• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje estakada rowerowa dla odważnych

Maciej Naskręt
3 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz budowę wiszącej ścieżki rowerowej w ciągu ul. 3 Maja w Gdańsku.



Po lewej linia tramwajowa, a poniżej z prawej - tory kolejowe. Środkiem, po estakadzie, pojadą rowerzyści. Wrażenia widokowe będą gwarantowane. Zwiedziliśmy budowę kilometrowej drogi rowerowej, która powstaje w ciągu ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Powstająca droga ma dokładnie 996 m i od 2 do 3 m szerokości. Pobiegnie od ul. Kolejowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Biskupiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Hucisko wraz z przejściem dla pieszych. Będzie częścią dłuższej trasy dla rowerów, łączącej Pruszcz Gdański z Sopotem i Gdynią.

Droga będzie wiodła po dwóch estakadach. Pierwsza, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga estakada, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową, a stacją kolejową Gdańsk Główny.

Jak powstają nowe estakady dla rowerów? Żelbetowe podpory obu obiektów zostały wpuszczone we wcześniej wykonane studnie z kręgów żelbetowych na głębokość 1,5 m i wystabilizowane. Natomiast nocą potężny dźwig, ustawiony na jezdni ul. 3 Maja, przenosi prefabrykowane - 15-tonowe - płyty żelbetowe nad trakcją tramwajową z miejsca składowania, czyli jezdni, na właśnie podpory.

Rowerzyści pokonujący w przyszłości ten odcinek drogi zobaczą widok na Stare i Główne Miasto Gdańska.

Nawierzchnia nowej drogi będzie się różniła w zależności od podłoża. Na estakadach pojawi się czerwona żywica epoksydowo-poliuretanowa. Z kolei na pozostałych odcinkach drogi, wiodących po gruncie, pojawi się warstwa ścieralna z betonu asfaltowego koloru czerwonego.

Jak oceniasz budowę tej estakady rowerowej?

Przewidywany termin zakończenia robót to kwiecień 2013 r. - Jesteśmy na półmetku budowy. Wykonawca wyprzedza nieco harmonogram i jeśli będziemy mieli lekką zimę pozwoli roboty zakończą się na początku przyszłego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem ścieżki w ciągu ul. 3 Maja.

Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł.

Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.

Inwestycja na ul. 3 Maja jest realizowana i finansowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska. Do tej pory z projektu powstały drogi rowerowe m.in. w ciągu ul. Wyzwolenia, ul. Rybińskiego czy w kierunku Stogów.

Czy gdańska estakada rowerowa będzie budzić mniej kontrowersji niż estakada rowerowa w Gdyni?. Oby.

Miejsca

Opinie (288) 6 zablokowanych

  • bydło

    to samo bydło co jezdzi samochodami potem siada na rowery i jest bydło na rowerach dalej bydło siada na motur i jest bydło na motorze. a na koniec bydło lezie chodnikiem

    • 16 8

  • Super

    Bedzie w końcu fajny objazd podwala.

    • 12 1

  • Ciekawe toto..., W odróżnieniu od tego głupiego tańca na długim targu, naprawdę ciekawe.

    • 5 5

  • brawo:)

    • 5 1

  • Ta trasa jest bardzo potrzebna (2)

    Bowiem połączy nie tylko Siedlce z Wrzeszczem , ale i Nowe drogi rowerowe w dzielnicy Gdańsk Południe z resztą miasta i sprawi że będzie można dojechać tylko i wyłącznie po drogach rowerowych np. z Oruni Górnej przez Al. Havla , Łostowicką , Kartuską , Al. Zwycięstwa do Sopotu bowiem powstał już łącznik drogi rowerowej na ul. Rzemieślniczej w Sopocie z drogą rowerową przy Grunwaldzkiej w Gdańsku , choć narazie nie jest jeszcze przejezdny. Ominie się też dworzec główny PKP ,bowiem trasa stanowić będzie tzw. rowerową zachodnią obwodnicę Śródmieścia i być może zostanie włączona w szlak Eurovelo 9 Pula - Gdańsk. Po drugiej stronie ul. 3 maja dla lokalnego ruchu rowerowego ma powstać pas ruchu dla rowerów by umozliwić dojazd do znajdujących się na niej instucji np. urzędu pracy , miasta czy dworca PKS. Wiem to od samego oficera rowerowego , z którym niedawno miałem okazję rozmawiać

    • 17 6

    • drugi pas ścieżki rowerowej na 3 maja się zachciewa a d*pę ciężko ściągnąć z siodełka na przejściu dla pieszych

      • 3 4

    • Wojt następnym prezydentem miasta! Ależ on mądry!!! Twoje dzieci to docenią...

      • 1 1

  • Bardzo dobrze! (1)

    Już wcześniej tamtędy jeździłem, ale trochę było ciasno. Można ominąć okolice Dworca i Krewetki pełne świętych krów łażących po ścieżkach. Brawo!!!

    • 11 5

    • takie same święte krowy jak te na rowerach na chodnikach wzdłuż Wałów Jagiellońskich czy Okopowej

      • 3 3

  • "Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja."

    No nie wiem, ja jezdze jezdnia 3 Maja. Jakbym mial sie pchac na Podwale to stracilbym ladnych pare minut.

    • 12 1

  • 4 razy taniej niż w Gdyni ? (1)

    o ile się nie mylę za podobny zakres prac i chyba jak widac z opisu będzie z niej przynajmniej pożytek. Jeśli tak to gratulacje dla Gdańska, kolejny raz powód do wstydu (i pracy dla prokuratora) dla Gdyni.

    pozdrowienia z Gdyni

    • 9 4

    • w projektach są spore różnice, głównie w długości przęseł

      • 1 0

  • (1)

    Jestem rowerzystą ale powiem wam, że to jest kosztowna fanaberia. Ale cóż, unijne pieniądze lepiej wydać na 1 głupi projekt i się przy tym obłowić niż głowić się nad 10 pożyteczniejszymi projektami. Z estakady oczywiście chętnie skorzystam ale takie wydatkowanie publicznej kasy uważam za głupotę, a może przestępstwo

    • 16 12

    • zapisz się do stowarzyszenia smutasów

      • 2 4

  • a to dlatego zamknięty jest tam prawy pas dla samochodów, ehhhhh

    i co tak drogo? kto znów na tym się nachapie?

    • 4 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane