Fakty i opinie

stat

Rękawy już są na lotnisku. Pasażerowie skorzystają z nich w kwietniu


Najnowszy artukuł na ten temat

Lotnisko buduje swój pierwszy biurowiec

Ciężarówki z trzema rękawami pasażerskimi przyjechały w południe do portu lotniczego w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska. Ich instalacja potrwa kilka dni, a na początku kwietnia skorzystają z nich pierwsi pasażerowie. Tej wygody nie zaznają jednak wszyscy, pasażerowie Ryanaira dalej będą wchodzić do samolotów z płyty lotniska.



Czy rękawy zwiększają atrakcyjność lotniska?

tak, pasażerowie lubią być dobrze traktowani 53%
nowych lotów nie przyciągną, ale są symbolem wyższego standardu obsługi 43%
nie, wrecz ją obniżają, ponieważ generują dodatkowe koszty 4%
zakończona Łącznie głosów: 757
Trzy nowe rękawy pasażerskie dotarły we wtorek na lotnisko im. Lecha Wałęsy. Ciężarówki z ładunkiem zaparkowały przy nowym terminalu tuż po godz. 12. Koszt jednego rękawa to ok. 2 mln zł, a zamontowanie wszystkich pięciu (dwa zostaną zamontowane przy rozbudowywanej części terminalu) pochłonie w sumie ok. 12 mln zł. Dostawcą rękawów jest hiszpańska firma Emte Sistemas Sau.

- Ich unikatowość polega na tym, że są przystosowane do każdego rodzaju samolotu. Mogą obsługiwać nie tylko popularne modele airbusów, boeingów czy innych dużych maszyn, ale też dzięki specjalnym, dodatkowym trapom można je dostawić do mniejszych samolotów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Rębiechowie.

Nie każdy pasażer będzie mógł dostać się do samolotu bez konieczności schodzenia na płytę lotniska. Za korzystanie z rękawów linie lotnicze muszą dodatkowo zapłacić, więc nie wszystkie się na to zdecydowały.

- Korzystanie z rękawów nie jest obowiązkowe, jednak większość linii korzystających z portu lotniczego w Gdańsku zadeklarowała chęć korzystania z nich. Wyłamał się tylko Ryanair, który zapowiedział, że nie zamierza z nich w ogóle korzystać - dodaje rzecznik.

Rękawy zostaną zamontowane w ciągu kilku dni, jednak zanim zostaną udostępnione pasażerom, będą musiały przejść odpowiednie testy i zostać dopuszczone do użytku. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nich na początku kwietnia.

We wtorek transportowano trzy rękawy pasażerskie na trójmiejskie lotnisko im. Lecha Wałęsy.



Przypomnijmy, że od końca ubiegłego roku trwa powiększanie nowego terminalu pasażerskiego T2, który powstał w 2012 r. Istniejący obiekt zostanie przedłużony o 60 metrów w kierunku zachodnim zobacz na mapie Gdańska, a tym samym powiększony o ok. 30 proc. Ta część terminalu połączona będzie ze stacją PKM na poziomie pierwszego piętra.

Nowa część terminalu ma być gotowa na przyjęcie pasażerów latem 2015 roku. Prace budowlane prowadzi trójmiejska spółka NDI, która dostanie za to ok. 88 mln zł.

Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w tej najstarszej części lotniska.

Inwestycja finansowana jest w całości ze środków własnych Portu Lotniczego Gdańsk, w ramach programu emisji obligacji, realizowanego wspólnie z Bankiem Pekao S.A. Czytaj więcej o umowie na emisję obligacji dla Portu Lotniczego Gdańsk.

Także w połowie 2015 r. powinna zakończyć się budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (czytaj więcej), co oznacza, że niezależnie od warunków pogodowych, pasażer będzie mógł przejść drogę z samolotu (rękaw), przez terminal do kolejki (zadaszony pasaż) - suchą nogą.

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.