- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (99 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Pieszym i kierowcom będzie lepiej, ale na razie jest paraliż południa Gdańska
Prace nad niepozorną inwestycją przy ul. Nowiny blokują ruch na południu Gdańska. Kierowcy narzekają na korki wywołane zamknięciem fragmentu uliczki na wysokości placu zabaw przy parku Oruńskim. Powodem jest budowa wyniesionego przejścia dla pieszych, która - jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - potrwa do połowy marca. W ramach inwestycji powstaną także miejsca postojowe.
- Co powstaje przy ul. Nowiny w Gdańsku? Inwestycja dla pieszych i kierowców
- Armagedon na ul. Nowiny. Sygnały w Raporcie z Trójmiasta
- Kalibracja świateł pomogłaby na ul. Nowiny?
- Korki na ul. Nowiny. Ulica zamknięta, bo tego wymaga porządna budowa
Co powstaje przy ul. Nowiny w Gdańsku? Inwestycja dla pieszych i kierowców
- piesi - bo dostaną wyniesione, a co za tym idzie bezpieczniejsze przejście,
- kierowcy - bo jeżeli wybiorą się do parku Oruńskiego autem, będą mieli gdzie zostawić samochód,
- mieszkańcy głosujący w Budżecie Obywatelskim - bo to oni wnioskowali o taki remont.
Na razie jednak wszyscy narzekają na gigantyczne korki na drogach i - zdaniem wielu zmotoryzowanych - źle rozplanowane roboty.
Armagedon na ul. Nowiny. Sygnały w Raporcie z Trójmiasta
Wszystko przez zamknięcie fragmentu ul. Nowiny na wysokości placu zabawy przy parku Oruńskim. Sugerowany przez urzędników objazd poprowadzony Traktem św. Wojciecha i ul. Starogardzką w godzinach szczytu zmienia się w drogowy armagedon, o czym jesteśmy regularnie informowani w Raporcie z Trójmiasta:
Sytuacja drogowa na ul. Nowiny na filmach czytelników
- Dlaczego prace nie rozpoczęły się w czasie ferii, kiedy był mniejszy ruch? - dopytują nasi czytelnicy. - Teraz sensowna inwestycja zbiera kiepski pijar, bo schrzaniono harmonogram prac.
Nowiny stoi (59 opinii)
Uwagi mają również pasażerowie komunikacji miejskiej:
- Autobus 289 rano z Kampinoskiej do Gościnnej jedzie 50 min, a ludzie są ściśnięci jak sardynki. Standardowo ta trasa zajmuje niecałe 20 minut.
W związku z remontem autobusy linii 289 jeżdżą objazdem: Trakt Świętego Wojciecha - Starogardzką - Nowiny - i dalej po stałej trasie.
Kalibracja świateł pomogłaby na ul. Nowiny?
Z kolei zdaniem pana Rafała, który napisał do nas w sprawie paraliżu na trasie, pośrednią przyczyną korka na ul. Starogardzkiej, oprócz skumulowanej liczby pojazdów, jest sygnalizacja świetlna na Trakcie św. Wojciecha na wysokości Państwowej Straży Pożarnej.
- Otóż światło czerwone dla pojazdów na Trakcie zapala się tylko wtedy, gdy pieszy naciśnie przycisk, jeśli chce przejść na drugą stronę. W innym wypadku dla samochodów jadących w stronę Pruszcza świeci się cały czas zielone. W związku z tym kierowcy jadący od ul. Starogardzkiej zmuszeni są wjeżdżać na Trakt w kierunku centrum tylko wtedy, kiedy zrobi się luka, co w godzinach porannych jest dość sporym wyzwaniem, a przy obecnej liczbie pojazdów przez ww. remont sytuacja pogorszyła się dramatycznie - zauważa.
Tak wglądają korki na ul. Nowiny.
Korki na ul. Nowiny. Ulica zamknięta, bo tego wymaga porządna budowa
W sprawie poprosiliśmy o komentarz nadzorującą inwestycję Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.
