• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking dla dostawców, a co z mieszkańcami?

Tomasz
18 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nie wszystkie miejsca są już odpowiednio oznakowane, więc jeszcze nie są odsłonięte.
  • W niektórych miejscach znaki są schowane za drzewami.
  • Miejsca dla dostawców są większe.

Po naszym tekście, dotyczącym wyznaczenia w centrum Gdyni miejsc parkingowych tylko dla dostawców, podniosły się głosy oburzenia mieszkańców i przedsiębiorców, którzy boją się o to, że jeszcze trudniej będzie im znaleźć miejsce parkingowe.



Jak rozwiązać problem dostaw w centrum miasta?

Przypomnijmy: w Gdyni pojawiło się 11 miejsc parkingowych, które zajmować mogą tylko dostawcy. Docelowo ma ich być w centrum miasta 29.

Czytaj więcej: Miejsca parkingowe tylko dla dostawców.

Mówiąc delikatnie: nie wszystkim się to spodobało. Otrzymaliśmy wiele głosów sprzeciwu, a jeden z nich publikujemy. To tekst pana Tomasza, prowadzącego kancelarię prawną przy ul. Świętojańskiej.

***


Od dwóch tygodni jest to stały temat rozmów mieszkańców Śródmieścia Gdyni. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na fakt, iż kilka dni temu wprowadzono nową koncepcję ograniczenia, tj. bezwzględny zakaz postoju pojazdów z wyłączeniem zaopatrzenia, któremu łaskawie pozwolono na postój w wymiarze do 15 minut.

Należy podkreślić, iż parkowanie w Śródmieściu Gdyni można określić, z czystym sumieniem, mianem gehenny - w szczególności dla mieszkańców dzielnicy. Duża część mieszkańców nie jest uprawniona do korzystania z miejsc parkingowych w podwórzu kamienic, w związku z powyższym zmuszona jest posiłkować się ogólnodostępnymi miejscami parkingowymi w ramach Strefy Płatnego Parkowania. Znalezienie miejsca parkingowego obok własnego domu wiąże się niejednokrotnie z koniecznością jeżdżenia w kółko nawet przez kilkadziesiąt minut. Wprowadzenie ograniczeń jeszcze pogorszyło tę sytuację, a wspomniane miejsca parkingowe i tak większość doby stoją puste.

Mam abonament, a nie mam gdzie parkować



Proszę sobie wyobrazić, że jako mieszkaniec Śródmieścia mam prawo wykupić abonament parkingowy typu M, który uprawnia mnie do parkowania w obrębie 200 m od miejsca mojego zamieszkania. W obrębie tych 200 m postawiono już cztery znaki ograniczeń, a mają być następne. 

W mojej ocenie miasto powinno dbać przede wszystkim o interes mieszkańców, a nie osób, które z doskoku prowadzą w ich otoczeniu sklep czy też dziesiątą z kolei restaurację. Nie rozumiem też różnicowania - dlaczego sklepy i restauracje mają mieć na wyłączność miejsca parkingowe, a inni przedsiębiorcy nie, przecież też płacą podatki, zatrudniają ludzi... Ogólnie sytuacja nie napawa optymizmem, w szczególności w okresie wakacyjnym, gdy liczba pojazdów w Śródmieściu wzrasta.

Opłaty rosną, a co w zamian?



Co do zasady nie jestem osobą, której wszystko przeszkadza. W mojej ocenie sytuacja jednak jest nie do przyjęcia, gdyż realnie uderza w prowadzoną przeze mnie działalność gospodarczą i samą jakość zamieszkiwania w Śródmieściu. Warto zaznaczyć, że w bieżącym roku drastycznie podwyższono coroczną opłatę z tytułu użytkowania wieczystego - rok temu wynosiła ona 150 zł, w tym roku 1,2 tys. zł, a w przyszłym 2,2 tys. zł. Przy tak drastycznych podwyżkach opłat, które stanowią dochód budżetu Miasta Gdynia, miasto powinno zapewnić mieszkańcom Śródmieścia chociaż odrobinę komfortu.

Jeżeli Gdynia chce zmniejszyć liczbę pojazdów w Śródmieściu, to wystarczy wprowadzić całodobową opłatę parkingową, obowiązującą cały tydzień, łącznie z weekendami, nawet gdyby to oznaczało podwyższenie ceny abonamentu mieszkańca.
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (361) 3 zablokowane

  • A moze (8)

    A moze tak zamiast dziwnych inwestycji wykupic plac przy Batorego i wybudowac z dwa poziomy w dol i z cztery w gore wielki wielopoziomowy parking w ktorym godz postoju bedzie tania np 0.5zl za godz .Ilosc parkujacych aut zrobi dochod dla miasta a nie dla jakiejs firmy.

    • 17 5

    • (1)

      Ale to nie będzie pod domem. Też źle. I już widzę dziunię z suwa jak dyma na 4 p parkingu. Szybciej zostawi gdzieś na trawie.

      • 3 1

      • Pomógłbyś dziuni, odwdzięczy sie..

        • 0 0

    • Ależ tak jest tam, gdzie ruch samochodowy jest ograniczany. (1)

      Byłem w wielu miastach europejskich i tam zmiany idą wielotorowo. Najpierw usprawniana jest komunikacja publiczna, budowana właśnie taka infrastruktura tj. parkingi buforowe, węzły przesiadkowe, obwodnice, trasy średnicowe np. podziemne, rowery miejskie itd. i dopiero wtedy jest ograniczana infrastruktura w centrach. U nas pod pozorem nie powielania błędów innych metropolii działania podejmowane są od końca czyli wprowadzane są ograniczenia i nic w zamian. A tam działania były odwrotne - najpierw ludzie zrezygnowali z samochodów bo po prostu mieli sensowną (tańszą, szybszą itd.) alternatywę. Poza tym w miastach wielkości Gdyni nikt nie wprowadza takich restrykcji bo po prostu nie ma takiej potrzeby. to nie Londyn, Sztokholm czy Wiedeń.

      • 2 2

      • W Kaliningradzie chyba byles po ruskie fajki i spiryt..pociagiem w dodatku, cala trasę nagrzmocony..

        • 0 1

    • ale dla janusza z kancelarii to za daleko przecież (2)

      przypominam, ze miejsc parkingowych jest multum, ale nie wszędzie - bo to niemożliwe

      zwykle parking przy teatrze jest zapełniony do połowy

      • 4 2

      • Piętrowe, niedrogie parkingi powinny zostać wybudowane przed wjazdem do centrum. (1)

        Zwłaszcza w miejscach w pobliżu SKM i węzłów komunikacyjnych.

        • 3 2

        • można budowac ale po co?

          przecież w Gdyni jest pełno wolnych 'placów' - ale tacy jak autor czy głosujący w sondzie (najlepsze jest nie wpuszczać samochodów dostawczych... ) nie zadowoli parking PRZED centrum - oni chcą mieć pod oknem

          • 1 0

    • Władze naszego miasta nie INWESTUJĄ.

      Sprzedają tereny pod deweloperkę, pieniądze wydają na fajetwerki, pomniki i kociarnie. Nikt nie myśli o przyszłości tego miasta. Kasa tu i teraz oraz kredyty. Współczuję przyszłym władzom, które będą musiał spłacać te kredyty, a terenów na sprzedaż już nie będzie.

      • 1 0

  • No i po kiego było kupować samochód? Z miejskiej komunikacji korzystać to nie łaska? (3)

    • 10 6

    • (2)

      Nie twoja sprawa z czego korzystac łaska.

      • 1 2

      • No to twoją sprawą jest gdzie zaparkujesz! (1)

        • 0 0

        • Gdzie bede mial ochotę, i co mi zrobisz?

          • 0 0

  • (2)

    Goguś z kancelarii oburzony... Ten chce najlepiej parkować pod klatką, a dostawca niech dyga z towarem kilometr...

    • 6 3

    • (1)

      no niech dyga..taka praca

      • 2 4

      • Co mnie obchodzi los dostawcy? Taka prace wybrał, niech sie meczy...

        • 0 1

  • Ilość aut rośnie a miejsc tyle samo (1)

    Pewnie niech kurierzy parkuja przed centrum a później z wózkiem jak tragarz chodzą po centrum zupełny bezsens . Mieszkasz w centrum to się licz z tym że dla twoich 3 samochodów nie będzie miejsc nie pasuje kup rower.

    • 7 2

    • Milcz, listonoszu, masz skrzynie do rozładunku.

      • 0 0

  • "Znalezienie miejsca parkingowego obok własnego domu wiąże się niejednokrotnie z koniecznością jeżdżenia w kółko nawet przez (4)

    Jak musisz parkować pod klatką, to się wyprowadź z centrum. Albo sprzedaj samochód.

    • 9 5

    • (1)

      albo zmień pracę i weź kredyt!

      • 2 0

      • Tobie by nawet oranżady w kredyt nie dali...

        • 0 0

    • Problem w tym ze poza centrum też nie ma miejsc do parkowania.

      Miejsca postojowe w dużej czesci zajmują samochody służbowe/firmowe, które powinny stać na parkingach firmowych. Te w nocy świecą pustkami, a w godzinach pracy tylko dla pracowników.

      • 1 0

    • Co cwaniaczku, nie masz samochodu albo w ogóle nie mieszkasz w centrum i kozaczysz durniu.

      • 1 2

  • Deptak, tylko deptak. (1)

    Wtedy nikt nie zaparkuje i bedzie spokój :)

    • 7 3

    • d*ptak, może d*ptak zróbcie..

      • 0 0

  • Ten Pan Prawnik to jakiś debil. (1)

    W centrum jest multum parkingów płatnych, jak nie zarabiasz dość, ażeby za nie płacić, to zamknij biznes pokrako :D

    • 3 7

    • Niby dlaczego mam płacić za tak przyziemna rzecz, jak parkowanie? Dlaczego za cokolwiek mam płacić ja sie pytam?

      • 0 0

  • Najlepsze jet to, że te znaki są formalnie bez sensu. (9)

    1. Jest znak zakazu postoju ponad 15 min. Więc do 15 minut można urządzić postój,
    2. Jest tabliczka: "Dotyczy także niepełnosprawnych. Nie dotyczy zaopatrzenia." Czyli niepełnosprawni też mogą tylko urządzić postój do 15 minut, dostawcy mogą dłuższy.
    3. W przepisach nie ma definicja zaopatrzenia. Zatem czy położenie za szybą tabliczki "zaopatrzenie" wyczerpuje definicję zaopatrzenia?
    4. W jaki sposób egzekwowana na być weryfikacja 15 minut? W Polsce nie ma wymogu posiadania tabliczki za szybą z "zegarem" pokazującym godzinę rozpoczęcia parkowania (stosowane np. w Niemczech i Austrii, lokalnie we Włoszech).

    Także to co robi UM to kolejny bubel i nietrafiona inwestycja za pomocą kubełka farby, która tylko zantagonizuje kolejne grupy społeczne.

    Co bardziej rozgarnięty prawnik mógłby się sądzić w przypadku wymierzenia kary za parkowania na takiej kopercie, tak jak sądzili się ludzie o pobieranie opłat za parkowanie w miejscu nie oznakowanym zgodnie z przepisami. Jeśli tego nie poprawią to prędzej czy później do tego dojdzie.

    • 9 2

    • ty albo nie masz prawa jazdy, albo nie rozumiesz języka polskiego (2)

      1 -zakaz zatrzymywania się i parkowania
      2 - nie dotyczy zaopatrzenia do 15 minut
      3 - dotyczy niepełnosprawnych

      zanim kolejnym razem jakąś głupotę napiszesz, to analfabeto

      1 - naucz się polskiego
      2 - naucz się logicznego myslenia
      3 - naucz się czytania ze zrozumieniem
      4 - dowiedz sie co oznacza dany znak drogowy

      • 0 3

      • Uj mnie obchodzą jakies durne znaki, język znam bardzo dobrze, wiec zamknij pysk...

        • 0 0

      • minusuj analfabeto

        • 0 0

    • Zmienili ten znak kilka dni temu (3)

      Teraz zaopatrzenie może parkować do 15 minut, reszta ma zakaz.

      • 1 2

      • Chyba, że jest tak jak mówisz. (2)

        Posiłkowałem się tym co widziałem wcześniej i co widać na zdjęciu w poprzednim artykule. Wówczas akurat w tym przypadku zadziałali szybciej niż się spodziewałem.

        • 1 0

        • przecież jest zdjęcie - co ty komentujesz - swoja głupotę? (1)

          • 0 0

          • Komentowałem to co widziałem wcześniej na żywo.

            A jeśli już zarzucasz mi głupotę (mógłbyś najwyżej nieuwagę) to wykaż, co jest głupiego w pkt. 3. i 4. powyżej? Po korekcie to mniejszy ale formalnie ciągle bubel.

            • 0 0

    • Ciekawa rzecz zauwazyles (1)

      • 0 0

      • W centrum gdanska

        Stoi znak zakaz zakaz postoju powyżej 5 min przychodzi straż miejska odmierza zegarkiem 5 min i wystawia mandat niektórzy nie przyjmują mandatu i sprawa trafia do sądu i co sąd orzeka? Mandat nieważny mandat nieważny bo zegarek na ręce strażnika nie ma wymaganych atestów dot mierzenia czasu i mandat niewazny

        • 3 1

  • przepraszam, ale jak na takiej ulicy jak świętojanska może byc dozwolone parkowanie 24/24? (4)

    przecież NIGDZIE na świecie - a przynajmniej w normalnych krajach nie ma możliwości parkowania na 'abonament' w tego typu centralnych miejscach - od tego są pobliskie uliczki,

    jest wspomniana jakaś kancelaria - NO WŁAŚNIE dla kogo pracuje ta osoba - dla siebie czy dla klientów?

    bo jeśli on jako bogaty człowiek może sobie wykupić nawet parkowanie za 100PLN dziennie, to zajmuje miejsce dla KLIENTÓW, którzy do niego przyjezdżają

    i to jest chore

    na zachodzie w takich miejscach możliwość parkowania to np. MAX 30 minut albo 1 godzina - chyba że ktoś ma czas na latanie co godzinę i wymienianie biletu - ale co to świadczy o jego pracy?

    • 6 8

    • (2)

      co do odpowiedzi w sondzie - ja wiem że to forum bezmyślnych narodowych trolli

      ale jak ktos głosuje - tylko rano lub wieczorem - to może odpowie:

      - ile samochodów i dostawców musiałoby być, żeby ten sam towar rozwieźć do sklepów TYLKO rano lub wieczorem a nie przez 8 godzin pracy

      - ile godzin powinny pracować sklepy by przyjąć towar

      - jak to by się odbiło na cenie przysłowiowego chleba

      a to wszystko w imię paru (bo to dotyczy nielicznej grupy) baranów, którzy muszą mieć samochód przy swoim krześle, bo im się d*pska nie chce ruszyć

      • 0 3

      • Kogo to obchodzi?

        • 0 0

      • ja nie wiem jak tępym trzeba być by negować fakty - minusuja typowi wyborcy narodowego elektoratu wykletego

        • 0 0

    • poza tym niech pan prawnik parkuje na podwórku - przecież tam są takowe

      albo niech kupi sobie (lub wykopie) parking - wtedy wszystko będzie miał pod nosem

      • 0 0

  • Pan autor prowadzi kancelarię prawną i nie wie, że (1)

    żale o wprowadzenie opłat w weekendy to nie ten adres? Miasto kieruje się przepisami ustalonymi przez posłów.

    • 10 1

    • No i blad, miasto powinno sie kierować sobą, a nie przez p(oslow)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane