- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (258 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (50 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (260 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (851 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (82 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (125 opinii)
Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej
Naprawa usterek na Trasie Kaszubskiej, remont nawierzchni i budowa ekranów akustycznych na Obwodnicy Trójmiasta oraz kontynuacja prac przy budowie Obwodnicy Metropolitalnej to plany drogowców Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na 2024 rok.
O harmonogram zaplanowanych prac na 2024 rok zapytaliśmy drogowców zarządzających Obwodnicą Trójmiasta, a więc najbardziej newralgiczną trasą na Pomorzu.
Plany dotyczą trzech głównych tras
Jak mówi nam Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w planach na przyszły rok zawarto nie tylko roboty dotyczące Trasy S6, ale też prace na Trasie Kaszubskiej czy budowie Obwodnicy Metropolitalnej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Hybrydy i elektryki na sprzedaż
Obwodnica Trójmiasta
W przypadku Trasy S6 drogowcy mają w planach kilka zadań.
- W styczniu planujemy zakończyć budowę ekranów akustycznych w rejonie węzła Osowa. W kolejnych miesiącach, aż do listopada, prace związane z budową ekranów będą kontynuowane w obrębie Matarni - mówi rzecznik GDDKiA. - Z kolei od kwietnia do września planujemy remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych.
Trasa Kaszubska
Po Nowym Roku drogowcy pojawią się także na oddanej przed rokiem do użytku Trasie Kaszubskiej.
- Na odcinku między Bożepolem Wielkim a Luzinem będą wykonywane naprawy gwarancyjne. Także nad usuwaniem usterek będziemy pracować na odcinku Szemud - Wielki Kack - wymienia Brożyna.
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej
Cały przyszły rok szczególnie intensywny będzie na budowie Obwodnicy Metropolitalnej. Przypomnijmy, że jej częściowe otwarcie planowane jest wiosną 2025 roku, dlatego nadchodzące miesiące będą kluczowe w kontekście dotrzymania terminu przejezdności nową trasą, która ma na kilka lat odkorkować pękającą w szwach Trasę S6.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-27 10:14
Powinni odblokować Spacerową (6)
budując równoległą do niej ulicę wiążącą Grunwaldzką z węzłem Owczarnia.
A dla polepszenia bezpieczeństwa Spacerowa powinna być jednokierunkowa w kierunku Obwodnicy, a nowa ulica powinna być jednokierunkowa dwupasmowa od węzła Owczarnia w kierunku Grunwaldzkiej.- 15 41
-
2023-12-27 17:41
Przecież miał być tam tunel!
Ach przepraszam, Damorke oddali na złom.
- 4 0
-
2023-12-27 11:52
xD
xD
- 3 0
-
2023-12-27 10:30
Nie ma naszej zgody na kolejną wycinkę lasu!
- 4 14
-
2023-12-27 10:28
racja, więcej zjazdów! (2)
ja uważam, ze dopiero trzy albo cztery dodatkowe zjazdy rozwiązałyby problem. Z każdego węzła powinny być po dwie nitki - np. z węzła Osowa: stara Spacerowa + nowa Spacerowa (z wylotem przy Drodze Zielonej) - tu faktycznie każda z nich mogłaby być jednokierunkowa, z węzła Owczarnia - dwie równoległe nitki - jedna z wylotem na wysokości II Dworu,
ja uważam, ze dopiero trzy albo cztery dodatkowe zjazdy rozwiązałyby problem. Z każdego węzła powinny być po dwie nitki - np. z węzła Osowa: stara Spacerowa + nowa Spacerowa (z wylotem przy Drodze Zielonej) - tu faktycznie każda z nich mogłaby być jednokierunkowa, z węzła Owczarnia - dwie równoległe nitki - jedna z wylotem na wysokości II Dworu, druga z wylotem przy Bażyńskiego, z węzła Matarnia - stara Słowackiego + nowa Słowackiego, prowadząca prosto na Morenę.
A że po drodze rosną jakieś drzewa? Jest TPK, jakieś rezerwaty? Zabytkowa tkanka miejska? A kogo to obchodzi? Wyciąć, wyburzyć, budować nowe drogi! Najważniejsze, żeby nie było korków!- 10 4
-
2023-12-27 10:36
(1)
Dobrze piszesz! Masz piwo u mnie! Likwidacja korków jest najważniejsza dla gospodarki!
- 6 1
-
2023-12-27 12:38
Zamknijmy Spacerową dla osobówek, a pojazdy ważne dla gospodarki nie będą stały w korkach.
- 3 9
-
2023-12-27 08:55
Minął rok od oddania Trasy Kaszubskiej (6)
a na wjeździe do Gdyni tymczasowe bariery drogowe jak postawili, tak stoją. Projekt drogi nie wyszedł?
No i przy powyżej roku używania należałoby te kawałki plastiku przeksięgować na środki trwałe. Albo usunąć tę prowizorkę.- 132 12
-
2023-12-27 09:29
Jak myślisz (2)
po co te bariery tam są?
- 7 6
-
2023-12-27 10:03
(1)
Dla estetyki ?
- 1 4
-
2023-12-27 10:56
I jak tu dyskutować na poważnie
- 5 3
-
2023-12-27 09:11
a ic h raczej nie usuną do momentu oddania OPAT (2)
- 5 3
-
2023-12-27 09:23
(1)
Nie OPAT tylko OMT
- 13 0
-
2023-12-27 21:36
A co one mają wspólnego z tamtą trasą? Zresztą nawet jeśli teoretycznie coś mają, a od oddania Trasy Kaszubskiej nic się w tamtej okolicy nie dzieje, to po co stoją? Nie można usprawnić ruchu, a potem w razie czego znowu ich postawić? Nic by się nie stało, gdyby je stamtąd w grudniu w zeszłym roku zabrali.
- 3 2
-
2023-12-27 07:16
Ekrany (17)
Te ekranu na obwodnicy to czemu są tak blisko jezdni? Nie można było ich zbudować tak aby zostawić miejsce na ewentualny 3 pas? Nawet awaryjny? Albo pas żeby łączyć zjazdy tak aby jak chce ktoś 0rzejechac tylko jeden zjazd to sobie jedzie tym pasem aosoby zjeżdżające mogą już wcześniej zjechać na pas do skrętu?
- 224 21
-
2023-12-28 15:42
Ekrany sa dla developera, za 5lat dowiecie sie jakie piekne nowe osiedle tam powstanie za tymi ekranami.
- 0 0
-
2023-12-28 12:50
Nie będzie żadnego trzeciego pasa. Nie ma na to miejsca. Poza tym na odcinku gdzie są 3 pasy jest najwięcej wypadków.
- 0 0
-
2023-12-27 10:47
Ekrany są bez sensu (5)
Ekrany są niebezpieczne i powodują, że kierowca nie widzi nic poza zieloną nieprzezroczysta ścianą, a w czasie silnego bocznego wiatru po minięciu ekranu może nawet stracić panowanie nad samochodem. A jak mają pasażerowie podziwiać uroki Kaszub czy TPK skoro z boku jest...ściana? W Niemczech, we Włoszech czy Francji ruch jest większy, ale tam nie ma ekranów, zwłaszcza w miejscach gdzie nie są potrzebne czyli w lesie lub pod wiaduktami - patrz A1 np. w rejonie Torunia.
- 11 3
-
2023-12-27 10:57
(4)
W Niemczech samochody poruszają się bezszelestnie bo są nowe, elektryczne na najlepszych niemieckich oponach. We Włoszech samochody śmigają z gracją że nawet nikt nie zauważa jak przejeżdżają. Tylko u nas w tym kraju jest jak jest. Od 1945 tak samo.
- 9 4
-
2023-12-27 22:11
Nałożyć podatki i przeglądy
Dodatkowe na auta stare +20 lat i po problemie. Proste
- 2 2
-
2023-12-27 12:48
(1)
Na drogach szybkiego ruchu elektryk hałasuje tyle co zwykłe auto. Przy wyższych prędkościach hałas pochodzi głównie z toczących się kół.
- 8 0
-
2023-12-27 13:38
I rośnie z kwadratem prędkości, dlatego przestrzeganie przepisów jest ważne.
- 1 0
-
2023-12-27 12:40
Tylko w Polsce trzeba dostosowywać infrastrukturę do łamiących przepisy kierowców, zamiast się z nimi rozprawić.
- 5 1
-
2023-12-27 09:08
Żebyś w końcu zrozumiał, że trzeciego pasa nie będzie (5)
- 25 11
-
2023-12-27 10:36
Jak nie będzie to za 2 lata średnia prędkość spadnie do 10 km/h a tranzyt będzie szedł przez centrum 3-miasta (4)
- 12 3
-
2023-12-27 12:18
Ano spadnie, a tranzyt pojedzie OMT (1)
Uwierzyłeś deweloperowi czy szwagrowi w te 15 minut do centrum?
- 6 1
-
2023-12-27 17:21
A ty bezrobotny i samotny ?
- 0 2
-
2023-12-27 10:54
(1)
Nie spadnie bo pojazdów będzie coraz mniej. Do paliw będzie doliczana opłata emisyjna, do pojazdów podatek klimatyczny. Ludzie będą zmuszeni przesiąść się na rowery albo do nielegalnej migracji do Afryki. Tam poziom życia będzie wyższy.
- 8 10
-
2023-12-27 12:05
Odpowiadasz głupoty, takie podatki już od lat są za granicą, i liczba samochodów jakoś nie spadła
Co się poprawiło to to, że nie masz starych śmierdzących gestów na ulicach
- 10 6
-
2023-12-27 09:00
Dzięki temu kiedyś będzie można zarobić też na rozbiórce. (2)
- 49 6
-
2023-12-27 10:21
Koniaczek? (1)
- 16 1
-
2023-12-27 10:27
Podwójny, stać mnie
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.