Fakty i opinie

Raport sanepidu. 25.09.2020 (piątek)

graf. Trojmiasto.pl

Koronawirus na Pomorzu. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku odnotowała w piątek, 25.09.2020 r., 128 nowych przypadków zakażenia koronawirusem na Pomorzu. 48 z nich dotyczy Trójmiasta. Zmarły też dwie zakażone osoby.



Aktualizacja godz. 12:55
WSSE Gdańsk poinformowała, że w ciągu ostatniej doby wykonano 1968 nowych testów. Nikt nie wyzdrowiał.



Aktualizacja, godz. 11:50 Państwowi Powiatowi Inspektorzy Sanitarni województwa pomorskiego informują, że na dzień 25 września wydali 97 opinii o nauczaniu w trybie zdalnym/hybrydowym dla szkół. W Trójmieście wnioski dotyczą 17 szkół w Gdańsku, 16 w Gdyni i dwóch w Sopocie.

Do organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej województwa pomorskiego wpłynęły łącznie 173 wnioski od dyrektorów szkół, dotyczące zmiany trybu nauczania. Negatywnie rozpatrzono 70 wniosków, 7 wniosków jest w trakcje rozpatrywania.

  • Aktualna liczba nauczycieli z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2: 74.
  • Aktualna liczba uczniów z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2: 94.


W kwarantannie przybywa 2803 uczniów i 456 nauczycieli z całego województwa.



Pomorski państwowy wojewódzki inspektor sanitarny poinformował, że ostatniej doby zakażenie koronawirusem zostało stwierdzone u 128 osób z terenu województwa pomorskiego. 48 osób jest z Trójmiasta.

Zakażeni według miast i powiatów:

  • 29 osób z Gdańska
  • 24 osób powiat kartuski
  • 14 osób z Gdyni
  • 10 osób powiat kościerski
  • 10 osób powiat wejherowski
  • 9 osób powiat gdański
  • 6 osób powiat bytowski
  • 4 osoby powiat pucki
  • 5 osób z Sopotu
  • 4 osoby powiat chojnicki
  • 3 osoby miasto Słupsk
  • 2 osoby powiat lęborski
  • 2 osoby powiat starogardzki
  • 2 osoby powiat kwidzyński
  • 2 osoba powiat tczewski
  • 1 osoba powiat człuchowski
  • 1 osoba powiat słupski

Poinformowano o zgonie dwóch osób z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2 z terenu województwa pomorskiego. Zmarli to 70-letnia osoba z Gdańska i 83-letnia z Wejherowa.

Zmarła mieszkanka Gdańska uczestniczyła w wycieczce seniorów, którzy kilkanaście dni temu pojechali wspólnie autokarem do Lublina.

Od początku epidemii zmarło na Pomorzu z powodu koronawirusa 61 osób.

Ogniska zakażeń wirusem na Pomorzu:

  1. Ognisko związane z weselem w powiecie gdańskim, szkołą w powiecie kościerskim, zakładem pracy w powiecie kartuskim - 28 przypadków zakażenia, w tym 6 pracowników.
  2. Ognisko związane ze szkołą podstawową - 3 przypadki zakażenia, miasto Gdańsk, powiat gdański.
  3. Ognisko związane z DPS - 89 przypadków zakażenia, w tym 49 przypadków zakażenia wśród pensjonariuszy i 16 przypadków zakażenia wśród personelu, 24 przypadki zakażenia u innych osób związanych z tym ogniskiem, powiat bytowski.
  4. Ognisko związane ze stacją dializ - 2 przypadki zakażenia, powiat malborski.
  5. Ognisko związane z imprezami urodzinowymi (uczniowie LO) - 33 przypadki zakażenia, w tym 22 uczniów, miasto Gdynia, miasto Sopot, powiat tczewski, powiat pucki, powiat wejherowski.
  6. Ognisko związane ze szpitalem - 10 przypadków zakażenia, w tym 6 pracowników, powiat pucki.
  7. Ognisko rodzinne związane z liceum w Pucku - 5 przypadków zakażenia, w tym 3 uczniów, powiat pucki.
  8. Ognisko związane ze szkołą podstawową i przedszkolem - 3 przypadki zakażenia, w tym 3 pracowników, powiat kościerski.
  9. Ognisko związane ze szkołą i kościołem - 52 przypadki zakażenia, w tym 10 nauczycieli, 21 uczniów, miasto Słupsk, powiat słupski
  10. Ognisko związane z zakładem pracy - 6 przypadków zakażenia, w tym 3 pracowników, miasto Gdańsk.
  11. Ognisko związane ze szpitalem rehabilitacyjnym - 64 przypadki zakażenia, w tym 13 pracowników, powiat kartuski, miasto Gdańsk, miasto Gdynia, powiat gdański.
  12. Ognisko związane z zakładem pracy - 6 przypadków zakażenia, powiat wejherowski.
  13. Ognisko związane z terapią - 4 przypadki zakażenia, powiat bytowski, powiat kościerski.
  14. Ognisko związane z zakładem pracy - 3 przypadki zakażenia, powiat wejherowski.
  15. Ognisko związane z zakładem opiekuńczo-leczniczym - 31 przypadków zakażenia, w tym 13 pracowników, powiat bytowski.
  16. Ognisko związane z zakładem pracy - 19 przypadków zakażenia, w tym 15 pracowników, powiat kościerski.
  17. Ognisko związane z zakładem pracy - 13 przypadków zakażenia, w tym 9 pracowników, powiat kartuski.
  18. Ognisko związane ze szpitalem - 19 przypadków zakażenia, w tym 12 pracowników, powiat kartuski.
  19. Ognisko związane z klubem sportowym - 8 przypadków zakażenia, w tym 3 zawodników, miasto Gdynia.
  20. Ognisko związane ze szkołą i przedszkolem - 8 przypadków zakażenia, w tym 6 nauczycieli i 2 uczniów, powiat bytowski.
  21. Ognisko związane ze szpitalem - 3 przypadki zakażenia, w tym 1 pracownik medyczny, miasto Gdynia.
  22. Ognisko związane z przedszkolem - 10 przypadków zakażenia, w tym 3 nauczycieli i 4 uczniów, powiat pucki, powiat wejherowski.
  23. Ognisko związane ze szkołą - 11 przypadków zakażenia, w tym 5 nauczycieli, powiat kościerski.
  24. Ognisko związane z wycieczką - 26 przypadków zakażenia, miasto Sopot, miasto Gdynia, powiat nowodworski.
  25. Ognisko związane ze szkołą - 6 przypadków zakażenia, w tym 5 nauczycieli, powiat pucki.
  26. Ognisko związane ze szkołą - 3 przypadki zakażenia, w tym 2 nauczycieli, miasto Gdynia.
  27. Ognisko związane ze Szkołą - 4 przypadki zakażenia, w tym 2 nauczycieli i dwóch uczniów, powiat kartuski.
  28. Ognisko związane ze szpitalem - 6 przypadków zakażenia, w tym 2 pracowników medycznych, powiat tczewski, powiat gdański, powiat starogardzki.
  29. Ognisko związane z zakładem pracy - 2 przypadki zakażenia, powiat starogardzki, miasto Gdańsk.
  30. Ognisko związane z zakładem pracy - 4 przypadki zakażenia, powiat wejherowski, miasto Gdynia.
  31. Ognisko związane z zespołem szkół - 3 przypadki zakażenia, w tym 2 nauczycieli i 1 uczeń, powiat wejherowski.
  32. Ognisko związane z zespołem szkół - 6 przypadków zakażenia, w tym 5 uczniów, powiat wejherowski.
  33. Ognisko związane ze szkołą - 2 przypadki zakażenia, w tym 1 uczeń i 1 nauczyciel, powiat wejherowski.
  34. Ognisko związane z zakładem pracy - 6 przypadków zakażenia, w tym 6 pracowników, miasto Gdynia, powiat pucki.
  35. Ognisko związane ze szkołą - 3 przypadki zakażenia, powiat wejherowski.
  36. Ognisko związane z weselem i przedszkolem - 6 przypadków zakażenia, powiat nowodworski, powiat kwidzyński.
  37. Ognisko związane z zakładem pracy - 5 przypadków zakażenia, miasto Gdynia.
  38. Ognisko związane ze szkołą - 8 przypadków zakażenia, w tym 3 nauczycieli, 1 uczeń, powiat wejherowski.
  39. Ognisko związane ze szpitalem - 2 przypadki zakażenia, w tym 2 pracowników medycznych, powiat bytowski.
  40. Ognisko związane z zakładem pracy w Gdyni - 6 przypadków zakażenia, w tym 4 pracowników, powiat tczewski, powiat wejherowski, powiat pucki, miasto Gdynia.
  41. Ognisko związane z zakładem pracy w Gdyni - 2 przypadki zakażenia, w tym 2 pracowników, miasto Gdynia.
  42. Ognisko związane z przychodnią - 2 przypadki zakażenia, w tym 1 pracownik medyczny, powiat wejherowski.
  43. Ognisko związane z przedszkolem - 4 przypadki zakażenia, miasto Gdynia.
  44. Ognisko związane z domem pomocy społecznej - 8 przypadków zakażenia, w tym 5 przypadków wśród personelu i 3 przypadki wśród pensjonariuszy.
  45. Ognisko związane z zakładem pracy - 2 przypadki zakażenia, powiat kartuski, miasto Gdańsk.
  46. Ognisko związane z wycieczką - 3 przypadki zakażenia, powiat chojnicki.
  47. Ognisko związane ze szpitalem - 4 przypadki zakażenia, w tym 3 pracowników medycznych, powiat lęborski.
  48. Ognisko związane z zakładem pracy - 6 przypadków zakażenia, w tym 3 pracowników, powiat kartuski, powiat starogardzki, miasto Gdańsk.
  49. Ognisko związane z zakładem pracy - 2 przypadki zakażenia, w tym 2 pracowników, powiat starogardzki, miasto Gdańsk.
  50. Ognisko związane ze szpitalem - 3 przypadki zakażenia, w tym 3 pracowników medycznych, miasto Gdańsk.

W całej Polsce odnotowano 1587 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem.

Pochodzą z województw:

  • mazowieckiego (295),
  • małopolskiego (241),
  • kujawsko-pomorskiego (162),
  • pomorskiego (128),
  • śląskiego (126),
  • warmińsko-mazurskiego (87),
  • wielkopolskiego (84),
  • łódzkiego (78),
  • zachodniopomorskiego (61),
  • lubelskiego (59),
  • podkarpackiego (55),
  • podlaskiego (54),
  • dolnośląskiego (52),
  • świętokrzyskiego (52),
  • opolskiego (38),
  • lubuskiego (15).

Ostatniej doby w całej Polsce zmarły 23 osoby. Większość miała choroby współistniejące.

Liczba zakażonych koronawirusem od początku epidemii to 84 396. 2392 zmarły.

Koronawirus: jak się zachować, jeśli podejrzewamy zakażenie?
  • z podejrzeniem koronawirusa nigdy nie powinniśmy zgłaszać się do lekarza rodzinnego ani na szpitalne oddziały ratunkowe
  • w przypadku wątpliwości zadzwonić na całodobową infolinię NFZ - 800 190 590 lub telefonicznie skontaktować się z właściwą ze względu na miejsce zamieszkania / obecnego pobytu powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną
Stacje sanitarno-epidemiologiczne w Trójmieście:

Wojewódzka SSE w Gdańsku ul. Dębinki 4, tel. 605602195

Powiatowa SSE Gdańsk ul. Wałowa 27, tel. 698941776

Powiatowa SSE Gdynia ul. Starowiejska 50, tel. 605462480

Powiatowa SSE Sopot ul. Kościuszki 23, tel. 663399599

Graniczna SSE w Gdyni ul. Kontenerowa 69, tel. 608358721

Opinie (655) ponad 50 zablokowanych

  • Aby uniknąć stref żóltych i czerwonych trzeba nosić maseczki tak jak każe rząd. Wtedy unikniemy zakażeń. (31)

    Wystarczy nawet na usta jeśli ktoś ma okulary ale noście je ludzie aby nie zarażać innych osób. Jakby każdy nosił tak jak mówił rząd to już dawno byłoby po epidemii... Teraz za tą swawolę ludności wszyscy upatrują w tym winę rządu. A oni jako jedyni w Europie jako pierwsi postąpili tak surowo i słusznie, to są właśnie odważne decyzje lidera Premiera.
    Po prostu jest to przykre jak kręcicie na siebie bat nie zakładając masek...
    Wszystkim życzę zdrowia i uważajcie na siebie.

    • 175 255

    • Spokojnie i ochoczo popieram rząd (3)

      Jestem spokojny i z optymizmem patrzę w przyszłość, ponieważ wiem, że za sterami naszego polskiego okrętu siedzi prawdziwy patriota, prawdziwy kapitan, prawdziwy Polak Jarosław Kaczyński.
      On i jego załoga sprawiają, że nie muszę się o nic martwić - nie muszę się martwić pandemią i kryzysem gospodarczym. Wyraźnie widać, że Polska poradziła sobie podczas ostatnich zawirowań prawdopodobnie
      najlepiej na świecie. Podczas gdy u innych wzrasta ilość zakażonych i topnieją finanse, u nas odwrotnie - pandemia mardinalna a gospodarka w rozkwicie. Moja rodzina w samym tylko sierpniu otrzymała
      z programów społecznych i pomocowych otrzymała prawie 6000 netto. A jeszcze mamy niezrealizowane bony turystyczne. Gołym okiem widać, że nasz rząd staje na wysokości zadania a jego decyzje są piekielnie skuteczne.
      Tu nie widać chaosu i bałabany. Działania rządu są precyzyjne niczym cięcia chirurga. Ty nie widać przypadków. Zimna, profesionalna kalkulacja.

      • 45 14

      • Gawle

        sarkazm mam nadzieję

        • 20 2

      • A nawet nie muszę myśleć...

        • 10 0

      • To jak poradzilabto widzimy ,codziennie ponad 1500 zakazen.

        • 4 1

    • troszke spozniony...ale jestem

      prepraszam zagapilem sie, juz dodaje opinie dla teskniacych. Pawelku kazdy ma prawo do opinii moja jest zgola odmienna...takze jak ktos lubi niech nosi ja nie lubie i nie nosze. Wg mojej oceny niczemu o niesluzy , co widac po wynikach

      • 13 26

    • Ech.... (1)

      Przestań już codziennie wychwalać tych kłamców z rządu, i tak ciebie nie wezmą do siebie.

      • 25 6

      • e, tam Gregor - nie znasz się...

        Paweł, szydera pierwsza klasa. Też się nisko kłaniam naszej klasie politycznej - staneli na wysokości zadania, a jak tylko ktoś chciałby się wyłamać to go Zbyszek przywraca do porządku, a Zbyszka z kolei - sam Ducze. Jest dobrze, a będzie tylko lepiej.

        • 19 2

    • (2)

      Dlatego w Czechach, którzy noszą maseczki szybciej niz my i bardziej karnie, też wirus wrócił. Te maseczki nic nie dają, A nie dają poczucie bezpieczeństwa i wtedy się nie pilnujemy.

      • 9 18

      • (1)

        Prawdopodobnie OK.80% zakazonych nosilo maski.

        • 5 3

        • tylko źle zakładało i źle zdejmowało; zakładało brudne, wymiętolone z kieszeni ...

          • 1 0

    • Cała ta epidemia to ściema (11)

      W sezonie ludzie się gromadzili jak w ulu, plaże , miejsca turystyczne , kampanie wyborcze itp. Obie było zakażeń , a teraz nagle taki wysyp przy tej samej ilości testów ? Pytam skąd ? Z D...py! Szykują celowo jakaś akcje i tyle . Ludzie ! Nie dajmy się zapędzać medialnemu oszustwu!!!!

      • 21 36

      • wcale nie z d..py (10)

        nie z d..py tylko ze szkoły, a dokładniej ze szkół plus do tego zaczyna się sezon jesienny. Nie wiem czego nie rozumiesz? Przecież na zapalenia oskrzeli, płuc czy na grypę zawsze się choruje w sezonie jesienno-zimowym.
        A z tego co mówią, to ten cały covid atakuje płuca, więc jak się to nałoży z jesienno-zimowymi infekcjami, to może być nieciekawie. Może, ale nie musi. Tego do końca nikt nie wie, bo jeszcze tego nie testowaliśmy w sezonie zimowym. Zobaczymy za pół roku. Może będzie OK, a może nie bardzo.

        • 21 6

        • Ten cały covid jeśli jest to już od grudnia (9)

          Albo i wcześniej . A może nie covid tylko po prostu inna forma zapalenia płuc czy grypy. Tylko jak to się ma do teorii bezobjawowej? Czy stwierdzono komuś grypę bezobjawowa albo zapalenie płuc ? Może niedługo dzieci będą mówić ze nie mogą iść do szkoły , bo maja infekcje bezobjawowa? Przecież to jest totalna głupota . Jak who dostanie odpowiednia kasę , to nagle przestanie się mówić w mediach o wirusie i nikt nie poda już żadnych statystyk. Ktoś tu ma plan doskonały , ale trzeba być inteligentnym i umieć łączyć fakty .

          • 16 12

          • (8)

            A kto taki ma taki doskonały plan? Powiedz nam..

            • 8 6

            • Zacznij człowieku myśleć . (4)

              Widzę , ze niewiele rozumiesz z tego, co naprawdę się dzieje.

              • 6 8

              • (3)

                Co się go czepiasz..? On nie musi myßleć. Za niego myßleć Ducze...jak ktoś trafnie określił

                • 2 2

              • (2)

                Przecież o Ducze to właśnie ja napisałem. Ale, ale, nie wyjaśniliście kto miał taki doskonały plan..

                • 2 1

              • Wyjaśniłem, kosmici. (1)

                Coraz częściej odwiedzają Polskę. Ale o tym się nie mówi i pisze.

                • 1 1

              • Niedługo w mediach powiedzą , ze kosmici wylądowali

                A covidianie w to uwierzą , tak jak w covida!

                • 3 3

            • Na pewno są to komici. (1)

              • 0 0

              • Ci co zbudowali pałac w stolicy...

                • 0 0

            • WHO i Chiny

              • 0 0

    • Rząd karze tyle ze sam ma problem z przestrzeganiem tego czego wymaga od obywateli

      • 13 1

    • Jestem za maseczkami - tylko proszę o podstawę prawną (1)

      Nie ma obowiązku ani podstawy prawnej do noszenia maseczek, decyzja premiera to nie prawo, bo trzeba najpierw ustawę napisać. Rozporządzenie też można wydać tylko na podstawie ustawy i w jej granicach.
      Wszystkich na kwarantannie poddać testom, naprawdę co trzeba mieć w głowie, że kieruje się ludzi na kwarantannę i płaci im się chorobowe zamiast zrobić test. Tylko wtedy chorych będzie więcej.

      • 13 4

      • Bądź ,nos nie narzucaj fetyszu innym.

        Ubierz się jeszcze w prezerwatywę a będziesz bezpieczny i chodź z nią po ulicy , myślę że po twojej wypowiedzi idealnie pasuje na twój łeb. Pozdrawiam

        • 2 4

    • Jak rzad przestrzega I daje przyklad widac bylo Na posiedzeniu Sejmu.Na 460 siedmiu bylo w maskach Ponadto jak taking zaradny Premier to gdzie sa szczepionki Na grype,,,?

      • 4 0

    • Ten znowu o tych maseczkach.

      • 2 1

    • propagandy ciąg dalszy....

      naiwność, łatwowierność nie ma granic...

      • 2 1

    • Ten komentarz chyba napisał Pan Premier.

      • 1 0

    • Bzdety

      Taaa wspaniały rząd, jeden przykład szpital w Gdańsku u jednej osoby tam pracującej stwierdzono że jest chora, cały dzień miedzy ludźmi chorymi, personelem i co i i nic żadnych badań!!! Szpital funkcjonuje jak gdyby nic!!!!!!! A to tylko przykład z dzisiaj z jednego szpitala. Szpitale zamiatają takie sprawy pod dywan bo.. mogą! I tak ten wspaniały rząd nad tym panuje

      • 3 0

    • taaa.. a bony turystyczne kto rozdawał i plaż nie zamykał?

      • 2 0

  • Musimy patrzeć na realne problemy ludzkosci (59)

    Ilu z was zna ludzi którzy zmarli na covid? A ilu z was zna tych którzy odeszli przez raka?

    Porównajcie skalę problemu ... A później panikujcie... każdy z nas prędzej umrze na raka niż z powodu śmiertelnego covid19 - grozniejszego niż Hiszpanka. Tak to wynika z relacji mediów i strachu który zasiewają od 9 miesięcy .
    1587 zakażeń dziś... muszą robić normę na II fale która zapowiedział nowy szef GIS Pinkass- 15.10 to data fali !

    Ale tym co się boją covid najprawdopodobniej nic nie dotrze. To tak jak tłumaczyć że rząd nie ma swoich pieniędzy- w to też nie uwierzy społeczeństwo .

    • 107 240

    • (14)

      Ja mam chorych na covida w rodzinie więc nie gadajcie że go nie ma . 2 osoby na respiratorze w pracy 3 osoby covid owe

      • 52 13

      • bajki (6)

        możesz opowiadać w TVN ;) pewnie dobrze płacą ;)

        • 16 49

        • (3)

          A kto tobie płaci za to sianie dezinformacji? Ruski wywiad antyeuropejski czy szurki od promocji lewoskrętnej witaminy C?

          • 34 10

          • Nie ma innej witaminy C.

            • 1 2

          • Bosak mu zrobił wodę z mózgu. tak to juz jest z wyznawcami.

            • 14 5

          • czyta spotnik

            • 1 2

        • Dobrze, ale nie tak dobrze jak w dzienniku telewizyjnym i TVPiSs Info

          • 6 3

        • fajne podejście

          - Kto zna chorych na covid?
          - Ja znam!
          - Bajki to możesz w TVN opowiadać.

          dobre, dobre i jakie wygodne.

          • 26 4

      • Ja mam pięć osób po covidzie z lipca. (1)

        Dziś przygotowują się do jesiennej edycji iron mana.

        • 14 15

        • Masz? kupiłeś na aliexpresie?

          • 8 5

      • Siedzisz w piwnicy z tego powodu ? Bardzo dobrze kłamca covidowy

        • 8 15

      • (2)

        Te dwie osoby to pewnie starzy palacze, którzy mało ze zatruli siebie to jeszcze setki ludzi wokół nich swoim nałogiem.

        • 5 26

        • (1)

          Prawda taka że o zgrozo palacze z covidem mają lepiej...nikotyna powstrzymuje burzę cytokinową która przyśpiesza degenerację płuc...

          • 9 4

          • Przede wszystkim

            nikotyna (tak, jak beta blokery) blokuje receptor ACE2, przez który wirus przyłącza się do komórki. Niestety - istotny jest tu stan płuc. Jeśli palacz ma je bardzo zwłókniałe, to jeśli zachoruje, ma jednak mniejsze szanse niż niepalący.

            • 0 1

      • Ale ty chcesz rozmawiać z takimi co musza się sami przekonać na własnej skórze? To tak jakbym powiedziała ze nie można potrącić nikogo na pasach bo mnie nikt nie potrącił ani żadnej znanej mi osoby

        • 8 3

    • (3)

      Rakiem się nie zarażę, bo ktoś na mnie chuchnie na ulicy.

      • 38 7

      • spoko, kowidem tez nie (2)

        no chyba ze namietnie calujesz sie z kazdym przechodniem

        • 9 37

        • Ciekawe. Czyli w szkołach uczniowie całowali się namiętnie z nauczycielami? (1)

          • 29 8

          • a widzisz roznice miedzy przebywaniem na ulicy a w szkolnej klasie?

            • 8 1

    • jak w 40 milionowym kraju zachorowało 80 tysięcy osób to jest 0,2% musiałbyś znać 500 osób zeby takie twierdzenie miało sens (1)

      • 16 13

      • Nie zachorowało 80tyś tylko tyle zdiagnozowano. Ilu tak naprawdę zachorowało tego nikt nie wie.

        • 8 0

    • Gdyby pieniądze zmarnowane na walkę z covid przeznaczono na walkę z rakiem mielibyśmy uratowanych dziesięć razy więcej ludzi. (4)

      • 13 30

      • Medrcu

        A jak to policzyć bo chciałbym sprawdzić

        • 7 2

      • (1)

        Po minusach sam widzisz- w poważaniu maja chorych na raka. Liczą się tylko chorzy na covid. Na jakiej podstawie oceniają czyje życie jest ważniejsze?

        • 4 4

        • Podejrzewam, że na przestrzeni lat kasy w badania nad rakiem zainwestowano DUŻO więcej. Badań zrobiono naprawdę sporo, ale problem jest z gatunku nietrywialnych i sama kasa nie wystarczy.

          • 1 1

      • Ale nowotwory nie sa medialne

        • 0 0

    • Po raz nie wiadomo który: rak nie jest zakaźny, więc nasze zachowania nie robią różnicy, (5)

      zupełnie odwrotnie jest z covid-sars. Cudze zdrowie lub choroba, a może i śmierć zależy od tego, zebyśmy nosili maski i ignorowali przemądrzałych matołków, co to już dawno wszystko pojęli.

      • 44 7

      • (3)

        Po raz nie wiadomo który: rak nie jest zakaźny, ale lekarze twierdzą inaczej i zakazują wstępu do przychodni i szpitali. Tak samo zawały, udary, padaczki, cukrzyce, wypadki - też nie są zakaźne, ale nikt ich nie chce leczyć, bo się boi wiruska - jednego z milionów wirusów, jakie istnieją.

        • 6 19

        • (2)

          Jak nie leczą, jak leczą. Bujdy powtarzane w internecie tysiąc razy nadal są tylko bujdami.

          • 17 5

          • Leczą teleporadami. (1)

            • 5 7

            • Nie no jasne - wg Ciebie miałem planową operacje za pomocą teleporady i ostatnio jak bylem na konsultacji w szpitalu to lekarz ze mną rozmawiał przez telefon.
              Ale fakt jest faktem teleporady są potrzebne i to jest akurat dobre rozwiązanie w wielu wypadkach.
              Bo np. po skierowanie do szpitala nie musiałem jechać i siedzie w kolejce do lekarza - czekało na recepcji a już niedługo będzie jako e-skierowanie. Tak samo z receptami.

              • 14 5

      • Poczytaj o wirusie HPV który przenosi się z człowieka na człowieka i powoduje raka szyjki macicy.

        • 6 4

    • porównaj (9)

      śmiertelność chorych na raka

      śmiertelność chorych na covid vs zakażeni
      i przestań wypisywać głupoty ! zastanówcie się co jest problemem rzeczywistym !
      a nie tylko medialnym szambem wlewanym wam w głowy

      • 8 23

      • (2)

        niechodzi o smiertelnosc, chodzi o wysoki stopien zakaznosci i pozniejsze skutki przebytej choroby. Tak ciezko to zrozumiec ??

        • 29 5

        • Jakie skutki? (1)

          Te, które będzie można zbadać za kilkadziesiąt lat?

          • 2 6

          • Aaa, to ten przeszczep płuc

            u zdrowego, trzydziestoletniego faceta miał miejsce w roku 2080?

            • 7 1

      • Co Ty z tymi chorymi na raka. Obsesja czy (1)

        stan umysłu.

        • 10 5

        • Co Ty z tymi chorymi na covid. Obsesja czy stan umysłu.

          • 5 7

      • (3)

        To sobie wyobraź, ze ludzie latami walczą z rakiem i potem przez jakiegoś bezmózga bez maski umierają na COVID19.

        • 21 4

        • (1)

          W punkt!

          • 9 6

          • Ujemny :)

            • 1 6

        • Każdy bez maski zaraża? Lecz się

          • 1 2

    • Nie znam osob ktore odeszly z powodu raka. Czy to znaczy ze rak nie istnieje? :)

      • 22 6

    • Zobaczmy jak będziesz pędzić z katarkiem do przychodni.

      • 11 3

    • Zapomniałać dodać o spalinach samochodowych, itp.

      • 4 1

    • A ile umrze lekarzy, jezeli zawalimycovidowcami szpitale?

      • 11 2

    • ja znam. Więc się zamknij.

      • 9 3

    • Jeśli już porównujesz covid do raka to

      Zapytaj kto zna kogoś kto odszedł przez raka w ostatnim półroczu? Nie manipuluj faktami. Poza tym rakiem się nie zarazisz!

      • 11 4

    • Nikogo nie znam kto zginął w obozie koncentracyjnym lub na wojnie, a jednak TO było....

      • 16 5

    • A czy gdyby nie było koronawirusa to te osoby by nie zachorowały i nie umarły na raka? Ale gdyby nie było koronawirusa to te osoby by na niego nie umarły. Widzisz, różnicę?

      • 9 3

    • Bzdurne rozumowanie (3)

      Nie myśl egoistycznie. Do takiej skali zachorowań jak dzisiaj doszliśmy poprzez postawę jaką Ty reprezentujesz. Zachorowania na raka były i są. To nie jest pandemia.lłeczy się go znanymi lekarzom sposobami. Natomiast covid to pandemia, na którą nie ma lekarstw i szczepionek, sa w fazie doświadczeń. Aby covid się nie rozprzestrzeniał należ trzymać się zaleceń, a nawet więcej trzymać np większy dystans fizyczny jak to możliwe. Bądźmy poważni, Ty teraz nie chorujesz, a może jesteś bezobjawowa i zarażasz innych nie zakładając maseczki? Może przyczyniasz się do tego postępu zachorowań? Rozważ to i zmądrzej zanim dojdzie do Ciebie, że ktoś przez Ciebie mógł zachorować i przechodzić to ciężko. Pozdrawiam.

      • 15 4

      • (2)

        To mamy już lekarstwo na raka? Uff dobrze wiedzieć. Szkoda tylko ze w ciągu ostatnich 2 tyg byłem na dwóch pogrzebach osób, które umarły na te chorobę. Widocznie zapomniano im powiedzieć, ze maja wziąć lekarstwo...

        • 5 7

        • Liczba mnoga od "anegdota" to nie "dane".

          Nikt nie powiedział, że każdego raka można wyleczyć. Ale mamy chemioterapię, radioterapię i terapię celowaną.

          • 3 1

        • Wiele osób zdrowie z raka albo żyje latami z rakiem. Już od dawna rak nie oznacza automatycznie wyroku śmierci.

          • 5 2

    • Ale wypociny...

      Na zachorowalność na raka nie mamy za bardzo wpływu,za to na zakażenie wirusem mamy wpływ

      • 6 2

    • Kurczę , nie znam ani jednych ani drugich . Czy to znaczy ze rak nie istnieje ? Słyszałam tylko z tv ze ludzie na coś takiego chorują ...

      • 4 1

    • Inaczej - ilu z was zna kogoś, kto chorował na covid, a ilu kogoś, kto chorował na grypę... Media straszą liczbami, ale gdzie ci wszyscy ludzie są? A może trzeba zestawić liczbę osób, które zachorowały z liczbą ludności?

      • 0 0

    • A jedno i drugie nie może zabijać?

      • 1 0

    • Na Covid jaki znowu Covid...

      Nie znam ani jednej osoby zakażonej o śmierci już nie wspominając a odnośnie zmarłych na raka znam wiele.

      • 0 0

  • Strach! (22)

    Marcowe prognozy śmierci wg. światowych instytucji które zaleciły LockDown i zniszczyły gospodarkę świata(w ciągu najbliższych miesięcy od początku pandemii) Dziś 1600 "zakażonych" co nie zmienia faktu , że ledwo kto umiera na typowy covid . A średnia wieku 78 lat! Wow , umierają tak młodo.

    Niemcy
    300 000 - 1 500 000 zgonów (realnie 9519 zgonów)
    UK
    510 000 zgonów (realnie 46700 zgonów)
    USA
    2 200 000 zgonów (realnie 207 378 zgonów)
    Realne zgony na dzień 24.09.2020.

    "Covid-19 - prosta prawda w kilka minut" to można sobie znaleść w wyszukiwarce . na pierwszej pozycji link do filmu który tłumaczy rzeczowo dlaczego covid to medialna panika.

    • 59 155

    • sam jesteś medialny

      kredki ci sie połamały

      • 19 11

    • W dodatku te zgony to osoby z pozytywnym wynikiem testu (3)

      który niektóre z nich miały kilka miesięcy przed śmiercią. W pewnym momencie UK widząc skalę absurdu zmieniło klasyfikację, aby wliczać tylko tych, którzy mieli pozytywny wynik testu ale nie starszy niż 30 dni - i od razu wyjechało z puli 5 tysięcy zgonów. Fajna "epidemia", że o chorobie i zgonie decyduje test (gdzie te serologiczne czy kasetkowe mają dokładność 60%) a nie diagnoza lekarska i sekcja zwłok.
      Wystarczy porównać np. Belgia wrzuca wszystkich pozytywnych i podejrzanych, śmiertelność 9,2 % a Katar liczy tylko zgony powiązane z covid i śmiertelność 0,2%.
      Jakby w Polsce policzyć zgony tylko i wyłącznie na covid, toby się okazało, że więcej osób utonęło w morzu niż na to zmarło, nigdzie górka zgonów nie była większa niż ostry sezon grypowy a w większości krajów nie stało się absolutnie nic.
      W ten sposób można tą "epidemię" pompować aż do końca świata.

      • 12 15

      • W dodatku te zgony to osoby z pozytywnym wynikiem testu
        no właśnie - ci którzy umarli na covid bez testu nie są wliczani w statystyki

        co do czasu od testu do zgonu - zdajesz sobie sprawę że średnio od zarażenia do śmierci w przypadku covid mija 2 miesiące?

        sądzę że śmiertelność może zależeć od wielu czynników: wieku społeczeństwa ale też takich jak grupy wybierane do testów: jeśli testujesz dziesiątki tysięcy górników to śmiertelność spadnie, jeśli przetestujesz dziesiątki tysięcy pensjonariuszy domów spokojnej starości to śmiertelność wzrośnie

        • 8 3

      • Cóż, dla przykładu są osoby które umierają na pogrypowe powikłania - np. zapalenie mięśnia sercowego i późniejsza jego niewydolność. Po kilku, czy kilkunastu miesiącach od grypy.

        • 6 1

      • Zwłaszcza ta 70-latka, co pojechała sobie na wycieczkę do Lublina

        Pewnie była już jedną nogą w trumnie

        • 3 1

    • (1)

      U ciebie nic się nie zmienilo jeśli chodzi o poziom intelektualny. Nadal dno.

      • 11 7

      • Staram się równać do ciebie.

        Nie jest to łatwe.

        • 4 2

    • A Tobie nadal nikt nie odciął dostępu do TV i internetu ! nadal nie wyszedłeś z domu i nie zobaczyłeś , że w około Ciebie nic się nie dzieje !

      • 3 7

    • mieli straszyć zgonami - nie wyszło !

      więc straszą ilością zakażonych na rzekomo wątpliwe testy !
      ah piękna propaganda!

      H. przewraca się w padole z zazdrości jak na to patrzy !

      • 7 11

    • Gdzie sens gdzie logika w twoich wypocinach?

      • 4 2

    • (3)

      "ledwo kto umiera na typowy covid " - tak samo jak ledwo kto umiera na typowy wypadek samochodowy. Notabene na raka też, no bo jak ma raka a umrze na zapalenia płuc to na co umiera?
      Te i**otyzmy maja zapewne pocieszyć zestrachanych antymaseczkowców, ale pokazują tylko skalę głupoty je piszacych.

      • 14 5

      • przy raku najczęściej zabijają zakrzepy krwi i powodowane przez nie zawały/udary (2)

        • 1 0

        • Kilka mi znanych osób umarło na zapalenie płuc, choć mieli choroby towarzyszące (rak, udar).
          Co więcej, znam kilka osób co zginęły w wypadkach samochodowych i wszystkie te osoby miały poważne choroby towarzyszące.

          • 1 1

        • Zatrucie wątroby i ustanie pracy serca jeszcze, ale sam rak nie jest przyczyną

          • 0 1

    • wyssane z palca prognozy

      w przypadku USA, w marcu i kwietniu prognozowano 80 - 200 tys. zgonów - w rzeczywistości już przekroczono prognozowane wartości i końca nie widać.

      • 3 4

    • Covidiści= Negatywiści

      • 3 2

    • Karolku, odstaw YT, weź pigułki -znów Ci gorzej

      • 6 1

    • Siejesz dezinformacje

      Marcowe prognozy zgonów dotyczyły okresu dwóch lat. Jeszcze 2 lata nie minęły.

      • 2 1

    • Zamknąć szkoły i wolne poruszanie sie między wojewodztwami ! (1)

      To ostatni dzwonek, bo będziemy w pierwszej dziesiątce!

      • 2 3

      • aktualnie mamy w pomorskim największe ilości chorych na liczbę mieszkańców

        to nie nas powinno się chronić tylko przed nami

        • 2 0

    • Czego minusujesz? Nie wygodne statystyki? Koleś mówi fakty, o tym czy się bać czy nie mówi liczba zgonów, a ta d..y nie urywa. Pomyśl zanim naciśniesz minus. Ja wiem, że mało tlenu pod maską, ale spróbuj.

      • 2 1

    • Profesjonalna wiedzą z filmiku na YouTube

      To lubię. A co o tym mówią ma Facebooku?

      • 1 2

  • Edukacja Covidian w dniu 25.09 - podsumowanie tygodnia, nabytej wiedzy i najważniejszych zagadnień (42)

    1. Nie negujemy istnienia wirusa. Wirus istnieje - jak wiadomo w zdecydowanej większości jest on całkowicie bezobjawowy przez co nazywanie sytuacji pandemią oraz wprowadzanie lockdownów było zagrywką polityczną i dużym błędem.
    2. Profesor wirusolog Włodzimierz Gut główny doradca sanepidu przyznał oficjalnie w dniu 9 września na antenie TVP do błędu jakim było wprowadzanie lockdownu gdyż COVID nie jest rzecz jasna groźną chorobą, ale ulegli presji, a całość to zagrywka ze strony USA aby zaszczepić ludzi (całość dostępna w internecie)
    3. Noszenie maseczek nie ma żadnego sensu. Dodatkowo 99% polaków nosi tą samą maseczke wiele razy podczas gdy ta powinna być wymieniana co 30min co powoduje wdychanie setek bakterii do organizmu - nie nosimy maseczek.
    4. Pranie mózgów doprowadziło do katastrofy gospodarczej na wielu płaszczyznach. Co dziesiąta firma w Polsce zgłosiła wniosek o upadłość. Ludzie albo potracili prace albo zostały im pensje obcięte. Kraje żyjące z turystyki głównie wyspy od maja nie zarabiają pieniądzy hotele i restauracje pozamykane zaraz koniec sezonu, a następny od kwietnia. Ludzie nie mają za co żyć.
    5. Absurdalne zasady kwarantanny - gdy miałeś z osobą chorą kontakt zamykają cię w domu, zamykają firmy, zamykają szkoły lub odwołują lekcje bo jedna osoba była chora.
    6. Absurdalne oficjalne dane dotyczące zgonów - w Polsce bezpośrednio na covida zmarło 315 osób.
    7. Anegdoty maseczkowe - wirus w poczekalni w salonie urody siedzi i jest zamknięta, ale na fotelu w autobusie miejskim już nie. Maseczka na stadionie na piętrze tak na trybunie już nie. Maseczka w restauracji przy barze i na wejściu tak przy stoliku już nie. Maseczka w samolocie tak, ale jak kupisz napój już nie. Przed wejściem do sklepu tak metr po wejściu już nie.
    8. Pomorskie 2.5 mln ludności choruje dziennie 90 osób tj. 0,000036 ludności. Czy na twojej klamce siedzi COVID ?
    9. Jeśli już się nawróciłeś i przestałeś ulegać presji medialnej i wyimaginowanej pandemii edukuj innych.

    • 133 208

    • (6)

      "Noszenie maseczek nie ma żadnego sensu." - specjaliści mówią coś zupełnie innego. Komu uwierzyć - jakiemuś internetowemu specjaliście po kursach na YT czy prof. n.med?