- Budowa przejścia dla pieszych będzie wykonana z kostki kamiennej oraz płytek betonowych. Zgodnie ze sztuką budowlaną elementy konstrukcyjne przejścia dla pieszych po wykonaniu muszą przez dwa tygodnie ulec związaniu i stabilizacji w celu uzyskania odpowiednich parametrów użytkowych. Maksymalnie zamknięcie ruchu będzie trwało miesiąc, jednak zostanie skrócone, jeśli pozwolą na to warunki pogodowe. Warto podkreślić, że wykonanie przejścia to element podnoszący bezpieczeństwo inwestycji, która została zgłoszona przez Radnych Dzielnicy - podsumowuje Aneta Niezgoda z DRMG.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-14 11:55
(13)
Ok. Przeżyjemy byle nie za długo. Rozbudowa dróg to podstawa w mieście!
- 39 146
-
2024-02-15 05:45
Rozbudowa drog?
Ok, pod warunkiem, że to rozbudowa dróg... co w tym przypadku nie ma miejsca. Od 10 lat zjechanie z/ wjechanie na/ osiedli położonych wyżej to dramat. 289 nareszcie rozwiązał ten problem. Jak się okazuje po skończeniu budowy ronda, mamy nowy problem ... to daje odziennie godzinę dodatkowo spędzoną w podróży. Pięć dni w tyg to mamy 5 kolejnych, dodatkowych godzin w podróży.
- 4 0
-
2024-02-14 19:01
Jaka rozbudowa dróg !?
Przejscie dla pieszych to nie rozbudowa dróg , azjaci takie przejscie zrobiliby w 24 godziny
- 12 0
-
2024-02-14 14:55
Chyba tylko Ty
Mów za siebie.
- 5 9
-
2024-02-14 14:46
(1)
Na serio przez cały miesiąc setki tysięcy osób ma być zmuszonych stać w gigantycznym kilkugodzinnym korku przez JEDNO przejście (żeby chociaż z sygnalizacją było...), przy którym łopatę odkładają o 15tej...
SERIO?
"Przemęczymy się?"
SERIO?
Ty chyba tu nie mieszkasz, bo nie wiesz, co mówisz...- 33 8
-
2024-02-14 15:06
Niezłe, naprawdę niezłe.
8 godzin pracy na zewnątrz o tej porze roku to max. Dłużej się nie da, a chętnych na drugą zmianę po zmroku nie ma i nie będzie. Miesiąc szybko zleci. Odwagi.
- 6 18
-
2024-02-14 14:15
brawo OLA
- 13 3
-
2024-02-14 13:04
Hehe, ale rozbudowa... (2)
- 25 4
-
2024-02-14 13:30
(1)
Lepsza taka jak żadna.
- 5 17
-
2024-02-14 17:53
Tym przypadku żadna to była by oszczędność czasu przede wszystkim
- 4 0
-
2024-02-14 12:42
Jaka rozbudowa, oni przez miesiac robią głupie przejście xd
- 42 6
-
2024-02-14 11:58
(2)
Ale nie w ten sposób. Jeden email od każdego stojącego w korku do DRMG i pani Dulkiewicz i może wreszcie coś ogarną.
- 22 9
-
2024-02-15 06:52
Pani Dulkiewicz maili nie czyta. Możesz co najwyżej złożyć jej serdecznosci na fejsbuku.
- 0 0
-
2024-02-14 17:54
Nie bądź frajer, oni mają ciebie głęboko.... W kieszeni
- 3 0
-
2024-02-14 11:48
Budowa przejścia dla pieszych sparaliżuje ruch w mieście na miesiac (13)
Hmmmmm
- 229 18
-
2024-02-15 22:47
czytanie ze zrozumieniem
Wyniesione przejście dla pieszych ...
- 1 0
-
2024-02-14 15:38
Jak nie będzie
Poprawek tudzież nie wróci zima to będą dwa miechy
- 12 1
-
2024-02-14 12:42
Budowa parkingu paraliżuje ruch jak już!
