• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rękawy już są na lotnisku. Pasażerowie skorzystają z nich w kwietniu

Marzena Klimowicz-Sikorska
11 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Na lotnisku w Rębiechowie rozpoczął się montaż korytarzy, które połączą halę odlotów z samolotami. Dzięki nim pasażerowie większości linii będą mogli dostać się do samolotów bez konieczności schodzenia na płytę lotniska.
  • Na lotnisku w Rębiechowie rozpoczął się montaż korytarzy, które połączą halę odlotów z samolotami. Dzięki nim pasażerowie większości linii będą mogli dostać się do samolotów bez konieczności schodzenia na płytę lotniska.

Ciężarówki z trzema rękawami pasażerskimi przyjechały w południe do portu lotniczego w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska. Ich instalacja potrwa kilka dni, a na początku kwietnia skorzystają z nich pierwsi pasażerowie. Tej wygody nie zaznają jednak wszyscy, pasażerowie Ryanaira dalej będą wchodzić do samolotów z płyty lotniska.



Czy rękawy zwiększają atrakcyjność lotniska?

Trzy nowe rękawy pasażerskie dotarły we wtorek na lotnisko im. Lecha Wałęsy. Ciężarówki z ładunkiem zaparkowały przy nowym terminalu tuż po godz. 12. Koszt jednego rękawa to ok. 2 mln zł, a zamontowanie wszystkich pięciu (dwa zostaną zamontowane przy rozbudowywanej części terminalu) pochłonie w sumie ok. 12 mln zł. Dostawcą rękawów jest hiszpańska firma Emte Sistemas Sau.

- Ich unikatowość polega na tym, że są przystosowane do każdego rodzaju samolotu. Mogą obsługiwać nie tylko popularne modele airbusów, boeingów czy innych dużych maszyn, ale też dzięki specjalnym, dodatkowym trapom można je dostawić do mniejszych samolotów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Rębiechowie.

Nie każdy pasażer będzie mógł dostać się do samolotu bez konieczności schodzenia na płytę lotniska. Za korzystanie z rękawów linie lotnicze muszą dodatkowo zapłacić, więc nie wszystkie się na to zdecydowały.

- Korzystanie z rękawów nie jest obowiązkowe, jednak większość linii korzystających z portu lotniczego w Gdańsku zadeklarowała chęć korzystania z nich. Wyłamał się tylko Ryanair, który zapowiedział, że nie zamierza z nich w ogóle korzystać - dodaje rzecznik.

Rękawy zostaną zamontowane w ciągu kilku dni, jednak zanim zostaną udostępnione pasażerom, będą musiały przejść odpowiednie testy i zostać dopuszczone do użytku. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nich na początku kwietnia.

We wtorek transportowano trzy rękawy pasażerskie na trójmiejskie lotnisko im. Lecha Wałęsy.



Przypomnijmy, że od końca ubiegłego roku trwa powiększanie nowego terminalu pasażerskiego T2, który powstał w 2012 r. Istniejący obiekt zostanie przedłużony o 60 metrów w kierunku zachodnim zobacz na mapie Gdańska, a tym samym powiększony o ok. 30 proc. Ta część terminalu połączona będzie ze stacją PKM na poziomie pierwszego piętra.

Nowa część terminalu ma być gotowa na przyjęcie pasażerów latem 2015 roku. Prace budowlane prowadzi trójmiejska spółka NDI, która dostanie za to ok. 88 mln zł.

Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w tej najstarszej części lotniska.

Inwestycja finansowana jest w całości ze środków własnych Portu Lotniczego Gdańsk, w ramach programu emisji obligacji, realizowanego wspólnie z Bankiem Pekao S.A. Czytaj więcej o umowie na emisję obligacji dla Portu Lotniczego Gdańsk.

Także w połowie 2015 r. powinna zakończyć się budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (czytaj więcej), co oznacza, że niezależnie od warunków pogodowych, pasażer będzie mógł przejść drogę z samolotu (rękaw), przez terminal do kolejki (zadaszony pasaż) - suchą nogą.

Miejsca

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Moment ... (4)

    czyli wylatujemy z klasą a wracamy po dziadowsku z buta po płycie ???

    • 12 6

    • ehhh.. a wiesz, że nowa częśc lotniska która się buduje to będą przyloty ? (3)

      i tam będziesz szedł z rękawu ?

      • 6 1

      • (2)

        kiedy ?? czytałeś dokładnie do końca ??

        • 0 3

        • (1)

          Za rok, przecież w tydzień się nie wybuduje nowy terminal.

          • 4 1

          • A mnie to Bareją pachnie ;P :
            Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w tej najstarszej części lotniska.

            • 1 1

  • (2)

    Za korzystanie z rękawów linie lotnicze muszą dodatkowo zapłacić - z jakiej racji? Skandal!!

    • 7 27

    • zapewne z takiej, że czerpią one dodatkową energię i potrzebują by były osobe przeszkolone do ich obsługi w pracy? (1)

      • 7 1

      • i lotnisko nie dostalo ich za darmo z nieba.

        • 6 1

  • Po otwarciu lotniska Gdynia - Kosakowo rękawy będą mało użyteczne (3)

    Wyrzucanie pieniędzy w błoto

    • 10 21

    • na Kosakowie najbardziej będą użyteczne samoloty Wilga,bo tylko do tego będzie się nadawało

      lądowisko w Gdyni, do obsługi samolotów rolniczych.

      • 22 3

    • po jakim otwarciu ? hehe

      • 10 1

    • I to jest jeden z problemów z Kosakowem

      Już Kopernik wiedział, że gorszy pieniądz wypiera lepszy. Kosakowo musi być tańsze więc na pewno będzie niższy standard. Na Okęciu działał dziadowski terminal Etiuda i dopiero odgórne jego zamknięcie spowodowało, że tanie linie przeszły na nowy. Bez decyzji z góry latałyby one nadal z tego dziadostwa byleby zaoszczędzić 3zł.

      • 2 0

  • wchodzisz do rękawa z portfelem

    wychodzisz bez

    • 6 4

  • W końcu! Nareszcie! Na większości cywilizowanych lotnisk rękawy są już przynajmniej od kilku/kilkunastu lat a u nas wielkie halo, że w 2014 będą dostępne.

    • 5 13

  • (2)

    Ile rekawowo przewidziano w Kosakowie?

    • 9 8

    • Dwa rękawy

      Dwie nogawki.
      Jeden rozporek dla biznes klasu z Kosakowa.

      • 7 2

    • jeden długi w kratę i jeden w paski + sweterek w serek

      • 4 0

  • na "kamerkach intenetowych" online widać ich montaż

    Standard się poprawi ;)

    • 5 4

  • (4)

    No coz nie dziwie sie Rayaner'owi, wkoncu najtansza linia...

    • 15 4

    • niekoniecznie (2)

      Wizz Air ma podobne ceny a generalnie chyba lepiej traktuje pasażerów. Z resztą to zdaje się Rajan miał pomysły miejsc stojących w samolotach.

      • 9 1

      • Miał miał (1)

        Ale teraz jest jeden plus - masz miejsce jakie sobie kupisz albo jakie przydzieli system.
        I spokojnie kicham na fakt stania w kolejce.
        Kupiłem sobie miejsce np 31A za 5 eurasów i ma być ono dla mnie.
        Wizz jeszcze tego nie ma.
        A ceny podwinduje.
        Spoko.

        • 2 0

        • ten plus wynika z "lepszego balansu" samolotu, czyli chodzi o to zeby rozsadzic ludzi tak zeby samolot spalil jak najmniej paliwa.
          wystarczy posluchac co mowi zaloga podczas boardingu.

          • 1 0

    • Kiedyś była

      Teraz nawet czasem Lufthansą bywa taniej...

      • 3 0

  • Łał w końcu !!!! 2 lata po EURO 2012 buuuhahaha (1)

    ale ważne że przed wyborami :)

    • 12 19

    • co wypuscili z wariatkowa

      czy tylko dali leki z NFZ.

      • 7 2

  • Rekaw? phii - u nas w Gdyni na lotnisku beda teleporty (4)

    • 25 5

    • (3)

      Jak będą teleporty to po co lotnisko?

      • 3 2

      • do teleportacji kasy

        • 3 0

      • teleportować będą się pasażerowie z lotniska do centrum, bo nie będzie jak dojechać (1)

        • 8 1

        • kłamiesz

          czteropasmówką albo kolejką - mało ci?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane