• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Pendolino w Gdyni z okazji dnia maszynisty

Maciej Naskręt
11 września 2014 (artykuł sprzed 8 lat) 
Włoski pociąg Pendolino ETR 460 nr 007 na targach Trako 2013. Włoski pociąg Pendolino ETR 460 nr 007 na targach Trako 2013.

Ci, którzy nie widzieli z bliska pociągu Pendolino będą mieli okazję zajrzeć do jego wnętrz w piątek po południu w Gdyni. Kolejowa nowinka pojawi się w Trójmieście w związku z obchodami Europejskiego Dnia Maszynisty.



Jeśli nie masz czasu w piątek, zobacz Pendolino od środka już teraz.

Skład ustawi się na torze 2 przy peronie 2 stacji Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni i od godz. 14:30 do 18:30 będzie można nie tylko oglądać go z zewnątrz, ale również sprawdzić jak wygląda wnętrze. Będzie także okazja do rozmów z pracownikami Intercity SA.

Wizyta związana jest z obchodami Europejskiego Dnia Maszynisty, których gospodarzem w dniach 11-13 września jest Gdynia.

Także jutro, z tej okazji, około 700 maszynistów, m.in. goście z Hiszpanii, Niemiec, Czech i Słowacji, przemaszeruje ulicami miasta sprzed Kościoła NMP przy ul. Świętojańskiej do pomnika Ofiar Grudnia 1970 przy al. Piłsudskiego. Na czele paradować będzie orkiestra Pstrong.

Pierwszy film Pendolino w barwach Intercity w Trójmieście.

Pendolino produkowane we Włoszech, eksploatowane jest w wielu krajach Europy i Chinach. Pociągi mają prawie 190 metrów długości i ważą 395,5 tony. Na pokładzie są 402 miejsca. 293 km/h - taką maksymalną prędkość osiągnął Pendolino podczas przejazdu na jurajskim odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, między Górą Włodowską k. Kroczyc a Włoszczową w listopadzie 2013 r.

Pociąg Pendolino regularnie będzie pojawiać się w Trójmieście od grudnia tego roku.

Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).

W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).

Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.

Miejsca

Opinie (217) ponad 10 zablokowanych

  • byle znowu nie pomalowali (7)

    .
    .
    .
    łobuzy jedne!!!

    • 85 4

    • malować ! (3)

      • 6 23

      • wyluzuj troszku

        niech nikt niczego nie maluje i będzie ładnie

        • 17 0

      • Powinni wymalowac - by nie odbiegaly wygladem od wszystkich syfiastych trojmiejskich dworcow. (1)

        • 6 12

        • Dworce i przystanki to dno kompletne, brud i wszystko sie zapada.

          Przykre ale prawdziwe.

          • 2 4

    • Niech malują

      Pociag i tak jest pokryty antygrafem więc farba szybko spłynie !!

      • 5 6

    • (1)

      bede pierwszy

      • 0 2

      • To spróbuj

        Dostaniesz szybko po ryju Łukaszu z Orłowa

        • 3 0

  • Czy to ten pociąg za który przepłaciliśmy ? (45)

    Czy to ten sam pociąg typu Pendolino co nie jest przystosowany do jazdy, gdy temperatura powietrza spadnie poniżej -24 C ?

    • 113 21

    • (1)

      Tak

      • 29 3

      • tak

        tak to ten, ale później okazało się, że przystosowali go jednak na Polskie warunki

        • 6 7

    • ...

      Proponuję sprawdzić w jakich cenach na świecie było sprzedawane Pendolino (bez wychylnego pudła), bo w kilku było właśnie bez, a potem wypisywać bzdury.

      • 15 10

    • (34)

      Przetarg nie był tajemnicą mogłeś sprzedać tańsze i lepsze składy ;)

      • 14 14

      • Właśnie o to chodzi (32)

        i dlatego zakupem Pendolino interesuje się CBA.

        "Kupiliśmy" pociągi mogące poruszać się 250 km/h a nie mamy infrastruktury by mogły jeździć z prędkością choćby 160 km/h.

        Średnia prędkość pociągów w Polsce to:
        towarowych - 30 km/h
        osobowych - 60 km/h

        Nie lepiej było kupić tańsze i o porównywalnym standardzie rozwijające prędkość 160 km/h (której i tak nie wykorzystamy ale zapas by był choć nie tak astronomiczny jak w Pendolino) ?
        To tak w odniesieniu do komentarza 'vvv' (powyżej).

        Mogliśmy kupić tańsze przystosowane do naszych warunków atmosferycznych a kupiliśmy takie, których elektronika nie wytrzymuje temperatury -24 C.

        O kosztach jakie musimy ponieść na wymianę infrastruktury by te pociągi w ogóle mogły jeździć główne media nie wspominają (około 11 mld zł).

        Chyba zasadnym jest zastanawianie się nad sensem takiej decyzji, prawda ?!

        • 29 14

        • właśnie o to chodzi, że jesteś ignorantem (29)

          Pytajniku, jesteś prawdziwym mistrzem manipulacji i kłamstwa.

          Od wielu lat jeździmy w Polsce z prędkościami 160 km/h. I mamy już pierwsze torowiska na 200 km/h (docelowo 250 km/h), niedługo dojdą kolejne.

          Podajesz średnią prędkość WSZYSTKICH pociągów w Polsce i uważasz, że nawet 160 km/h to za dużo. Co za idiotyzm.

          Kłamiesz, że elektronika nie wytrzymuje -25 stopni. Po prostu Alstom nie da gwarancji. Poza tym każdy nowy pociąg jest dostosowany do -25 stopni. Identyczne Pendolino jeżdżą we Włoszech w Alpach. Poza tym ile razy w ŚRODKOWEJ Polsce w DZIEŃ masz temperatury rzędu -25 stopni? Raz na kilka lat?

          Kolejne kretyństwo to pisanie, że 11 mld zł zainwestowane w torowiska są POD PENDOLINO. Jakby po tych torach nie jeździły pociągi TLK, IR, Regio, Koleje Mazowieckie, SKM oraz przewoźnicy towarowi w tym kilkadziesiąt prywatnych firm.

          Jaki masz interes w pisaniu takich bzdur?

          • 52 21

          • jarek mu przyslal sms, jak czekal na postoju na kolejnego klienta,.

            • 11 17

          • Do przytyków osobistych się nie odniosę , (21)

            bo nie warto.

            Średnie podane są z rozróżnieniem i są to dane z PKP.
            Na żadnej trasie w Polsce pociągi nie jeżdżą 160 km - jedynie na odcinkach pewnych tras a średnia dla trasy jest dużo niższa.
            Wskaż przykład to przeanalizujemy tras z prędkością 160 km/h.

            Alstom nie daje gwarancji ?! To tym bardziej potwierdzasz, że napisałem prawdę iż elektronika zawodzi przy -24 C.

            Jeżeli uważasz, że -25 C w Polsce występuje rzadko to już świadczy o tobie, gdyż każdy myślący wie, że temperatura ZMIENIA SIĘ wraz z RUCHEM czy to powietrza czy obiektu poruszającego się w otoczeniu powietrza.

            Prościej: temperatura odczuwalna spada wraz ze wzrostem prędkości.
            Przykład: podczas -15 C pojeździj na rowerze lub lepiej wystaw głowę za okno poruszającego się samochodu (i co jakiś czas zwiększaj prędkość).

            Przykład: dlaczego WC w PKP podmiejskim, które jeździ 60 km/h w czasie zimy z -10 C wygląda jak wnętrze zamrażarki ?

            11 mld zł to konkretna kwota pod konkretne inwestycje związane z Pednolino.
            Mało tego na bankier.pl jest artykuł z wypowiedzią prezesa PKP i rozważaniami czy po torach po których będzie jeździło Pendolino będą puszczać składy starszego typu (ze względu na niszczenie torowiska).

            I kto tu nie przemyślał tego co pisze ?

            • 20 24

            • (16)

              Oczywiście, że jeżdżą 160 km/h, od 20-stu lat. Nie odróżniasz prędkości maksymalnej od średniej? Słyszałeś o czymś takim jak rozpędzanie składu, hamowanie, zatrzymywanie się na przystankach?

              Przecież jak jakiś pojazd jest dostosowany do -25 stopni, to oznacza, że -25 stopni to jest TEMPERATURA POWIETRZA, a nie twoje bzdurne mędrkowanie się nt zależności odczuwalnej temperatury do prędkości.

              Mówiąc prościej ignorancie, Alstom ma dane, że temperatura w Warszawie spadła do -25 stopni i da do zrozumienia PKP Intercity, że jak się cokolwiek zepsuje to oni za to płacą, a nie producent. Identyczne składy JEŻDŻĄ w dużo surowszym klimacie w Alpach i jakoś nic się im nie dzieje.

              11 mld zł to nie jest kwota pod konkretne inwestycje związane z Pendolino. Koszt prawie 11 mld zł to jest łączny koszt przebudowy całej linii kolejowej od Warszawy do Gdyni.

              • 18 12

              • Przecież napisałem tobie (15)

                zależność z fizyki

                (PV)/T = const
                p - ciśnieni
                v - objętość
                t - temperatura

                Ale wytłumaczę to tobie raz jeszcze, bo może się nauczysz elementarnej fizyki:

                wraz ze wzrostem prędkość pociągu zmiana się ciśnienie lokalne wokół niego, objętość powietrza nie ulega zmianie więc musi zmienić się temperatura by PRAWO GAZOWE zostało zachowane

                (PV) / T = 2/3nC

                ale to takie moje "mędrkowanie"
                tę lekcję masz ode mnie z dobroci serca

                • 11 22

              • (3)

                Czujesz się lepiej jak sobie wypisujesz wzory z termodynamiki? Rośnie ci coś? Próbujesz mnie mądraliński ignorancie pouczać, a sam nie potrafisz zrozumieć, dostosowanie do -25 stopni oznacza, że kiedy temperatura POWIETRZA, ta odczytywana z termometrów, wyniesie -25 stopni to pociągi mogą mieć usterki? NIE, to nie jest temperatura która może się pojawić wokół pociągu wynikająca z jego prędkości. Myślisz, że inżynierowie projektujący pociągi tego nie przewidzieli?

                Goowno wiesz, a się wymądrzasz, i co gorsze, manipulujesz i okłamujesz ludzi.

                • 20 12

              • Dostosowane do temperatury (2)

                czy też do zakresu (bo przecież górna granica też jest określona) to przedział w którym urządzenie powinno sprawnie działać.

                To twoja wypowiedź dowodzi na manipulację a dokładniej na nierozumienie przez ciebie czytanego tekstu.

                Nie ta "odczytywana z termometrów" tylko ta w której przyjdzie pracować temu urządzeniu a jak już pisałem podczas gdy na zewnątrz może być -17 C ale w wyniku ruchu pociągu na jego elementach konstrukcyjnych, jak i wewnątrz temperatura może być niższa !

                Przykład 4: Dlaczego w samolotach i helikopterach używa się systemów przeciwoblodzeniowych ? A no właśnie dlatego, że ze względu, iż poruszają się ze znacznymi prędkościami temperatura na np.: krawędziach skrzydeł czy wirnika spada o pewną wartość (pośrednio związaną z prędkością a bezpośrednio ze zmianą ciśnienia) w wyniku ich ruchu.

                I nikt nie warunkuje jak ty ich zakresu temperatur pracy tylko podaje go dokładnie i jednoznacznie od - xx C do + xx C
                stąd twój argument, że w Polsce mrozy o temperaturze -25 C jest nietrafiony. Rozumiesz już ?

                Jak nie to proszę przeczytaj kilkukrotnie moje wypowiedzi i zastanów się raz jeszcze.

                I nie musisz mnie obrażać, bo to źle świadczy o tobie.

                • 9 14

              • Skończysz te kretyńskie wywody którymi okłamujesz i manipulujesz ludźmi?

                Pociąg jest dostosowany do kursowania w temperaturach do -25 stopni, czyli kiedy temperatura powietrza spadnie do -25 stopni.

                Czy uwzględniasz to, że wraz ze wzrostem prędkości wzrasta też tarcie powietrza i wzrasta temperatura? NIE
                Czy uwzględniasz to, że mało jaki element, w szczególności elektronika, są wystawione na zewnątrz pudła? NIE
                Czy uwzględniasz ciepło wewnętrzne pociągu? NIE
                Czy uwzględniasz to, że skład jest szczelnociśnieniowy jak samolot? NIE
                Czy uwzględniasz to, że pociąg ma instalację antyoblodzeniową? NIE

                • 6 6

              • Boże, jaka żenada....

                • 3 0

              • (5)

                Ja oddam swój doktorat z fizyki jeśli udowodnisz mi, że termometr poruszający się w atmosferze z prędkością 160 km/h pokaże mniej niż nieruchomy. Tak naprawdę pokaże minimalnie więcej ze względu na ciepło pochodzące z tarcia. Gdyby było tak jak twierdzisz to meteoryty zamarzałyby przelatując przez atmosferę ziemi zamiast rozgrzewać się do czerwoności.

                • 23 4

              • Nareszcie ktoś kto zdał mature na więcej niż 30% ;)
                Jak czytam te wywody o temperaturze odczuwalnej i jeszcze poparte wzorami z termodynamiki to jestem za moderowaniem komentarzy ze względu na ich stopień "bzdurnoty".

                • 6 3

              • To o czym piszesz

                wiąże się ze zmianą gęstości ośrodka. Tak, w wyniku tarcia ciało wchodzące w Ziemską atmosferę będzie się rozgrzewało.

                Jednak, gdy V = const i ro = const to różnica ciśnień prowadzi do zmiany temperatury.

                Wokół pociągu V i ro atmosfery można uznać za stałe ale rozkładu ciśnień w jego otoczeniu, na jego powierzchni już nie. W wyniku owych różnic ciśnień następują lokalne zmiany temperatury.

                Odwołam się do tego co pisałem: skoro zmiana temperatury w jednorodnym ośrodku nie ma żadnych związków z prędkością z jaką porusza się obiekt to czemu stosuje się systemy przeciwoblodzeniowe ?
                Przecież samolot porusza się ze znaczną prędkością i przez długi czas na stałej wysokości a jednak lód się gromadzi.

                Wilgotność można zaniedbać (w naszych rozważaniach), gdy uznamy, że znaczna część energii pochodzącego z tarcia jest odbierana przez nią.

                Ale mimo to skoro na 10 000 m (wysokość przelotowa) panuję temperatura -30 C a samolot leci ze znaczną prędkością (~850 km/h) to czemu nie grzeje się jak wahadłowiec a wręcz odwrotnie ?

                • 2 3

              • Drugi przykład (2)

                Dlaczego gaz uciekający np.: z zapalniczki (pomimo, że przed ucieczką ze zbiornika miał taką samą temperaturę, jak otoczenie) powoduje oszronienie się zapalniczki wokół miejsca, gdzie gaz wydostaje się na zewnątrz ?

                Jest to zmiana temperatury związana z ruchem czy nie ?

                Ruchem cząsteczek wywołanym na skutek różnicy ciśnień.

                To jak będzie z tym doktoratem ?

                • 3 1

              • w zapalniczce jest ciekły propan - skończ bredzić idioto (1)

                Zastanawia mnie tylko jedno - skąd tylu imbecyli popierających Twoje idiotyzmy.

                • 2 3

              • propan

                a przy napełnianiu butli do nurkowania

                czemu je się schładza ?

                dlaczego przy gwałtownym rozprężaniu przez zawór, zawór ulega ochłodzeniu ?

                • 1 1

              • (3)

                Przestałbyś bredzić. Jak nie wierzysz to zrób sobie eksperyment i zamontuj termometr na zewnątrz samochodu, temperatura będzie praktycznie taka sama podczas postoju i jazdy.

                • 1 3

              • (2)

                Zresztą w większości samochodów czujniki temperatury zewnętrznej zamontowane są w lusterku bocznym i jakoś podczas jazdy nie pokazują niższej temperatury niż podczas postoju.

                • 1 4

              • Retorycznie spytam (1)

                czy są to czujniki analogowe czy cyfrowe ?

                Komputer nie jest w stanie dokonywać korekty pomiaru w czasie rzeczywistym ( z uwzględnieniem prędkości i zmiany ciśnienia) ?

                • 1 1

              • Retorycznie odpowiadam, jak nie wierzysz to zamontuj sobie normalny rtęciowy termometr na zewnątrz auta i się przejedź, a teraz marsz do lekcji, bo szkoła już się zaczęła.

                • 0 2

              • Yyyy...

                Ale ci co projektowali te pociągi to robili je do jeżdżenia przy temperaturze -25C czy do stania w takiej temperaturze?

                • 0 0

            • (3)

              Człowieku przestań te brednie o temperaturze pociskać, nie rozumiesz nawet czym jest temperatura odczuwalna i że to nie ma znaczenia dla działania urządzenia. Masz samochód? Masz w samochodzie czujnik temperatury zewnętrznej? No to wsiądź w ten samochód, odczytaj temperaturę przy postoju a następnie podczas jazdy, będzie TAKA SAMA.
              A co do temperatury odczuwalnej, to nie trzeba na rowerze jeździć, wystarczy, że zmieni się wilgotność powietrza i też będziesz inaczej odczuwać temperaturę, ale temperatura powietrza będzie stała.

              • 2 2

              • Wilgotność jest (2)

                funkcją temperatury a nie odwrotnie.

                Zapewne tego nie rozumiesz tak jak zasady pomiaru temperatury w swoim aucie :)

                ?

                • 1 3

              • (1)

                No i? Chcesz powiedzieć, że niemożliwa jest sytuacja, iż będziesz mieć taką samą temperaturę powietrza ale inną wilgotność względną a przez to inną temperaturę odczuwalną?
                Jak działa termometr w moim samochodzie wiem, wiem również, iż poruszający się termometr pokaże taką samą temperaturę co nieruchomy, ale ta wiedza już ciebie przerasta.

                • 1 0

              • nie

                próbuję wam jedynie uzmysłowić, że przepływ czynnika i wszelkie zmiany w jego przepływie mogą mieć i mają wpływ na pozostałe parametry (w tym wypadku temperaturę)

                • 0 1

          • (4)

            typowy peowski (...).Tak tak będzie 250 km/h za 50 albo 100 lat baranie.Tylko idioci wspierają obcych kosztem swoich i tyle można powiedzieć w kontekście tego g.. przepłaconego pociągu poszły ładne wziątki to jest pendolino ta firma co to g.. składa jest znana z tego że lubi wręczać prezenty politykom.

            • 5 9

            • idź do roboty

              Ty ciągi pisiorze

              • 3 5

            • (1)

              Czy naprawdę wyznawcy pisu (nie wyborcy) nie mogą pojąć, że popieranie np. zakupu Pendolino nie oznacza popierania rządu? Czy ślepi wyznawcy dowolnej partii funkcjonują w całym życiu tak zerojedynkowo? I są takimi ignorantami jak ty, którzy piszą bzdury i rzucają oskarżenia bez żadnego uzasadnienia?

              • 3 4

              • "Czy ślepi wyznawcy dowolnej partii funkcjonują w całym życiu tak zerojedynkowo? I są takimi ignorantami jak ty, którzy piszą

                tacy są, bo taka jest logika walki medialnej w naszej piaskownicy, nazywanej szumnie i na wyrost "życiem politycznym".

                • 2 1

            • 250 km/h będzie w 2016 roku

              (...)

              • 0 1

          • Nie dyskutuj z wyznawcą Jarosława

            oni wszystko wiedzą lepiej.

            • 1 3

        • średnia prędkość tramwaju w Gdańsku to 18km/h

          po co więc "bombki" zdolne jeździć 90km/h?

          • 8 2

        • Pani minister Bieńkowska ma się pojawić w Gdyni razem z tym cudem techniki. Jedź i spytaj.

          • 1 1

      • może przetarg nie był tajemnicą ale był ustawiony pod pociągi z wychylanym wózkiem...i w tajemniczych okolicznościach zrezygnowano z jedynego powodu do zakupu Pendolino i kupiono składy ED250?

        • 1 0

    • (4)

      KAŻDY nowy pociąg w Polsce jest dostosowany do -25 stopni. Prawie identyczne Pendolino jeżdżą w Alpach i nic się im nie dzieje. Jak temperatura powietrza w dzień w środkowej Polsce spadnie raz na kilka lat do -25 stopni to pociągi oczywiście wyjadą, ale Alstom nie daje gwarancji jakby były jakieś usterki i tyle.

      • 10 10

      • Fizyka (3)

        Zależność zmiany temperatury od prędkości.

        lub

        ogólne prawo gazowe:
        PV*T^(-1) =2/3*nC czyli ( PV ) / T

        a dokładniej prawo Gay-Lussac'a:
        P =const -> V/ T = const

        Fizyka na poziomie liceum.

        • 7 12

        • Temperatura POWIETRZA spada poniżej -25 stopni - PKP IC będzie musiało płacić z własnej kieszeni za usterki.

          • 6 3

        • Twoje wzory nie zmieniaja faktu ze kryterium decydujacym jest temperatura powietrza odczytana z termometru ktory sie nie porusza (chyba ze jest wyraznie zaznaczone ze pomiar jest np brany czujnikow w pociagu, ktory sie porusza).
          Po stronie producenta jest uwzglednienie innych czynnikow wplywajacych na temperature pracy urzadzen (predkosc, grzanie elektroniki i wnetrza samego pociagu itd). Poza tym w wiekszosci elektronika nie jest wystawiona na dzialanie warunkow atmosferycznych, tylko jest zamknieta i czesciowo odizolowana od wplywow zewnetrznych.

          • 4 1

        • No ty widać jeszcze nie dorosłeś do tego poziomu, spytaj się jutro nauczyciela w gimnazjum (macie tam chyba fizykę), czy termometr poruszający się będzie pokazywać niższą temperaturę niż termometr nieruchomy.

          • 0 0

    • tak to ten pseudolino co miliardy wydali a bedzie jechał jak ic obecne tylko max godzine szybciej na całej trasie

      za to bilety 2 razy droższe!!!jak sie doliczy spóznienia to wyjdzie ze czas przejazdu to bedzie 8godzin do Krakowa.,Ale zawsze sie znajdzie frajer co bedzie usprawiedliwiał to ze go okradaja i jeszce podziekuje

      • 6 4

    • czy przepłaciliśmy?

      przetarg obejmował zakup składów oraz budowę dwóch stacji obsługi z całym potrzebnym zapleczem technicznym. Koszty tych ostatnich, chociaż wcale nie odbiegają od budowy chociażby zajezdni tramwajowej, to jednak wyszły całkiem spore.

      • 2 0

  • Piękny miś (7)

    z tego pociągu.

    • 86 10

    • (2)

      Prokuratura brytyjska: producent Pendolino oskarżony o łapówkarstwo m.in. w Polsce

      • 17 4

      • (1)

        Dotyczy to okresu 2001-2007. Jeszcze długo przed nawet przygotowywaniem przetargu na szybkie pociągi.

        • 6 7

        • No właśnie. Grunt pod dobre interesy.

          • 7 4

    • Waszych możliwości? (1)

      Tacy jak ty i goownozjady cię łapkujący prosto s****za z desek zbić nie potrafią.

      s****ie dalej niż patrzycie, a jedyne co potraficie to ujadać jak małe wiejskie kundle.

      • 1 1

      • ja z tego sracza przemawiam....

        jak patrze na porządki na kolei, przetargi, standardy higieny, cwaniackie związki, tolerowanie kiboli na trasach, to mam prawo mieć negatywny pogląd, dopóki się to nie zmieni (wątpię czy dożyję) gardzę pkp

        • 0 1

    • od 17.30 już nie wpuszczali !!!!

      • 2 0

    • Tylko żebym tam ministra Nowaka nie zobaczył

      bo będzie źle

      • 1 0

  • jestem ciekawy po jakim czasie w Pindolino....... (4)

    ...będzie typowy smród , brud , i malaria typowa dla wagonów PKP , nie sztuką jest coś kupić -sztuką jest to utrzymać w przyzwoitości przez długi czas. kilka razy widziałem jak sprzątane są wagony -pani Czesia z Krysią + dwa wiadra ze szmatami i miotłami uporały się z wagonem w 15 minut -wiecie jak ta ,,robota,, wyglądała!?

    • 61 17

    • ...

      Ja jeżdżę regularnie pociągiem PKP Intercity BGE (Berlin-Gdańsk Experss) i złego słowa nie mogę powiedzieć na poziom czystości w wagonach.
      Jak się chcę to można.

      • 20 5

    • nie. opowiedz.

      • 7 1

    • (1)

      To w dużej mierze zależy od "pospólstwa", które będzie tym podróżować... wiadomo, jeśli coś nie jest własnością indywidualną "Polaka" to można zniszczyć, zepsuć, pobrudzić, obs.ać...

      • 13 1

      • Dokładnie

        Choćby Pani Czesia z Panią Krysią nie wiem jak bardzo się starały to od nas-podróżujących zależy jak długo pociągi będą jeździły "jak nowe".

        • 9 0

  • oto fakt (15)

    Pociąg "Sobieski" Katowice-Warszawa czas przejazdu
    w 1993r .2h35min, Pendolino XII/2014r. 2h27min .

    • 90 7

    • Jeszcze tory po komunie

      były w dobrym stanie, potem tylko prędkości obniżali zamiast remontować.

      • 26 5

    • (10)

      Początek lat 90. IC Gdynia-Warszawa 3h 15min

      • 28 2

      • 20 lat minelo wydalismy wielka kase (3)

        i czas przejazdu skrocilismy o kilkanascie minut. Pendolino to przekret.

        • 28 7

        • ...

          Co za cebulak i dyletant.

          • 6 15

        • tfuj stary to przekret

          • 14 6

        • Raczej nie. Nie pociąg jest problemem, a infrastruktura plus zbyt częste przystanki.

          • 1 1

      • (1)

        3:20 z jednym postojem. Pendolino docelowo 2:37 z czterema posotjami.

        • 11 6

        • Ale chyba z.Gdańska a nie Gdyni

          • 0 0

      • (2)

        w 2001 do wawy jezdzilem 3:20-30

        • 7 0

        • tzn (1)

          Byles o 3.20 nad ranem

          • 1 1

          • jak juz to wyruszalem. prawie ci sie udalo, ale jeszcze pocwicz.

            • 5 1

      • Nieprawda

        To był czas z Gdańska Gł do Warszawy Wschodniej, dokładnie było to 3:10. Czas Pendolino wyniesie 2:58. Nie mówię, że to super, czy, że pociąg jest super - ale trzymajmy się faktów. W tekście jest mowa a czasach z Gdyni Gł. do Warszawy Centralnej

        • 12 1

    • zatem progres

      To całe osiem minut szybciej.....chyba że się spóźni. A to możliwe znając PKP😊

      • 10 2

    • jest szybciej? jest!

      • 2 0

    • oto fakt

      Ludzie interesujący się kolejnictwem, zapewne namnożyliby jeszcze takich przykładów. Szkoda, że na forum nie można zamieszczać skanów z sieciowych rozkładów jazdy pociągów z ubiegłych lat.

      Po sąsiedzku, w Czechach pociągi osiągają o wiele wyższe prędkości i to już od kilkunastu dobrych lat, ale tam nikt nie bije pokłonów przed "bożkiem" Pendolino. To normalność.

      • 5 0

  • Zakup Pendolino to (12)

    klasyczny przykład forowania zagranicznych firm kosztem polskich (w tym przypadku Pesy). A potem nasi włodarze-decydenci robią kariery w UE. Czy to nie jest z sobą powiązane?

    • 92 23

    • ... (4)

      Aleś durny. Jak można forować kogoś kosztem Pesy, która do dnia dzisiejszego nie posiada składu homologowanego nawet na 200km/h.
      A gdzie Pesa ze swoimi produktami była 3-4 lata temu kiedy podejmowany był temat Pendolino??
      Proponuję zapoznać się z awaryjnością i opiniami o regionalnych składach Pesy ED-74, budowanych od 2006r.

      • 11 10

      • A Pindolino ma taką homologację? (3)

        I kto tu durny jest?

        • 4 9

        • Tak posiada. Na 250 km/h. (2)

          I do widzenia.

          • 10 4

          • (1)

            a po co to 250?Na jedną magistralę CMK?Chłopie zanm w tym oj..nym kraju będą tory na takie prędkości to twoje pendolino pójdzie dawno na żyletki

            • 3 4

            • Tak się składa, że CMK łączy 3 największe aglomeracje w naszym kraju. Aglomerację warszawską, konurbację śląską i aglomerację krakowską. Może o nich już kiedyś słyszałeś.

              To tak "na bidę" 6 mln osób.

              • 3 2

    • (6)

      nie jest ze soba powiazane, albo jest tylko w twojej chorej na manie przesladowcza glowie.

      wymien modele pesy lub newagu ktore potrafia jechac szybciej niz 200km/h, powiedz czemu nie startowali w przetargu.

      jak nie znasz odpowiedzi na pytania, to niech ci jarek przysle odpowiedzi.

      • 13 8

      • PIndolino też nie potrafi. (5)

        I co ty na to powiesz? A jak się dysponuje know-how to można takowe pociągi zaprojektować i wyprodukować. Ale co ci będę tłumaczyć jak (prawdopodobnie) Jarek ci zjadł mózg.

        • 1 12

        • Potrafi (1)

          I pojechało - 293 w próbach. W normalnej eksploatacji przy napięciu 3kV pojedzie 230, w przypadku przejścia na napięcie 25kV (planowane na CMK) pojedzie i 250. Co jak co, ale nie dysponujesz ani know, ani how.

          • 10 4

          • i co sugerujesz że pojedzie 293 do Warszawy?Ta "modernizacja" tej linii to największy kabaret w Europie.Ile tam będzie tych odcinków na 200 km/h pajacu?Może te kręte między Iławą a Działdowem co?Plany plany debilu nie takie plany już były i 40 lat nie mogą się doczekać realizacji

            • 4 4

        • (2)

          nie potrafi, a pojechalo prawie 300 i to w polsce. zadzwon do jarka po apdejt.

          • 8 4

          • (1)

            a jaka będzie prędkość szlakowa na odcinkach linii Warszawa-Gdańsk to wiesz baranie?Czy tusk z grabarczykiem ci nie powiedzieli?

            • 4 3

            • "baranie" i "debilu" to sobie mow do swoich kolegow z postoju dla taksowek.
              predkosc bedzie taka jak juz przeczytales (i nie najwyrazniej nie zrozumiales tekstu)

              • 0 3

  • Może w końcu (5)

    pojadę sobie na jeden dzień do Krakowa. 5:07 odjazd tam i o 20:35 powrotny.

    • 20 4

    • (1)

      a kiedy przejażdżka

      • 3 0

      • Fajnie by było, gdyby skmki wyglądały podobnie :)

        • 4 0

    • poleć sobie samolotem

      szybciej, taniej i bez pluskiew

      • 10 2

    • ale radosc bedzie jechał 6 godzin gdy obecnie jedzie ic 7,5godziny!!a koszt biletu jak za samolot bedzie (1)

      • 2 0

      • 49 PLN też.

        Jak się wcześniej kupi.

        • 2 2

  • o której godzinie będzie parada??? (4)

    • 4 4

    • Fajowo :)

      Przyjadę!

      • 6 5

    • jak bedziesz jechal do pracy, a znajac zycie znowu bedziesz spozniony.

      • 5 1

    • :) (1)

      11

      • 1 0

      • to sprawdzone info?

        • 0 0

  • Skoro Unia dołożyła nam kasę na te pociągi to wskazała gdzie tą kase wydać (8)

    Ot i cała filozofia...czy ktoś się ze mną nie zgadza???

    • 29 16

    • (5)

      ja sie nie zgadzam:
      a gdzie mielismy ja wydac, jak zaden polski producent do tej pory nie ma w ofercie skladu, ktory pojedzie szybciej niz 200km/h?

      • 9 9

      • i nigdy nie będzie miał, bo nie może? (3)

        bo polski jest?

        • 3 2

        • (2)

          prawo zabrania, czy twoja schizofrenia cie ogranicza?

          • 2 2

          • (1)

            wiesz dobrze idioto że z jednego euro tych twoich dotacji 0,8 euro wraca do nich

            • 2 0

            • podaj zrodlo tych rewelacji.

              • 0 0

      • kazdy naiwniak łyka bajki które mu opowiadaja PKP juz kupiła polskie pociagi które beda uzupłeniac Pseudolino

        Dodatkowo wystarczyło wpuścić na rynek zachodnią i nawet wschodnią konkurencje!

        • 0 0

    • dotacje UE na tym polegają, że to rozdysponowanie kasy dla swoich (1)

      ... + 20-30% do prywatnej kieszeni.

      • 5 1

      • a ty te informacje posiadasz, bo brales te 20-30% czy jestes swoj?

        • 0 5

  • czas przejazdy 3 h (4)

    Ch...a prawda. Pojedzie prawie 4 godziny

    • 23 15

    • A jak jednak pojedzie w te 3h to co? (3)

      Napiszesz - przeprszam, że w wulgarny, nie świadczący o mnie za dobrze sposób dałem wyraz swojej głupocie i niewiedzy dnia 11 września 2014 roku?

      • 8 7

      • to tak nie wyprzedzi samolotu (2)

        • 3 5

        • Samolotu? (1)

          Dolicz transfer na lotnisko, czas oczekiwania na odprawę, upierdliwą kontrolę bezpieczeństwa gdzie kubeczek jogurtu zostanie uznany za broń Al-kaidy oraz transfer z lotniska docelowego. Plus dużo większą podatność na warunki atmosferyczne, a więc losowe spóźnienia/odwołania kursów.

          • 9 2

          • I komfort podróży, dodajmy.

            • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane