• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieszym i kierowcom będzie lepiej, ale na razie jest paraliż południa Gdańska

Szymon Zięba
14 lutego 2024, godz. 11:45 
Opinie (233)
Niepołomicka, Kampinoska, Przebiśniegowa w korkach. Wszystko przez zamknięcie ul. Nowiny. Niepołomicka, Kampinoska, Przebiśniegowa w korkach. Wszystko przez zamknięcie ul. Nowiny.

Prace nad niepozorną inwestycją przy ul. NowinyMapka blokują ruch na południu Gdańska. Kierowcy narzekają na korki wywołane zamknięciem fragmentu uliczki na wysokości placu zabaw przy parku Oruńskim. Powodem jest budowa wyniesionego przejścia dla pieszych, która - jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - potrwa do połowy marca. W ramach inwestycji powstaną także miejsca postojowe.





Co powstaje przy ul. Nowiny w Gdańsku? Inwestycja dla pieszych i kierowców



Przeszkadza ci remont przy ul. Nowiny?

Ostatecznie, po zakończeniu rozpoczętych 12 lutego prac na południu Gdańska, skorzystają wszyscy:

  • piesi - bo dostaną wyniesione, a co za tym idzie bezpieczniejsze przejście,
  • kierowcy - bo jeżeli wybiorą się do parku Oruńskiego autem, będą mieli gdzie zostawić samochód,
  • mieszkańcy głosujący w Budżecie Obywatelskim - bo to oni wnioskowali o taki remont.

Na razie jednak wszyscy narzekają na gigantyczne korki na drogach i - zdaniem wielu zmotoryzowanych - źle rozplanowane roboty.



Armagedon na ul. Nowiny. Sygnały w Raporcie z Trójmiasta



Wszystko przez zamknięcie fragmentu ul. Nowiny na wysokości placu zabawy przy parku Oruńskim. Sugerowany przez urzędników objazd poprowadzony Traktem św. Wojciecha i ul. Starogardzką w godzinach szczytu zmienia się w drogowy armagedon, o czym jesteśmy regularnie informowani w Raporcie z Trójmiasta:



- Dlaczego prace nie rozpoczęły się w czasie ferii, kiedy był mniejszy ruch? - dopytują nasi czytelnicy. - Teraz sensowna inwestycja zbiera kiepski pijar, bo schrzaniono harmonogram prac.
07:27 14 LUTEGO (aktualizacjaakt. 07:47)

Nowiny stoi (59 opinii)

Nowiny, od Kampinowskiej do Starogardzkiej, stoi!!!
Nowiny, od Kampinowskiej do Starogardzkiej, stoi!!!


Uwagi mają również pasażerowie komunikacji miejskiej:

- Autobus 289 rano z Kampinoskiej do Gościnnej jedzie 50 min, a ludzie są ściśnięci jak sardynki. Standardowo ta trasa zajmuje niecałe 20 minut.
W związku z remontem autobusy linii 289 jeżdżą objazdem: Trakt Świętego Wojciecha - Starogardzką - Nowiny - i dalej po stałej trasie.



Kalibracja świateł pomogłaby na ul. Nowiny?



Z kolei zdaniem pana Rafała, który napisał do nas w sprawie paraliżu na trasie, pośrednią przyczyną korka na ul. Starogardzkiej, oprócz skumulowanej liczby pojazdów, jest sygnalizacja świetlna na Trakcie św. Wojciecha na wysokości Państwowej Straży Pożarnej.



- Otóż światło czerwone dla pojazdów na Trakcie zapala się tylko wtedy, gdy pieszy naciśnie przycisk, jeśli chce przejść na drugą stronę. W innym wypadku dla samochodów jadących w stronę Pruszcza świeci się cały czas zielone. W związku z tym kierowcy jadący od ul. Starogardzkiej zmuszeni są wjeżdżać na Trakt w kierunku centrum tylko wtedy, kiedy zrobi się luka, co w godzinach porannych jest dość sporym wyzwaniem, a przy obecnej liczbie pojazdów przez ww. remont sytuacja pogorszyła się dramatycznie - zauważa.

Tak wglądają korki na ul. Nowiny.



Korki na ul. Nowiny. Ulica zamknięta, bo tego wymaga porządna budowa



W sprawie poprosiliśmy o komentarz nadzorującą inwestycję Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.

