• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięciu chętnych do stworzenia wizji Kolei Metropolitalnej

ms
16 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Studium ma ustalić czy Kolej Metropolitalna to rzeczywiście będzie kolej, czy też może połączenie tramwaju, który dojeżdżałby z Gdańska... Studium ma ustalić czy Kolej Metropolitalna to rzeczywiście będzie kolej, czy też może połączenie tramwaju, który dojeżdżałby z Gdańska...

Jest pięciu chętnych do opracowania studium wykonalności Kolei Metropolitalnej. Za niecały rok powinniśmy wiedzieć czy Rębiechowo połączy z Gdynią i Gdańskiem pociąg, czy tramwaj - pisze Dziennik Bałtycki.



...z szynobusami, które jeździłyby do Rębiechowa z Gdyni. ...z szynobusami, które jeździłyby do Rębiechowa z Gdyni.
Co ma ustalić studium? M.in to, czym za kilka lat - prawdopodobnie jeszcze przed Euro 2012 - pojedziemy z centrum Gdańska i Gdyni na lotnisko w Rębiechowie. Pod uwagę brana jest zarówno budowa kolei elektrycznej na całej trasie, ale także tramwajów od strony Gdańska i spalinowych szynobusów dojeżdżających z Gdyni. Autorzy studium rozstrzygną także, czy linia do Rębiechowa będzie jedno- czy dwutorowa.

Z coraz bardziej realnej budowy nowej linii cieszy się Andrzej Osipów, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej.

- To kolejny krok do rozwoju SKM. Chcielibyśmy, by do lotniska dojeżdżała kolej elektryczna. O tym zdecyduje jednak studium wykonalności - zastrzega Andrzej Osipów w rozmowie Dziennikiem Bałtyckim.

Marszałek województwa pomorskiego chce wydać na opracowanie studium nie więcej niż 2,6 mln zł. Trzy, z pięciu złożonych ofert, zmieściły się w tej kwocie. Najtańsza nie przekraczała dwóch milionów, najdroższa dochodziła do sześciu.

To i tak jedynie niewielki odsetek kosztów budowy całej Kolei Metropolitalnej, które szacuje się 612 mln zł. Połowę tej kwoty wyłoży Unia Europejska.

Połączenie Gdańska i Gdyni z Rębiechowem będzie pierwszym etapem budowy KM. Plany zakładają, że później powstaną bezpośrednie połączenia m.in. z Kartuzami, Kościerzyną i Bytowem.
ms

Opinie (217) ponad 20 zablokowanych

  • 600 baniek za linię kolejową? Chyba za TT lub Piko!

    Jak spojrzeć na możliwy przebieg linii kolejowej- do odbudowania kilka wiaduktów (w tym bardzo długie np. nad ulicą Potokową) - to ta kwota wydaje się bardzo zaniżona. Nie jestem żadnym 'znawcą' czy 'ekspertem' ale nie zdziwię się, jak za rok pracy okaże się, że kolej- owszem tak, ale za 1.5 mld PLN.
    600 mln to może kosztować jeden większy węzeł drogowy z infrastrukturą (np.planowany Karczemki) a nie budowa praktycznie od początku linii kolejowej.
    No i ew.kolej musi być 2-torowa -inaczej przydatność dla mieszkańców kolejnki jeżdzącej co pół godziny będzie praktycznie zerowa!
    Dobry, nowoczesny tramwaj będzie pewnie spoto tańszy- bo i trasa mniej skomplikowana, praktycznie przez leżące odłogiem teraz pola- a może być tylko nieznacznie wolniejszy od kolejki.

    • 0 0

  • kolej

    tak trzymac wreszcie blizej swiata -byle nie byly to obiecanki na nastepna kadencje

    • 0 0

  • mam nadzieję ze bedzie to połaczenie dwutorowe

    inaczej w naturalny sposób jeden tor ograniczały przepustowość tego połączenia

    • 0 0

  • eh

    Do Gdyni z lotniska szybka kolej może być , ale po co komu te tramwaje?? Trzeba rozbudować kolej pokuśić się o metro, robić podziemne przejścia i tunele. Niestety taka dola szczurzej metropoli jak się nie porzeniesiemy pod ziemie to czeka nas paraliż.

    • 0 0

  • Zbudować raz a dobrze

    Nie co się rozmieniać na drobne. To musi być kolej, by nie wykluczać połączeń dalej na Kaszuby. Sezonowych lub być może nawet stałych, w końcu coraz więcej ludzi przenosi się tam, a do pracy będą jeździć do Trójmiasta. Kolej sprawi, że nie utoniemy w korkach i spalinach. Procesu suburbanizacji nie da się zatrzymać.
    A najlepiej, by było to połączenie 2-torowe. Trzeba brać pod uwagę: remonty, awarie i przyszłe możliwe obciążenie ruchu. Również taniej jest zbudować od razu 2 tory niż potem dokładać drugi.
    Oby się udało!!!

    • 0 0

  • Błagam...

    ...zbudujcie tę kolej/
    Zbudujcie. Nie karmcie obietnicami.

    • 0 0

  • kolejne obiecanki, cacanki, sranki!

    pieprzenie o tym samym już od długiego czasu - ile już spotkań się odbyło w blasku fleszy, przy kamerach,
    spotkało się "towarzystwo", pogadało, popiło i hej! do następnej razy!
    a tym bardziej jak w układ wchodzi PKP gdzie nic się nie da bo są układy, ukłdziki, prezesi, dyrektorzy i wielka niemoc!
    PKP - kraina bezmózgowców, studium niewykonalności, załączone zdjęcie peronu dworca w "nowoczesnej" Gdyni mówi wszystko!

    • 0 0

  • my z Juzkiem zrobimy wizję za milion złotych

    dostaniemy kontrakt?

    Jadźka pierogi gniecie to i na kolei się zna

    • 0 0

  • A można zlikwidować z lekka kłamliwą nazwę ?

    Po prostu "szybka" zamienić na WOLNA co będzie się z prawdą zgadzało.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane