- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (245 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (401 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (272 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (261 opinii)
Przebudowa ulicy zmniejszy liczbę miejsc postojowych
Argumenty i propozycje przeciwników rozbudowy.
Kilkadziesiąt osób protestowało w sobotę przeciw rozbudowie ul. Komierowskiego na granicy Chyloni i Leszczynek. Inwestycja ma doprowadzić do połączenia drogowego ulic Opata Hackiego i Morskiej . Mieszkańcy obawiają się, że drastycznie zmniejszy liczbę miejsc parkingowych.
Mieszkańcy obawiają się utraty miejsc postojowych
Teraz ulicą Komierowskiego można jechać w dwóch kierunkach do ul. Ramułta . Potem następuje zwężenie i ulica staje się drogą dojazdową do budynków mieszkalnych. Duży obszar zajmuje parking. Korzystają z niego mieszkańcy, ale w znacznym stopniu także przyjeżdżający na zajęcia w obiektach Checzy sportowcy.
Po zaplanowanych przez miasto zmianach ulicą będzie można jechać w dwóch kierunkach na całej długości pomiędzy ul. Morską i Opata Hackiego. To zdaniem mieszkańców oznacza nie tylko zwiększony ruch, ale również zmniejszenie liczby miejsc postojowych do blisko 30.
W ostatnich tygodniach próbowali przekonywać władze miasta do zmiany decyzji. Wystosowali oficjalną petycję, pod którą podpisało się kilkaset osób, byli na spotkaniu z prezydentem Wojciechem Szczurkiem, próbując przekonywać go do zmiany decyzji lub korekt, które mogłyby się okazać kompromisem.
- Obecnie według naszych wyliczeń jest tu 70 miejsc postojowych. Praktycznie do godz. 23, gdy trwają zajęcia na obiektach sportowych Checzy, wszystkie są zajęte. Kompromisowym rozwiązaniem, które proponujemy, jest utworzenie ruchu jednokierunkowego z wjazdem od Opata Hackiego, co pozwoliłoby na zachowanie miejsc parkingowych - opowiada Tadeusz Mocarski, inicjator protestu mieszkańców.
Czytaj też: Przebudują ważną drogę na północy Gdyni
Dodaje, że nikt o zmianach z nimi nie rozmawiał. Wsparcia nie otrzymali od radnych dzielnic Chylonia i Leszczynki, granicą których jest ulica, ani działaczy klubu Checz Gdynia.
- Wszyscy wydają się być zainteresowani raczej tym, żeby droga jak najszybciej powstała. Nikt nie myśli o mieszkańcach znajdujących się najbliżej planowanej inwestycji i parkowaniu. Jak usłyszeliśmy w urzędzie, bezpośrednich konsultacji z nami nie było, bo żaden z budynków nie figuruje pod adresem ulicy Komierowskiego - dodaje Tadeusz Mocarski.
Miasto tłumaczy, że projekt był konsultowany z mieszkańcami podczas cyklicznych spotkań dotyczących koncepcji rewitalizacji Chyloni, którego przebudowa jest częścią i został pozytywnie zaopiniowany przez poszczególne wydziały.
Miasto: będzie gdzie parkować, nie będzie jednego kierunku
Z parkowaniem nie ma być problemu, bo oprócz planowanych 27 miejsc w zatokach, zgodnie z projektem ma się znaleźć miejsce jeszcze dla kilkunastu aut, których kierowcy będą parkowali prostopadle do jezdni. Ruch mają uspokoić z kolei wyniesione skrzyżowania.
- Wprowadzenie jednego kierunku na nowoprojektowanym łączniku ul. Komierowskiego nie zwiększyłoby znacząco liczby miejsc parkingowych. Zmiana charakteru ulicy na jednokierunkową wiązałaby się z przeprojektowaniem uzgodnionego układu drogowego, przekształceniem sąsiednich ulic na jednokierunkowe, a tym samym wydłużeniem dojazdów dla mieszkańców tego rejonu - czytamy w oficjalnej odpowiedzi udzielonej mieszkańcom i podpisanej przez Wojciecha Szczurka.
Władze miasta przekonują jednocześnie, że planowane połączenie ulic Opata Hackiego i Morskiej jest zbyt ważne z komunikacyjnego punktu widzenia, by z niego rezygnować.
- Szkoda, że nikt nie chce z nami rozmawiać po partnersku. Obyśmy nie spotkali się w tym miejscu za rok, by dalej protestować, kiedy zostaną zastawione samochodami sąsiednie ulice - kończy Mocarski.
Miejsca
Opinie (122) 2 zablokowane
-
2016-11-06 22:29
Kolejny dramat, bo strach, że blachosmroda nie będzie, gdzie postawić..
- 2 4
-
2016-11-06 18:07
parkowanie (3)
I temat parkingów powaraca jak bumerang. Kiedy samorządowcy zrozumieja , że trzeba zacząć budować parkingi , wielopietrowe i darmowe a nie kolejne biurowce i centra handlowe. Nowoczesne miasto to takie gdzie jest mozliwość zaparkowania samochodu i to nie na chodniku obok parkoamtu który nie rozwiazuje problemu.
- 4 2
-
2016-11-06 18:35
nowoczesne miasto to takie, w którym bogaci jeżdżą do pracy komunikacją szynową (2)
rowerem lub ich kombinacjami.
Biedne miasto to takie, w którym biedni dojeżdżają do miejsc wypłaty zasiłków swoimi prywatnymi samochodami.
wielopiętrowe "darmowe" parkingi zwiększają korki na dojazdach do nich.
Nie za moje podatki.- 2 3
-
2016-11-06 21:46
jkc
Dziękuję. Ty możesz wzorować się na Azji, ale my tu w więjszości jesteśmy europejczykami.
- 1 1
-
2016-11-06 19:23
Przykładem takiego bogatego państwa są w takim razie w twoim mniemaniu Indie
Tam wszyscy popierniczaja na rowerkach
- 2 2
-
2016-11-05 19:40
CEBULACTWO W KOMENTARZACH !!! (2)
I oczywiście w komentarzach rozlało się całe "polakowate" szambo- nikt pewnie na oczy nie widział tych terenów, ale każdy Pan/i "wszechwiedzący/a" chce dorzucić swoje 3 grosze...Jednocześnie jakby to ich miejsca zamieszkania się tyczyło ta sami by "płakali" i skomleli jak zbite psy. Ale najważniejsze że polaczek-cebulaczek ulżył sobie w obraźliwym komentarzu i może ochoczo zabrać się do opijania kolejnej transzy" 500+"...
- 12 4
-
2016-11-06 06:38
a ty jaki poziom zaprezentowałes...? (1)
- 0 3
-
2016-11-06 21:36
Może byle jaki
ale lepsza najgorsza prawda, niż najlepsze kłamstwo
- 0 0
-
2016-11-05 16:37
Takie władze wybraliście ... (2)
... więc macie za swoje.
PS. I tak macie chyba lepiej, niż z arogantami w Gda.- 36 70
-
2016-11-06 20:25
mieszkańcy otrzymali rzeczową odpowiedź
ale tak to jest z ludźmi,
niewiele rozumieją
i do całego świata mają pretensje- 0 3
-
2016-11-05 20:25
No nie wiem z tym
czy mają lepiej...
- 5 1
-
2016-11-05 17:06
Protestującym chodzi o to że po wykonaniu połączenia między Morską (6)
a Opata Hackiego zniknie wybieg (czytaj : toaleta) dla psów a do tego menele nie bedą mieć gdzie popijać browarków. Do tego protestujący chcą do os...anej śmierci chodzić w błocie po każdym deszczu. Protest dla samego protestu.
- 79 23
-
2016-11-06 01:25
Mieszkam tu (2)
Wystarczy już tego błota, jeśli się ma samochód to niech będzie stać na garaż , parking płatny lub miejsce postojowe, a nie gratami smrodzić spalinami pod oknami ludziom. W nocy i z rana pobudka bo ktoś odpala śmierdziela, zlikwidować wszystkie samochody powyżej 10 lat. Nawet Radny z PiS się tam nagle znalazł, a przez 10 lat w niczym nie pomógł, To osiedle musi być odwodnione, gdyż po deszczu zalane są piwnice, niech ta rewitalizacja tego osiedla w końcu ruszy!
- 12 4
-
2016-11-06 10:32
A to osiedle jest miejskie? (1)
Jeżeli nie, to rewitalizację (jak piszesz) powinien przeprowadzić administrator/spółdzielnia, która tym zarządza (w imieniu mieszkańców)..
- 3 0
-
2016-11-06 19:42
teren
teren między blokami jest gminy i gmina nim zarządza, a nie administracje budynków!
- 2 0
-
2016-11-06 15:05
święte słowa - chcą zostawić pole żeby robić co sie każdemu podoba!
- 4 0
-
2016-11-05 19:10
Zgadzam się (1)
Mieszkam tuż przy tej ulicy i nie wydaje mi się, że jest tam w tej chwili aż 70 miejsc postojowych. Poza tym jest dodatkowy parking przy checzy od strony poczty (Zamenhofa)
- 14 3
-
2016-11-06 08:47
ha ha jaki parking przy checzy? tam jest wszystko zajęte
- 2 3
-
2016-11-05 16:46
Jak to możliwe? (3)
W tym pięknym mieście jest jakiś protest? Przecie tam jest idealnie. Nie to co w tym zapyziałym Gdańsku.
- 41 23
-
2016-11-06 19:29
niedawno ktoś napisał tu: "w kraju nie ma co jeść", dostał ogromne poparcie od innych forumowiczów.
jak to możliwe, że na fotkach i na filmie prawie wszyscy z solidną nadwagą?
odwołuje się do fotek, bo przecież nie do, rzecz jasna - sfałszowanych - danych statystycznych o epidemii nadwagi..- 1 0
-
2016-11-05 17:45
Gdynia jest (1)
"liderem regionu". My gdynianie tak uważamy, wystarczy przeczytać ankietę co to była jakiś czas temu o tym co my gdynianie sądzimy o naszej wielkiej Gdyni.
- 2 6
-
2016-11-05 18:42
po co sobie odpisujesz?
- 5 4
-
2016-11-06 19:25
Polscy rowerzyści lubią się porównywać do rowerzystów Europy zachodniej
Np Holandii, tylkk zapominają że tam każdy rowerzysta ma też samochód, a tutaj cebule mają tylko sam rower i śmierdzą że jakie te samochody są be
- 3 2
-
2016-11-06 18:54
Rozmowa po partnersku dla mieszkancow jest dopiero wtedy kiedy wszyscy spelniaja ich zadania.
- 2 1
-
2016-11-06 15:02
ABSOLUTNYM priorytetem wszelkich przebudów układów drogowych MUSI (3)
być zwiększenie ilości okolicznych miejsc parkingowych o co najmniej 40%. Przestrzeń miejska MUSI służyć MIESZKAŃCOM, to MUSI być priorytetem. A mieszkaniec MUSI mieć samochód w odległości pieszej nie dalej niż 100 m. Jeśli projekt nie uwzględnia tych uwarunkowań to oznacza, że należy zmienić projekt, ponieważ nie spełnia ELEMENTARNYCH wymogów, a urzędnicy go przyjmujący wykazali się wyjątkowym DEBILIZMEM.
- 5 5
-
2016-11-06 18:37
a dlaczego nie wzrost liczby miejsc parkingowych o 100%???
przecież to samochód jest symbolem wolności (stania w codziennych korkach).
Posiadanie samochodu implikuje konieczność budowy przez miasto 3 miejsc do parkowania samochodu: przed domem, przy miejscu pracy i przy miejscu realizacji zakupów.
Chyba że ktoś pomyśli, że to jest ślepa uliczka niezrównoważonego rozwoju miasta.- 0 0
-
2016-11-06 18:34
dałbym plusa, ale ironia szyta zbyt grubymi nićmi
- 2 0
-
2016-11-06 15:33
ale jak, 100 metrow?
ja myslalem, ze obowiazkiem cywilizacyjnym jest zeby bylo najwyzej 20 metrow, ale to max na jaki sie mozemy zgodzic. Kazdy powinien miec tez wydzielony pas ruchu miedyz miejscem zamieszkania a najblizsza biedronka
- 3 3
-
2016-11-05 16:52
(2)
Ankieta rewelacja . jest gdzieś wystarczająca ilość miejsc parkingowych ?
- 48 9
-
2016-11-06 18:31
wszędzie w Polsce jest dość miejsc do parkowania
problemem miast jest nadmiar samochodów.
A także nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.- 0 0
-
2016-11-05 22:23
na pustyni dookoła Ułan Bator
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.