• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek za 18 groszy

kg
30 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
W Gdańsku jest już 19 bezpłatnych linii autobusowych. Służą one przede wszystkim klientom supermarketów. Urzędnicy zacierają ręce z każdą nowo powstałą linią, bowiem przewoźnicy płacą 18 groszy za każde zatrzymanie się na przystanku. Gdański Zakład Komunikacji Miejskiej nie uważa, że darmowe autobusy stanowią dla niego jakąkolwiek konkurencję.

- Nie traktujemy tych linii jako konkurencyjnych - mówi Izabela Kozicka-Prus, rzecznik gdańskiego ZKM. - Częstotliwość ich kursowania jest niewielka, obsługują wybrane, pojedyncze trasy, poza tym nie zatrzymują się na wszystkich przystankach - tłumaczy. - Korzystają z nich głównie osoby zainteresowane dojazdem do hipermarketu.

- Posiadamy dwie bezpłatne linie autobusowe - informuje Marzena Jaworska, przedstawiciel Carrefoura. - Współpracujemy z prywatnym przewoźnikiem z Kartuz.
Carrefour raz na kwartał zleca przeprowadzenie badań marketingowych w swoich autobusach.

- Na ich podstawie mogę powiedzieć, że wielu klientów korzysta z darmowego transportu - informuje Marzena Jaworska.

Ile supermarket płaci za takie udogodnienia? Od kilku do kilkunastu groszy za kilometr - w zależności od charakteru linii. Najdroższe są linie, przebiegające przy trójmiejskiej obwodnicy.

Urzędnicy są zadowoleni z rozkwitu darmowego transportu.
- W ten sposób maleje liczba osób podróżujących samochodami - mówi Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego. - Poza tym rozkwita też handel.

Prywatni przewoźnicy wnoszą opłaty za korzystanie z przystanków komunikacji zbiorowej. Jedno zatrzymanie się bezpłatnego autobusu na przystanku to 18 groszy, wędrujących do kasy miasta. Miesięcznie z tego tytułu otrzymujemy ok. 19 tysięcy złotych plus 22-procentowy podatek VAT - informuje Antoni Szczyt.
Głos Wybrzeżakg

Opinie (63)

  • pomyślcie o tym jak inwestuje Gdańsk

    ja aktualnie mieszkam w Pruszczu gdańskim ale pochodzę z niedzwiednika(koło moreny jak by ktoś nie wiedział).

    a teraz do rzeczy porównajcie sobie jak inwestuje Gdańsk a jak inwestuje
    Pruszcz Gdański to dojdziecie do wniosku że Pruszcz wie w co inwestować i jakie to będzie miało skutki a Gdańsk pomyśli zrobimy tak i tak a potem pojawiają się problemy związane z nie pomyśleniem przed zrobieniem

    więc obojętnie co by się nie działo z komunikacją i np. wprowadzeniem darmowych linii to i tak autobusy będą się psuć a zysku z autobusów nie będzie więc darmowe linie nie wypalą do momentu aż Gdańsk nie nauczy się inwestować i zarządzać pieniędzmi

    • 0 0

  • nie tylko warto, bo darmo

    Znajomy wyjaśniał mi, że woli darmówkę Geanta z jakąś tam przesiadką bo tym sposobem z Oliwy na Karwiny dojeżdża w 30-40 minut a nie jak inaczej w 1,5 godziny.

    • 0 0

  • popieram Nemo

    A wy drapieżni kapitaliści obudzicie się z ręką w nocniku.

    Jak wam tlenu zabraknie.

    • 0 0

  • Autobus do Ikei

    Mnie osobiście szlag jasny trafia na wycieczkowiczów na trasie Gdańsk-Ikea-Gdynia.
    Przecież to można szału dostać. Autobus jeździ co 3 godziny. Wielokrotnie próbowałam dostać się z zakupami z Ikei do autobusu i szło mi to dość opornie, bo autobus zapchany jest dojeżdzającymi na działki, rodzinami z wózkami jadącymi do babci do Gdańska.
    Żeby dostać się z zakupami trzeba nie lada zdrowia i siły, bo przecież najbardziej jurni w zdobywaniu miejsc siedzących są Ci, co właśnie wysiedli z autobusu z Gdyni, świńskim truchtem przebiegli parking i walą do autobusu. A ty kliencie Ikei, Obi i innych sklepów martw się jak wsiąść z półeczką i innymi rzeczami.
    Może by jednak ten autobus zrobić faktycznie TYLKO DLA KLIENTÓW i wpuszczać tylko na podstawie rachunku z dokonanych zakupów ...?
    Najbardziej podoba mi się rozwiązanie AUCHAN - tam kierowca pilnuje, żeby ludzie nie jeździli na wycieczki. Nie pozwala na podjeżdzanie między przystankami.
    Kierowca CARREFOUR'a ma to w nosie i autobus ten stał się po prostu bezpłatną linią na Chełm. Nie mówię już o tych co teraz jadą z Oliwy - no to jest luksus - autobus pustoszeje na Morenie. Zostają w nim 3-4 osoby.
    Możeby gdański ZKM wziął sobie do serca to jakimi autobusami chcą jeździć podróżni. Bo na to wyszło, że bezpłatne linie przypadkiem zrobiły Wam badania zapotrzebowania rynku.
    Czemu nie puścić po obwodnicy autobusu Gdańsk - Gdynia ?

    • 0 0

  • Kochani nie oszukujmy się że linie bezpłatne sa bez zarzutów.
    Po pierwsze ZKM bardzo duzo traci przez linie bezpłatne, poniewaz potencjalni pasazerowie potrafia dla zaoszczedzenia jednego biletu za 0,60 gr stac i czekać na mrozie 20 minut aby podjechac sobie jeden przystanek linia np. 807. Poza tym jest to nieuczciwe gdyż osoby chcace dojechac do hipermarketu Geant zmuszeni sa czesto do skorzystania z innego srodka komunikacji poniewaz autobus jest wypchany pasazerami tzw. jednoprzystankowcami. Chwała za to linii Auchan ze nie ma czegos takiego co sie dzieje w autobusach Geanowskich.
    Poza tym przystanki należa do miasta, o porzadek na przystankach dba bodajże Kom-Eko. A z resztą narzekają cały czas na ZKM: ze to nie przyjeżdzają punktualnie, ze to autobusy brudne, ze to zimno itp. LUDZIE sami gotujecie sobie ten los: papierki wyrzucacie na podłogę zamiast do kieszeni a potem do śmietnika, wsiadacie i wysiadacie do autobusu czy to tramwaju jakbyście mieli nogi z ołowiu a powietrze zimne wlatuje a potem robicie niewinnemu motorniczemu awantury o to ze jest zimno. Zastanówcie się czasami zanim coś zrobicie (mam namyśli zdenerwowanie prowadzącego pojazd) - ten człowiek prowadzi pojazd - jego zdenerwowanie odbije sie wyłacznie na pasazerach którzy są niewinni. A co do czystości naszej trójmiejskiej komunikacji to niech kazdy spojrzy w lustro i zapyta się czy jest bez grzechu? To przecież nie motorniczowie ani kierowcy smaruja mazakami szyby, siedzenia czy wydrapują na szybach beznadziejne napisy. LUDZIE ZACZNIJCIE MYŚLEĆ!

    • 0 0

  • A u nas w Gdyni pan Wyszomirski zlikwidował

    w Gdyni Wyszomirski zlikwidował bezpłatną 2 bo mu zabierała pasażerów. Teraz ludzie chodzą z Tesco z siatami. Ale co Go to obchodzi. On jeździ samochodem. Syty głodnego nie zrozumie.

    • 0 0

  • Jaś janva@poczta.onet.pl

    Pierdol sie smieciu to mial byc zart i gowniarzu nie pyskuj tylko siedz w tym smietniku i licz autobusy bo prace stracisz.

    • 0 0

  • Dla ciekawostki dodam

    Że przewoźnik wynajęty przez Auchana to Escort Taxi i ma rację kolega przedmówca, że to co oferują to nic innego jak zwykłe dno. Może powinni pozostać tylko i wyłącznie firmą taksówkarską? Kiedyś nawet zdzierali spore pieniądze za przejazd ich autobusem, ale zaprzestali, bo ludzie woleli pojechać 167 z ZKM niż wybulać słoną kase za kiepskie przewozy.

    • 0 0

  • darmowe linie to jest TO!!!!!

    Najlepsza jest oczywiście ta z Geanta 807 debest i kierowcy są cool!!! najgorsza ta do auchan!! nawet roweru albo wuzka kupionego w auchan niewolno w tej lini firmowej supermarketu auchan przewieść !!A kierowcy TEJ lini to poprostu chamska chołota ! o tym że sobie niemożna podjechać to u nich normalne !! informacja dla ekonomicznych
    jeleni ,sytuacja zkm jest taka kiepska dlatego że kasa jest marnowana i od korupcji tam aż dymi!!jak zwykle polacy niepotrafią niczym dobrze żądzić . na zachodzie z komunikacji miejskiej busy i tramwaje kożysta bardzo mało ludzi!! wiekszość to własne auta i metro!! a są w dziesieć razy lepszej sytuacji niż w polsce.

    • 1 0

  • Kombatancie, czyzbys mial gdzie trzeba wtyczki?
    Naprawde ten skwerek przy Zaku zostanie nazwany imieniem Czeslawa Niemena? Naprawde bardzoo mila wiadomosc mi przynosisz.:)))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane