwukrotnie przełożony.
Ulica Nowiny to w zasadzie bajpas Traktu św. Wojciecha, przebiegający wzdłuż Kanału Raduni i łączący ul. Starogardzką z Raduńską i Małomiejską. Każdego dnia z tego krótkiego odcinka korzystają tysiące kierowców z Oruni, Borkowa a nawet Kowal.
Od poniedziałku, 12 lutego, gdy ulica została zamknięta, by na wysokości parku Oruńskiego mogło powstać wyniesione przejście dla pieszych, wjazdy i wyjazdy z południa Gdańska utonęły w korkach.
Paraliż południa Gdańska (58 opinii)
I niemal od pierwszego dnia wielu kierowców zachodzi w głowę, dlaczego te prace i związane z nimi utrudnienia nie mogły odbywać się w czasie niedawno zakończonych ferii zimowych, gdy na drogach jest pusto, tylko tuż po nich?
- To wbrew wszelkim regułom i logice. Zamknięcie ulicy ma trwać 4 tygodnie. Zamiast wykorzystać ferie i połowę tych prac przeprowadzić w czasie, gdy ruch na drogach jest minimalny, miasto zostaje sparaliżowane tuż po nich. To niedorzeczne i na wielu poziomach szkodliwe. Kompletnie tego nie rozumiem - mówi nam pan Wojciech z południa Gdańska, który korzysta z ul. Nowiny w drodze do i z pracy.
Nowiny stoi (59 opinii)
Prace miały rozpocząć się podczas ferii
O wyjaśnienia poprosiliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Jak mówi Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu, ulicę na czas robót trzeba było zamknąć całkowicie, a nie np. tylko połówkowo, ze względu na obiektywne czynniki.
- Tymczasowa organizacja ruchu na ul. Nowiny wynikała z technologii wykonania uspokojenia ruchu w postaci progu płytowego na wysokości wyjścia z budowanego parkingu. Z uwagi na istniejącą szerokość 5,75 m konstrukcja zaprojektowanego wyniesienia (płytki chodnikowe i kostka kamienna na podbudowie stabilizowanej cementem) i technologia wykonania uniemożliwiają wykonanie tego wyniesienia "połówkami" - tłumaczy Lewandowska. - Jak informował nas projektant, prowadzenie ruchu po wykonanej części wyniesienia będzie powodowało rozjeżdżanie krawędzi przy osi wcześniej wykonanej połówki.
Jednocześnie przyznaje, że pierwotna tymczasowa organizacja ruchu zakładała, by prace odbyły się w czasie zimowych ferii. I na to została wydana zgoda. Później jednak termin był co najmniej dwukrotnie przekładany i ostatecznie prace ruszyły 12 lutego, a więc w najgorszym możliwym momencie, bo na początku tygodnia i pierwszego dnia po dwutygodniowej zimowej przerwie na naukę.
- Integralnym elementem każdego projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu jest harmonogram prac oraz termin ich wprowadzania. W przypadku ul. Nowiny wskazany termin realizacji zakładał okres poza czasem nauki szkolnej tzn. w ferie zimowe. Niestety realizacja nie nastąpiła w tym terminie - dodaje.
Południe w korkach (102 opinie)
Ustawiono i poprawiono znaki
Urzędnicy widząc, jakie kłopoty mieszkańcom i kierowcom sprawia zamknięcie ulicy przy parku Oruńskim, podjęli działania, by zminimalizować utrudnienia. W okolicy remontu stanęły tablice zmiennej treści, a dla poprawy czytelności przestawiono niektóre znaki.
- Zminimalizowało to sytuacje wjeżdżania na zamknięty odcinek ul. Nowiny i zawracania w kierunku ul. Starogardzkiej. Poleciliśmy też wykonawcy wprowadzenie korekty w oznakowaniu na skrzyżowaniu Trakt św. Wojciecha - Starogardzka, która w założeniu ma ułatwienie decyzji kierowcom wyjeżdżającym z ul. Starogardzkiej na ul. Trakt św. Wojciecha. Ponadto zleciliśmy udrożnienie ul. Nowiny w obszarze skrzyżowania z ul. Kampinoską i Starogardzką poprzez wyeliminowanie parkujących pojazdów, co utrudnia ruch autobusów - wylicza Lewandowska.
Jak słyszymy, przypadek ul. Nowiny przelał czarę goryczy i w przyszłości procedury i nadzór nad tego typu inwestycjami mają zostać uszczelnione i zaostrzone. Przydać się mają doświadczenia z innych miast.
Zdaniem naszych czytelników urzędnicy powinni też przyjrzeć się deklarowanym i nadmiernie wydłużanym terminom realizacji prac.
- Czy na budowę jednego przejścia potrzeba aż czterech tygodni utrudnień? - zachodzą w głowę kierowcy.
Przejazd ul. Nowiny ma zostać przywrócony za ok. trzy tygodnie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na południu Gdańska
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-21 15:23
Ten remont powinien trwać kilka dni (15)
A nie kilka tygodni. Praca min. 12 godzin dziennie a nie jak teraz, po 16 nikogo i cisza. Jeśli pogoda nie pozwala na wcześniejsze zakończenie prac, należało przełożyć je na wakacje. Te kilka miesięcy nie zrobiłoby różnicy a przynajmniej nie byłoby tego drogowego dramatu, który mamy teraz.
- 301 19
-
2024-02-29 23:37
A wiesz co się dzieje na Nowinach w wakacje?!? Tłumy parkowiczów parkujących po obu stronach ulicy
- 0 0
-
2024-02-22 07:56
No co Ty? Trzy godziny dziennie z papierosem i piwkiem wystarczy panie majster ;)
- 1 1
-
2024-02-21 20:27
Bład nie kilka dni a kilka nocy !!!!!!!!!!!! Jak w normalnym świecie się robi !!!!!!!!!!!
- 28 2
-
2024-02-21 18:07
(2)
A ja nie chcę, aby ktoś mi pod domem po 16 hałasował w imię tego aby książę nie stał w korkach.
- 10 40
-
2024-02-21 20:28
To dopiero się ksiaże odezwał !!!!!
- 17 1
-
2024-02-21 19:23
Ty nawet nie wiesz
ilu ja rzeczy nie chcę...
- 13 1
-
2024-02-21 17:04
załóż firmę i startuj w przetargu (3)
skoro uważasz że z 4 tygodni zrobisz 4 dni to zapewne i taniej to zrobisz bo koszty pracy i maszyn spadną czyli wygrasz i pokażesz wszystkim jak to powinno być robione
- 7 25
-
2024-02-21 19:29
Wybiera się odpowiednią: (1)
Technologię, materiały, termin. W tym wypadku najwyraźniej wszystko wybrano źle. Przecież to jest niedorzeczne aby taka mikrobudowa trwała tyle czasu!
- 21 1
-
2024-02-22 07:56
Kwestia najniższej ceny się kłania.... Ahahahahaha!
- 3 0
-
2024-02-21 18:22
Wiesz...
Japończycy w 4 dni naprawili kilkadziesiąt km dróg zniszczonych po trzęsieniu ziemi. Naprawili w 4 dni zapadnięte skrzyżowanie wraz z instalacjami... Da się, ale trzeba chcieć i umieć. Filmy i zdjęcia ogólnodostępne w sieci. U nas durne rondo buduje się rok, wymienia nawierzchnię na odcinku 5km przez dwa lata i buduje próg przez miesiąc.
- 35 4
-
2024-02-21 17:00
W Gdańsku
Zawsze terminy z rozpoczynaniem modernizacji/remontu/budowy lub jego oddaniem nie jest terminowe. Zarząd miasta jest za miekki dla tego typu firm.
Przykład z południa również: rondo na Turzycowej.- 16 0
-
2024-02-21 16:34
Niestety (2)
beton używany do podbudowy wyniesienia tak szybko nie wiąże. Jeśli ma być udzielona gwarancja na wykonane prace, to musi tyle trwać.
- 8 7
-
2024-02-21 17:17
Nie rozśmieszaj
Są betony letnie i betony zimowe, jak się zimą wykonuje prace betonem letnim takie są efekty - miesiąc na przejście dla pieszych. Ale to nie wina wykonawcy tylko tej osoby która daje zgodę na takie prowadzenie remontów. Od kilku lat mieszkańcy są złem koniecznym dla zarządzających. Jeśli ktoś chce z tym polemizować to niech sobie przypomni przez
Są betony letnie i betony zimowe, jak się zimą wykonuje prace betonem letnim takie są efekty - miesiąc na przejście dla pieszych. Ale to nie wina wykonawcy tylko tej osoby która daje zgodę na takie prowadzenie remontów. Od kilku lat mieszkańcy są złem koniecznym dla zarządzających. Jeśli ktoś chce z tym polemizować to niech sobie przypomni przez ile lat były w samym centrum przy Węźle Unii Europejskiej pozamykane ulice - a dokładniej z ulic zrobione magazyny materiałów dla wykonawcy remontu. Z artykułu dowiedziałem się że mamy Panią Miejski inżynier ruchu. Mam poważne wątpliwości czy ta Pani ma chociaż Prawo Jazdy
- 27 6
-
2024-02-21 16:44
Czyli aż się prosi, żeby takie rzeczy robić w czasie wakacji letnich, no ale gdzie tam...
- 10 0
-
2024-02-21 15:45
I jaki był powód przełożenia terminu? Znów brak odpowiedzi ze stronu urzędników
za to lanie wody wokół pytania to standard. Ostatecznie nie wiadomo dlaczego.
- 44 1
-
2024-02-22 09:20
Od kilku dni? To trwa wiele już lat. (1)
Dojazd z południowych dzielnic np. do Oliwy przy wyjeździe o 6:30 potrafi trwać 50 minut, a jest to zaledwie 8 km. To kpina. Więcej przejść dla pieszych, patodeweloperki, podwyżek biletów komunikacji! Miasto da radę!
- 55 4
-
2024-02-23 06:55
czekaj, czekaj
zaraz ktos napisze, ze mozesz rowerem albo hulajnoga pojechac i bedziesz szybciej
- 0 0
-
2024-02-21 23:10
Najlepsze, ze we wtorek jak był protest (3)
rolników to między 15.30 , a 16 centrum było puste. Wszystkie te czopy co jadą bez sensu i robią korki gdzieś poznikały.
- 64 5
-
2024-02-23 19:12
Te czopy siedzialy w traktorach ;)
- 0 1
-
2024-02-22 07:24
Ferie sobie zrobili.
Ale nie da się przez cały rok
- 3 0
-
2024-02-22 07:04
Też to zauważyłem :)
Małomiejska, Świętokrzyska, Havla - puuuustki.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.