- 8 10
-
2024-02-14 12:01
to nadmiar samochodów a nie jakieś budowy paraliżują ruch (8)
- 24 38
-
2024-02-14 12:19
Nadmiar samochodów wynika z nadmiaru mieszkańców i braku wystarczającej infrastruktury drogowej (7)
Tak to jest gdy daje się pozwolenia deweloperom na mikroapartamenty ale zapomina się o poszerzaniu dróg
- 60 15
-
2024-02-14 12:53
Miasto nie jest z gumy, a ludzie chcą mieć gdzie mieszkać.
Ale nie widzę problemu żebyś oddał swoje mieszkanie pod budowę drogi/parkingu, skoro i tak jesteś przyspawany do fotela kierowcy.
- 10 23
-
2024-02-14 12:31
infrastruktura drogowa w wielu miastach (również w wielu miejscach Gdańska) jest przewymiarowana
Przy dobrej polityce miejskiej nie ma problemu z "nadmiarem" mieszkańców. Wystarczy zdecydowanie postawić na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i klientów SKM (wymiana taboru, poprawa dostępu do stacji i przystanków, radykalne zwiększenie częstotliwości) i jakość życia znakomicie się poprawi dla większej liczby mieszkańców (niekoniecznie "górnego tarasu")
- 21 9
-
2024-02-14 12:24
nadmiar mieszkańców jest spowodowany dużą ilością nowych mieszkań (4)
a zezwolenia na budowę nowych bloków wydaje miasto...
- 27 11
-
2024-02-14 15:08
O rany, a co miasta ma nie wydawać zezwoleń na budowę. Wy tak na serio? (2)
- 9 5
-
2024-02-15 06:53
Miasto ma zbudować infrastrukturę transportowa i wtedy może dać zezwolenie na budowę kurników.
- 3 0
-
2024-02-14 21:28
Miasto tylko wydaje zezwolenia.
A to nie jest rozwój to patologia.
- 2 0
-
2024-02-14 12:53
Ty pewnie piszesz ten komentarz z lepianki z gliny w lesie?
- 6 11
-
2024-02-14 11:51
Tak to jest miasto absurdu
Na dziurawej drodze będzie wzniesienie.
- 43 5
-
2024-02-14 11:51
(17)
Lepiej powiadacie... Okolice Starogardzkiej . Cała okolica Kowal,Borkowa czy dalszego Ujeściska. Jedne te same nitki od lat zamierzchłych... Nic zawczasu nie myślano. Nic . Teraz już szykują się na Olszynkę. Lipce ... Trzeba było myśleć o buspasach . Tramwaju... Współczuję ludziom powrotów po półtorej godziny od centrum do domu... Ilość aut to jedno,ale infrastruktura to dramat . Dra mat....
- 305 10
-
2024-02-16 17:06
Mafijny styl władz
To jest typowe dla władzy mafijnej a poprzedni Prezydent jak i obecny reprezentują taki styl
- 0 0
-
2024-02-14 18:03
Ile prl wybudowal drog a ile 3 rp? Po 89 r Polska idzie na dno finansowe
- 2 2
-
2024-02-14 13:38
100 % racji. (6)
Znam te tereny od ponad 40 lat. Kiedyś były tam łany zbóż, a teraz są łany domów. Drogi praktycznie bez zmian. Może kosmetyczne (dodawanie przejść dla pieszych i kilku rond - w tempie piorunującym ;) )
Południe Gdańska + Pruszcz = komunikacyjna narastająca masakra.
Małomiejska/Świętkorzyska , Niepołomicka, Starogardzka - tylko ciągleZnam te tereny od ponad 40 lat. Kiedyś były tam łany zbóż, a teraz są łany domów. Drogi praktycznie bez zmian. Może kosmetyczne (dodawanie przejść dla pieszych i kilku rond - w tempie piorunującym ;) )
Południe Gdańska + Pruszcz = komunikacyjna narastająca masakra.
Małomiejska/Świętkorzyska , Niepołomicka, Starogardzka - tylko ciągle gorzej.
Całkowity brak kompleksowego działania. Tylko piękne opowieści o SKM na Południe Gdańska, piękne wizualizacje itp.
A domów i mieszkańców przybywa .... i gdzie w większości pracują ... w centrum gda, sop i GDY.
Zaniedbania wieloletnie ciągle pogłębiane.- 49 2
-
2024-02-14 13:46
(5)
Chwila, chwila panie. Borkowa, Kowale to nie Gdańsk. Pruszcz też nie. To, że pośrednicy nieruchomości i deweloperzy nabijają w butelkę naiwnych słoikow, to owszem jest to obrzydliwe, ale co ma Gdańsk do tego. Tak samo jak to, jakie tam są drogi. Natomiast co do granic administracyjnych Gdańska - zostawiono planowanie deweloperom, bez
Chwila, chwila panie. Borkowa, Kowale to nie Gdańsk. Pruszcz też nie. To, że pośrednicy nieruchomości i deweloperzy nabijają w butelkę naiwnych słoikow, to owszem jest to obrzydliwe, ale co ma Gdańsk do tego. Tak samo jak to, jakie tam są drogi. Natomiast co do granic administracyjnych Gdańska - zostawiono planowanie deweloperom, bez interwencjonizmu miasta. Nie wyszła z tego nawet tkanka miejska, tylko chotyczny wysyp osiedli sypialnych z Żabkami. Nie ma tu mowy o jakimkolwiek organizmie miejskim. Tak wygląda gdy zostawia się decyzyjność "biznesowi". Chociaż założę się, że gdyby było odwrotnie, a miasto określało jasne konkrety, wtedy byście narzekali, że to komunizm i duszenie przedsiębiorczości hahah
- 19 21
-
2024-02-14 18:04
Gdzie eko terroryści? Deweloper zapłacił za milczenie?
- 3 2
-
2024-02-14 14:21
(3)
Dokładnie, Borkowo, Kowale i Pruszcz to nie jest Gdańsk.
Błędem po stronie miasta jest jak dla mnie to, że nie wytyczono nowych ulic na MPZT i nie interweniowano w żaden sposób przy powstających inwestycjach. Obecna sieć ulic jest niewystarczająca wobec tak dużego wzrostu mieszkańców i to bedzie się mścić w przyszłości.- 13 4
-
2024-02-14 15:10
Im więcej dróg, tym więcej samochodów. To sprawdzili Amerykanie i inni, u nas też tak jest. (2)
- 6 14
-
2024-02-15 06:55
A im więcej samochodów tym więcej kierowców.
- 1 1
-
2024-02-14 18:05
Idz się leczyć najlepiej w Ameryce
- 4 3
-
2024-02-14 12:43
(2)
Deweloeprzy o nie powiedzieli? Tak się kończy zostawianie urbanistyki "niewidzialnej ręce wolnego rynku" hahah. Biedne słoiki... Ps kowale i Borkowo to nie Gdańsk
- 11 21
-
2024-02-14 12:54
Inteligencie tam również jest Gdańsk, coś ci mówi ulica Świętokrzyska, Guderskiego, Jaworzniaków? (1)
to sprawdź na mapie, a nie tylko Kowale, Borkowo...
- 27 5
-
2024-02-14 16:09
Spokojnie
On został na etapie jak Chełm budowali :-)
- 13 1
-
2024-02-14 12:08
(4)
Racja te dukty są wytyczone jeszcze w średniowieczu, kiedy podróżowało się pieszo, a jak toś bogatszy to konno albo powozem.
- 24 6
-
2024-02-14 12:24
(3)
Nie drwij . W latach 90 Świętokrzyska wyglądała identico. Jeździliśmy nią wyjeżdżając na Kaszuby. Tu gdzie nowy blok budują przy pętli była hurtownia monopolowa i Łódzka do góry . Dobrze,że chociaż Havla zrobili . Tylko czemu nie pociągnęli dalej jak było miejsce?!
- 33 3
-
2024-02-14 13:42
Nie dwię, sprawdź na starych mapach.
- 7 0
-
2024-02-14 12:38
(1)
tylko że w latach 50-tych czy 30-tych XX wieku tez wyglądała tak samo, a wtedy to nie był Gdańsk tylko wsie podgdańskie.
- 10 3
-
2024-02-14 13:06
No i co,że wsie pod Gdańskiem. Jednak nie było jednego wielkiego korka zaczynającego się na Armii na wysokości Chełmu a kończącego w Strasznie,Jankowie czy Otominie .
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.