      "Absurdalne oficjalne dane dotyczące zgonów" - masz racje, pewnie w wilu wypadkach drogowych zginęły osoby mające choroby współistniejące. Wiec czemu się je zalicza do ofiar wypadków a nie np. nowotworów, cukrzycy czy otyłości?

      "Jeśli już się nawróciłeś i przestałeś ulegać presji medialnej i wyimaginowanej pandemii" - tak, wiemy że w internecie sa profesorowie nauk wszelakich wykształceni i na YT i na YP.

      • 36 10

      • (5)

        A dlaczego natura nie wyposażyła nas w zakryty nos umiesz sam trochę pomyśleć człowieku czy jedyne co umiesz to tępe papugowanie telewizora?

        • 9 26

        • Od wielu lat, ba od dziesiątków lat ludzie w rożnych zawodach zakrywają twarz chroniąc siebie i innych. Bajdurzenie z internetowych nauk nie ma sensu a powielania i**otycznych argumentów wywołuje gromki śmiech.
          Nikt o zdrowych zmysłach nie podważa konieczności noszenia w rożnych sytuacjach maseczek.

          • 25 3

        • Się Boga zapytaj albo Jarosława, on zaraz po Bogu. Czy może ojciec dyrektor?

          • 7 2

        • masz zakryty nos naturlanie ?? haha ale jaja

          • 2 11

        • pojedź na pustynię i powiedz Beduinom (1)

          że w czasie burzy piaskowej mają nie zakrywać ust i nosa, bo natura chciała żeby wdychali ten piasek.

          • 17 3

          • On pójdzie do szpitala na operacje i chirurgom powie, ze ich natura nie wyposażyła w zakryty nos i usta. I niech nie wkładają maseczek.

            • 14 3

    • 10. Ziemia jest płaska, inaczej w Australii chodziliby na głowie

      • 32 5

    • (7)

      Mam wrażenie, że swoimi wpisami próbujesz uspokoić samego siebie. Racjonalizacja, wypieranie i zaprzeczanie to typowe mechanizmy obronne człowieka, gdy sytuacja staje się zbyt trudna, a lęk zbyt silny.

      • 27 11

      • (2)

        sytuacja faktycznie ciezka, strach wyjsc z domu, trup sciele sie gesto, lancuchy dostaw żywnosci zostaly zerwane, dobrze ze jeszcze jest woda w kranach i prad

        • 14 26

        • (1)

          Jak według ciebie pandemia jest wtedy jak trup ściele się gęsto to może wróć do nauki WOSu ciole

          • 22 9

          • Pandemia jest wtedy, jak zostanie ogłoszona w telewizji ku radości stada hipochondryków...

            • 11 15

      • racja (3)

        Wszyscy oni nawołują, by natychmiast wrócić do życia jak sprzed pandemii. A łatwego powrotu nie będzie, nie przez rok, może nawet 5 lat. Konieczność dokonania zmian w życiu przeraża

        • 10 4

        • Jak nie będzie łatwego powrotu, ja już dawno wróciłem... (2)

          ... Knajpy, kino, puby, małe koncerty. Nie licząc tego, że czasem trzeba zarzucić szmatę na twarz, wszystko jest tak samo jak przed pandemią.

          • 7 14

          • Dopóty dzban wodę nosi

            ... dopóki mu się ucho nie urwie.

            • 5 1

          • Franek urodziłeś się do noszenia szmaty

            na twarzy. Ty i Tobie podobni, mało sprawni intelektualnie. Normalni noszą maseczki powtarzam maseczki.

            • 9 4

    • Jak zwykle w punkt edukuj tych mało inteligentnych do skutku (1)

      • 10 23

      • Jeden z IQ pantofelka

        edukuje innych z IQ ameby. Nobla z tego raczej nie będzie.

        • 21 4

    • Już po punkcie pierwszym widać, że nie wiesz o czym mówisz i zapisów prawnych ani definicji pandemii nie miałeś w rękach. Ale to takie polskie: nie wiem, ale się wypowiem. I "jedna baba drugiej babie co jej się wydaje". Bieda-spec.

      • 22 2

    • A Ty nie w szkole, że tak tu codziennie klepiesz elaboraty? Czy w pośredniaku nie mają ofert dla ludzi z Twoim bogatym doświadczeniem i wykształceniem wielopoziomowym?

      • 18 1

    • Nie musisz codziennie nas raczyć "informacjami" potwierdzającymi twoją ignorancję. Już o niej wiemy.

      • 23 2

    • Bzdury i teorie spiskowe

      Człowieku zastanów się co piszesz, terminem Covidianie określasz ludzi, którzy wykazują się rozsądkiem i stosują do zaleceń. To może od dziś takich jak ty trzeba określać terminem Bezmózgów. Zrozum, że niektórzy mają prawo bać się tego wirusa i tego nie neguj.
      Maseczki hamują transmisję wirusa w zamkniętych pomieszczeniach co jest faktem oczywistym i nie wymaga nawet dodatkowych badań. Oczywiście trzeba je używać prawidłowo, jednorazowe od razu wyrzucać a wielorazowe prać po jednym użyciu. Nie nawołuj do nie noszenia maseczek, mam nadzieję że już niedługo takich jak ty będą karać bardzo wysokimi mandatami.

      • 28 10

    • Rozumiem, że jeżeli zachorujesz

      - to zrezygnujesz z leczenia w szpitalu?

      • 25 6

    • Jak ktoś powiedział coś na antenie TVP to musi być prawda. Spadłeś jeszcze niżej, YouTube, Facebook a teraz opierasz się na TVP.

      • 15 1

    • o matko!! w dobie dostepu do wiedzy ktos takie cos jeszcze pisze?? wyjdz z internetu :D

      • 11 1

    • biedaku smutne masz życie (1)

      od rana w gotowości trzymasz te swoje gotowce wypociny, aby klika minut po umieszczeniu raportu wkleić do komentarzy i ważne!! muszę być na pierwszej stronie :) :)

      • 19 3

      • Bardzo dobrze pisze.

        Kowidjusze to faszysci. Panściema to choroba zakaźna roznoszona przez telewizor.

        • 6 6

    • (1)

      powtarzasz pierdoły
      szkodzisz ludziom i robisz to celowo
      idz się wywnętrzać gdzie indziej ;)

      • 19 3

      • no właśnie. koleś szkodzi celowo i to na ogromną skalę a redakcja nie robi z tym nic

        • 7 5

    • weź kilka palet,

      owiń się prześcieradłem, z palet zbuduj podest na Długiej, stań na nim i zacznij publicznie głosić swoje prawdy.

      • 16 1

    • ogladasz filmiki i czytasz bzdety ....rozumiem, ze jestes zwolennikiem leczenia wit c raka...itp?? nie szczepmy sie bo to nic nie daje...a ospa i odra to wymysl minionych lat....ogolnie czlowiek jest niesmiertelny, wszedzie jest inwigilacja... i robienie ludziom wody z mozgu....wlasnie tacy pseudo specjalisci...co uwazaja sie za madrzejszych i wprowadzaja zament...gadajac bzdety o zamachach ufo itd...robia ludziom wode z bani....Czlowiek wierzy w co chce i jak mu wygodnie...

      • 12 3

    • Covidiści= Negatywiści=Marksiści (2)

      • 5 5

      • = cykliści (1)

        • 3 1

        • = veganie

          • 3 0

    • Odnośnie 1

      panie "samodzielnie myślący", wyjaśnij mi która opcja bardziej sprzyja rozwojowi pandemii/epidemii:
      A) roznoszący się drogą kropelkową wirus szybko i masowo powoduje śmierć zakażonych, przez co przestają oni oddychać/kaszleć itp., co z kolei w naturalny sposób ogranicza roznoszenie się wirusa;
      B) roznoszący się drogą kropelkową wirus często powoduje bezobjawową lub cechującą się słabymi objawami infekcję, przez co nosiciele funkcjonują normalnie i spotykają się z innymi ludźmi, w tym samym czasie oddychają i pokasłują wydzielając aerozol z kropelkami na których się przenosi wirus.

      • 9 1

    • edukator seksualny się znalazł (1)

      • 1 2

      • Teoretyk zapewne

        • 1 1

    • Ignoranctwo, brak wyobraźni, czy porostu i**otyzm? Jak nazwać takie wywody... (4)

      Wróć czlowieku jak ochloniesz, przestaniesz być anty i będziesz miał coś sensownego do przekazania.
      A tymczasem dużo zdrowia...

      • 9 6

      • (3)

        Ale napisał tylko prawdę. Ciężko się z tym pogodzić?

        • 5 6

        • (2)

          Chyba "prawdę". W tych wielu punktach są plotki, pomówienia i kłamstwa. Prawdy brak.

          • 5 5

          • (1)

            Dla ciebie wszystko co pokazuje że wirus nie jest groźny jest kłamstwem.

            • 3 4

            • Mylisz się. Wszystkie te punkty zbijam bez problemu prostymi argumentami. Są tutaj widoczne moje wpisy, poczytaj co napisałem 2 godziny temu.

              • 2 2

  • Normalność (5)

    Kiedyś 2 przypadki to norma, dziś 100.
    Robi się ciekawie.
    Powodzenia.

    • 72 25

    • Jutro podsumowanie tygodnia, trochę się wydarzyło.

      • 0 5

    • To nie jest wynik dużych ognisk zakażeń. To jest wynik naszego powrotu do normalności - stwierdził rzecznik (2)

      Słowa rzecznika ministerstwa zdrowia !

      Turyści mieli doprowadzić do paraliżu ! Górnicy mieli być siewcami wirusa . A teraz szkoły, rodziny i szpitale ... ! Kto następny ? A w sejmie biegają bez masek ahhh . A ludzie w to wierzą ?

      Chyba już w czerwcu ludzie wrócili do normalnosci a dziś ktoś wciska że to "ludzie wracają do normalnosci " hahaha I to wynik wzrostu zakażeń...

      Nie mają punktu zaczepienia to zaczynają wciskać ciemny lud w bzdury

      • 5 3

      • Już w kwietniu mówiłem, wyjdźmy wszyscy i się przytulajmy. Jest jak miało być i to się będzie ciągnąć. Jedni chcą to ograniczyć inni nie chcą, taka postawa tylko wydłuża nieuniknione.
        A tak, kto ma umrzeć to by umarł a reszta czeka na następną falę i wio do przodu.
        Nie nauczysz niektórych się myć i używać masek, to zbyt wiele.

        • 3 1

      • Nie ma żadnych fal . To są fale strachu i tresury ludzi !! Poczytaj komentarze i artykuły z lipca sierpnia ! Turyści było samobojcami . UPS coś nie wyszło . Teraz szukają kolejnego punktu ściemy. Ale ludzie nie myślał logicznie i tego nie ogarniają.

        • 4 3

    • "Zmarła mieszkanka Gdańska uczestniczyła w wycieczce seniorów, którzy kilkanaście dni temu pojechali wspólnie autokarem do Lublina"
      Nie była obłożnie chora, skoro pojechała na wycieczkę!
      Szkoda gdańszczanki, 70 to nie wiek starczy.
      Jeśli byśmy siebie i się wzajemnie nie chronili to takich zgonów byłoby więcej.

      • 5 1

  • Covidianie często proszą o dowody, materiały naukowe, aby udowodnić im, że pandemia to ściema (44)

    Proszę bardzo :
    1. Dr. Zbigniew Martyka wirusolog. Post na FB, który udostępniło 38tys ludzi. Człowiek, który na codzień pracuje na oddziale z pacjentami Covid. Opowiada o cechach wirusa o tym jak wielkim błędem był lockdown, a przez to załamanie służby zdrowia przez co nie dostają opieki bieżący pacjenci. Opowiada również oczywiście o tym, że Covid nie jest groźną chorobą o czym zresztą już wszyscy wiemy. Bardzo mądry wyważony post. Warto poczytać i pogłębić swoją widzę jeśli jesteś maseczkowcem.
    2. Profesor Włodzimierz GUT wirusolog jedna z najważniejszych osób w Państwie jeżeli chodzi o decyzyjność w sprawach służby zdrowia, doradca Inspektoratu sanitarnego na żywo na antenie TVP opowiedział jak wielką manipulacją jest wyimaginowana pandemia i jak wielkim błędem było wprowadzenie lockdownu. Materiał ogólnodostępny. Jeśli po obejrzeniu tego wywiadu ktoś jeszcze wierzy w pandemie to wysłał bym do szpitala, ale tam nie przyjmują bo Covid.
    3. Nowy, długi post na FB ratownika medycznego profil "Ryszard Grzebyk - Opinia Naturopaty". Długi, ale warty przeczytania post człowieka, która na codzień pracuje w szpitalu o dramatach ludzi, któzy umierają poprzez brak pomocy o absurdach Covidowskich. Nie będe się rozpisywał doczytajcie zanim drugi raz założycie maseczke dołączycie to grupy wspierającej i pogłębiającej panike wśród ludzi.

    • 75 151

    • (2)

      "naturopaty". Aha, nie mam więcej pytań.

      • 25 5

      • To tylko nazwa fanpage obudź się Covidian

        • 4 10

      • za to ja mam jeszcze jedno pytanie:

        Co o tym wszystkim sądzi człowiek, którego ręce leczą? Przez telewizor napromieniował leczniczą energią tyle hektolitrów butelkowanej wody, że musi się znać.

        • 10 2

    • wiedza z FB - wiarygodny jesteś (2)

      Dzięki, że ujawniłeś źródła swojej "wiedzy" - tak trzymać dzbanie

      • 33 8

      • Jeśli twoim źródłem wiedzy jest TVP czy TVN to nic ci już nie pomoże... (1)

        • 11 24