- Budowa przejścia dla pieszych będzie wykonana z kostki kamiennej oraz płytek betonowych. Zgodnie ze sztuką budowlaną elementy konstrukcyjne przejścia dla pieszych po wykonaniu muszą przez dwa tygodnie ulec związaniu i stabilizacji w celu uzyskania odpowiednich parametrów użytkowych. Maksymalnie zamknięcie ruchu będzie trwało miesiąc, jednak zostanie skrócone, jeśli pozwolą na to warunki pogodowe. Warto podkreślić, że wykonanie przejścia to element podnoszący bezpieczeństwo inwestycji, która została zgłoszona przez Radnych Dzielnicy - podsumowuje Aneta Niezgoda z DRMG.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Ładna droga na zdjęciu taka jak na metropolię przystało

    • 48 3

    • I mieszkanie za milion przy takiej drodze

      I już można się poczuć jak w Lagos.

      • 6 0

  • Wydają kase na absurdy typu Fala

    Potem nie ma pieniędzy na racjonalne wydatki, typu infrastruktura. A my kierowcy płacimy słone podatki. Co do Fali .... większego absurdu nie widziałem..

    • 72 12

  • (24)

    Autobus 154 od kilku dni - każdy kurs opóźniony o minimalnie o -40 / -50 / -67 minut.

    Na trakcie miał być buspas i wiecie co? Przewodnicza rady Dzielnicy Oruni, P. Agnieszka zapadła się rękoma i nogami i ten nie powstał.

    Dziękujemy :)

    • 43 9

    • zapierała*

      • 3 5

    • (6)

      a teraz chce byc radną bez radną miasta żenada

      • 4 4

      • (5)

        Bartków chce teraz zostać radną miasta? Chryste

        • 4 5

        • (4)

          tak chciałaby, trzeba iść na wybory

          • 2 3

          • (3)

            W życiu na nią nie zagłosuję, robi więcej chaosu niż pożytku, zwłaszcza jeżeli chodzi o komunikację miejska na Oruni (była przeciw buspasowi, chce likwidacji 289 z ul Nowiny) - a te jej wymąddzanie się w komentarzach na fb na temat granic dzielnicy jest już bardzo irytujące

            • 4 2

            • I bardzo dobrze że chce likwidacji 289 z ul. Nowiny (2)

              • 2 3

              • (1)

                Nie. Ulicę nowiny trzeba przebudować całą, zlikwidować parę rozpadających się ruin pod parkingi, a potem usunąc dzikie parkowanie na chodnikach.

                • 0 1

              • Uważaj bo zaraz wjadą na Ciebie aktywiści, których nie stać na samochód i będą kazali Tobie jechac SKMką... do Borkowa i na Łostowice.

                • 1 0

    • i co nie powstanie? nie no dramat. to jedyny sposób ucywilizowania transportu na Oruni

      • 10 2

    • (2)

      Dziwnie zdanie ma ta pani agnieszka, przewodnicząca - zamiast promować transport to jakiś czas tu chciała rowniez zlikwidować 289 z ul Nowiny i Kampinowskiej xd

      • 8 2

      • Kolejne kłamstwo (1)

        Pytałeś się masz dowody że chce zlikwidować czy tylko hejtujesz człowieka

        • 2 3

        • Poczytaj co ona wypisuje w komentarzach na fb w odnośnie tego tematu bądź ukazanych artykułach na ten temat.

          Wystarczy nie być ignorantem i trochę poczytać co ona wypisuje, ja ci na tacy tego nie podam bo widzę że masz internet :)

          • 1 1

    • Dokładnie. Jak dokładać przystanków na Oruni na liniach do Pruszcza byli pierwsi

      Ale jak już miał powstać buspas (który również mieszkańcom Pruszcza, Oruni, Lipiec i Św.Wojciecha by pomógł) to już nie

      • 9 2

    • To co piszesz jest kłamstwem Hejtem (3)

      Dlaczego pisząc komentarze obwinianie niewinnych ludzi działających społecznie dla Dzielnicy. Hejtowanie bez wiedzy poprostu jest krzywdzące.

      • 6 3

      • (2)

        Krzywdzące dla dzielnicy jest to że ta pani zablokowała budowę buspasa dla autobusów miejskich i chce likwidacji 289 z ulicy Nowiny i Kampinowskiej

        • 4 1

        • Mieszkańcy ul. Nowiny (1)

          nie chcą 289, zresztą nigdy wcześniej po niej nie jeździł żaden autobus.

          • 1 5

          • Ilu jest tych mieszkańców? 30,40? Mniej niż ludzi w jednym kursie autobusu 289. Trudno, potrzeby większości..

            • 3 2

    • no i gdzie wciśniesz na Trakcie te buspasy? (5)

      jak zabierzesz jeden pas zwykłym pojazdom to w godzinach szczytu na dojazdówkach do Traktu będziesz stał nie pół godziny tylko godzinę a te busy też będa stały w tym korku bo osobówki będą miały problem z właczeniem się do ruchu na Trakcie

      • 10 7

      • buspas na trakcie przyspieszy autobus?

        no moze kawałek ale Małomiejska i tak będzie stała. Wczoraj jechałem 100m 10 minut.

        • 8 0

      • (2)

        Mam ich gdzieś, niech sobie stoją, zawsze można się przejechać Rowerem. Zdrowiej, ekologiczniej i nowocześniej. Gruzy na wiochy albo na złom.

        • 1 13

        • Następny

          Co każe wszystkim jak mają żyć

          • 9 0

        • I potem capić wszystkim cały dzień po takiej jeździe rowerze

          • 5 0

      • Trakt jest na tyle szeroki że został stworzony projekt by z dwóch pasów zrobić trzy (zwlaszcza z tych miejsc gdzie na środku pojawiają się pasy do skretow)

        • 2 0

    • I po to jest bilet 70 minut

      • 0 0

  • jadą i korek robią

    • 8 2

  • Opinia wyróżniona

    Budowa przejścia dla pieszych sparaliżuje ruch w mieście na miesiac (13)

    Hmmmmm

    • 229 18

    • Tak to jest miasto absurdu

      Na dziurawej drodze będzie wzniesienie.

      • 43 5

    • to nadmiar samochodów a nie jakieś budowy paraliżują ruch (8)

      • 24 38

      • Nadmiar samochodów wynika z nadmiaru mieszkańców i braku wystarczającej infrastruktury drogowej (7)

        Tak to jest gdy daje się pozwolenia deweloperom na mikroapartamenty ale zapomina się o poszerzaniu dróg

        • 60 15

        • nadmiar mieszkańców jest spowodowany dużą ilością nowych mieszkań (4)

          a zezwolenia na budowę nowych bloków wydaje miasto...

          • 27 11

          • Ty pewnie piszesz ten komentarz z lepianki z gliny w lesie?

            • 6 11

          • O rany, a co miasta ma nie wydawać zezwoleń na budowę. Wy tak na serio? (2)

            • 9 5

            • Miasto tylko wydaje zezwolenia.

              A to nie jest rozwój to patologia.

              • 2 0

            • Miasto ma zbudować infrastrukturę transportowa i wtedy może dać zezwolenie na budowę kurników.

              • 3 0

        • infrastruktura drogowa w wielu miastach (również w wielu miejscach Gdańska) jest przewymiarowana

          Przy dobrej polityce miejskiej nie ma problemu z "nadmiarem" mieszkańców. Wystarczy zdecydowanie postawić na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i klientów SKM (wymiana taboru, poprawa dostępu do stacji i przystanków, radykalne zwiększenie częstotliwości) i jakość życia znakomicie się poprawi dla większej liczby mieszkańców (niekoniecznie "górnego tarasu")

          • 21 9

        • Miasto nie jest z gumy, a ludzie chcą mieć gdzie mieszkać.

          Ale nie widzę problemu żebyś oddał swoje mieszkanie pod budowę drogi/parkingu, skoro i tak jesteś przyspawany do fotela kierowcy.

          • 10 23

    • Budowa parkingu paraliżuje ruch jak już!

      • 8 10

    • Jak nie będzie

      Poprawek tudzież nie wróci zima to będą dwa miechy

      • 12 1

    • czytanie ze zrozumieniem

      Wyniesione przejście dla pieszych ...

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Lepiej powiadacie... Okolice Starogardzkiej . Cała okolica Kowal,Borkowa czy dalszego Ujeściska. Jedne te same nitki od lat zamierzchłych... Nic zawczasu nie myślano. Nic . Teraz już szykują się na Olszynkę. Lipce ... Trzeba było myśleć o buspasach . Tramwaju... Współczuję ludziom powrotów po półtorej godziny od centrum do domu... Ilość aut to jedno,ale infrastruktura to dramat . Dra mat....

    • 305 10

    • (4)

      Racja te dukty są wytyczone jeszcze w średniowieczu, kiedy podróżowało się pieszo, a jak toś bogatszy to konno albo powozem.

      • 24 6

      • (3)

        Nie drwij . W latach 90 Świętokrzyska wyglądała identico. Jeździliśmy nią wyjeżdżając na Kaszuby. Tu gdzie nowy blok budują przy pętli była hurtownia monopolowa i Łódzka do góry . Dobrze,że chociaż Havla zrobili . Tylko czemu nie pociągnęli dalej jak było miejsce?!

        • 33 3

        • (1)

          tylko że w latach 50-tych czy 30-tych XX wieku tez wyglądała tak samo, a wtedy to nie był Gdańsk tylko wsie podgdańskie.

          • 10 3

          • No i co,że wsie pod Gdańskiem. Jednak nie było jednego wielkiego korka zaczynającego się na Armii na wysokości Chełmu a kończącego w Strasznie,Jankowie czy Otominie .

            • 15 1

        • Nie dwię, sprawdź na starych mapach.

          • 7 0

    • (2)

      Deweloeprzy o nie powiedzieli? Tak się kończy zostawianie urbanistyki "niewidzialnej ręce wolnego rynku" hahah. Biedne słoiki... Ps kowale i Borkowo to nie Gdańsk

      • 11 21

      • Inteligencie tam również jest Gdańsk, coś ci mówi ulica Świętokrzyska, Guderskiego, Jaworzniaków? (1)

        to sprawdź na mapie, a nie tylko Kowale, Borkowo...

        • 27 5

        • Spokojnie

          On został na etapie jak Chełm budowali :-)

          • 13 1

    • 100 % racji. (6)

      Znam te tereny od ponad 40 lat. Kiedyś były tam łany zbóż, a teraz są łany domów. Drogi praktycznie bez zmian. Może kosmetyczne (dodawanie przejść dla pieszych i kilku rond - w tempie piorunującym ;) )
      Południe Gdańska + Pruszcz = komunikacyjna narastająca masakra.
      Małomiejska/Świętkorzyska , Niepołomicka, Starogardzka - tylko ciągle gorzej.
      Całkowity brak kompleksowego działania. Tylko piękne opowieści o SKM na Południe Gdańska, piękne wizualizacje itp.
      A domów i mieszkańców przybywa .... i gdzie w większości pracują ... w centrum gda, sop i GDY.

      Zaniedbania wieloletnie ciągle pogłębiane.

      • 49 2

      • (5)

        Chwila, chwila panie. Borkowa, Kowale to nie Gdańsk. Pruszcz też nie. To, że pośrednicy nieruchomości i deweloperzy nabijają w butelkę naiwnych słoikow, to owszem jest to obrzydliwe, ale co ma Gdańsk do tego. Tak samo jak to, jakie tam są drogi. Natomiast co do granic administracyjnych Gdańska - zostawiono planowanie deweloperom, bez interwencjonizmu miasta. Nie wyszła z tego nawet tkanka miejska, tylko chotyczny wysyp osiedli sypialnych z Żabkami. Nie ma tu mowy o jakimkolwiek organizmie miejskim. Tak wygląda gdy zostawia się decyzyjność "biznesowi". Chociaż założę się, że gdyby było odwrotnie, a miasto określało jasne konkrety, wtedy byście narzekali, że to komunizm i duszenie przedsiębiorczości hahah

        • 19 21

        • (3)

          Dokładnie, Borkowo, Kowale i Pruszcz to nie jest Gdańsk.
          Błędem po stronie miasta jest jak dla mnie to, że nie wytyczono nowych ulic na MPZT i nie interweniowano w żaden sposób przy powstających inwestycjach. Obecna sieć ulic jest niewystarczająca wobec tak dużego wzrostu mieszkańców i to bedzie się mścić w przyszłości.

          • 13 4

          • Im więcej dróg, tym więcej samochodów. To sprawdzili Amerykanie i inni, u nas też tak jest. (2)

            • 6 14

            • Idz się leczyć najlepiej w Ameryce

              • 4 3

            • A im więcej samochodów tym więcej kierowców.

              • 1 1

        • Gdzie eko terroryści? Deweloper zapłacił za milczenie?

          • 3 2

    • Ile prl wybudowal drog a ile 3 rp? Po 89 r Polska idzie na dno finansowe

      • 2 2

    • Mafijny styl władz

      To jest typowe dla władzy mafijnej a poprzedni Prezydent jak i obecny reprezentują taki styl

      • 0 0

  • Ale

    zgodnie ze sztuką przekazywania informacji: najpierw obietnica, że będzie lepiej, potem brzydkie, suche fakty.

    • 38 3

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Ok. Przeżyjemy byle nie za długo. Rozbudowa dróg to podstawa w mieście!

    • 39 146

    • (2)

      Ale nie w ten sposób. Jeden email od każdego stojącego w korku do DRMG i pani Dulkiewicz i może wreszcie coś ogarną.

      • 22 9

      • Nie bądź frajer, oni mają ciebie głęboko.... W kieszeni

        • 3 0

      • Pani Dulkiewicz maili nie czyta. Możesz co najwyżej złożyć jej serdecznosci na fejsbuku.

        • 0 0

    • Jaka rozbudowa, oni przez miesiac robią głupie przejście xd

      • 42 6

    • Hehe, ale rozbudowa... (2)

      • 25 4

      • (1)

        Lepsza taka jak żadna.

        • 5 17

        • Tym przypadku żadna to była by oszczędność czasu przede wszystkim

          • 4 0

    • brawo OLA

      • 13 3

    • (1)

      Na serio przez cały miesiąc setki tysięcy osób ma być zmuszonych stać w gigantycznym kilkugodzinnym korku przez JEDNO przejście (żeby chociaż z sygnalizacją było...), przy którym łopatę odkładają o 15tej...
      SERIO?
      "Przemęczymy się?"
      SERIO?
      Ty chyba tu nie mieszkasz, bo nie wiesz, co mówisz...

      • 33 8

      • Niezłe, naprawdę niezłe.

        8 godzin pracy na zewnątrz o tej porze roku to max. Dłużej się nie da, a chętnych na drugą zmianę po zmroku nie ma i nie będzie. Miesiąc szybko zleci. Odwagi.

        • 6 18

    • Chyba tylko Ty

      Mów za siebie.

      • 5 9

    • Jaka rozbudowa dróg !?

      Przejscie dla pieszych to nie rozbudowa dróg , azjaci takie przejscie zrobiliby w 24 godziny

      • 12 0

    • Rozbudowa drog?

      Ok, pod warunkiem, że to rozbudowa dróg... co w tym przypadku nie ma miejsca. Od 10 lat zjechanie z/ wjechanie na/ osiedli położonych wyżej to dramat. 289 nareszcie rozwiązał ten problem. Jak się okazuje po skończeniu budowy ronda, mamy nowy problem ... to daje odziennie godzinę dodatkowo spędzoną w podróży. Pięć dni w tyg to mamy 5 kolejnych, dodatkowych godzin w podróży.

      • 4 0

  • Tyle kurników ponastawiali, że remont małej nic nie znaczącej osiedlowej uliczki paraliżuje pół miasta (6)

    Nieźle

    • 64 3

    • Gdyby ta uliczka nic nie znaczyła to remont nie powodowałby paraliżu. Niestety ale z braku innych dróg dojazdowych ta ulica jest jedną z głównych, co obnazyła wspomniana sytuacja.

      • 10 4

    • to nie kurniki tylko samochody powodują korek (4)

      a co jest najśmieszniejsze całe zamkniecie jest jakieś 200 metrów od przystanku kolejowego, wystarczy dojść pieszo albo podjechać rowerem na pociąg i można korki mieć w czterech literach, wystarczy nie być spaślakiem przyspawanym do puszki

      • 7 13

      • Taaa, a gdzie tym pociagiem dojedziesz? Przeciez nie ma pociągów jadących na zachód. Są tylko w linii północ południe

        • 5 4

      • (1)

        A samochody skad sie biorą geniuszu? Ano podpowiem, że z tego iż postawiono "w polu" dzielnice na tysiące mieszkańców bez żadnej alternatywy transportowej. To mieszkańcy sobie radzą jak mogą korzystając z samochodów.

        • 8 5

        • "w polu" to nie są dzielnice tylko właśnie kurniki. Gdyby budowali dzielnice, to były by drogi, szkoły, przychodnie, poczta, urzędy i alternatywy dla aut w postaci tramwaju, kolei, dróg rowerowych, deptaków itd.

          • 7 1

      • to mowi o miejscu, w którym jest remont, a zeby dostac sie na przystanek kolejowy na Oruni to z osiedli trzeba ok 3,5 - 4 km

        • 2 0

  • Jak niby ma być lepiej?! Skoro budujecie jakies wyniesienia, (2)

    A drogi są dziurawe jak ser szwajcarski! Kasy na łatanie dziur niby nie ma, a na wyniesienia jest kasa?!

    • 62 4

    • A.najgorsze że powstają darmowe miejsca postojowe (1)

      Bo jak jest Inwestycja to Musi się zwracać!
      A zatem Obowiązkowe Muszą być i parkomaty!

      • 1 3

      • inwestycja finansowana jest z podatków

        tak jak wszystkie miejskie inwestycje

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane