- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (25 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (30 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (52 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (591 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (44 opinie)
Parking dla dostawców, a co z mieszkańcami?
Po naszym tekście, dotyczącym wyznaczenia w centrum Gdyni miejsc parkingowych tylko dla dostawców, podniosły się głosy oburzenia mieszkańców i przedsiębiorców, którzy boją się o to, że jeszcze trudniej będzie im znaleźć miejsce parkingowe.
Czytaj więcej: Miejsca parkingowe tylko dla dostawców.
Mówiąc delikatnie: nie wszystkim się to spodobało. Otrzymaliśmy wiele głosów sprzeciwu, a jeden z nich publikujemy. To tekst pana Tomasza, prowadzącego kancelarię prawną przy ul. Świętojańskiej.
Od dwóch tygodni jest to stały temat rozmów mieszkańców Śródmieścia Gdyni. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na fakt, iż kilka dni temu wprowadzono nową koncepcję ograniczenia, tj. bezwzględny zakaz postoju pojazdów z wyłączeniem zaopatrzenia, któremu łaskawie pozwolono na postój w wymiarze do 15 minut.
Należy podkreślić, iż parkowanie w Śródmieściu Gdyni można określić, z czystym sumieniem, mianem gehenny - w szczególności dla mieszkańców dzielnicy. Duża część mieszkańców nie jest uprawniona do korzystania z miejsc parkingowych w podwórzu kamienic, w związku z powyższym zmuszona jest posiłkować się ogólnodostępnymi miejscami parkingowymi w ramach Strefy Płatnego Parkowania. Znalezienie miejsca parkingowego obok własnego domu wiąże się niejednokrotnie z koniecznością jeżdżenia w kółko nawet przez kilkadziesiąt minut. Wprowadzenie ograniczeń jeszcze pogorszyło tę sytuację, a wspomniane miejsca parkingowe i tak większość doby stoją puste.
Mam abonament, a nie mam gdzie parkować
Proszę sobie wyobrazić, że jako mieszkaniec Śródmieścia mam prawo wykupić abonament parkingowy typu M, który uprawnia mnie do parkowania w obrębie 200 m od miejsca mojego zamieszkania. W obrębie tych 200 m postawiono już cztery znaki ograniczeń, a mają być następne.
W mojej ocenie miasto powinno dbać przede wszystkim o interes mieszkańców, a nie osób, które z doskoku prowadzą w ich otoczeniu sklep czy też dziesiątą z kolei restaurację. Nie rozumiem też różnicowania - dlaczego sklepy i restauracje mają mieć na wyłączność miejsca parkingowe, a inni przedsiębiorcy nie, przecież też płacą podatki, zatrudniają ludzi... Ogólnie sytuacja nie napawa optymizmem, w szczególności w okresie wakacyjnym, gdy liczba pojazdów w Śródmieściu wzrasta.
Opłaty rosną, a co w zamian?
Co do zasady nie jestem osobą, której wszystko przeszkadza. W mojej ocenie sytuacja jednak jest nie do przyjęcia, gdyż realnie uderza w prowadzoną przeze mnie działalność gospodarczą i samą jakość zamieszkiwania w Śródmieściu. Warto zaznaczyć, że w bieżącym roku drastycznie podwyższono coroczną opłatę z tytułu użytkowania wieczystego - rok temu wynosiła ona 150 zł, w tym roku 1,2 tys. zł, a w przyszłym 2,2 tys. zł. Przy tak drastycznych podwyżkach opłat, które stanowią dochód budżetu Miasta Gdynia, miasto powinno zapewnić mieszkańcom Śródmieścia chociaż odrobinę komfortu.
Jeżeli Gdynia chce zmniejszyć liczbę pojazdów w Śródmieściu, to wystarczy wprowadzić całodobową opłatę parkingową, obowiązującą cały tydzień, łącznie z weekendami, nawet gdyby to oznaczało podwyższenie ceny abonamentu mieszkańca.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (361) 3 zablokowane
-
2018-05-18 12:34
A moze (8)
A moze tak zamiast dziwnych inwestycji wykupic plac przy Batorego i wybudowac z dwa poziomy w dol i z cztery w gore wielki wielopoziomowy parking w ktorym godz postoju bedzie tania np 0.5zl za godz .Ilosc parkujacych aut zrobi dochod dla miasta a nie dla jakiejs firmy.
- 17 5
-
2018-05-18 19:56
(1)
Ale to nie będzie pod domem. Też źle. I już widzę dziunię z suwa jak dyma na 4 p parkingu. Szybciej zostawi gdzieś na trawie.
- 3 1
-
2018-05-19 15:23
Pomógłbyś dziuni, odwdzięczy sie..
- 0 0
-
2018-05-18 15:16
Ależ tak jest tam, gdzie ruch samochodowy jest ograniczany. (1)
Byłem w wielu miastach europejskich i tam zmiany idą wielotorowo. Najpierw usprawniana jest komunikacja publiczna, budowana właśnie taka infrastruktura tj. parkingi buforowe, węzły przesiadkowe, obwodnice, trasy średnicowe np. podziemne, rowery miejskie itd. i dopiero wtedy jest ograniczana infrastruktura w centrach. U nas pod pozorem nie powielania błędów innych metropolii działania podejmowane są od końca czyli wprowadzane są ograniczenia i nic w zamian. A tam działania były odwrotne - najpierw ludzie zrezygnowali z samochodów bo po prostu mieli sensowną (tańszą, szybszą itd.) alternatywę. Poza tym w miastach wielkości Gdyni nikt nie wprowadza takich restrykcji bo po prostu nie ma takiej potrzeby. to nie Londyn, Sztokholm czy Wiedeń.
- 2 2
-
2018-05-19 15:22
W Kaliningradzie chyba byles po ruskie fajki i spiryt..pociagiem w dodatku, cala trasę nagrzmocony..
- 0 1
-
2018-05-18 13:11
ale dla janusza z kancelarii to za daleko przecież (2)
przypominam, ze miejsc parkingowych jest multum, ale nie wszędzie - bo to niemożliwe
zwykle parking przy teatrze jest zapełniony do połowy- 4 2
-
2018-05-18 14:57
Piętrowe, niedrogie parkingi powinny zostać wybudowane przed wjazdem do centrum. (1)
Zwłaszcza w miejscach w pobliżu SKM i węzłów komunikacyjnych.
- 3 2
-
2018-05-19 09:18
można budowac ale po co?
przecież w Gdyni jest pełno wolnych 'placów' - ale tacy jak autor czy głosujący w sondzie (najlepsze jest nie wpuszczać samochodów dostawczych... ) nie zadowoli parking PRZED centrum - oni chcą mieć pod oknem
- 1 0
-
2018-05-19 09:04
Władze naszego miasta nie INWESTUJĄ.
Sprzedają tereny pod deweloperkę, pieniądze wydają na fajetwerki, pomniki i kociarnie. Nikt nie myśli o przyszłości tego miasta. Kasa tu i teraz oraz kredyty. Współczuję przyszłym władzom, które będą musiał spłacać te kredyty, a terenów na sprzedaż już nie będzie.
- 1 0
-
2018-05-18 12:24
No i po kiego było kupować samochód? Z miejskiej komunikacji korzystać to nie łaska? (3)
- 10 6
-
2018-05-18 15:14
(2)
Nie twoja sprawa z czego korzystac łaska.
- 1 2
-
2018-05-19 09:13
No to twoją sprawą jest gdzie zaparkujesz! (1)
- 0 0
-
2018-05-19 15:20
Gdzie bede mial ochotę, i co mi zrobisz?
- 0 0
-
2018-05-18 12:05
(2)
Goguś z kancelarii oburzony... Ten chce najlepiej parkować pod klatką, a dostawca niech dyga z towarem kilometr...
- 6 3
-
2018-05-18 13:16
(1)
no niech dyga..taka praca
- 2 4
-
2018-05-19 15:19
Co mnie obchodzi los dostawcy? Taka prace wybrał, niech sie meczy...
- 0 1
-
2018-05-18 11:58
Ilość aut rośnie a miejsc tyle samo (1)
Pewnie niech kurierzy parkuja przed centrum a później z wózkiem jak tragarz chodzą po centrum zupełny bezsens . Mieszkasz w centrum to się licz z tym że dla twoich 3 samochodów nie będzie miejsc nie pasuje kup rower.
- 7 2
-
2018-05-19 15:18
Milcz, listonoszu, masz skrzynie do rozładunku.
- 0 0
-
2018-05-18 10:40
"Znalezienie miejsca parkingowego obok własnego domu wiąże się niejednokrotnie z koniecznością jeżdżenia w kółko nawet przez (4)
Jak musisz parkować pod klatką, to się wyprowadź z centrum. Albo sprzedaj samochód.
- 9 5
-
2018-05-18 11:05
(1)
albo zmień pracę i weź kredyt!
- 2 0
-
2018-05-19 15:16
Tobie by nawet oranżady w kredyt nie dali...
- 0 0
-
2018-05-19 08:21
Problem w tym ze poza centrum też nie ma miejsc do parkowania.
Miejsca postojowe w dużej czesci zajmują samochody służbowe/firmowe, które powinny stać na parkingach firmowych. Te w nocy świecą pustkami, a w godzinach pracy tylko dla pracowników.
- 1 0
-
2018-05-18 21:47
Co cwaniaczku, nie masz samochodu albo w ogóle nie mieszkasz w centrum i kozaczysz durniu.
- 1 2
-
2018-05-18 09:41
Deptak, tylko deptak. (1)
Wtedy nikt nie zaparkuje i bedzie spokój :)
- 7 3
-
2018-05-19 15:15
d*ptak, może d*ptak zróbcie..
- 0 0
-
2018-05-18 08:59
Ten Pan Prawnik to jakiś debil. (1)
W centrum jest multum parkingów płatnych, jak nie zarabiasz dość, ażeby za nie płacić, to zamknij biznes pokrako :D
- 3 7
-
2018-05-19 15:14
Niby dlaczego mam płacić za tak przyziemna rzecz, jak parkowanie? Dlaczego za cokolwiek mam płacić ja sie pytam?
- 0 0
-
2018-05-18 08:57
Najlepsze jet to, że te znaki są formalnie bez sensu. (9)
1. Jest znak zakazu postoju ponad 15 min. Więc do 15 minut można urządzić postój,
2. Jest tabliczka: "Dotyczy także niepełnosprawnych. Nie dotyczy zaopatrzenia." Czyli niepełnosprawni też mogą tylko urządzić postój do 15 minut, dostawcy mogą dłuższy.
3. W przepisach nie ma definicja zaopatrzenia. Zatem czy położenie za szybą tabliczki "zaopatrzenie" wyczerpuje definicję zaopatrzenia?
4. W jaki sposób egzekwowana na być weryfikacja 15 minut? W Polsce nie ma wymogu posiadania tabliczki za szybą z "zegarem" pokazującym godzinę rozpoczęcia parkowania (stosowane np. w Niemczech i Austrii, lokalnie we Włoszech).
Także to co robi UM to kolejny bubel i nietrafiona inwestycja za pomocą kubełka farby, która tylko zantagonizuje kolejne grupy społeczne.
Co bardziej rozgarnięty prawnik mógłby się sądzić w przypadku wymierzenia kary za parkowania na takiej kopercie, tak jak sądzili się ludzie o pobieranie opłat za parkowanie w miejscu nie oznakowanym zgodnie z przepisami. Jeśli tego nie poprawią to prędzej czy później do tego dojdzie.- 9 2
-
2018-05-18 09:25
ty albo nie masz prawa jazdy, albo nie rozumiesz języka polskiego (2)
1 -zakaz zatrzymywania się i parkowania
2 - nie dotyczy zaopatrzenia do 15 minut
3 - dotyczy niepełnosprawnych
zanim kolejnym razem jakąś głupotę napiszesz, to analfabeto
1 - naucz się polskiego
2 - naucz się logicznego myslenia
3 - naucz się czytania ze zrozumieniem
4 - dowiedz sie co oznacza dany znak drogowy- 0 3
-
2018-05-19 15:12
Uj mnie obchodzą jakies durne znaki, język znam bardzo dobrze, wiec zamknij pysk...
- 0 0
-
2018-05-18 11:52
minusuj analfabeto
- 0 0
-
2018-05-18 09:11
Zmienili ten znak kilka dni temu (3)
Teraz zaopatrzenie może parkować do 15 minut, reszta ma zakaz.
- 1 2
-
2018-05-18 09:13
Chyba, że jest tak jak mówisz. (2)
Posiłkowałem się tym co widziałem wcześniej i co widać na zdjęciu w poprzednim artykule. Wówczas akurat w tym przypadku zadziałali szybciej niż się spodziewałem.
- 1 0
-
2018-05-18 09:26
przecież jest zdjęcie - co ty komentujesz - swoja głupotę? (1)
- 0 0
-
2018-05-18 15:01
Komentowałem to co widziałem wcześniej na żywo.
A jeśli już zarzucasz mi głupotę (mógłbyś najwyżej nieuwagę) to wykaż, co jest głupiego w pkt. 3. i 4. powyżej? Po korekcie to mniejszy ale formalnie ciągle bubel.
- 0 0
-
2018-05-18 10:49
Ciekawa rzecz zauwazyles (1)
- 0 0
-
2018-05-18 10:53
W centrum gdanska
Stoi znak zakaz zakaz postoju powyżej 5 min przychodzi straż miejska odmierza zegarkiem 5 min i wystawia mandat niektórzy nie przyjmują mandatu i sprawa trafia do sądu i co sąd orzeka? Mandat nieważny mandat nieważny bo zegarek na ręce strażnika nie ma wymaganych atestów dot mierzenia czasu i mandat niewazny
- 3 1
-
2018-05-18 08:31
przepraszam, ale jak na takiej ulicy jak świętojanska może byc dozwolone parkowanie 24/24? (4)
przecież NIGDZIE na świecie - a przynajmniej w normalnych krajach nie ma możliwości parkowania na 'abonament' w tego typu centralnych miejscach - od tego są pobliskie uliczki,
jest wspomniana jakaś kancelaria - NO WŁAŚNIE dla kogo pracuje ta osoba - dla siebie czy dla klientów?
bo jeśli on jako bogaty człowiek może sobie wykupić nawet parkowanie za 100PLN dziennie, to zajmuje miejsce dla KLIENTÓW, którzy do niego przyjezdżają
i to jest chore
na zachodzie w takich miejscach możliwość parkowania to np. MAX 30 minut albo 1 godzina - chyba że ktoś ma czas na latanie co godzinę i wymienianie biletu - ale co to świadczy o jego pracy?- 6 8
-
2018-05-18 08:36
(2)
co do odpowiedzi w sondzie - ja wiem że to forum bezmyślnych narodowych trolli
ale jak ktos głosuje - tylko rano lub wieczorem - to może odpowie:
- ile samochodów i dostawców musiałoby być, żeby ten sam towar rozwieźć do sklepów TYLKO rano lub wieczorem a nie przez 8 godzin pracy
- ile godzin powinny pracować sklepy by przyjąć towar
- jak to by się odbiło na cenie przysłowiowego chleba
a to wszystko w imię paru (bo to dotyczy nielicznej grupy) baranów, którzy muszą mieć samochód przy swoim krześle, bo im się d*pska nie chce ruszyć- 0 3
-
2018-05-19 15:10
Kogo to obchodzi?
- 0 0
-
2018-05-18 11:54
ja nie wiem jak tępym trzeba być by negować fakty - minusuja typowi wyborcy narodowego elektoratu wykletego
- 0 0
-
2018-05-18 09:19
poza tym niech pan prawnik parkuje na podwórku - przecież tam są takowe
albo niech kupi sobie (lub wykopie) parking - wtedy wszystko będzie miał pod nosem
- 0 0
-
2018-05-18 08:23
Pan autor prowadzi kancelarię prawną i nie wie, że (1)
żale o wprowadzenie opłat w weekendy to nie ten adres? Miasto kieruje się przepisami ustalonymi przez posłów.
- 10 1
-
2018-05-19 15:09
No i blad, miasto powinno sie kierować sobą, a nie przez p(oslow)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.