- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (613 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (38 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (366 opinii)
- 5 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 6 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
Policja: zamykajmy sopockie kluby o 3 w nocy. Sprawą zajmie się Rada Miasta
Sopoccy policjanci chcą, aby miasto nakazało zamykanie lokali rozrywkowych nie później niż o godz. 3 w nocy. Ich zdaniem ma to zwiększyć bezpieczeństwo w Sopocie, bo statystyki pokazują, że do największej liczby przestępstw i wykroczeń dochodzi między godz. 4 a 5 nad ranem.
Sopot nie udaje, że problemu nie ma i walczy z tym zjawiskiem jak może. Wykłada pieniądze na dodatkowe patrole policyjne oraz ogranicza liczbę pozwoleń na sprzedaż alkoholu - głównie w sklepach, gdzie alkohol można kupić najtaniej.
List otwarty komendanta
Teraz jednak pojawiła się nowa propozycja. Jej autorem nie są miejscy urzędnicy, a sopoccy policjanci. Ich komendant wysłał we wtorek list otwarty adresowany m.in. do władz miasta. Proponuje w nim wprowadzenie przez Radę Miasta zmian w prawie lokalnym i nakazanie zamykania lokali rozrywkowych o godz. 3 w nocy (aktualnie mogą być otwarte do godz. 5 rano).
- Na terenie Sopotu, szczególnie przy ul. Bohaterów Monte Cassino, znajduje się wiele lokali gastronomicznych, pubów, dyskotek. Generuje to wzmożony napływ głównie młodych ludzi, pragnących zrelaksować się i zabawić po tygodniu pracy lub nauki. Rozrywkowy charakter głównej ulicy miasta, przede wszystkim w piątkowe i sobotnie noce, niesie za sobą liczne zagrożenia: przestępstwa z udziałem nieletnich i nietrzeźwych, bójki, pobicia, uszkodzenia ciała, kradzieże mienia, posiadanie i udzielanie środków odurzających, ekscesy chuligańskie, niszczenie i dewastacja mienia, demoralizacja nieletnich - czytamy w liście komendanta sopockiej policji Piotra Bolina.
Czytaj też: 111 interwencji sopockiej policji w kilka godzin
Dlaczego policja uważa, że najlepszym sposobem ograniczenia tego typu zdarzeń byłoby ograniczenie godzin otwarcia sopockich klubów?
Zatrważające policyjne statystyki
W 2016 roku przy ul. Bohaterów Monte Cassino policjanci byli wzywani do 876 interwencji, z których aż 276 miało miejsce w piątek i sobotę, a 180 przeprowadzono bezpośrednio w lokalach rozrywkowych.
Ponadto policjanci pracowali w zeszłym roku nad 29 zdarzeniami (osiem pobić, 16 uszkodzeń ciała, trzech bójek, dwóch rozbojów oraz jednego zabójstwa), do których doszło w tym właśnie rejonie miasta.
- Z analiz tych 29 przestępstw oraz 876 interwencji wynika, że eskalacja negatywnych zachowań następuje w późnych godzinach nocnych, tj. pomiędzy godziną 4 a 5. Wówczas osoby nietrzeźwe opuszczają lokale rozrywkowe i idą w inne rejony miasta, gdzie swoim zachowaniem powodują zakłócenie spoczynku nocnego, dopuszczają się różnego rodzaju wykroczeń lub przestępstw. Wypity w ciągu nocy alkohol odbiera nierzadko rozsądek - pisze sopocki komendant.
Dodaje, że między godz. 3 a 5 bardzo zauważalny jest wzrost liczby osób, które wychodzą na ulice, aby przemieścić się między klubami.
- Imprezowicze, opuszczając lokale, bardzo często mają przy sobie zakupione wcześniej butelki, pokale z alkoholem, które, po wypiciu, porzucają i rozbijają na chodnikach. Ograniczenie działalności lokali rozrywkowych do godz. 3 pozytywnie wpłynie na wzrost bezpieczeństwa w rejonie miasta Sopotu - tłumaczy komendant.
Urzędnicy: wniosek policji trafi do Rady Miasta
Władze Sopotu bardzo szybko odpowiedziały na apel policji. Urzędnicy przyznają, że statystyki dotyczące zdarzeń, do których dochodzi nocami w centrum miasta, "są zatrważające".
- Wniosek policji kieruję do Rady Miasta, by został poddany stosownym konsultacjom i był dalej procedowany - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.
A wy jak sądzicie: czy szybsze zamykanie lokali i klubów może faktycznie przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa w Sopocie?
Opinie (388) 9 zablokowanych
-
2017-02-26 16:31
nie można przeprowadzać takich operacji na żywym organizmie
decyzja może wywołać nieporównywalnie gorsze skutki, jest za dużo elementów wspólnych (np braki w komunikacji miejskiej) , zwiększenie masy krytycznej w krótszym czasie, przesunięcie i wydłużenie okresu potencjalnie niebezpiecznego; przeniesienie mapy zagrożeń w inne miejsca miasta; do takich rzeczy trzeba zatrudnić specjalistów, statystyków, specjalistów od zachowań tłumu i behawioryzmu, poprzeć swoje pomysły przykładami z innych miast; moim zdaniem należałoby kogoś zwolnić ,by zatrudnić ludzi kompetentnych, jak widać miasto S. kompletnie nie ma pomysłu i wiedzy jak poradzić sobie z problemem.
- 0 0
-
2017-02-26 16:13
w sumie to nie dziwię się policji ,że nie egzekwuje prawa
nie wiadomo czy zatrzymanym nie okaże się np dziecko prominenta
- 0 0
-
2017-02-26 16:12
Rozwiązanie jest proste jak dla mnie
- zrobić jakiś ośrodek dla pijanych
- zwozić bydło do wytrzeźwiałki na koszt delikwenta
niech pieniądze z takiego hotelu zasilą kasę miasta i pokryją szkody
- jeżeli sapie to sąd 24 godzinny wyrok, grzywna
tylko ktoś to musi egzekwować- 0 0
-
2017-02-22 10:58
(1)
Jestem pod wrażeniem skuteczności pozorowania działalności przez mentownię w Bulandzie.
1. Statystyk stwierdza, że przestępczość w danym miejscu, pomiędzy godzinami 4:00 - 5:00 przewyższa średnią. Wiąże się to z faktem zamykania większości miejscówek o 4:00.
2. Jako rozwiązanie proponuje się zamykanie tychże lokali o 3:00.
3. Efekt - przestępczość pomiędzy godzinami 4:00 - 5:00 spada. Cel został osiągnięty. Premia leci...
Jest jeszcze efekt uboczny. Przestępczość pomiędzy godzinami 3:00 - 4:00 zaczyna przewyższać średnią. Ale - to dopiero statystyk stwierdzi za jakiś czas. I co wówczas? Ano - procedurę 1-3 powtarzamy od początku, z tym że przywracamy 4:00 jako godzinę zamknięcia.
PATRZEĆ I SIĘ UCZYĆ! Jak nic nie robiąc sprawić, żeby się wydawało że się jednak coś robi! Naprawdę - mamy okazję podglądać mistrzów...- 5 0
-
2017-02-26 16:09
ale amerykę odkryłeś
jedyne co widać to to ,że władze S. nie mają pomysłu na rozwiązanie problemu ...
- 0 0
-
2017-02-21 18:11
policji chodzi o kase (1)
chodzi o kase bo krocej bede funkcjonariusze pracować a takto musza do rana i to generuje koszta. bo nadal będą burdy tylko wcześniej do tego większe nie bezpieczeństwo jest z ta godz 3 bo takto konczyć będa wszyscy imprezy i większa ilosc ludzi bedzie szła na SKM a takto cześc ludzi skonczy o 3 ci normalniejsi a reszta patologi nad ranem. dodatkowo policja pilnująca porzadku w sopocie jest przyjezna z innych rejonów województwa i muszą wrócić do godz 6 na miejsce do swojej macierzyste jednostce. rozliczyc się z broni itd bo konczy sie im służba.
A policja tez zamknie plaże o godz 3? Z tamtad sporo patologi też idzie nad ranem.
A zamkniecie sklepów monopolowych to tez głupota bo patologia wiezie alkohol z innych miast bo tańszy i idzie z nim na plaże pić
Ciekawe jak miasto zapewni transport ludziom koło godz 3 ?podstawia kilka SKMek, autobusów . jak ludzie maja wrócić do domu .dopiero beda burdy na peronach
Ogólnie to powinna policja i straż miejska stać na placu przzyjació sopotu i pilnowac porzadku tak jak było 2 lata temu w zesżłym roku to sie obijali. dodatkowo powinna dyzurowac na stałe karetka pogotowia na placu okolice reservedu- 4 2
-
2017-02-26 16:06
a ty powinieneś przeczytać słownik ,bo tu jest niezły bełkot
- 0 0
-
2017-02-21 14:48
taaaaaaa.... (1)
A w PRL uważali że alkohol mniej szkodzi po 13.00;-)
- 6 2
-
2017-02-26 16:03
mniej zaszkodził pracodawcom ...
- 0 0
-
2017-02-21 14:01
pamiętam w latach 70-tych -miało się dziewietnaście i troche więcej lat !... (3)
wsiadało się "paką" na Grabówku w 25 i ruszało się w Miasto ! ,Gdynia była wtedy tętniącym życiem {a zaczynało się ono najwcześniej o 20-tej !} europejskim[!} miastem portowym !!! . zacznijcie proszę wymieniać nazwy gdyńskich knajp z tamtego czasu ! .
- 5 2
-
2017-02-26 15:59
maksym
- 0 0
-
2017-02-22 07:55
Przestan uzywac
spacji przed wykrzyknikami bo text sie rozjezdza, kilka wykrzyknikow tez sobie podaruj
- 0 0
-
2017-02-21 14:02
Podaje haslo : okoń
- 7 0
-
2017-02-21 12:55
(9)
W Gdańsku o 24.00 już wszystko pozamykane.....
- 183 45
-
2017-02-26 15:57
i jest spokój
bo wszyscy w sopocie
- 0 0
-
2017-02-22 08:24
Absinthe faktycznie
o 24 zaczynaja sie dopiero schodzić ludzie, a wychodzą czasami o 8. Odśwież sobie trochę info ;)
- 3 0
-
2017-02-21 12:59
a na zakonczenie imprezy - obowiązkowa pasterka (3)
a dla wybranych afterparty u biskupa
- 40 13
-
2017-02-21 13:00
(1)
Akurat afterparty u biskupa może być naprawdę grube
- 43 5
-
2017-02-21 14:48
"Flaszka" dalej przyjmuje? :)
- 12 2
-
2017-02-21 13:03
Na zakonczenie imprezy,że może trzeba by było kogoś np.zabić.To już nie jest wolność, to anarchia.
- 7 8
-
2017-02-21 14:11
co?
chyba o innym gdańsku mówimy...
- 8 12
-
2017-02-21 13:57
To i tak dlugo ,bo Gdynia śpi już o 22
- 26 4
-
2017-02-21 13:08
I na którą godzinę przypada tam największe nasilenie wykroczeń? Niech zgadnę: pewnie między północą, a 1.00..
- 20 1
-
2017-02-21 12:53
Pffff (35)
Przez nieudolność policji, która nie potrafi utrzymać porządku mają zapłacić lokale w Sopocie? Bzdura!
- 426 137
-
2017-02-21 13:08
(4)
A co z ludźmi, którzy chcą się bawić kulturalnie do białego rana?
- 38 13
-
2017-02-26 15:52
odpowiedzialność zbiorowa jak przy OC
- 0 0
-
2017-02-21 13:32
(2)
Nie ma takich.
- 31 29
-
2017-02-21 15:33
(1)
Są k. Ja na przykład. Pierwszą ściechę biorę o 23. Bawię się kulturalnie.
- 32 11
-
2017-02-22 06:47
Jakie imię taka ZABAWA.
- 1 0
-
2017-02-21 13:33
OMG (5)
To nie przez nieudolność policji lokale mają być zamykane o 3, ale przez niedo***nie mózgowe imprezujących.
Nie było by problemu gdyby bydło potrafiło się zachować....- 40 17
-
2017-02-22 07:43
Tylko dlaczego złe zachowanie imprezujących będzie lepsze o 2-3 rano (1)
niż jest o 4-5?
- 1 0
-
2017-02-24 00:19
W pół godziny 4 driny
To ile można we 2 godziny? To naprawdę zmienia sposób widzenia.
- 0 0
-
2017-02-21 22:16
Tak, tak, tak
Właśnie na taki komentarz liczyłem!
- 3 0
-
2017-02-21 17:22
bydło nie jest wychowane, lecz wyhodowane, to co się dziwić
bardzo dobrze, popieram postulat policji.
z jakiej racji mamy płacić za 100 tys. patroli, żeby to bydło okiełznać- 16 5
-
2017-02-21 13:59
To niech tych ćwierćinteligentów co burdy wszczynają zamykają, a nie lokale.
- 29 4
-
2017-02-21 13:03
między godziną 4 a 5 (1)
najwięcej przestępstw. Zmiana ma poprawić statystyki i rozłożyć w czasie od 3 do 5
- 63 6
-
2017-02-22 09:29
powinni zamykać o 2
- 3 1
-
2017-02-21 14:05
(5)
To było by jeszcze gorzej,bo nachlana i naćpana młodzież nie miała by co robić do rana i jeszcze bardziej rozrabiała by na mieście.Oni i tak są zaprogramowani na zabawę do samego rana.Bo z rana trzeba iść na molo zobaczyć wschód słońca, a potem z pijackim śpiewem wrócić na papu do mamusi i odespać.....bo potem znowu impreza i tak do 30-tki ,a potem nastanie prawdziwe życie,ale dla niektórych będzie już za póżno i do końca życia nie założą rodziny i będą mieszkać u mamy i taty
- 27 10
-
2017-02-21 15:38
(2)
kiedys bylo wojsko w miedzyczasie i wiekszosc byla "wyprostowana".
Nikt MON-u nie lubil,ale zle to nie bylo. Te 2-3 lata calkiem stracone nie byly.- 12 11
-
2017-02-21 16:56
(1)
szczególnie "fala" i ogólne znęcanie się nad "młodymi" było super. Warto tracić dwa lata życia na bieganie po poligonie bez sensu.
Co za bzdura "ale źle to nie było". Ciekawe czemu PRL upadło, pewnie protesty się zaczęły bo ludziom się tak dobrze i przyjemnie żyło...- 13 7
-
2017-02-22 09:12
Przeżyłem już pół wieku i nie żałuję żadnego roku, w tym dwóch lat wojska.
Fala i bieganie po poligonie ukształtowała ludzi, odpornych na trudy życia i przeciwności losu.
Oczywiście dzisiaj klaps na tyłek dziecka jest naruszeniem nietykalności cielesnej człowieka, a katar ciężką chorobą, wymagającą tony leków i zwolnienia lekarskiego. Mamy dzisiaj społeczeństwo nie potrafiące przeciwstawić się terrorystom, przestępcom, oszustom, a nawet zwykłym łobuzom.
Nie oczekuję zrozumienia ze strony "postępowego społeczeństwa", bo wiem, że "szczekanie" w internecie wychodzi najlepiej.
PS. PRL upadł dzięki poprzedniemu pokoleniu ... tym którzy przeżyli wojsko, falę itp. Dzisiaj nie byłoby szans- 9 1
-
2017-02-21 14:06
no Baśka przyznaj się z kim oglądałaś wschód slonca na molo ? (1)
:D
- 17 6
-
2017-02-21 15:54
sama, bo z urodą nie poszło :)))))))
- 9 7
-
2017-02-21 13:25
Chuligaństwo to nieudolnosść policji? (4)
To, że się awanturują, biją i każdy szczyl ma kosę w kieszeni to wina policji twoim zdaniem.
Wygląda na to,że nie powinni nic innego robić w weekendy tylko pilnować by nachlany plebs nie pozabijał się na ulicach.- 42 13
-
2017-02-21 20:49
na wyspach kluby otwarte sa do 1:00
Dlatego kazdy brytol uchlewa sie przed 1:00do nie przytomnosci i po wyjsciu z klubow to sie dopiero dzieje. szcz*ja wszedzie gdzie popadnie(pod kamerami rowniez) a napierdzielanka to jest na kazdym rogu.
- 9 3
-
2017-02-21 15:53
tak. winą policji jest brak
reakcji, tumiwisizm, i wieczne narzekanie na braki kadrowe, finansowe itp. Gdyby byli skuteczni, to żaden szczyl nie śmiałby nawet spróbować grandzić.
- 18 6
-
2017-02-21 14:18
Mało było bójek, pobić, użycia noża, który każdy ma przy sobie. Mówimy o wykroczeniach .
- 5 0
-
2017-02-21 13:37
Poprawiam na Minus.
- 5 10
-
2017-02-21 14:34
(2)
Niech te ch*je ze straży miejskiej w Sopocie zajmą się w końcu tym co do nich należy a nie wystawiają mandaty za byle co.
- 17 6
-
2017-02-21 16:09
Trzeba było nie chlać na ulicy (1)
Polica i straż miejska dla każdego są chu.ami kto mandat od nich dostanie
- 15 5
-
2017-02-21 20:35
Jak ktoś jest pijany i toczy się po ulicy z browarem w ręce, ćpa, jest agresywny stwarza zagrożenie to jak najbardziej powinni się taką osobą zająć (od tego chyba są mi się wydaje) ale oni wolą łapać rowerzystów którzy przejechali metr za znakiem i wstawiać im mandaty zamiast zająć się tymi co trzeba ;)
- 7 3
-
2017-02-21 13:03
(2)
A co jak ktoś zamyka o 2 i otwiera o 2:01? Też będzie musiał zamknąć o 3?
- 30 10
-
2017-02-21 16:15
(1)
Otwarte to chyba może być i całą dobę, w przedziale czasowym 03.00 - 10.00 nie będzie można sprzedawać w lokalach alkoholu.
- 8 10
-
2017-02-21 18:16
To ludzie kupią na zaś o 2:50 i myślę że efekt będzie odwrotny od zamierzonego.
- 17 1
-
2017-02-21 13:13
Jak widzicie pytań jest wiele, (1)
tylko kto ma na nie odpowiedzieć ?
- 3 0
-
2017-02-21 13:33
Kudłaty i jego koledzy z branży rozrywkowej.
- 9 3
-
2017-02-21 13:25
tak jak nie przepadam za smerfami, to jednak w tej kwestii
nie wydaje mi sie zeby policja byla jakos przesadnie nie udolna. Raczej banda nacpanych malolatow nie ogarnia co odpierdala.
- 38 10
-
2017-02-21 13:21
276 na 876 interwencji ma miejsce w piątek i w sobotę, czyli statystycznie właściwie 2/7 całości, coś strasznego!!! :D
- 38 3
-
2017-02-21 13:11
zamykać
Kluby i ich właścicieli hehe.
- 23 5
-
2017-02-24 12:01
Zamknąć te klub do Wejherowa nanice i rynek przenieść kluby u nas w Wejherowie nic niema tu można 24H być otwarte
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.